HRVATSKI JEZIK
Odnos vrednovanja prema elementima vrednovanja: Jezik i komunikacija – 60%, Književnost i stvaralaštvo – 30 %, Kultura i mediji – 10%
KOMUNIKACIJA I JEZIK
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
OŠ HJ A.4.1. Učenik razgovara i govori u skladu s komunikacijskom situacijom. |
Razgovara i govori prema zadanoj ili slobodnoj temi. Sudjeluje u organiziranoj ili spontanoj raspravi.
|
Tekstovi: obavijest, poruka, kratki opis, organizirana i spontana rasprava, govorno oblikovani tekstovi.
|
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
-razgovara i raspravlja u skladu sa zadanom ili slobodnom temom poštujući pravila uljudnoga ophođenja - stvaralačkim postupcima oblikuje govorene tekstove (obavijest, poruka, rasprava) -u komunikaciji stvara ozračje povjerenja i izražava inovativne ideje - prepoznaje važnost neverbalne komunikacije. |
-razgovara i prema smjernicama raspravlja u skladu sa zadanom ili slobodnom temom poštujući pravila uljudnoga ophođenja i usmjerava dijalog u komunikaciji - oblikuje govorene tekstove (obavijest, poruka, rasprava) - poštuje društveno prihvatljiva pravila uljudne komunikacije |
-razgovara u skladu sa zadanom ili slobodnom temom poštujući |
-na poticaj učitelja razgovora u skladu sa zadanom ili slobodnom temom –potrebno je upućivanje na pravila uljudnoga ophođenja |
-ne razgovora u skladu sa zadanom ili slobodnom temom –potrebno je upućivanje na pravila uljudnoga ophođenja |
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
OŠ HJ A.4.2. Učenik sluša različite tekstove, izdvaja važne podatke i prepričava sadržaj poslušanoga teksta.
|
Izdvaja važne podatke iz poslušanoga teksta prema uputi. Oblikuje bilješke na temelju izdvojenih podataka. |
Tekstovi: književni i obavijesni tekstovi primjereni jezičnom razvoju i dobi, zvučni zapisi književnih tekstova.
|
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
-sluša različite vrste tekstova -samostalno izdvaja ključne podatke iz teksta i prepričava poslušani tekst -služi se dječjim rječnicima za objašnjavanje nepoznatih riječi |
-sluša različite vrste tekstova - samostalno izdvaja ključne podatke iz teksta i oblikuje bilješke
|
-sluša različite vrste tekstova, prema smjernicama učitelja izdvaja ključne podatke iz teksta |
-sluša različite vrste tekstova i uz pomoć učitelja izdvaja ključne podatke iz teksta
|
-sluša različite vrste tekstova i ne uspijeva izdvajiti ključne podatke iz teksta
|
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
||||||||
OŠ HJ A.4.3. Učenik čita tekst i prepričava sadržaj teksta služeći se bilješkama. |
Povezuje grafičku strukturu teksta i sadržaj. Izdvaja važne podatke iz teksta i piše bilješke s obzirom na sadržaj i strukturu. Prepričava tekst na temelju bilježaka. Objašnjava podatke u grafičkim prikazima. Objašnjava nepoznate riječi: na temelju vođenoga razgovora, zaključivanja na temelju konteksta, s pomoću rječnika nakon čitanja teksta.
