preskoči na sadržaj

Ekonomsko-birotehnička škola Slavonski Brod

 > Naslovnica
Vijesti

Together for a Better Internet/Zajedno za bolji internet

Autor: Ivana Opačak, 11. 2. 2020.

Učenici 1.c, 2.e, 4.b i 4.c, s profesoricom Ivanom Opačak, obilježili su Dan(e) sigurnijega interneta (Safer Internet Days). Ovogodišnji moto Together for a Better Internet/Zajedno za bolji internet upućuje na odgovornost svakoga od nas da, ne samo drugoga utorka u veljači, promišlja(mo) o vlastitim online aktivnostima te svojim doprinosom virtualni svijet učini(mo) sigurnijim i ugodnijim.

Učenici 1.c i 2.e razreda razgovarali su 10. i 11. veljače 2020. na nastavi engleskoga jezika o poštivanju sebe i drugih u virtualnome svijetu te pravilima lijepoga ponašanja i komuniciranja na internetu. Pregledali su videoradove i nastavne materijale objavljene na mrežnome mjestu https://www.webwise.ie/lockers/ te su, veoma zrelo, zaključili o opasnostima nesmotrenoga objavljivanja fotografija drugih osoba bez njihova znanja i(li) privole i nepromišljenoga objavljivanja (intimnih) fotografija, što bi druge osobe moglo poniziti ili uvrijediti. Često zaboravljamo kako sve fotografije koje se jednom objave na internetu ostaju zauvijek u virtualnome svijetu.

      

Prigodno, kao dio usmenoga ispita iz engleskoga jezika, Elena Kljajić, učenica 1.c, podijelila je s razredom imaginarnu priču o (cyber)bullyingu/virtualnom zlostavljanju s veoma lijepom završnom porukom: Nitko ne bi smio doživjeti niti jedan oblik zlostavljanja, a onaj koji je doživio i(li) trpi zlostavljanje isto treba prijaviti ili svoje iskustvo podijeliti s osobom od povjerenja.

      

      

      

Profesorica Opačak, u suradnji s kolegicom iz Njemačke koju je osobno upoznala tijekom eTwinning seminara u Rigi te kolegama iz Turske (suradnicima u eTwinning projektu Don't Throw & Pollute – Reuse), organizirala je  11. veljače 2020. eTwinning Live mrežno događanje (ne samo) za projektne partnere. Zanimljivo, u događanje su se uključili i zainteresirani nastavnici iz Italije, Francuske, Tunisa, Jordana... Još jedna zanimljivost - kad je njemačkim sudionicima sastanka veza pukla, internet je opet pokazao svoje dobre strane - razgovarali smo putem konferencijskoga poziva u WhatsApp grupi projektnih partnera. Zaključili smo o dobrobitima sigurne eTwinning platforme za učenike i nastavnike, kao i umrežavanja u obrazovnim grupama na društvenim mrežama. 

      

Članovi hrvatskoga eTwinning tima iz 2.e razreda svojim su vršnjacima iz Njemačke predstavili postere bivših učenika škole. Tako poster izrađen u okviru nastavne jedinice Contemporary Netiquette davne 2015. u tadašnjem 3.e predstavlja različite (negativne) tipove osobnosti u virtualnome svijetu te pravila uljudne online komunikacije. Drugi pak plakat, koji su, također na nastavi engleskoga jezika, izradili godinu dana kasnije učenici 3.c, donosi poruke skrivene iza pojedinih online stanara i aktivnosti –  tako lako, samo jednim klikom, osobni podatci postaju opasno javni, a virtualno nasilje itekako je stvarno; kava u virtualnom društvu ne može nadmašiti komunikaciju „oči u oči“; u trenutcima dosade postovi i lajkovi mogu biti tek prividni most do zadovoljstva i katkada, nenamjerno, dovesti do bure u međuljudskim odnosima; u trenutcima ljutnje potrebna je distanca i uljudna komunikacija…

      

Njemački su pak učenici svojim hrvatskim i turskim kolegama predstavili svoje videoradove u kojima kritički progovaraju o ekološkim problemima u Stuttgartu i Njemačkoj. Zaključili smo kako su lokalni ekološki problemi itekako globalni i kako o njima valja pomno promišljati (ne samo) u sigurnome virtualnom okruženju. Dodana vrijednost ovoga online sastanka bila je mogućnost praktične primjene znanja stranih jezika. Profesorica je bila oduševljena komunikacijskim vještinama učenika, odnosno njihovim poznavanjem engleskoga, njemačkog, turskog...

      

Učenici 4.b i 4.c razreda razgovarali su 7. i 11. veljače 2020. na nastavi engleskoga jezika i sata razrednika o značajkama propagandnih, često neistinitih, materijala u (ne samo) virtualnome svijetu te njihovu utjecaju na život pojedinca. Svjedoci smo kako se „brže od koronavirusa šire dezinformacije i fake news“, kako stoji u rubrici Vijesti na portalu RTL.hr. Osim što su pogledali i analizirali istoimenu vijest, učenici su imali priliku analizirati prezentaciju Fake vs Fact koja, osim što poučava kako kritički promišljati o propagandnim materijalima i zaštititi se od negativnoga utjecaja istih, otkriva kako i zašto nastaje fake news (lažna vijest), čime značajno doprinosi razvoju medijske pismenosti učenika.

      

Adna Domazet, učenica 4.c razreda, dopunila je projektnu građu izradivši i predstavivši, na nastavi engleskoga jezika, tematski plakat na kojemu navodi razloge zbog kojih se na internetu osjećamo nesigurno te savjete za sigurnost na internetu. Profesorica je bila ugodno iznenađena iskrenošću i zrelošću kojom učenici pristupaju ovome ozbiljnom problemu.

       

„Zbog ograničenih autorskih prava prezentaciju nije dozvoljeno objaviti ili na drugi način ponovno koristiti“, kako navodi glavna urednica portala medijskapismenost.hr Ana Dokler koju je, za potrebe obilježavanja Dana sigurnijega interneta prof. Opačak kontaktirala. Svatko se, međutim, može obratiti gđi Dokler kako bi osobno dobio pristup nastavnim materijalima. Također je moguće pogledati tematske plakate učenika izložene u učionici br. 24. Tzv. metoda gallery walka nudi pregršt mogućnosti za vršnjačko poučavanje i učenje.

      

Tekst: Ivana Opačak, prof.

 




Virtualna šetnja školom

Duplikat svjedodžbe

Popis udžbenika

Šk. god. 2023./2024.

1. razredi

2. razredi

3. razredi

4. razredi

VAŽNO. Obratite pažnju na odabir udžbenika iz stranih jezika (1. strani jezik - nastavljači  i 2. strani jezik - početnici) te izbornih predmeta  vjeronauka ili etike.

Obavijesti

Satnica:

Brošura EBŠ

Priručnik VH&PA

Korisni linkovi

 

 

CMS za škole logo
Ekonomsko-birotehnička škola Slavonski Brod / Naselje Andrija Hebrang 13/1, HR-35000 Slavonski Brod / ss-ekonomsko-birotehnicka-sb.skole.hr / skola@ss-ekonomsko-birotehnicka-sb.skole.hr
preskoči na navigaciju