U petak, 10. rujna 2021. održana je Završna konferencija projekta: Poticanje darovitosti Lovre Montija (UP.02.1.2.01.0001) financiranog u sklopu Poziva: Razvoj i provedba programa za socijalnu koheziju i povećanje zaposlenosti u gradovima: Kninu, Belom Manastiru i općini Darda, Benkovcu, Petrinji i Vukovaru.
Ravnatelj škole i voditelj projekta Mirko Antunović, prof., predstavio je rezultate projekta te naglasio da su ciljevi projekta ostvareni.
Kroz projekt su ojačane kompetencije nastavnika i stručnih suradnika SŠ Lovre Montija u području identifikacije darovitosti učenika te su razvijeni i implementirani inovativni programi i metode rada prilagođene darovitim učenicima.
Sve planirane aktivnosti projekta su realizirane te su postavljeni temelji za održivost projekta.
V. motivacijsko predavanje
U petak, 10. rujna u gostima nam je bio mladi genijalni student Antonio Nikolić.
Upoznao nas je s čarima svijeta robotike, iskustvu na natjecanjima na Informatičkim olimpijadama, ostvarenjima i svojim planovima za budućnost.
"Znanost i sport"
IV. motivacijsko predavanje održano je 9. rujna 2021. god. u prostorima SŠ Lovre Montija.
Izv. prof. dr. sc. Dražen Čular, ravnatelj Hrvatskog instituta za kineziologiju i sport, inovator, poduzetnik, instruktor borilačkih vještina te nositelj brojnih nagrada i priznanja pričao nam je o svojoj ljubavi prema sportu, znanosti, ustrajnosti i motivaciji.
U okviru projekta Poticanje darovitost Lovre Montija učenici i nastavnici su se odlaskom na studijsko putovanje upoznali s raznim institucijama koje se bave identifikacijom i radom s darovitim učenicima.
Studijsko putovanje smo započeli odlaskom u Heidelberg u njemačkoj pokrajini Baden-Württembergu, smješten na rijeci Neckaru. Posjetili smo najstarije njemačko sveučilište koje je dalo mnoge istraživače i nobelovce: Carla Boscha - Nobelova nagrada za kemiju, Georga Wittiga - Nobelova nagrada za kemiju, Walthera Bothe - Nobelova nagrada za fiziku 1954., Ernsta Ruske - Nobelova nagrada za fiziku, Otta Meyerhofa - Nobelova nagrada za medicinu, Berta Sakmanna - Nobelova nagrada za medicinu, Haralda zur Hausena - Nobelova nagrada za medicinu.
U Heidebergu su živjeli su, studirali ili poučavali i Friedrich Ebert (prvi predsjednik Njemačke), Karl Jaspers (filozof), Ernst Jünger (spisatelj), Marie Marcks (karikaturistkinja), Robert Wilhelm Bunsen (kemičar), August Kopff (astronom), Silvia Sommerlath (švedska kraljica) i Max Weber (sociolog).
Posjetili smo i Dvorac Heidelberg (Heidelberger Schloss) - ruševine dvorca su među najvažnijim renesansnim građevinama.
Dvorac je djelomično obnovljen nakon rušenja u 17. i 18. stoljeću. Nalazi se 80 metara do sjevernog dijela brda Königstuhl i time dominira pogledom na staru gradsku jezgru Heidelberga.
Posjetom Kölnu u pokrajini Sjeverna Rajna-Vestfalija upoznali smo povijesna jezgra grada koja je bila razorena u 2. svj. ratu, ali je kasnije obnovljena. Najprepoznatljiviji simbol Kölna je katedrala u gotičkom stilu, jedna od najpoznatijih njemačkih katedrala koja je upisana na listu svjetske baštine UNESCO-a. Grad ima još mnogo crkava i građevina u gotičkom i romaničkom stilu.
Grad je poznat kao mjesto nastanka kolonjske vode i postoji muzej posvećen njoj.
Posjetom The Global Center for Gifted and Talented Children upoznali smo se s novim metodama rada s darovitim učenicima, ostvarili kontakte za buduću suradnju te upoznali drage prijatelje.
Studijsko putovanje završili smo posjetom najvećem bavarskom gradu Münchenu - jednom od najvažnijih gospodarskih, prometnih i kulturnih središta države.
Posjetili smo Allianz Arenu te BMW muzej i BMW Welt.
Obišli smo i uži dio grada - Marienplatz, Novu i Staru vijećnicu i katedralu.
