Autoportreti u narodnom ruhu
Autor: Marija Deanković, 29. 10. 2020.
Svake godine tijekom rujna i listopada u našoj domovini održava se manifestacija Dani europske baštine u organizaciji Ministarstva kulture i medija. Ove 2020. godine tema je Baština i obrazovanje - učenje za život. Koliko je manifestacija vrijedna govori broj aktivnosti: 16 online edukativno-promotivnih sadržaja, više od 60 raznovrsnih događanja posvećenih obrazovanju i baštini u 23 naselja diljem Hrvatske, predstavljanje 40 projekata obnove, bilo da se radi o početcima velikih projekata, bilo onima u tijeku ili predstavljanju dovršenih radova na arheološkoj, nepokretnoj i pokretnoj baštini u organizaciji Hrvatskog restauratorskog zavoda.
Sva navedena kulturna događanja doprinose turističkoj ponudi mjesta održavanja. Kulturna baština, njezino predstavljanje i reinterpretacija u raznim medijima postaje zamašnjakom u industriji turizma. Na tom tragu nastao je projekt Autoportreti u narodnom ruhu u okviru nastavnog predmeta Povijest umjetnosti i kulturno-povijesna baština. Autori projekta su učenici 4. e razreda hotelijersko-turističkog smjera. Istražujući kulturna dobra, materijalna i nematerijalna, našeg zavičaja nadahnuće su pronašli u motivima narodnog ruha.
Autoportret učenika Davora Barukčića
U raznim likovnim tehnikama stvorili su autoportrete u koje su umetnuli motive slavonskih ponjava i šlinganih rukotvorina. Likovni radovi su potom izloženi u učionici razreda i na virtualnoj izložbi. Autorica postava virtualne izložbe je učenica Dajana Ivičić. Učinivši baštinu inače spremljenu, skititu u ladice šifonjera, vidljivom u novom slikarskom mediju učenici su ostvarili njezinu reinterpretaciju. Istovremeno osnažili su svijest o svojim korijenima i razvili su svoje kreativne potencijale. Pozivamo Vas na razgled izložbe Autoportreti u narodnom ruhu na poveznici https://www.artsteps.com/view/5f885f5df1961417edaa2d62 i nadamo se da ćete uživati u ljepoti predstavljenog!
Snježana Kauzlarić, dipl. pov. umjetnosti
Šk. god. 2023./2024.
VAŽNO. Obratite pažnju na odabir udžbenika iz stranih jezika (1. strani jezik - nastavljači i 2. strani jezik - početnici) te izbornih predmeta vjeronauka ili etike.