|
Tekstovi: obavijesni, obrazovni i književni tekstovi primjereni dobi. |
||||||||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|||||
|
-čita različite vrste tekstova, izdvaja ključne podatke iz teksta i prepričava poslušani tekst - samostalno prepričava tekst na temelju bilježaka - samostalno objašnjava podatke u grafičkim prikazima |
- čita različite vrste tekstova, izdvaja ključne podatke iz teksta i oblikuje bilješke
|
- čita različite vrste tekstova, prema smjernicama učitelja izdvaja ključne podatke iz teksta |
- čita različite vrste tekstova i uz pomoć učitelja izdvaja ključne podatke iz teksta |
- ne izdvaja ključne podatke iz teksta |
|||||
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
||||||||
OŠ HJ A.4.4. Učenik piše tekstove prema jednostavnoj strukturi. |
Piše tekstove poštujući strukturu: uvod, razrada, zaključak. Piše prema predlošcima za ovladavanje gramatičkom i stilističkom normom potrebnom za skrukturiranje teksta. Provjerava pravopisnu točnost i slovopisnu čitkost. |
Tekstovi: bilješka, pisani sastavak, SMS, poruka elektroničke pošte, pismo, sažetak, opis |
||||||||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|||||
|
- samostalno piše tekstove (bilješka, pisani sastavak, pismo, sažetak, opis) poštujući trodjelnu strukturu - oblikuje kompoziciju teksta - sastavlja dijelove u cjelinu i grafički organizira tekst uz pravopisnu točnost i slovopisnu čitkost. - provjerava pravopisnu točnost i slovopisnu čitkost.
|
- prema smjernicama piše tekstove u skladu s razvijenom sposobnošću promatranja i zapažanja |
-prema predlošku piše kratke tekstove i oblikuje kompoziciju opisa te uz pomoć učitelja provjerava pravopisnu točnost i slovopisnu čitkost. |
- uz pomoć učitelja i prema predlošku piše kratke tekstove - ne provjerava pravopisnu točnost i slovopisnu čitkost. |
-ne piše kratke tekstove - ne provjerava pravopisnu točnost i slovopisnu čitkost. |
|||||
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
OŠ HJ A.4.5. Učenik oblikuje tekst primjenjujući znanja o imenicama, glagolima i pridjevima uvažavajući gramatička i pravopisna pravila. |
Razumije gramatičku kategoriju vrste riječi (imenice, glagoli, pridjevi). Pravilno upotrebljava broj i rod imenica i pridjeva koji se s njom slažu na oglednim primjerima. Točno oblikuje prošlo, sadašnja i buduće vrijeme. Točno oblikuje posvojne pridjeve. Oblikuje rečenice u kojima se poštuju pravila sročnosti. Funkcionalno upotrebljava riječi, sintagme i rečenice u skladu s dinamikom učenja s obzirom na jezični razvoj. Funkcionalno primjenjuje jezična znanja.
|
Tekstovi: bilješka, pisani sastavak, SMS, poruka elektroničke pošte, pismo, sažetak, opis |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
-samostalno oblikuje rečenice i primjereni tekst te funkcionalno primjenjuje jezična znanja - pokazuje usvojenost gramatičke i pravopisne norme primjereno jezičnom razvoju -pokazuje kritički odnos prema tekstu - pravilno upotrebljava broj i rod imenica i pridjeva koji se s njom slažu na oglednim primjerima - točno oblikuje prošlo, sadašnja i buduće vrijeme - točno oblikuje posvojne pridjeve |
- prema smjernicama oblikuje rečenice i tekst te funkcionalno primjenjuje jezična znanja uz uočavanje i ispravljanje pogrešaka na gramatičkoj i pravopisnoj razini - uglavnom pravilno upotrebljava broj i rod imenica i pridjeva koji se s njom slažu na oglednim primjerima - uglavnom točno oblikuje prošlo, sadašnja i buduće vrijeme - uglavnom točno oblikuje posvojne pridjeve
|
- uz pomoć učitelja oblikuje rečenice i tekst te funkcionalno primjenjuje jezična znanja uz odstupanje - djelomično pravilno upotrebljava broj i rod imenica i pridjeva koji se s njom slažu na oglednim primjerima - djelomično točno oblikuje prošlo, sadašnja i buduće vrijeme - djelomično točno oblikuje posvojne pridjeve
|
- uz pomoć učitelja oblikuje sintagme i rečenice te primjenjuje jezična znanja uz veća odstupanja. |
- ne oblikuje rečenice i ne primjenjuje jezična znanja |
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
OŠ HJ A.4.6. Učenik objašnjava razliku između zavičajnoga govora i hrvatskoga standardnog jezika. |
Služi se hrvatskim standardnim jezikom u javnoj komunikaciji u skladu s usvojenim jezičnim pravilima.