27. kolovoza 2021. u knjižnici SŠ Lovre Montija održan je V. okrugli stol u okviru projekta Poticanje darovitosti Lovre Montija (kodni broj: UP.02.1.2.01.0001) na temu Socio-emocionalne prilagodbe za rad s darovitim učenicima.
Uz članove projektog tima SŠ Lovre Montija, na okruglom stolu sudjelovali su predstavnici medija, ravnatelji i nastavnici iz osnovnih i srednjih škola s područja grada Knina, djelatnici ustanova i udruga koji se bave edukacijom i odgojem predškolskog i školskog uzrasta te zainteresirana javnost.
Zaključci V. okruglog stola su:
- polovica darovitih učenika su introverti i kao takvi pokazuju neke socijalne poteškoće
- poteškoće su najčešće uzorokvane nesrazmjerom između kognitivnog i fizičkog razvoja
- važno je "na vrijeme" prepoznati darovitog učenika i pružiti mu socijalnu i emocionalnu potporu
- nužno je poticati suradnju roditelja, nastavnika, stučnih suradnika i učenika radi cjelovitog razvoja darovitog učenika
24. kolovoza 2021. u knjižnici SŠ Lovre Montija održan je IV. okrugli stol u okviru projekta Poticanje darovitosti Lovre Montija (kodni broj: UP.02.1.2.01.0001) na temu Odgojno-obrazovne prilagodbe za rad s darovitim učenicima.
Uz članove projektog tima SŠ Lovre Montija, na okruglom stolu sudjelovali su predstavnici medija, ravnatelji i nastavnici iz osnovnih i srednjih škola s područja grada Knina, djelatnici ustanova i udruga koji se bave edukacijom predškolskog i školskog uzrasta te zainteresirana javnost.
Zaključci IV. okruglog stola su:
- nužno je omogućiti odgojno-obrazovnu podršku svakom darovitom učeniku
- potrebno je pomno planirati dugoročne strategije poučavanja
- u radu s učenicima nužno je koristiti aktivne metode rada koje će omogućiti razvoj kompetencija učenika
- primjenjivati oblike rada koji će utjecati na cjeloviti razvoj učenika
- naglašena je važnost vrednovanja, posebno vrednovanja za učenje i vrednovanja kao učenje
- velika snaga leži i u pravovremenom davanja povratne informacije jer ona može potaknuti samorefleksiju i razvoj metakognicije kod učenika
9. srpnja 2021. u knjižnici SŠ Lovre Montija održan je III. okrugli stol u okviru projekta Poticanje darovitosti Lovre Montija (kodni broj: UP.02.1.2.01.0001) na temu Formalno-pravni okviri rada s darovitim učenicima.
Uz članove projektog tima SŠ Lovre Montija, na okruglom stolu sudjelovali su ravnatelji i nastavnici iz osnovnih i srednjih škola s područja grada Knina, voditelji i djelatnici udruga koji se bave edukacijom predškolskog i školskog uzrasta te zainteresirana javnost.
Zaključci III. okruglog stola su:
- Zakon o odgoju i obrazovanju učenika prepoznaje darovite učenike kao učenike s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama
- škola ima obavezu provođenja uočavanja, identifikacije, praćenja i poticanja razvoja sposobnosti darovitih učenika te im organizira dodatni rad prema njihovim sklonostima, sposobnostima i interesima
- raspravljalo se o nacrtima Pravilnika o radu s darovitim učenicima, njegovim mogućnostima i ograničenjima
- naglašena je važnost formiranja Stručnog tima za rad s darovitim učenicima koji provodi uočavanje, identifikaciju, rad te vodi evidenciju o napretku učenika
- prikazani se kurikulumi izrađeni u okviru projekta na temelju kojih se radilo s darovitim učenicima SŠ Lovre Montija
"Pokušaj, pogreška, pogodak"
III. motivacijsko predavanje održano je 15. lipnja 2021. god. u prostorima SŠ Lovre Montija.
O izazovima plivanja u nepredvidivim glazbeno/glumačko/zabavljačkim vodama i ustrajnosti u ostvarivanju ciljeva, važnosti obrazovanja, stjecanju znanja iz različitih područja te o upornosti u razvijanju vlastitih vještina s našim učenicima razgovarao je Giuliano!
Giuliano Đanić nije samo rock i pop pjevač iz Splita, on je i glumac, zabavljač, radijski voditelj, suprug i otac. Nadasve inspirativna osoba koja je pričajući svoju životnu priču približila nam estradni svijet te poručila da je uspjeh kombinacija pokušaja, pogreške i pogotka i da nikad ne treba odustati od svojih snova!
