Četvrti dan mobilnosti - izlaganja učenika i posjet Radiju 92 FM
Autor: Ivana Opačak, 28. 10. 2021.
U prijepodnevnim satima četvrtoga dana mobilnosti učenici iz Njemačke, Portugala i Hrvatske radili su na osmišljavanju rješenja problemske situacije i pripremi usmenih izlaganja u međunarodnim timovima. Nastavnici su koordinirali timski rad, planirali predstojeće mobilnosti i suradnju na eTwinningovoj platformi i u EPAS programu. Poslijepodne su učenici održali javna izlaganja, interpretirajući svoj doživljaj problema, ono što su uočili i naučili o problemu tijekom rada u skupinama i terenskih aktivnosti u ovome tjednu; zatim su predstavili konkretna rješenja kojima bi se zaustavio odljev mladih iz slabije razvijenih (ruralnih) područja (ne samo Slavonije) i(li) osigurao povratak u rodnu sredinu.
Tri su skupine učenika pripremile veoma zanimljive prezentacije, a učenici su se izvrsno snašli iza mikrofona. Isabel, Lucija, Jasna i Maria objasnile su osnovne pojmove i slikom ukazale na problem(e). Znate li vi značenje riječi migrirati, imigrirati, emigrirati? U kojoj biste učionici vi radije učili? Znate li što se u Hrvatskoj obilježava 18. studenog?
Maja, Rudolf, Henrique, Nika, Antonio i Sueleyman osvrnuli se, vrlo zrelo, na probleme s kojima se suočavaju mladi (ne samo) u Slavonskome Brodu, Slavoniji i Hrvatskoj te razloge zbog kojih emigriraju - brojna neriješena pitanja nakon Domovinskoga rata, neučinkovito pravosuđe (i zakoni koje je lako zaobići), sveprisutni mito i korupcija, loša zdravstvena skrb (zbog nedostatka liječnika i medicinskih sestara te dugih lista čekanja), neuspjele reforme obrazovanja, loš politički sustav (u loše organiziranoj državi koju vode nekompetentni članovi političkih stranaka bez vizije), nemogućnost pronalaženja (zadovoljavajućega) posla nakon školovanja, siromaštvo, nizak životni standard (koji eventualno osigurava nužne životne uvjete, ali ne i sadržajan, ispunjen život)...
Ističu još i razloge poput loše informiranosti i slabe uključenosti mladih u rad lokalnih i nacionalnih upravljačkih tijela te procese savjetovanja i odlučivanja - nerijetko mladi misle da je svugdje bolje nego u Hrvatskoj i da se njihov glas ionako ne čuje… Svoja su zapažanja učenici potkrijepili statističkim podatcima, a neki su doista zapanjujući - u samo 6 godina broj ljudi koji su napustili Hrvatsku porastao je za 63.23%.
Andrei, Ema, Doris i Sofia dodaju kako su razlozi odlaska mladih loša infrastruktura i stambeni uvjeti, niska plaća za izniman trud i zalaganje na poslu te sukob svjetonazora mladih i starih koji ne prihvaćaju njihove ideje…
Mladi Europljani istaknuli su i primjere uspješnih pojedinaca i obiteljskih poslovnih pothvata te ponudili upute za one koji odlučuju i praktična rješenja problema.
Učenici partnerskih zemalja imali su priliku vrednovati osobno zalaganje i postignuća na kraju svojega problemskog rada; vrlo su visokim ocjenama ocijenili i doprinos svojih vršnjaka skupinskome radu. Svi znamo da je uspješno (samo)vrednovanje najsigurniji put do uspjeha. Zajedno su izradili oblake riječi, odgovarajući na tematska pitanja tijekom procesa evaluacije, a koristeći digitalni alat Mentimeter.
Boravak učenika i nastavnika iz Njemačke, Italije i Portugala u našoj školi završio je dodjelom priznanja i prigodnih darova. Vjerujemo da je ovaj rastanak tek početak mnogih prijateljstava.
U poslijepodnevnim satima četvero učenika - Antonio iz Portugala, Andrei iz Njemačke te Maja i Ema iz Hrvatske - posjetilo je, u pratnji prof. Opačak, radijsku postaju Radio 92 FM, kako bi predstavili projekt i aktivnosti tijekom ovotjedne mobilnosti. S novinarkom i radijskom voditeljicom Irenom Vukas Çufalar i njezinim suprugom Semihom Çufalarom razgovarali su o dobrobitima programa Erasmus+ (ne samo obrazovnim… jer mlade je supružnike spojio upravo Erasmus) te važnosti jačanja europske dimenzije, međunarodne suradnje i kulturološke razmjene u obrazovanju. Naučili su i pokoju riječ na turskome jeziku. Slušamo se...
Ivana Opačak, prof.
Šk. god. 2023./2024.
VAŽNO. Obratite pažnju na odabir udžbenika iz stranih jezika (1. strani jezik - nastavljači i 2. strani jezik - početnici) te izbornih predmeta vjeronauka ili etike.