Zaštita okoliša u 4. e
Autor: Marija Deanković, 23. 2. 2021.
Koliko razmišljamo o zaštiti okoliša u svakodnevnim situacijama? Mislimo li na okoliš kada idemo u kupovinu, razvrstavamo li (pravilno!) otpad, koristimo li obnovljive izvore energije, vozimo li se na plin, biodizel ili možda vozimo bicikl i idemo pješke? O svim ovim pitanjima učenici 4. e razreda razgovarali su s profesoricom Anom Radočaj na nastavi njemačkog jezika obrađujući temu zaštite okoliša.
Jeste li znali da je Njemačka svjetski lider u korištenju obnovljivih izvora energije te da na njezinom primjeru mogu učiti mnoge zemlje svijeta? Osobito se to odnosi na solarnu energiju i energiju vjetra. Tako su, primjerice, prošle godine obnovljivi izvori činili 46 posto u potrošnji ukupne električne energije u Njemačkoj, što je gotovo za četiri posto više u odnosu na 2019. godinu (podaci istraživačkog centra za Sunčevu energiju i vodik u Baden-Württembergu (ZSW) i BDEW-a – njemačkog Saveznog udruženja energetskog i vodnog gospodarstva). Osim toga, prošle godine prvi put je više električne energije proizvedeno putem vjetra nego ugljena, a povećanje kapaciteta obnovljivih izvora energije Njemačka može zahvaliti radu „offshore-vjetroelektrana“ na moru.
Na kraju, jedan od razloga zašto je Njemačka na ovom području toliko ispred ostalih je taj što gotovo svi Nijemci podržavaju čistu energiju i odgajaju nove generacije u ovom smjeru! Prema istraživanju iz 2017. godine, nevjerojatnih 95 posto anketiranih građana širenje obnovljivih izvora energije smatra važnim.
Kao završnu aktivnost, učenici 4. e razreda izradili su plakate u digitalnom alatu Canva na temu što svatko od nas može učiniti za okoliš – Was kann jeder von uns für die Umwelt tun? Njihove radove možete pogledati OVDJE.
(Podaci preuzeti s portala energetika-net.com; www.dw.com; www.ekovjesnik.hr).
Ana Radočaj, prof.
Šk. god. 2023./2024.
VAŽNO. Obratite pažnju na odabir udžbenika iz stranih jezika (1. strani jezik - nastavljači i 2. strani jezik - početnici) te izbornih predmeta vjeronauka ili etike.