preskoči na sadržaj

Ekonomsko-birotehnička škola Slavonski Brod

 > Naslovnica
Vijesti

Analiza anketnih upitnika o provođenju nastave na daljinu

Autor: Marija Deanković, 29. 4. 2020.

Anketa za učenike, roditelje i nastavnike Ekonomsko-birotehničke škole, Slavonski Brod, provedena je putem mrežnog upitnika od 21. do 23. travnja 2020. (nakon 25 dana sudjelovanja u nastavi na daljinu). Anketi se odazvalo 436 učenika (od ukupno 496), 256 roditelja i 49 nastavnika (od ukupno 53).

*Za bolji prikaz kliknite na sliku.

Na temelju dobivenih rezultata donosimo sljedeće zaključke:

Anketnim upitnicima odazvao se zadovoljavajući broj učenika, roditelja i nastavnika.

Dobiveni rezultati od strane nastavnika ukazuju da 43 % nastavnika provodi više od 4 sata dnevno u pripremanju materijala za nastavu na daljinu, a 55 % ih navodi da su u virtualnim razredima dostupni cijeli dan.

Nastavnici su provođenje online nastave ocijenili ocjenom 4,30.

Kod navođenja prednosti nastave na daljinu uglavnom ističu upoznavanje i primjenu novih i različitih digitalnih alata u radu te individualni vremenski odabir rada u virtualnoj učionici. Kod učenika kao prednost ističu veću samostalnosti i odgovornosti , stalnu dostupnost sadržaja i također mogućnost samostalne organizacije vremena za učenje.

Kao nedostatke navode: probleme s učenicima koji nisu aktivni, količinu vremena koje provode u virtualnim razredima, nedostatak odgojnog učinka te činjenicu da se pojedini učenici služe tuđim radovima. Predlažu da se jasnije definira vrijeme za aktivnosti učenika i nastavnika u virtualnim razredima, a većina navodi želju da se što prije vrate u učionicu.

Učenici su istaknuli da im je ponekad online učenje otežano zbog tehničkih teškoća, većina smatra da im je poznavanje rada na računalu dovoljno za online učenje, većina ih sada radi više nego u redovnoj nastavi i većini nije potrebna pomoć ukućana pri rješavanju zadataka, 51 % učenika tvrdi da ne vole nastavu na daljinu, navode da nastavnici brinu o tomu kako se oni osjećaju, potiču ih na rad i ohrabruju, tvrde da lako prate rad nastavnika, 53 % učenika zna što nastavnici očekuju od njih.

Kao najveću poteškoću učenici navode previše nastavnih sadržaja koje samostalno moraju obraditi (351 učenik/80%).

Pozitivna strana online nastave za učenike je opuštenost (404 učenika/92%).

Učenici su rad nastavnika (način, podršku i materijale) ocijenili ocjenom 3,35, a svoju motivaciju, trud i rad ocjenom 3,58.

U porukama se dio učenika zahvaljuje nastavnicima, dio moli za razumijevanje i manje zadaća, a dio  želi što prije povratak u školu.

Roditelji u anketi ističu da njihova djeca svakodnevno prate nastavu, većini učenika je za to potrebno od 2 do 4 sata, lako se koriste tehnologijom, 41 % ističe da dobivaju  previše zadataka, a 46% kažu da je to samo ponekad. Roditelji ne provjeravaju svakodnevno zadatke, imaju dojam da su im djeca ponekad iscrpljena, djeca se ne vesele online učenju. 33 % roditelja osjeća da su nastavnici podrška njihovom djetetu, dok 42% smatra da su im podrška ponekad, većina navodi da ne surađuju redovito s razrednicima.Roditelji su ocijenili nastavnike (način, podršku i materijale za učenje) s 3,28, a trud i rad te motivaciju svog djeteta s 3,78.

Komentari roditelja su većinom pozitivni i ohrabrujući za nastavnike uz poneku napomenu da je potrebno bolje objasniti nastavne sadržaje i smanjiti količinu zadaće.

 

Obrađene upitnike možete pogledati ovdje:

  

 

Prijedlog mjera za poboljšanje rada tijekom nastave na daljinu:

Nastavnici unutar razrednog vijeća surađuju i zajedno dogovaraju, dijele iskustva te predlažu najbolji način rada s učenicima vodeći računa o kognitivnim i socijalnim mogućnostima učenika.

Nastavnici s obzirom na povratne informacije učenika mijenjaju, nadopunjavaju i prilagođavaju svoj način rada.

Predlaže se zadavati manje zadaće te zadavati oblik zadataka koje učenici mogu samostalno rješavati.

S obzirom na tehničke probleme koji se povremeno javljaju i kratko vrijeme prilagodbe učenika na ovakav način rada potrebno je opravdati povremena kašnjenja s dostavom zadaća i javljanjem učenika.

Razrednik i stručni suradnik mogu provesti virtualne razgovore s učenicima i roditeljima sa svrhom rješavanja nastalog problema.

Komunikacija između učenika/roditelja s jedne strane i nastavnika, stručnih suradnika i ravnatelja s druge strane treba se odvijati u vremenu od 8 do 18 sati. U tom vremenu može se očekivati da će nastavnik javljati zadatke, upute i povratne informacije. Pri tome svaki nastavnik može napisati koje je njegovo neposredno radno vrijeme u okviru 8-satnog radnoga vremena (iz Uputa MZO).

Anketu pripremile, obradile i analizirale stručne suradnice EBŠ:
Marija Deanković, školska knjižničarka
Mirjana Samardžić, školska pedagoginja




Virtualna šetnja školom

Duplikat svjedodžbe

Popis udžbenika

Šk. god. 2023./2024.

1. razredi

2. razredi

3. razredi

4. razredi

VAŽNO. Obratite pažnju na odabir udžbenika iz stranih jezika (1. strani jezik - nastavljači  i 2. strani jezik - početnici) te izbornih predmeta  vjeronauka ili etike.

Obavijesti

Satnica:

Brošura EBŠ

Priručnik VH&PA

Korisni linkovi

 

 

CMS za škole logo
Ekonomsko-birotehnička škola Slavonski Brod / Naselje Andrija Hebrang 13/1, HR-35000 Slavonski Brod / ss-ekonomsko-birotehnicka-sb.skole.hr / skola@ss-ekonomsko-birotehnicka-sb.skole.hr
preskoči na navigaciju