Drugi dan mobilnosti - rad u skupinama i posjet Ramarinu
Autor: Ivana Opačak, 26. 10. 2021.
U prijepodnevnim satima drugoga dana mobilnosti u okviru Erasmus+ KA2 projekta Problem based learning in a real life approach učenici iz Njemačke, Portugala i Hrvatske radili su na proučavanju problemske situacije u međunarodnim timovima. Nastavnici su koordinirali timski rad i planirali predstojeće mobilnosti. U poslijepodnevnim je satima organiziran posjet Ranču Ramarin u Garčinu, gdje je upriličena zajednička večera svih sudionika mobilnosti.
U prijepodnevnim satima drugoga dana mobilnosti učenici iz Njemačke, Portugala i Hrvatske radili su na proučavanju problemske situacije u međunarodnim timovima. Kritički su promišljali o problemu odlaska mladih iz slabije razvijenih (ruralnih) područja (konkretno Slavonije) radi pronalaska zaposlenja i boljega životnog standarda (u urbanijim sredinama i inozemstvu). Proučavali su mrežne izvore i, slijedeći načela problemskoga učenja, osmišljavali moguća rješenja problema primjenjiva u njihovim lokalnim sredinama.
G. Sergio Barroso, nastavnik iz Portugala organizirao je nakon ručka, u dvorištu škole, jednu ice-breaker aktivnost upoznavanja za učenike kojima smo domaćini i učenike 2. a i 2. e razreda; bila je to želja članica hrvatskoga tima i razrednika tih razreda (prof. Bjelobabića i prof. Opačak). Nije bilo lako izgovoriti neka imena (hrvatska, njemačka, portugalska)… Unatoč tome, učenici koji su se morali vratiti u razred zaključuju: It was awesome! Nije tajna da se učenici najviše raduju upravo zabavnim aktivnostima na otvorenome, tijekom kojih mogu primijeniti svoje vještine (govorenja engleskoga jezika).
U poslijepodnevnim je satima organiziran posjet Ranču Ramarin u Garčinu, gdje su se sudionici mobilnosti mogli opustiti, bolje upoznati i razmijeniti kulturološka iskustva. Maja Vinković, učenica 2. e razreda koja živi u Garčinu, provela je učenike imanjem obitelji koja je ljubav prema konjima pretvorila u obiteljski posao. Upravo bi takvi - uspješni - poduzetnički pothvati mogli biti razlog ostanka mladih u rodnoj Slavoniji. U danima koji slijede učenici će moći pronaći i druge slične primjere eventualnoga rješenja problemske situacije.
Prof. Ivana Žalac, koja se u slobodno vrijeme bavi jahanjem (na istome ranču), nastavnike i zainteresirane učenike uputila je u tajne jahačkoga (natjecateljskog) sporta i prirodnih ljepota ranča. Sudionici mobilnosti imali su priliku doživjeti jahačko iskustvo (iako su mnogi napravili tek jedan, početnički krug u šatoru za trening).
Na kraju dana na Ranču je upriličena zajednička večera svih sudionika mobilnosti.
Ivana Opačak, prof.
Šk. god. 2023./2024.
VAŽNO. Obratite pažnju na odabir udžbenika iz stranih jezika (1. strani jezik - nastavljači i 2. strani jezik - početnici) te izbornih predmeta vjeronauka ili etike.