11. lipnja 2021. u knjižnici SŠ Lovre Montija održan je II. okrugli stol u okviru projekta Poticanje darovitosti Lovre Montija (kodni broj: UP.02.1.2.01.0001) na temu Identifikacija darovitih učenika.
Uz članove projektog tima SŠ Lovre Montija, na okruglom stolu sudjelovali su ravnatelji i nastavnici iz osnovnih i srednjih škola s područja grada Knina, dogradonačelnica grada Knina, ravnateljica POU, Knin, voditelji i djelatnici udruga koji se bave edukacijom predškolskog uzrasta te zainteresirana javnost.
Zaključci II. okruglog stola su:
I. okrugli stol
31. svibnja 2021. u prostorima SŠ Lovre Montija održan je I.okrugli stol u okviru projekta Poticanje darovitosti Lovre Montija (kodni broj: UP.02.1.2.01.0001) na temu Specifičnosti rada s darovitim učenicima.
Na okruglom stolu, uz ravnatelja i nastavnike iz SŠ Lovre Montija, sudjelovali su ravnatelji osnovnih i srednjih škola s područja grada Knina, ravnateljica POU, Knin, voditelji udruga koji se bave edukacijom djece predškolskog uzrasta, predstavnici grada Knina te zainteresirana javnost.
Zaključci I. okruglog stola su:
- daroviti učenici su djeca s posebnim potrebama i vrlo je važno osim akademskog uspjeha sustavno poticati i emocionalni razvoj
- rano uočavanje i identifikacija ključni su za cjeloviti razvoj djeteta i ostvarivanje potpunog potencijala
- naglašene su poteškoće pri identifikaciji učenika kao darovitog (lošiji uspjeh u školi, djeca s teškoćama u ponašanju, djeca s teškoćama u razvoju, djeca s niskom motivacijom za rad)
- iskazan je interes svih sudionika okruglog stola za zajedničkom suradnjom u području pripreme i provedbe projekata vezanih za identifikaciju i rad s darovitom djecom na području grada Knina
"Zaveslaji života"
„Živjeti u Hrvatskoj, raditi vani - zanimanja budućnosti“
I. motivacijsko predavanje održao je 20. svibnja Josip Bujas, mladi entuzijast i kreativac koji svojim primjerom pokazuje kako vještine stečene u našem sustavu obrazovanja možete primijeniti na širok spektar zanimanja bilo gdje u svijetu.
Završio je Ekonomski fakultet u Splitu, smjer Menadžment, gdje je stekao vještine upravljanja projektima, team buildinga, strateškog razmišnjanja i rješavanja problema. Suosnivač je tvrtke HolosOne, koja se bavi konstruiranjem računalnih igrica, gdje je naučio kako „na daljinu“ upravljati timovima i kako kreirati proizvod „od ideje do realizacije“. Zatim je radio u SuperScale- najvećoj kompaniji u EU koja se bavi analitikom video-igrica, a nakon toga je prešao u Polkadot. Danas živi u Hrvatskoj gdje stečena znanja i vještine prenosi na djecu i mlade, a uz to i dalje radi u inozemstvu, upravljajući timovima uz pogled na more.
U skladu s epidemiloškim mjerama I. motivacijsko predavanje održano je online putem aplikacije Zoom.
U okviru projekta „Poticanje darovitosti Lovre Montija“, UP.02.1.2.01.0001, započele su radionice za učenike koje će se odvijati u periodu od sredine ožujka do kraja svibnja.
Nastavnici SŠ Lovre Montija nakon završene edukacije o procesima uočavanja, identifikacije i rada s potencijalno darovitim učenicima izradili su interdisciplinarne programe kroz koje će se primjenom suvremenih metoda poučavanja poticati razvoj darovitosti u logičko-matematičkom, verbalnom, glazbenom i likovnom području.
Programi koji se provode s ciljem jačanja vještina identificiranih potencijalno darovitih učenika su Književni put kroz matematiku (Mirela Jelovina Koštroman, Kristina Kalat, Marta Krvavica), Gledajmo zvijezde! (Valentina Svalina, Zoran Batić), Biokemija svakodnevnice (Darija Bodrožić Selak, Marijana Zaninović), Mala škola govorništva (Marina Marinović Radmilo), Vodič kroz pjevanje (Nera Đonlić).
U suradnji sa stručnjacima s područja grada Knina izrađena su dva dodatna programa za poticanje kreativnosti učenika Dizajn i Kreativno crtanje (dipl. ing. arh. Milan Zoričić, Ivana Franjkić) te Pogled u mišljenje (mr. sc, Spomenka Martić, Sandra Žulj).
