U petak, 10. rujna 2021. održana je Završna konferencija projekta: Poticanje darovitosti Lovre Montija (UP.02.1.2.01.0001) financiranog u sklopu Poziva: Razvoj i provedba programa za socijalnu koheziju i povećanje zaposlenosti u gradovima: Kninu, Belom Manastiru i općini Darda, Benkovcu, Petrinji i Vukovaru.
Ravnatelj škole i voditelj projekta Mirko Antunović, prof., predstavio je rezultate projekta te naglasio da su ciljevi projekta ostvareni.
Kroz projekt su ojačane kompetencije nastavnika i stručnih suradnika SŠ Lovre Montija u području identifikacije darovitosti učenika te su razvijeni i implementirani inovativni programi i metode rada prilagođene darovitim učenicima.
Sve planirane aktivnosti projekta su realizirane te su postavljeni temelji za održivost projekta.
V. motivacijsko predavanje
U petak, 10. rujna u gostima nam je bio mladi genijalni student Antonio Nikolić.
Upoznao nas je s čarima svijeta robotike, iskustvu na natjecanjima na Informatičkim olimpijadama, ostvarenjima i svojim planovima za budućnost.
"Znanost i sport"
IV. motivacijsko predavanje održano je 9. rujna 2021. god. u prostorima SŠ Lovre Montija.
Izv. prof. dr. sc. Dražen Čular, ravnatelj Hrvatskog instituta za kineziologiju i sport, inovator, poduzetnik, instruktor borilačkih vještina te nositelj brojnih nagrada i priznanja pričao nam je o svojoj ljubavi prema sportu, znanosti, ustrajnosti i motivaciji.
U okviru projekta Poticanje darovitost Lovre Montija učenici i nastavnici su se odlaskom na studijsko putovanje upoznali s raznim institucijama koje se bave identifikacijom i radom s darovitim učenicima.
Studijsko putovanje smo započeli odlaskom u Heidelberg u njemačkoj pokrajini Baden-Württembergu, smješten na rijeci Neckaru. Posjetili smo najstarije njemačko sveučilište koje je dalo mnoge istraživače i nobelovce: Carla Boscha - Nobelova nagrada za kemiju, Georga Wittiga - Nobelova nagrada za kemiju, Walthera Bothe - Nobelova nagrada za fiziku 1954., Ernsta Ruske - Nobelova nagrada za fiziku, Otta Meyerhofa - Nobelova nagrada za medicinu, Berta Sakmanna - Nobelova nagrada za medicinu, Haralda zur Hausena - Nobelova nagrada za medicinu.
U Heidebergu su živjeli su, studirali ili poučavali i Friedrich Ebert (prvi predsjednik Njemačke), Karl Jaspers (filozof), Ernst Jünger (spisatelj), Marie Marcks (karikaturistkinja), Robert Wilhelm Bunsen (kemičar), August Kopff (astronom), Silvia Sommerlath (švedska kraljica) i Max Weber (sociolog).
Posjetili smo i Dvorac Heidelberg (Heidelberger Schloss) - ruševine dvorca su među najvažnijim renesansnim građevinama.
Dvorac je djelomično obnovljen nakon rušenja u 17. i 18. stoljeću. Nalazi se 80 metara do sjevernog dijela brda Königstuhl i time dominira pogledom na staru gradsku jezgru Heidelberga.
Posjetom Kölnu u pokrajini Sjeverna Rajna-Vestfalija upoznali smo povijesna jezgra grada koja je bila razorena u 2. svj. ratu, ali je kasnije obnovljena. Najprepoznatljiviji simbol Kölna je katedrala u gotičkom stilu, jedna od najpoznatijih njemačkih katedrala koja je upisana na listu svjetske baštine UNESCO-a. Grad ima još mnogo crkava i građevina u gotičkom i romaničkom stilu.
Grad je poznat kao mjesto nastanka kolonjske vode i postoji muzej posvećen njoj.
Posjetom The Global Center for Gifted and Talented Children upoznali smo se s novim metodama rada s darovitim učenicima, ostvarili kontakte za buduću suradnju te upoznali drage prijatelje.
Studijsko putovanje završili smo posjetom najvećem bavarskom gradu Münchenu - jednom od najvažnijih gospodarskih, prometnih i kulturnih središta države.
Posjetili smo Allianz Arenu te BMW muzej i BMW Welt.
Obišli smo i uži dio grada - Marienplatz, Novu i Staru vijećnicu i katedralu.
27. kolovoza 2021. u knjižnici SŠ Lovre Montija održan je V. okrugli stol u okviru projekta Poticanje darovitosti Lovre Montija (kodni broj: UP.02.1.2.01.0001) na temu Socio-emocionalne prilagodbe za rad s darovitim učenicima.
Uz članove projektog tima SŠ Lovre Montija, na okruglom stolu sudjelovali su predstavnici medija, ravnatelji i nastavnici iz osnovnih i srednjih škola s područja grada Knina, djelatnici ustanova i udruga koji se bave edukacijom i odgojem predškolskog i školskog uzrasta te zainteresirana javnost.
Zaključci V. okruglog stola su:
- polovica darovitih učenika su introverti i kao takvi pokazuju neke socijalne poteškoće
- poteškoće su najčešće uzorokvane nesrazmjerom između kognitivnog i fizičkog razvoja
- važno je "na vrijeme" prepoznati darovitog učenika i pružiti mu socijalnu i emocionalnu potporu
- nužno je poticati suradnju roditelja, nastavnika, stučnih suradnika i učenika radi cjelovitog razvoja darovitog učenika
24. kolovoza 2021. u knjižnici SŠ Lovre Montija održan je IV. okrugli stol u okviru projekta Poticanje darovitosti Lovre Montija (kodni broj: UP.02.1.2.01.0001) na temu Odgojno-obrazovne prilagodbe za rad s darovitim učenicima.
Uz članove projektog tima SŠ Lovre Montija, na okruglom stolu sudjelovali su predstavnici medija, ravnatelji i nastavnici iz osnovnih i srednjih škola s područja grada Knina, djelatnici ustanova i udruga koji se bave edukacijom predškolskog i školskog uzrasta te zainteresirana javnost.
Zaključci IV. okruglog stola su:
- nužno je omogućiti odgojno-obrazovnu podršku svakom darovitom učeniku
- potrebno je pomno planirati dugoročne strategije poučavanja
- u radu s učenicima nužno je koristiti aktivne metode rada koje će omogućiti razvoj kompetencija učenika
- primjenjivati oblike rada koji će utjecati na cjeloviti razvoj učenika
- naglašena je važnost vrednovanja, posebno vrednovanja za učenje i vrednovanja kao učenje
- velika snaga leži i u pravovremenom davanja povratne informacije jer ona može potaknuti samorefleksiju i razvoj metakognicije kod učenika