Kraj eTwinning projekta Street Art in My City
Autor: Antonija Stvorić, 17. 6. 2021.
Tijekom drugog polugodišta ove školske godine cijeli 1.g razred sudjelovao je u eTwinning projektu Street Art in My City (Ulična umjetnost u mojem gradu). Radom učenika koordinirala je njihova profesorica engleskog jezika, Mirta Kos Kolobarić.
Iako se nastava odvijala i u školi i online, kako kod nas, a tako i kod naših projektnih partnera u Francuskoj i Italiji, uspjeli smo ostvariti veliku dozu interaktivnoga rada svih učenika u projektnim zadacima.
Cilj je projekta bio približiti uličnu umjetnost učenicima na način da kroz nju svoj grad predstave učenicima iz drugih zemalja te istovremeno razvijaju svoje jezične, komunikacijske i digitalne vještine. Projekt je uključen u Godišnji izvedbeni kurikulum nastave engleskog jezika pa je tako i proveden tijekom nastave, a ne kao slobodna aktivnost. Kroz projekt su ostvareni različiti ishodi propisani kurikulumom.
U pripremnoj fazi projekta, na nastavi engleskoj jezika, učenici su pričali, čitali tekstove i gledali videozapise o poznatim umjetnicima iz prošlosti (poput Leonarda da Vincija) i sadašnjosti (Banksy). Analizirali su Banksyjev rad kroz zadatke po postajama (station learning) i opisali neke njegove radove (što je bila vježba za jednu od sljedećih projektnih aktivnosti).
Izrađeno je nekoliko prijedloga za službeni logo projekta, koji je odabran glasovanjem na Twinspaceu projekta. Najviše glasova dobio je rad naše učenice Vanese Katalinić.
Učenici su za predstavljanje jedni drugima koristili alat Voki, a poveznice su stavili na zajednički Padlet. Pogledali su Vokije svih učenika partnera na projektu te su jedni drugima postavljali pitanja i odgovarali na njih. Na taj se način razvila dinamična komunikacija među njima.
Alat Answer Garden korišten je za brainstorming o uličnoj umjetnosti pa su učenici tu zajednički pisali svoje ideje, a na forumu su jedni drugima postavljali pitanja o Banksyju i njegovim slikama te odgovarali na njih.
Na posebnom Padletu postavljene su poveznice na razne materijale koje su nastavnici s učenicima koristili u radu na nastavi, a bave se temom ulične umjetnosti. Učenici su i sami postavljali poveznice na članke i materijale koji su im se učinili zanimljivima.
Glavna projektna govorna aktivnost bila je opisivanje odabranih djela ulične umjetnosti. Učenici su u svojim gradovima fotografirali takva djela i u videu ih opisali učenicima partnerima. Videozapise su postavljali na Flipgrid, tako da su mogli vidjeti sve opise i komentirati ih. Nakon toga je uslijedio zabavan i kreativan zadatak. Prema opisu partnera, morali su nacrtati opisano djelo ulične umjetnosti, bez da su ga vidjeli. Svoje su crteže postavili u digitalnu knjigu u alatu Bookcreator, a nakon toga su postavljene i originalne slike, za usporedbu. Radove možete mogledati OVDJE.
U finalnoj fazi, učenici su, prema modelu obrađenom na nastavi, glumili likovne kritičare i dali svoje mišljenje o originalnim djelima. Poveznice na videozapise postavili su kao komentare ispod slike svakog djela ulične umjetnosti na još jednom zajedničkom Padletu.
Kolega iz Francuske, Jean-Charles Kelbert je, u sklopu projektnih aktivnosti, razgovarao i s poznatim uličnim umjetnikom u Mulhouseu te snimio dokumentarni film kojega možete pogledati na OVOJ poveznici. Učenici su ga pogledali na nastavi engleskog jezika kao formalni završetak ovog uzbudljivog projekta.
Na samome kraju zamolili smo učenike da popune evaluacijske upitnike. Ovo su neka od mišljenja učenika o projektu i aktivnostima u kojima su sudjelovali:
Sve u svemu, iako u otežanim uvjetima, učenici su uložili puno vremena, truda i znanja u ovaj projekt. S obzirom da je svim našim učenicima ovo bio prvi eTwinning projekt u kojemu sudjeluju, odlično su se snašli i koristili različite digitalne alate. Kvalitetno su odradili sve zadatke, a projekt je bio uključen cijeli razred. Čestitam svima!
prof. Mirta Kos Kolobarić
Šk. god. 2023./2024.
VAŽNO. Obratite pažnju na odabir udžbenika iz stranih jezika (1. strani jezik - nastavljači i 2. strani jezik - početnici) te izbornih predmeta vjeronauka ili etike.