|
Tekstovi: bilješka, pisani sastavak, SMS, poruka elektroničke pošte, pismo, sažetak, opis |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
Izražava se zavičajnim govorom i objašnjava razliku između zavičajnoga govora i hrvatskog standardnog jezika te uočava važnost učenja hrvatskoga standardnog jezika i – izražava pozitivan odnos prema mjesnom govoru - čita i sluša tekstove na kajkavskome, čakavskom i štokavskom narječju i prepoznaje kojemu narječju pripada |
- izražava se zavičajnim govorom i opisuje razliku između zavičajnoga govora i hrvatskoga standardnog jezika te uočava važnost učenja hrvatskoga standardnog jezika i pozitivnoga odnosa prema mjesnom govoru - čita i sluša tekstove na kajkavskome, čakavskom i štokavskom narječju i uglavnom prepoznaje kojemu narječju pripada |
- izražava se zavičajnim govorom i uglavnom prepoznaje razliku između zavičajnoga govora i hrvatskoga standardnoga jezika |
-uz pomoć učitelja prepoznaje razliku između zavičajnoga govora i standardnoga hrvatskog |
- ne prepoznaje razliku između zavičajnoga govora i standardnoga hrvatskog |
KNJIŽEVNOST I STVARALAŠTVO
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||||
OŠ HJ B.4.1. Učenik izražava doživljaj književnoga teksta u skladu s vlastitim čitateljskim iskustvom |
Povezuje doživljaj i razumijevanje književnoga teksta s vlastitim misaonim i emotivnim reakcijama na tekst.
|
Tekstovi: priča, bajka, basna, pjesma, igrokaz, dječji roman, legenda, slikovnica, pripovijetka |
|||||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
||
|
- samostalno objašnjava svoje misli i osjećaje nakon slušanja/čitanja književnog teksta (priča, bajka, basna, pjesma, igrokaz, dječji roman, legenda, slikovnica, pripovijetka) i uspoređuje ih s mislima i osjećajima drugih učenika - povezuje sadržaj, temu i motive teksta s vlastitim iskustvom - pokazuje radoznalost, sklonost i znatiželju za komunikaciju s književnim tekstom -prepoznaje i analizira vrijedne poruke i mudre izreke
|
-objašnjava i uspoređuje svoja zapažanja, misli i osjećaje nakon slušanja/čitanja književnog teksta s mislima i osjećajima drugih učenika te povezuje sadržaj, temu i motive teksta s vlastitim iskustvom |
- uz poticaj učitelja bjašnjava svoja zapažanja, misli i osjećaje nakon slušanja/čitanja |
-uz pomoć učitelja izražava svoje misli i osjećaje nakon slušanja/čitanja književnoga teksta |
- ne izražava svoje misli i osjećaje nakon slušanja/čitanja književnoga teksta |
||
|
|
|
|
|
|
||
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||||
OŠ HJ B.4.2. Učenik čita književni tekst i objašnjava obilježja književnoga teksta. |
Objašnjava osnovna obilježja pripovijetke, pjesme, bajke, basne, zagonetke, igrokaza, biografije i dječjega romana, mudre izreke. |
Tekstovi: priča, pripovijetka, bajka, pjesma, igrokaz, dječji roman, poslovice |
|||||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
||
|
- čita književni tekst (priča, pripovijetka, bajka, pjesma, igrokaz, dječji roman, biografija, poslovice) -odgovara na pitanja i postavlja pitanja – samostalno objašnjava obilježja književnoga teksta i izražava mišljenje o sadržaju teksta potkrepljujući ga primjerima iz teksta -prepoznaje pjesničke slike (slika u pokretu, slika u mirovanju), personifikaciju i onomatopeju u književnome tekstu |
- čita književni tekst, odgovara na pitanja i izražava mišljenje o sadržaju teksta -uglavnom prepoznaje pjesničke slike (slika u pokretu, slika u mirovanju), personifikaciju i onomatopeju u književnome tekstu |
- čita književni tekst, odgovara na pitanja i postavlja pitanja djelomično prepoznaje pjesničke slike (slika u pokretu, slika u mirovanju), personifikaciju i onomatopeju u književnome tekstu |
- čita književni tekst, uz pomoć učitelja odgovara na pitanja o tekstu -uz pomoć učitelja prepoznaje pjesničke slike (slika u pokretu, slika u mirovanju), personifikaciju i onomatopeju u književnome tekstu |
- ne uspijeva odgovoriti na pitanja o tekstu - ne prepoznaje uz pomoć učitelja prepoznaje pjesničke slike, obilježja poetskih tekstova, obilježja proznih, ni obilježja dramskih tekstova |
||
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
OŠ HJ B.4.3 Učenik čita književne tekstove prema vlastitome interesu i obrazlaže svoj izbor. |
Razvija čitateljske navike kontinuiranim čitanjem i motivacijom za čitanjem različitih žanrova.