5. modul_Socio-emocionalna potpora darovitim učenicima
Edukaciju vezanu za „Socio-emocionalnu potporu darovitim učenicima“ održao je psiholog Mihael Kozina, 15. siječnja 2021. preko platforme Zoom.
Primjerena podrška osobnomu rastu i razvoju darovitih učenika te sustavni rad na razvoju njihove samosvijesti, realistične slike o sebi, moralnosti i socijalnih vještina nužna je za potpun razvoj učenika.
4. modul_Odgojno-obrazovna potpora darovitim učenicima
Edukacija vezana uz „Odgojno-obrazovnu potporu darovitim učenicima“ podijeljena je u dva dijela.
1. dio edukacije održan je 17. prosinca 2020. putem platforme Edux – sustava učenja na daljinu, a obuhvaćao je stjecanje znanja o načinima pružanja odgojno-obrazovne podrške darovitim učenicima, planiranjem aktivnosti temeljeno na ishodima učenja, aktivnim metodama učenja i poučavanja te projektnom nastavom.
2. dio edukacije održan je 22. prosinca 2020. putem platforme Edux – sustava učenja na daljinu, a obuhvaćao je stjecanje znanja o individualiziranog programa/kurikuluma i načina njegovog obogaćivanja kroz mentorski rad; projekti i programi; odnosno rad s darovitima u redovnoj nastavi te individualno ili u posebnoj skupini.
Zbog pogoršane epidemiološke situacije edukacija odgojno-obrazovnih djelatnika unutar modula 3 „Identifikacija darovitih učenika„ održala se 3. prosinca 2020. putem platforme Edux – sustava učenja na daljinu.
Kroz edukaciju odgojno-obrazovni djelatnici su stekli teoretska i praktična znanja o ulozi nastavnika, roditelja, učenika i stručnih suradnika škole u procesima uočavanja i utvrđivanja darovitosti, načinima identifikacije darovitosti kao i o prikladnim metodama, skalama i testovima za korištenje u procesu identifikacije darovitosti.
Teoretski dio – predavanje je održala pedagoginja Janje Škoda Đurin, a kroz praktičan dio edukacije odgojno-obrazovne djelatnike je vodila psihologinja Ana Majić.
2. modul_ Darovitost: definicija, modeli i mitovi
U drugom modulu „Darovitost – definicija, modeli i mitovi“ odgojno-obrazovni djelatnici su se upoznali s pojmovima vezanim uz darovitost: općim definicijama i modelima darovitosti, osobitostima i vrstama darovitih učenika te mitovima, predrasudama i zabludama vezanim uz darovitost i rad s darovitim učenicima.
Predavanje je održala pedagoginja Đurđica Kaurloto Martinić, viša savjetnica za stručne suradnike pedagoge iz AZOO.
Predavanje je održano 19. studenog 2020. u prostorima SŠ Lovre Montija uz pridržavanje svih epidemioloških mjera.
Započeli smo s edukacijom odgojno-obrazovnih djelatnika i zainteresiranih stručnjaka koji rade s djecom s područja grada Knina.
Edukacija se provodi u obliku predavanja i radionica u ukupnom trajanju od 120 sati, a provodi je Centar izvrsnosti Splitsko dalmatinske županije – ustanova s višegodišnjim iskustvom u radu s darovitim učenicima.
Prvi modul od planiranih pet pod nazivom „Uloga škola u razvoju darovitih učenika“ održan je 5. studenog 2020. godine u prostorima SŠ Lovre Montija u Kninu uz pridržavanje svih epidemioloških mjera.
Projekt “Poticanje darovitosti Lovre Montija” (UP.02.1.2.01.0001), vrijedan je 1.039.960,03 kuna te je financiran u okviru poziva “Razvoj i provedba programa za socijalnu koheziju i povećanje zaposlenosti u gradovima: Kninu, Belom Manastiru i općini Darda, Benkovcu, Petrinji i Vukovaru“. Sufinanciran je u okviru Operativnog programa “Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020.” iz Europskog socijalnog fonda.
Cilj projekta je ojačati kompetencije škole i nastavnika u području identifikacije darovitosti učenika te rad s njima u svrhu iskorištavanja njihovih potencijala.
Ciljanu skupinu predstavljaju minimalno 25 darovitih učenika, minimalno 10 nastavnika te minimalno 5 stručnjaka srodnih organizacija s područja Knina.