Pobjeda Gospodarske škole na natječaju “Promocija kvalitete i unapređenje sustava odgoja i obrazovanja na srednjoškolskoj razini“ projektom HEUREKA
Autor: Vjekoslav Mauriček, 2. 11. 2015.
Gospodarska škola Varaždin još je jednom postigla uspjeh na natječaju Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta te Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih i ostvarila najveći broj bodova od svih prikupljenih prijava i time zauzela prvo mjesto prilikom raspodjele sredstava.
U Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta, 23. listopada 2015. godine, održano je svečano uručivanje ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava iz natječaja “Promocija kvalitete i unapređenje sustava odgoja i obrazovanja na srednjoškolskoj razini“ iz Europskog socijalnog fonda, Operativni program Razvoj ljudskih potencijala 2007. - 2013.
Riječ je o ugovorima ukupne vrijednosti 25.696.515,81 kuna, kojima je cilj uspostaviti programske, kadrovske i materijalne uvjete u gimnazijama koji će omogućiti stjecanje dodatnih kompetencija u prioritetno odabranim područjima matematike, prirodoslovlja i informacijsko-komunikacijskih tehnologija.
Svečanoj dodjeli ugovora nazočili su predstavnici nositelja projekata zajedno sa projektnim partnerima, a ugovore uspješnim dobitnicima uručili su prof. dr. sc. Vedran Mornar, ministar znanosti, obrazovanja i sporta i Mile Živčić, ravnatelj Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.
Popis prvih 5 projekata:
1. Heureka, Gospodarska škola Varaždin - iznos bespovratnih sredstava: 1.169.669,63 HRK
2. Fakultativna nastava iz BAIke, IX. gimnazija Zagreb - iznos bespovratnih sredstava 1.407.973,65 HRK
3. Čista petica, Srednja škola Novi Marof - iznos bespovratnih sredstava: 983.594,08 HRK.
4. Matematika između realnog i virtualnog, XV. Gimnazija Zagreb - iznos bespovratnih sredstava: 1.016.019,00 HRK
5. Heureka - spoznajom do uspjeha, Srednja škola Ivanec - iznos bespovratnih sredstava: 1.338.388,39 HRK
O PROJEKTU HEUREKA
Zajednički problem u svim postavljenim pitanjima prilikom istraživanja kod studenata je nesnalaženje u rješavanju problemskih zadataka, nerazumijevanje formula, teško samostalno zaključivanje i nepovezivanje gradiva i brzo zaboravljanje naučenog u gimnazijama.
Problem gimnazijskih programa jest što nisu usmjereni na ishode učenja. Također, škole zbog nedostatka opreme i financijskih sredstava ne mogu uvesti ni suvremene metode kojima bi učenike zainteresirali za STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics). Nastavnicima su potrebna dodatna znanja za izradu kurikuluma temeljene na ishodima učenja.
Ovaj projekt doprinosi rješavanju svih navedenih problema na sljedeći način: nastavnici će biti educirani u području izrade kurikuluma i u području definiranja ishoda učenja te u korištenju alata za e- učenje i adekvatnih softvera. Nadalje, projektom će se kreirati kurikulumi interdisciplinarnih fakultativnih predmeta matematike i geografije u kojima će se integrirati sadržaji tih predmeta s informatikom. Također, kreirati će se kurikulum fakultativnog predmeta informatike koji će uvažiti prethodno navedena istraživanja i temeljiti sadržaj kurikuluma na savladavanju programskih jezika. Za izvođenje predmeta izradit će se i nastavnički priručnici te nastavni materijali za učenike u sustavu za e-učenje. Osigurati će se potporni mehanizmi za učenike u nepovoljnom položaju. Svi fakultativni predmeti temeljiti će se na ishodima učenja. Škole će biti opremljene za izvođenje takve nastave.
Cilj projekta je da se ulaganjem u opremu i edukaciju nastavnika poveća interes gimnazijskih učenika za STEM i ICT područje, oni će postići bolji uspjeh na maturi, više će upisivati STEM i ICT studije i time će biti bolje zapošljivi na tržištu rada.
Partneri na projektu su:
- Gospodarska škola Varaždin
- Fakultet organizacije i indormatike Varaždin
- I.Gimnazija Split
- Hotelijersko - turistička škola u Zagrebu