Europski dan jezika 2016. godine
Autor: Marija Deanković, 26. 9. 2016.
Vijeće Europe i Europska unija organizirali su 2001. godine Europsku godinu jezika, koja je uspjela uključiti milijune ljudi diljem 45 zemalja sudionica. Njihove aktivnosti slavile su jezičnu raznolikost Europe i promicale učenje jezika. Nakon toga, Vijeće Europe proglasilo je Europski dan jezika koji se slavi 26. rujna svake godine.
Opći ciljevi Europskog dana jezika su:
1. Upozoriti javnost na važnost učenja jezika i raznolikost raspona naučenih jezika kako bi se povećala višejezičnost i međukulturalno razumijevanje;
2. Promicati bogatu jezičnu i kulturnu raznolikost Europe, koje treba njegovati i sačuvati;
3. Poticati cjeloživotno učenja jezika u školi i izvan nje, bilo u svrhe školovanja, za profesionalne potrebe, za potrebe mobilnosti ili užitka i razmjene.
Europski dan jezika obilježava se i u državnim tijelima država članica, među kreatorima politike (posebne mjere ili rasprave o jezičnim pitanjima); u javnosti (podizanje svijesti o sveukupnim ciljevima Dana, uključujući i važnost cjeloživotnog učenja jezika, s početkom u bilo kojoj životnoj dobi, u obrazovnim ustanovama, na radnom mjestu, itd.); kao i u dobrovoljnom sektoru (posebne aktivnosti od strane i/ili za nevladine organizacije, udruge, tvrtke, itd.).
Ovdje donosimo i nekoliko najzanimljivijih činjenica o jezicima, koje možete pročitati i na plakatu postavljenom u predvorju naše škole:
Postoji između 6000 i 7000 jezika u svijetu – koje govori 7 milijardi ljudi, podijeljenih u 189 samostalnih država. Postoji oko 225 autohtonih jezika u Europi - oko 3% od ukupnog svjetskog broja. Najmanje polovica svjetskog stanovništva je dvojezična ili višejezična, tj. govore dva ili više jezika. U svakodnevnom životu sve više Europljana susreće se sa stranim jezicima. Postoji potreba za stvaranjem većeg interesa za jezicima među europskim građanima.
Mnogi jezici imaju 50.000 riječi ili više njih, ali pojedini govornici obično znaju i koriste samo jedan dio ukupnog vokabulara: u svakodnevnom razgovoru ljudi koriste istih nekoliko stotina riječi. Jezici su stalno u kontaktu jedni s drugima i utječu jedni na druge na razne načine: engleske posuđenice i izrazi uzeti su iz mnogih drugih jezika u prošlosti, dok europski jezici sada posuđuju mnoge riječi iz engleskog.
U prvoj godini dijete izgovori širok spektar glasova i zvukova; oko prve godine izgovara prve razumljive riječi; oko treće godine formiraju se složene rečenice; u petoj godini dijete posjeduje nekoliko tisuća riječi. Govorenje barem jednog stranog jezika aktivna je vježba za mozak i pomaže pri održavanju njegove vitalnosti. Osobe koje govore više stranih jezika lakše rješavaju probleme i mogu istovremeno obavljati više radnji (tzv. multitasking).
Europski dan jezika 2016. godine u Ekonomsko-birotehničkoj školi obilježili smo postavljanjem prigodnog plakata kojeg su pripremile profesorice Ana Milković i Ana Radočaj s učenicima. Osim toga, zajedno s profesoricom Mirtom Kos Kolobarić i Anitom Maratović Tolić organizirale su kreativne radionice u sklopu kojih su učenice i učenici iz više razreda (1.c, 2.c, 2.d, 2.e, 3.a, 3.c, 3.e, 4.a, 4.c, 4.d i 4.e) izrađivali knjižne oznake, tj. takozvane „bookmarkere“ s porukama na različitim stranim jezicima. Profesorica Anita Maratović Tolić s učenicima je također izradila prigodne magnete.
Učenički radovi predstavljeni su u sklopu male izložbe u ponedjeljak, 26.09.2016. u predvorju škole. Svi zainteresirani pozvani su da razgledaju radove, izaberu si najzanimljivije i najljepše magnete ili bookmarkere, te da prigodnom donacijom pomognu prikupljanje sredstava za nabavu lektira i video naslova na stranom jeziku koje ćemo koristiti na nastavi stranih jezika.
Hvala svima i srdačan pozdrav do sljedeće godine!
Goodbye! Auf Wiedersehen! Arrivederci! Adios! Ahoj! Au revior! Szervusz!...
Ana Radočaj i Ana Milković, profesorice engleskog i njemačkog jezika i književnosti
Šk. god. 2023./2024.
VAŽNO. Obratite pažnju na odabir udžbenika iz stranih jezika (1. strani jezik - nastavljači i 2. strani jezik - početnici) te izbornih predmeta vjeronauka ili etike.