PRIMJER DOBRE PRAKSE: ODNOSI S MEDIJIMA I JAVNOŠĆU
Autor: Administrator , 6. 12. 2012.
Učenice 4.A odlučile su stečeno znanje o pripremama i o tijeku konferencije za novinare primijeniti u praksi.
Na satu TAJNIČKOG POSLOVANJA učili smo o ODNOSIMA S JAVNOŠĆU I MEDIJIMA.
S obzirom da nas se tema dojmila, odlučili smo stečeno znanje o pripremama i o tijeku konferencije za novinare primijeniti u praksi. Prof. Šincek je osmislila zadatak koji nam je to omogućio.
Cijeli 4. a razred podijeljen je u dvije grupe. Svaka je grupa dobila različitu temu.
Grupa A je trebala na temu „Volonterke Gospodarske škole i njihov rad“ pripremiti i provesti konferenciju za novinare, dok je tema grupe B bila „Učenici Gospodarske škole osvojili 1. mjesto na državnom natjecanju u twirlingu“.
Unutar svake grupe učenici su podijeljeni prema zadacima koje je trebalo odraditi.
Svaka podgrupa dobila je različite zadatke, pa je tako unutar grupe odabran par koji je trebao izradio adremu, na temelju koje je idući par izradio i poslao pozive novinarima. Uz pozive su poslani i materijali, tj. press kit što su ga osmislili i pripremili učenici iz trećeg para.
Detaljan scenarij buduće konferencije razradili su učenici u posebnom paru.
Dok su pripremani materijali za konferenciju, istovremeno su moderator i po dvoje govornika razrađivali scenarij i uvježbavali svoju ulogu u konferenciji prema zadanoj temi, kako bi bili što realniji, informativniji i držali se predviđenog vremena. Po dvoje učenika - novinara proučavalo je materijale i pripremalo pitanja koja će postavljati na konferenciji kako bi mogli napisati vijest ili izvješće za medij koji predstavljaju.
Nakon toga uslijedila je simulacija konferencija za novinare prema poslanim pozivima.
Za vrijeme održavanja konferencije, moderator svake grupe pozdravio je novinare, ukratko ih upoznao s temom te dao riječ govornicima koji su detaljno informirali o temi.
Novinari su, s ciljem da napišu što bolji članak, govornicima nakon uvodnog izlaganja postavljali pitanja kako bi dobili dodatne informacije koje govornici nisu iznijeli u svojem obraćanju novinarima.
Članovi obje grupe su ozbiljno, savjesno i vrlo stručno odradili zadatak i svoj dio posla što je doprinijelo da je sama konferencija bila uvjerljiva, dinamična i zanimljiva.
Ovakav način rada, u kojem učenici mogu pokazati svoju kreativnost i snalažljivost, jako nam se sviđa te mislimo da bi se takav način rada trebao češće primjenjivati i u drugim nastavnim predmetima.
Primjenjivanje teorije u praksi nam je pomoglo da lakše razumijemo složenost posla vezanog uz organizaciju i provođenje konferencije za novinare te smatramo da će nam taj način stjecanja znanja uvelike pomoći u budućem obrazovanju, a kasnije i u poslu.
Tekst napisale: PETRA LIBER i PETRA KOREN
Fotografije snimile: NIKOLINA MIŠAK I PETRA LIBER
učenice 4. A razreda