|
/ |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- razlikuje dječje rječnike, enciklopedije i leksikon. |
/ |
/ |
/ |
/ |
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
OŠ HJ B.4.4. Učenik se stvaralački izražava potaknut književnim tekstom, iskustvima i doživljajima |
Koristi se jezičnim vještinama, aktivnim rječnikom i temeljnim znanjima radi oblikovanja uradaka u kojima dolazi do izražaja kreativnost, originalnost i stvaralačko mišljenje.
|
Učeniku se nudi stvaralački način izražavanja i mogućnost dokazivanja u kreativnom izričaju. *LEKTIRNI ZADATAK ZA SAMOSTALAN RAD KOD KUĆE ILI U ŠKOLI |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
-koristi se jezičnim vještinama, aktivnim rječnikom i temeljnim jezičnim znanjima radi oblikovanja uradaka u kojima dolazi do izražaja kreativnost, originalnost i stvaralačko mišljenje - istražuje, eksperimentira i slobodno radi lektirnoj temi, piše i crta slikovnicu, glumi u igrokazu, stvara novinsku stranicu, piše pismo podrške, crta naslovnicu knjige, crta plakat, crta strip. Učenik razvija vlastiti potencijal za stvaralaštvo i potiče i ostale učenike na javni nastup, tiskanje kraće brošure ili pisanje razrednih novina i druge stvaralačke oblike izražavanja |
-koristi se jezičnim vještinama, aktivnim rječnikom i temeljnim jezičnim znanjima radi oblikovanja kreativnih uradaka -kreativno radi na lektirnom zadatku |
-djelomično se koristi jezičnim vještinama, aktivnim rječnikom i temeljnim jezičnim znanjima radi oblikovanja kreativnih uradaka -razvija svoje stvaralačke sposobnosti. |
-uz pomoć učitelja oblikuje kreativni uradak
|
- ne oblikuje kreativni uradak |
KULTURA I MEDIJI
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
OŠ HJ C.4.1. Učenik izdvaja važne podatke koristeći se različitim izvorima primjerenima dobi. |
Prepoznaje moguće izvore podataka i informacija: stručnjaci ili drugi pojedinci, školske ili narodne/gradske knjižnice, internet.
|
Sadržaji iz knjižnice, s interneta, stručnjaci |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- samostalno objašnjava ključnu poruku ili podatak iz različitih izvora te ih oblikuje unošenjem novih podataka (crta- njem grafikona i tablica) - samostalno upotrebljava podatke u različite svrhe: proširuje sadržaje učenja, priprema se za pisanje i govorenje -prepoznaje, preuzima, pregledava, izrađuje materijale sa školske mrežne stranice |
-izdvaja ključnu poruku ili podatak iz različitih izvora te ih oblikuje unošenjem novih podataka (crtanjem grafikona i tablica) |
-pregledava i pronalazi izvore podataka i izdvaja nekoliko važnih |
-pregledava i pronalazi izvore podataka i izdvaja nekoliko važnih |
-ne pronalazi izvore podataka i ne dolazi do potrebnih informacija |
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
OŠ HJ C.4.2. Učenik razlikuje elektroničke medije primjerene dobi i interesima učenika. |
Razlikuje televiziju, radio, internet.
