S.T.E.P.+ eTwinning projekt sastavni je dio istoimenoga Erasmus+ KA2 projekta kojega provodi Ekonomsko-birotehnička škola. Erasmus projekt je u stvari i započeo nakon uspješno provedenog eTwinning projekta s istim učenicima i sličnom, uvodnom temom. Projekt obuhvaća mobilnosti učenika i nastavnika u Francuskoj, Hrvatskoj, Italiji i Poljskoj.
Twinspace projekta koristit će se tijekom cijeloga Erasmus+ projekta. Na njemu će se organizirati pripremne, suradničke aktivnosti prije, za vrijeme, i nakon samih mobilnosti.
Dostupnost turističkih odredišta osobama s invaliditetom
Autor: Marija Deanković, 11. 3. 2021.
Jedna od glavnih tema Erasmus+ KA2 projekta S.T.E.P.+ u kojemu je naša škola partner je dostupnost turističkih odredišta osobama s invaliditetom. Na tu temu smo jučer održali videokonferenciju na platformi Zoom s gospođicom Kristinom Terihaj.
Iako zbog pandemije još nije moguće realizirati fizičke mobilnosti, učenici sudionici u Erasmus+ projektu S.T.E.P.+ naporno rade na virtualnim aktivnostima i odrađuju pripremne zadatke za preostale 3 mobilnosti koje će se, čim prilike dozvole, održati u Poljskoj, Italiji i u našoj školi.
Jedna od četiriju glavnih tema projekta jest i dostupnost turističkih odredišta osobama s invaliditetom. Na toj temi trenutno rade četiri učenice i pripremaju prezentacije koje će biti postavljene na eTwinning platformi (Twinspaceu) projekta. Jedna prezentacija ima za temu prikazati glavne poteškoće s kojima se osobe (i turisti) s invaliditetom susreću u svakodnevnom životu i na putovanjima, s naglaskom na naš grad. Predstavit će se barem jedno mjesto koje bi turisti svakako trebali vidjeti, a koje je prilagođeno za osobe s invaliditetom. Također će se prikazati i jedna lokacija koja nije dostupna osobama s invaliditetom, a vrijedna je posjeta. Učenici će pokušati osmisliti rješenja za taj problem.
Kako nismo bili u mogućnosti „na terenu“ naći dovoljno relevantnih informacija, obratili smo se gospođici Kristini Terihaj, koja je aktivni član udruge Loco-Moto i koja se rado odazvala našem pozivu.
Kroz jednosatni razgovor s gospođicom Terihaj učenice (Mia Pejić i Anja Živković, 2.g i Mia Prgomet i Marija Kolovrat, 3.g) su postavile brojna pitanja. Iz prve ruke smo doznali da, iako su Brođani puni razumijevanja za osobe s invaliditetom i uvijek spremni pomoći, mnogi problemi se još uvijek jako sporo rješavaju. Na primjer, većina trgovina nema rampe na ulazu pa je tako ulazak u njih osobama s invaliditetom otežan ili onemogućen. Situacija nije bolja niti u nekim galerijama i muzejima, a putovanja autobusom na međugradskim relacijama i putovanja unutar grada mogu biti jako komplicirana. Nadamo se da će izgradnja novih turističkih atrakcija u našoj županiji, poput Kuće tambure, svakako imati rješenje za ovaj problem. Kako učenice trećeg razreda u sklopu nastave engleskog jezika izrađuju makete kontejnerskih kućica za različite ciljne skupine, uključujući i osobe s invaliditetom, gospođica Terihaj dala im je korisne informacije o tome što sve u takvoj kućici treba biti prilagođeno te na koji način.
Iako ima još jako puno prostora za poboljšanja, treba naglasiti da je za osobe s invaliditetom kretanje po centru grada uvelike olakšano prilagođenim spustovima na cestovnim prijelazima i na brodskom keju.
Razgovor s gospođicom Terihaj bio je užitak i poticaj za razmišljanje o problemima na koje većina nas ne nailazi, jer puno toga uzimamo zdravo za gotovo. Zahvaljujemo njoj i njezinoj asistentici, gospođi Ani Đamić, što su odvojile vrijeme za otvoreni razgovor s nama i nadamo se daljnjoj suradnji u budućnosti.
Šk. god. 2023./2024.
VAŽNO. Obratite pažnju na odabir udžbenika iz stranih jezika (1. strani jezik - nastavljači i 2. strani jezik - početnici) te izbornih predmeta vjeronauka ili etike.