Stručno usavršavanje u Londonu
Autor: Marija Deanković, 11. 7. 2018.
Mobilnost nastavnika u Londonu u sklopu projekta Uči(ti) za budućnost odvijala se u razdoblju od 2.7. do 6.7.2018. godine. U mobilnosti je sudjelovalo 10 djelatnika Ekonomsko-birotehničke škole podijeljenih u dvije skupine. Prva je skupina pohađala strukturirani tečaj Train the Trainer (Edukacija mentora i savjetnika), a druga skupina strukturirani tečaj Cultivating Entrepreneurial Mindset in Education (Razvijanje poduzetničkog načina razmišljanja u obrazovanju).
Mobilnost nastavnika u Londonu u sklopu projekta Uči(ti) za budućnost odvijala se u razdoblju od 2.7. do 6.7.2018. godine. U mobilnosti je sudjelovalo 10 djelatnika Ekonomsko-birotehničke škole podijeljenih u dvije skupine. Prva je skupina pohađala strukturirani tečaj Train the Trainer (Edukacija mentora i savjetnika), a druga skupina strukturirani tečaj Cultivating Entrepreneurial Mindset in Education (Razvijanje poduzetničkog načina razmišljanja u obrazovanju).
Tijekom mobilnosti nastavnici su obnovili postojeća znanja, razvili nove (nastavne) vještine, dobili nove i kreativne ideje za modernizaciju nastavnog procesa i usavršili znanje engleskog jezika. Sve to će im pomoći u provedbi modernijeg nastavnog procesa i još kvalitetnijeg rada s učenicima, kao i s nastavnicima pripravnicima. Osim toga, razmijenili su iskustva s kolegama iz Hrvatske i iz drugih zemalja (Belgije, Italije, Njemačke i Turske), profesionalno se umrežili i stvorili platformu za suradnju na budućim projektima.
Sve što su naučili tijekom mobilnosti nastavnici će početkom nove školske godine podijeliti s kolegama na različitim oblicima stručnog usavršavanja u školi, županiji, regiji i na državnoj razini.
TRAIN THE TRAINER
- dan
Nakon međusobnog upoznavanja svih nastavnika koji pohađaju tečaj Train the Trainer, obrađene su teme:
- razlika između pojmova: mentoriranje, moderiranje, poučavanje i obučavanje (različiti oblici edukacije)
- vještina aktivnog slušanja
- odlike dobrog mentora/nastavnika
- analiza potreba u procesu mentoriranja
- stilovi učenja
- dan
- određivanje ciljeva i ishoda i planiranje procesa edukacije obučavanja/mentoriranja/moderiranja/poučavanja
- preduvjeti pozitivnog okruženja za učenje
- izrada plana edukacije
- izrada materijala za edukaciju (s obzirom na različite stilove učenja)
- prostor u kojemu se edukacija održava
- praktični zadatak – 1. dio – planiranje edukacije (rad u skupinama)
- dan
- očekivanja i strahovi polaznika edukacije
- tipovi zadataka koji se koriste u edukaciji (ledolomci, rekreacijski, razvojni, zadaci koji uključuju fizičku aktivnost)
- stvaranje grupne kohezije
- neophodna nastavna pomagala
- vrste prezentacije
- odgovaranje na pitanja
- grupni zadatak - prezentacija o temi od zajedničkog interesa
- vođenje uspješne diskusije među sudionicima
- rad u grupama i dinamika grupe
- praktični zadatak – 2. dio – nastavak planiranja edukacije (rad u skupinama)
- dan
- prezentacijske vještine
- govor tijela
- učinkovita uporaba glasa
- vještina javnog govorenja
- NLP
- Komunikacija u procesu edukacije
- Kako kontrolirati sudionike edukacije koji imaju težak karakter – praktični zadatak
- Snalaženje u teškim situacijama i izbjegavanje sukoba
- Transakcijska analiza
- Kako pristupiti osjetljivim temama
- praktični zadatak – 3. dio – priprema prezentacije o planiranoj edukaciji (rad u skupinama)
- dan
- vještina izbjegavanja i/ili rješavanja sukoba (praktični zadatak)
- ciklus nastanka i rješavanja sukoba
- snalaženje u teškim i stresnim situacijama
- davanje i prihvaćanje povratne informacije o vlastitom radu
- praktični zadatak – avioni od papira
- praktični zadatak – završni dio – prezentacija o planiranoj edukaciji (rad u skupinama)
- davanje i prihvaćanje povratne informacije o prezentacijama
- evaluacijski sastanak
- uručivanje potvrda o pohađanju tečajeva
CULTIVATING ENTREPRENEURIAL MINDSET IN EDUCATION
1. dan
Nakon međusobnog upoznavanja sudionika, radili smo na sljedećem:
- pojam i razvoj poduzetništva
- različite vrste poduzetništva
- prepreke uspješnom razvoju poduzetništva
- odlike poduzetnika i poduzetničke vještine
- europski stavovi o poduzetništvu
- poduzetništvo kao ključna kompetencija
- ishodi poduzetničkog obrazovanja
- tipovi poduzetnika i poduzetništva
2. dan
- 5 poduzetničkih praksi u obrazovanju
- Praksa igre – teorija i primjena
- Poduzetnički način razmišljanja i poduzetničke kompetencije
- Osjećaj za poduzetništvo i inicijative
- Praktični rad – analiza slučaja
- Razvijanje poduzetničkih vještina kod učenika
- Nastavne metode za razvijanje smisla za poduzetništvo kod djece i učenika
- Razvijanje kreativnog načina razmišljanja
3. dan
- Praksa empatije – razvoj empatije u nastavi (praktični zadatak)
- Praksa stvaranja i kreativnosti – praktični zadatak
- Kreativnost – razvoj i komponente kreativnosti u nastavi,
- Poduzetnička pedagogija
- Promjene u stavovima i radu nastavnika
- „Sat genija“
- Poduzetnički proces
4. dan
- Praksa eksperimentiranja
- Praksa refleksije
- Kognitivni razvoj
- Konkretno vs. Kreativno razmišljanje
- Proces refleksije
- Kritičko razmišljanje i kritička refleksija
- Umne mape
- Praktični zadaci
5. dan
- Obrazovanje budućih poduzetnika – ishodi i motiviranje
- Uloge u timu (Belbin)
- Praktični zadaci
- Evaluacijski sastanak
- Dodjela diploma
Nakon predavanja našlo se vremena i za obilazak grada i kulturološki program.
Šk. god. 2023./2024.
VAŽNO. Obratite pažnju na odabir udžbenika iz stranih jezika (1. strani jezik - nastavljači i 2. strani jezik - početnici) te izbornih predmeta vjeronauka ili etike.