U utrci za status škole ambasadorice Europskoga parlamenta
Autor: Ivana Opačak, 30. 1. 2020.
U organizaciji Ureda Europskoga parlamenta u Hrvatskoj 27. i 28. siječnja 2020. u Zagrebu je održan seminar za profesore iz hrvatskih srednjih škola koji sudjeluju u programu „Škole ambasadori Europskoga parlamenta”. Temeljem sjajnih rezultata projekta EU4mE&U naša je škola u listopadu 2019. dobila službeni poziv za uključivanje u Program te će se u ovoj školskoj godini boriti za stjecanje statusa škole ambasadorice. Na seminaru u Zagrebu sudjelovala je Ivana Opačak, prof. hrv. i eng. jezika, ambasadorica seniorka zadužena za provedbu i diseminaciju projektnih aktivnosti s učenicima/ambasadorima juniorima u našoj školi.
Program “Škola ambasador EP-a” provodi se u svim zemljama članicama EU-a od 2016. godine, a cilj Programa je podići razinu informiranosti mladih o Europskoj uniji, kao i svijesti o zajedničkim europskim vrijednostima te pravima koja imaju kao europski građani. Status škole ambasadorice EP-a trenutno ima 38 hrvatskih srednjih škola (s oko 800 ambasadora juniora i 50 ambasadora seniora EP-a), a novih 17 škola (među kojima je i naša) potencijalni su kandidati za stjecanje toga statusa. U Europskome tjednu strukovnih vještina naši ambasadori juniori predstavili su svoje prve aktivnosti, a uslijedit će postavljenje informacijske točke o Europskome parlamentu.
Program je u razdoblju 2016. – 2019. bio usmjeren na mlade i njihovu participaciju u europskim demokratskim procesima, a njegova se uspješnost ogleda u povećanju izlaznosti (ne samo) mladih u RH i EU na izbore za Europski parlament. U razdoblju 2019. – 2024. naglasak je na jačanju mreže #zajednoza.eu ili, konkretno, angažiranju mladih oko tema važnih njihovoj lokalnoj zajednici, jačanju europske dimenzije njihovih obrazovnih ustanova i područja, povezivanju mladih s lokalnim organizacijama (za mlade) te jedinicama regionalne i lokalne samouprave, povezivanju s lokalnim medijima i jačanju svijesti o utjecaju EU-a na život lokalne zajednice. Ostvarivanju ciljeva Programa najviše će doprinijeti suradnja školskoga debatnog kluba s Europskim domom u Slavonskome Brodu.
Tijekom seminara u Zagrebu povezali su se predstavnici aktualnih i budućih škola ambasadorica te su ostvarena projektna partnerstva i dogovorene projektne aktivnosti. Srednja škola Konjščina naša je „škola-mentorica“ i s njom smo već započeli novi eTwinning projekt (Cro) EPAS Together. Očekujemo da će se projektu priključiti i zagrebačka VII. gimnazija te druge zainteresirane škole-partneri.
U sklopu seminara ambasadori seniori posjetili su Ministarstvo vanjskih i europskih poslova gdje su s g. veleposlanikom Gordanom Markotićem, načelnikom Sektora za predsjedanje RH Vijećem EU-a, razgovarali o prioritetima i programu predsjedanja. Tijekom eco-friendly predsjedanja („bez papira i plastike“) u Hrvatskoj će se održati preko 200 neformalnih sastanaka – digitalni summit, konferencije o demografskim, prometnim i klimatskim izazovima, migracijama, turizmu, zaštiti potrošača, Europskome socijalnom fondu, transplantaciji organa i sl. Mladi su pozvani kritički promišljati o navedenim temama te dati svoj doprinos rješavanju problema, a tijekom organizacije događanja u odgojno-obrazovnim ustanovama moguće je dobiti političko pokroviteljstvo Ministarstva.
Ambasadori seniori posjetili su i Hrvatski sabor gdje su, osim razgledanja saborskih prostorija, imali priliku razgovarati s g. Ivanom Domagojem Miloševićem, predsjednikom Odbora za europske poslove.
Seminar je završio radionicom Foruma za slobodu odgoja o provedbi EPAS programa i programa „Škole za održivu Europu“ (utemeljenog na 17 točaka/ciljeva održivoga razvoja). Vjerujemo kako će aktivnosti tijekom seminara nadahnuti profesore sudionike u radu s ambasadorima juniorima i novim projektnim partnerima.
Dojmove o seminaru i EPAS programu ambasadora seniora pogledajte u priloženome videoprilogu:
https://www.youtube.com/watch?v=W90n-7LeZIM
Autorica teksta: Ivana Opačak, prof. savjetnik
Šk. god. 2023./2024.
VAŽNO. Obratite pažnju na odabir udžbenika iz stranih jezika (1. strani jezik - nastavljači i 2. strani jezik - početnici) te izbornih predmeta vjeronauka ili etike.