"Blackout poetry" kao izraz solidarnosti povodom Svjetskoga dana poezije
Autor: Ivana Opačak, 21. 3. 2022.
Znate li da je danas Svjetski dan poezije/World poetry day? Znate li za čudesnu, iscjeljujuću moć poezije? Učenici 3. c, 3. e i 4. e razreda okušali su se, na nastavi engleskoga jezika, u kreativnome pisanju i pisanju blackout poezije. Njihove je radove prof. Opačak predstavila na nacionalnoj razini. U spomenutim je razredima najviše (čak 23) mlađih ambasadora Europskoga parlamenta. Oni danas pjesmom šalju poruke mira, nade i solidarnosti spram ukrajinskoga naroda koji trpi, stradava tijekom ruske invazije na njihovu zemlju...
Kreativno pisanje i blackout poetry
Odvažni (i jezično snažni) pojedinci iz 3. c, 3. e i 4. e razreda okušali su se, na nastavi engleskoga jezika 16. ožujka 2021. (s prof. Opačak), u kreativnome pisanju. Zadatak je bio, koristeći tematske riječi na radnome listu, ne znajući da su iz lirske pjesme Resistance britanskoga književnika Simona Armitagea, napisati pjesmu. I uspjeli su - Laura Mesaroš i Nina Milinković (3. e), Elena Kljajić (3. c) te Andrej Has i Ema Japarić (4. e) napisali su prekrasne pjesme. Izložene su, zajedno s izvornikom, u predvorju škole.
Zanimljivo je bilo usporediti učeničke radove s izvornim tekstom. Svi redom fantastični, potpuno različiti, a opet u suglasju s autorovim iskazom solidarnosti spram ukrajinskoga naroda koji trpi, stradava tijekom ruske invazije na njihovu zemlju… Poruke mira, nade i solidarnosti, koje šalju naši mlađi ambasadori Europskoga parlamenta, doista su dojmljive. Andrej Has, učenik 4. e razreda, pjesnik ukrajinskih korijena, napisao je i autorsku pjesmu.
Guns
The world has gone dark, once again
Once again the history repeats itself,
Big ones pulling strings
And little ones dying
Who am I
To oppose the big Goliath himself
Who am I to stand before his mighty sword
What can I do, all alone?
They gave me a gun and told me to shoot,
But what’s the reason?
Help me, I am blind,
Or maybe just don’t want to see the reasons
Who knows, only his big brain,
Only his ideas, only him.
Let him have it in his mind, but fight for it
Fight for yourself, your family
And that little place on earth
You can call home
Ostali su učenici istih razreda učili što je blackout poetry („poezija zamračenja“) - naizgled manje zahtjevan zadatak. Pridružile su im se Ema Tomašić i Roberta Rašić, učenice 2. e razreda… Vođeni publicističkim tekstom (objavljenim na portalu The Guardiana OVDJE) u kojemu pjesnik i romanopisac Armitage objašnjava što ga je motiviralo da napiše pjesmu Resistance, kreirali su svoje prve blackout pjesme…
Vrijedni su učenici 3. c i 4. e razreda uredili tematski pano na Svjetski dan poezije...
Želite saznati što je blackout poezija!? Zanimaju vas (ne samo) poetske poruke koje kriju učenički radovi - spojevi likovnosti i pjesništva? Pogledajte (izbliza) pano na sjevernome ulazu u školu…
Dan poezije na nacionalnoj razini
Vlasta Svalina, voditeljica Stručnoga vijeća za engleski i njemački jezik u strukovnim školama Osječko-baranjske županije, u večernjim je satima 21. ožujka 2022. (na platformi Teams, 19.30 - 22.30) organizirala obilježavanje Svjetskoga dana poezije na nacionalnoj razini. (Vrijeme trajanja govori u prilog tome koliko je bilo zanimljivo.)
E-događanje okupilo je preko 40 nastavnica (materinskoga i) stranih jezika iz cijele Hrvatske, među kojima je bila i Ivana Opačak. Nastavnice su predstavile aktivnosti u svojim školama, a prof. Opačak s ponosom je istaknula doprinos učenika četverogodišnjemu obilježavanju Dana poezije u našoj školi, s naglaskom na blackout poetry.
Među nazočnim gošćama koje promoviraju pisanje poezije u školama bile su Biljana Oklopčić, prof.dr.sc., Tanja Gradečak, prof.dr.sc., Ivana Šarić Šokčević, dr.sc., i Ninočka Truck Biljan, prof.dr.sc., koja je održala zanimljivo predavanje o poticanju ljubavi prema poeziji i kreativnome pisanju u razredu. More je ideja koje nadahnjuju!
(PO)HVALA svima - nastavnicima koji njeguju poetsku riječ, učenicima pjesnicima i onima koji su uredili tematski pano!
Ivana Opačak, prof.
Šk. god. 2023./2024.
VAŽNO. Obratite pažnju na odabir udžbenika iz stranih jezika (1. strani jezik - nastavljači i 2. strani jezik - početnici) te izbornih predmeta vjeronauka ili etike.