Debatni model građanskoga odgoja i obrazovanja
Autor: Ivana Opačak, 9. 7. 2021.
Uključili smo se u projekt Hrvatskoga debatnog društva Demokratsko procjepljenje – Debatni klubovi i deliberativna demokracija kao model razvoja demokratskih kompetencija i participativnog donošenja odluka. Jučer je završen prvi modul Treninga debatnoga modela građanskoga odgoja i obrazovanja za nastavnike i edukatore neformalnoga obrazovanja. Među 50-ak polaznika online Treninga (podijeljenih u četiri skupine) bila je i prof. Opačak, koja će sljedeće školske godine usvojena znanja i vještine primijeniti u radu školskoga debatnog kluba.
Tijekom 12-satnoga online modula na platformi Zoom (5. – 8. srpnja 2021.) učilo se o konceptu (World School/WS) debate, oblikovanju tzv. casea i argumenata, suđenju u debatama te konceptu debate kao nastavne metode. Drugi će modul (od ukupno tri) uslijediti u rujnu 2021. godine. U nastavku provedbe projekta očekuje se suradnja s učenicima i nastavnicima srednjih škola iz Vukovara, Zagreba, Karlovca i Slavonskoga Broda. (Više informacija dostupno je u priloženomu dokumentu.)
Kako je navedeno na službenoj mrežnoj stranici organizatora (OVDJE), Hrvatsko debatno društvo provodi projekt Demokratsko procjepljenje – Debatni klubovi i deliberativna demokracija kao model razvoja demokratskih kompetencija i participativnog donošenja odluka od 1. siječnja 2021. do 30. lipnja 2023. godine. Za projekt je osigurana financijska podrška Islanda, Lihtenštajna i Norveške u okviru Europskoga gospodarskog prostora i Norveškoga financijskog mehanizma (tzv. granta).
Niska razina svijesti o važnosti aktivnoga građanstva i nedostatak demokratske kultura karakteristični su za mlade u Hrvatskoj. Problem uzrokuje to što mladima nisu dostupne aktivnosti koje bi ih osposobile za proaktivno razvijanje i zagovaranje vlastitih stavova. U sklopu projekta povećat će se broj debatnih klubova u Hrvatskoj koji će, kroz dvosatne tjedne aktivnosti, osigurati provedbu uspješnoga modela građanskoga odgoja i obrazovanja koji razvija vještine kritičkoga, kreativnog i poduzetničkog razmišljanja, argumentacije, javnoga izlaganja, samostalnoga i timskog istraživačkog rada... Mladi uključeni u rad klubova svoje će vještine primijeniti tijekom deliberacijskih aktivnosti koje će ih upoznati s informiranom političkom participacijom i dati im priliku da identificiraju probleme u svojim zajednicama te, u suradnji s lokalnom samoupravom, kreiraju informirana i kvalitetna rješenja.
Šk. god. 2023./2024.
VAŽNO. Obratite pažnju na odabir udžbenika iz stranih jezika (1. strani jezik - nastavljači i 2. strani jezik - početnici) te izbornih predmeta vjeronauka ili etike.