Domaćini smo mobilnosti u sklopu Erasmus+ KA2 projekta PBL
Autor: Ivana Opačak, 25. 10. 2021.
Naša je škola partner na Erasmus+ projektu Problem based learning in real life approach (PBL, 2019-1-DE02-KA202-006442, vrijednost projekta 117.353,00 €). Ovoga smo tjedna domaćini mobilnosti učenika i nastavnika iz Njemačke, Italije i Portugala. Projekt je usmjeren na poticanje suradničkoga učenja kroz analizu stvarne problemske situacije. U ovome će tjednu učenici u međunarodnim timovima kritički promišljati o problemu odlaska mladih iz slabije razvijenih (ruralnih) područja (konkretno Slavonije) radi pronalaska zaposlenja i boljega životnog standarda (u urbanijim sredinama i inozemstvu). Ponudit će inovativna i kreativna rješenja problema primjenjiva u njihovim lokalnim sredinama te tako dati doprinos u Godini mladih (2022.).
Projekt je započeo u rujnu 2019., a dosad su ostvarene sljedeće aktivnosti: mobilnost nastavnika u njemačkome gradu Rüsselsheimu i mobilnost učenika i nastavnika u talijanskoj Perugiji (2019.) te online mobilnost učenika i nastavnika i online mobilnost nastavnika u organizaciji talijanskih partnera (2021.). Planirane su još dvije mobilnosti učenika i nastavnika (u Njemačkoj i Portugalu) te mobilnost nastavnika i zatvaranje projekta u Njemačkoj.
Prvoga su dana mobilnosti učenici predstavili svoje škole, gradove i države. S nama su, kako smo saznali, predstavnici triju eTwinningovih škola i dviju škola ambasadorica Europskoga parlamenta!
Nakon uvodnoga obraćanja ravnatelja škole Mate Čaklovca te nastavnika koordinatora mobilnosti Igora Bjelobabića i Ivane Opačak, članice ženske pjevačke skupine naše škole Bećaruše, pod mentorstvom prof. Sande Kovačić, predstavile su se izvornim narodnim napjevima i zaplesale tradicionalno slavonsko kolo. Ovim im putem zahvaljujemo.
Pet je učenica naše škole (ujedno ambasadorica juniorki Europskoga parlamenta) - Lucija Pejić i Nika Tomić (2. a) te Ema Tomašić, Maja Vinković i Doris Živković (2. e) - briljiralo u usmenim izlaganjima na engleskome jeziku, a sjajno su nas predstavile i kao voditeljice međunarodnih timova u kojima su se kasnije upoznale s problemskom situacijom. U restoranu Obrtničko-tehničke škole upriličen je ručak za sve sudionike mobilnosti. Ovim putem zahvaljujemo našim dragim prijateljima na vrhunskoj usluzi i veoma ukusnome obroku.
Poslijepodne je upriličen prijam za sve sudionike mobilnosti, u pratnji ravnatelja Čaklovca, u Velikoj vijećnici županijske uprave u Slavonskome Brodu. Gđa Anica Vukašinović, pročelnica Upravnoga odjela za obrazovanje, sport i kulturu, obratila se gostima toplim riječima dobrodošlice, upoznavši ih sa značajkama županije domaćina i odgojno-obrazovne politike iste. Razgovaralo se zatim o projektnim aktivnostima i dobrobitima programa Erasmus+.
Uslijedio je razgled grada, tijekom kojega se, u ulozi turističkoga vodiča, ponovno iskazalo pet učenica naše škole. Nika je progovorila o znamenitoj brodskoj tvrđavi, a njezino je znanje dopunila iskusna vodičica gđa Vere Pudić, kojoj ovim putem od srca zahvaljujemo. Učenici iz Portugala bili su iznimno zainteresirani za povijest Tvrđave Brod, a nekoliko se učenica u budućnosti vidi u ulozi turističkoga vodiča, stoga im je ovo iskustvo osobito koristilo.
Maja je s vršnjacima iz partnerskih zemalja podijelila svoje znanje o brodskome korzu, a Lucija je predstavila lik i djelo znamenite brodske književnice Ivane Brlić Mažuranić. Doris nas je provela najljepšim šetalištem uz rijeku, podsjetivši nas kako smo najveći grad na granici Europske unije. Ema zna tajne brodskoga samostana… Ostalo je još mnogo toga za vidjeti, doživjeti, zabilježiti fotografijom u danima koji slijede…
Europska je komisija proglasila 2022. godinu Godinom mladih. Upravo su mladi ti koje se poziva na kritičko promišljanje i aktivno sudjelovanje u kreiranju lokalnih, nacionalnih i europskih politika te izgradnju bolje budućnosti u zelenijoj, održivijoj i digitalnijoj Europi. Ovoga tjedna mladi Europljani itekako imaju što za reći!
Ivana Opačak, prof.
Šk. god. 2023./2024.
VAŽNO. Obratite pažnju na odabir udžbenika iz stranih jezika (1. strani jezik - nastavljači i 2. strani jezik - početnici) te izbornih predmeta vjeronauka ili etike.