Škola kakvu želim(o)
Autor: Ivana Opačak, 23. 11. 2021.
Učenici 3. e razreda naše škole na nastavi engleskoga jezika (s prof. Opačak) primijenili su načela problemske nastave kako bi ponudili rješenja za (ne nužno) imaginarnu problemsku situaciju. Po završetku teme Planet Earth u okviru predmetnoga kurikula, oblikovali su i javno izložili svoje ideje o ljepšoj, ugodnijoj, održivijoj školi…
Prof. Opačak pred učenike je postavila naizgled jednostavan izazov - osmisliti načine (i potrebne resurse) kako bi stručna služba škole mogla uložiti (manja ili veća - ne precizno određena) novčana sredstva te učenicima i nastavnicima osigurati ugodniji, zdraviji i kvalitetniji boravak u unutarnjemu i vanjskom prostoru naše škole.
Ideja nije nedostajalo, no nije bilo lako predvidjeti točan broj ljudi (radnika ili volontera), prostor i vrijeme te konkretna materijalna sredstva neophodna za realizaciju (održivoga) projektnog plana…
Bila je ovo prilika za primjenu i diseminaciju znanja koja je nastavnica stekla u okviru Erasmus+ KA2 projekta Problem based learning te projekta Hrvatskoga debatnog društva Demokratsko procjepljenje - deliberativna demokracija kao model razvoja demokratskih kompetencija i participativnog donošenja odluka.
Učenici su, vođeni sažetim, jasnim uputama za pripremu izlaganja i (samo)vrednovanje, nesvjesno primijenili načela problemske nastave te ojačali svoje jezične, građanske i društvene kompetencije. Učenici su i komentirali i vrednovali izlaganja vršnjaka!
Rješavanje problema, kritičko i kreativno razmišljanje, organizacijske sposobnosti, usredotočenost na ostvarivanje cilja i potrebe korisnika finalnoga proizvoda… neke su od ključnih kompetencija koje poslodavci očekuju od zaposlenika, u Hrvatskoj, Europi i svijetu. A tema… Ne treba puno govoriti o aktualnoj borbi za održiviju lokalnu zajednicu, planet…
Učenici su imali nekoliko tjedana za proučavanje (prethodno obrađenoga) nastavnog gradiva i mrežnih izvora, formiranje radnih skupina/parova te osmišljavanje idejnih rješenja i prezentacija (prema zadanim smjernicama).
Nakon veoma zanimljivih interaktivnih izlaganja zaključili smo kako učenike ovoga razreda, osim zavidnih jezičnih kompetencija i visoke razine ekološke osviještenosti, krase silan entuzijazam i želja za aktivnom participacijom u kreiranju poticajnoga školskog okruženja. Ne čudi stoga činjenica da čak 11 učenika 3. e od ove školske godine nosi titulu ambasadora juniora Europskoga parlamenta.
U videoradu My Eco School/The School I Wish (izrađenom na digitalnoj platformi Canva) na OVOJ poveznici objedinjene su skice idejnih rješenja učenika, a mnoge će ideje oživjeti u travnju 2022. godine (kada obilježavamo Dan planeta). Dotad pratimo rast razredne biljke koju smo u listopadu dobili na dar (od predstavnika Europskoga doma u našemu gradu)… I sami rastemo…
Učenici 3. e razreda i Ivana Opačak, prof.
Šk. god. 2023./2024.
VAŽNO. Obratite pažnju na odabir udžbenika iz stranih jezika (1. strani jezik - nastavljači i 2. strani jezik - početnici) te izbornih predmeta vjeronauka ili etike.