Projekt „ 8 koraka prodaje“
Autor: Vjekoslav Mauriček, 1. 2. 2021.
27.1.2021. godine prodajna predstavnica tvrtke Encian d.o.o. , Marina Slunjski, održala je online predavanje za djelatnike i učenike Gospodarske škole Varaždin pod nazivom „8 koraka prodaje“. U samom je uvodu ukratko predstavljena tvrtka i njezini proizvodi, kao i koncept, odnosno filozofija poslovanja. Tvrtka Encijan d.o.o. postoji od 1992. godine te zapošljava oko 20 djelatnika, a u poslovanju se zalaže za život u skladu s prirodom. Sam naziv „Encian“ označava biljku koja raste visoko u planinama, u teško dostupnim staništima čime se želi ukazati na povezanost proizvoda sa netaknutom prirodom. Tvrtka Encijan d.o.o. ima vlastite brendove, ali i poznate strane brendove koje zastupa na hrvatskom tržištu. Njihova zajednička karakteristika jest da su svi proizvodi koje tvrtka Encian d.o.o. objedinjuje povezani sa zdravom hranom i dodacima prehrani. Budući da je gospođa Marina Slunjski prodajna predstavnica, naglasak njenog predavanja bio je na kanalima prodaje, koracima prodaje, ali i tehnološkoj podršci u poslovanju. U svom je izlaganju navela 8 bitnih koraka prodaje, a to su: priprema, „store check“, prezentacija, planiranje zaliha kupaca, „merchendising“, edukacija kupaca, analiza te evidencija i izvješća.
Osnovni kanali prodaje koje Encijan koristi su: trgovine robom široke potrošnje (npr. Spar), drogerije (DM, Muller, Bipa), ljekarne, veledrogerije, specijalizirane trgovine ( d.o.o, j.d.o.o.), web prodaja, sezonska prodaja ( kampovi, hoteli, restorani), prodaja za tendere (javna nadmetanja), te maloprodaja u Zagrebu.
Tvrtka Encijan d.o.o se u prodaji rukovodi takozvanim DSPM konceptom, gdje svako slovo spomenutog akronima označava poseban fokus u poslovanju.
Govoreći o koracima prodaje, prodajna je predstavnica naglasila kako je odnos sa ljudima najvažnija stavka kod prodajnog predstavnika, jer, iako ponekad konkurencija može imati i bolji proizvod, poslovni će partner poslovati sa tvrtkom koja je razvila pouzdanost i povjerenje u poslovanju. Idejno je uvijek cilj da se proizvod proda pa je u kontekstu unapređenja prodaje važna i promocija, koja se, u njihovom slučaju vrši u velikim gradovima, ili kroz sportske aktivnosti, poput biciklijade, koja omogućuje da se na svakom punktu pojavi neki proizvod zdrave hrane koji će sportaši, kao jedna od ciljnih skupina potrošača uočiti.
U tehničko tehnološkom smislu, gospođa Marina Slunjski objasnila je koncept funkcioniranja internet aplikacija koje sama koristi. Najznačajnija aplikacija je Salespod aplikacija koja omogućuje evidenciju i uvid u sve dokumente koji se koriste u poslovanju s kupcima, sve aktivnosti mogu se prikazati po datumima, a također se nudi mogućnost u količinsku evidenciju artikala sa pripadajućim šiframa. U sklopu aplikacije nude se i dnevna izvješća, oglasna ploča za obavijestite planovi obilazaka kupaca. Ta je aplikacija za našu prodajnu predstavnicu jedna od najbitnijih stavki u prodaji.
Na završetku online izlaganja, profesori i učenici Gospodarske škole uključili su se u raspravu postavljajući zanimljiva i praktična pitanja, poglavito vezana uz specifičnosti odnosa sa ljekarnama, velikim trgovačkim lancima i uvjetima obavljanja posla prodajnog predstavnika.
Interaktivan način komunikacije pridonio je boljem razumijevanju ove zanimljive i složene teme i pobudio zanimanje za slična predavanja u budućnosti.