Koliko naš stil života pridonosi ukupnom ekološkom otisku našeg planeta?
Jesmo li spremni mijenjati način života da bi potakli oporavak našeg planeta?
Jesmo li zakasnili?
Ekološki otisak je mjera ljudskog utjecaja na prirodne resurse.
Prikazuje odnos između zahtjeva čovjeka i njegovih gospodarskih djelatnosti na biološki produktivno područje i zemljine regenerativne sposobnosti.
Ekološki otisak procjenjuje je li naš način života uistinu održiv za naše svakodnevne potrebe kao što su primjerice: proizvodnja (i transport) voća i povrća, ribe, mesa i dr., korištenja fosilnih goriva uz visoku emisiju ugljikova(IV) oksida te potrebnog prostora za izgradnju zgrada i cesta.
Smatra se da ukupni ekološki otisak čovječanstva iznosi više od 50 % Zemljinog kapaciteta.
Prema navedenim podatcima, za potrebe ljudi, već je sada potreban još jedan planet za život.
Svatko od nas ima svoj ekološki otisak.
Postoje različiti kalkulatori kojima se on mjeri, a jedan od njih odnosi se na ispitivanje našeg utjecaja na četiri kategorije života: prehranu, putovanje, kupovinu različitih potrepština i domaćinstvo: https://footprint.wwf.org.uk/questionnaire
Naši učenici su izračunali svoj ekološki otisak te osvijestili nužnost mijenjanja životnih navika ukoliko želimo planet ostaviti u nasljeđe budućim generacijama.
https://padlet.com/marijanazaninovic1/hju2u9i41am3
https://www.zmag.hr/hr/novosti/ucili-smo-srednjoskolce-kako-smanjiti-ekoloski-otisak.html
Otapam li ledenjake?
Trajanje projekta: rujan 2020. – lipanj 2021.
Nositelji aktivnosti:
Darija Bodrožić-Selak, prof. biologije i kemije
Marta Krvavica, mag. educ. math. et inf.
Valentina Svalina, mag. phys.
Marijana Zaninović, prof. biologije i kemije
Ciljevi aktivnosti: utvrditi i proširiti osnovna znanja iz ekologije, pravilno razumijevanje uzročno-posljedične veze čovjekovog djelovanja na okoliš, njegovati odgovorni odnos prema prirodi, razvijati učenikove sklonosti prema znanstvenome pristupu.
Namjena aktivnosti: razvijati suradničke odnose, kolegijalnost, toleranciju, interdisciplinarno učenje kroz odgoj i obrazovanje o okolišu, odgojno djelovanje u formiranju stavova učenika.
Način realizacije: učenici će primjenjivati znanstvenu metodologiju kroz zdravi život i odnos prema okolišu, analizirati svoja ponašanja te zaključiti kako svojim ponašanjem utječu na održivi razvoj.
Ciljana skupina: učenici 1.- 4. razreda.
Škole partneri u projektu: Gimnazija dr. Mate Ujevića, Imotski, Gimnazija Vladimira Nazora, Zadar, Gimnazija Franje Petrića, Zadar,
Aktivnosti i rezultati projekta objavljeni su na platformi