|
Televizija, radio, Internet, dječja emisija, animirani, dokumentarni, igrani film, kazališna predstava, novine |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- razlikuje televiziju, radio, Internet - samostalno zamjećuje sličnosti i razlike između književnoga djela, kazališne predstave ili filma nastalih prema književnome djelu -izražava mišljenje o izabranim medijskim sadržajima i služi se njima za učenje, prenošenje poruke i stvaralaštvo - objašnjava razliku između novinskih priloga na televiziji i radiju (intervju)
|
-izražava mišljenje o izabranim medijskim sadržajima i služi se njima za prenošenje poruke i stvaralaštvo - zamjećuje sličnosti i razlike između književnoga djela, kazališne predstave ili filma nastalih prema književnome djelu |
-razlikuje različite vrste medija i uz pomoć učitelja izabire medijski sadržaj - djelomično zamjećuje sličnosti i razlike između književnoga djela, kazališne predstave ili filma nastalih prema književnome djelu |
-uz pomoć učitelja zamjećuje sličnosti i razlike između književnoga djela, kazališne predstave ili filma nastalih prema književnome djelu - prepoznaje različite vrste medija |
- ne zamjećuje sličnosti i razlike između književnoga djela, kazališne predstave ili filma nastalih prema književnome djelu - ne prepoznaje različite vrste medija |
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
OŠ HJ C.4.3. Učenik razlikuje i opisuje kulturne događaje koje posjećuje i iskazuje svoje mišljenje o njima. |
Posjećuje i sudjeluje u kulturnim događajima (likovnima, glazbenim, znanstveno-popularnim).
|
Kazališne predstave za djecu, likovne izložbe, izložbe u muzejima primjerene uzrastu i interesima učenika, susreti s književnicima i ilustratorima u školi ili narodnim (gradskim, mjesnim) knjižnicama, dječji književni, filmski, obrazovni, tradicijski festivali, kulturni projekti namijenjeni djeci |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
-posjećuje i sudjeluje u kulturnim događajima (likovnima, glazbenim, znanstveno-popularnim) -samostalno izražava svoj doživljaj kulturnoga događaja crtežom, slikom, govorom ili kratkim tekstom -izražava svoja zapažanja, misli i osjećaje nakon posjeta kulturnom događaju |
-izražava svoj doživljaj kulturnoga događaja crtežom, slikom, govorom ili kratkim tekstom -izražava svoja zapažanja, misli i osjećaje nakon posjeta kulturnom događaju |
-uz poticaj učitelja izražava svoja zapažanja, misli i osjećaje nakon posjeta kulturnom događaju |
-uz pomoćj učitelja izražava svoja zapažanja, misli i osjećaje nakon posjeta kulturnom događaju |
- ne izražava svoj doživljaj kulturnog događaja |
MATEMATIKA
BROJEVI
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
MAT OŠ A.4.1. Služi se prirodnim brojevima do milijun. |
Broji, čita, piše i uspoređuje brojeve do milijun. Koristi se višeznamenkastim brojevima. |
Skup prirodnih brojeva do milijun. Uspoređivanje brojeva do milijun. Dekadske jedinice i mjesna vrijednost znamenaka. |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
-služi se brojevima do milijun ( broji, čita I uspoređuje) te ih zaokružuje na višekratnik dekadske jedinice
|
-prikazuje brojeve do milijun prema mjesnim vrijednostima |
-poznaje odnose među dekadskim jedinicama I prepoznaje mjesne vrijednosti |
- uz pomoć učitelja broji, čita, piše i uspoređuje brojeve do milijun te određuje mjesnu vrijednost znamenaka |
- ne broji, ne čita, ne piše i ne uspoređuje brojeve do milijun te ne određuje mjesnu vrijednost znamenaka |
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
MAT OŠ A.4.2. Pisano zbraja i oduzima u skupu prirodnih brojeva do milijun. |
Zbraja i oduzima brojeve do milijun.
|
Pisano zbrajanje i oduzimanje u skupu prirodnih brojeva do milijun.
|
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
-brzo i točno zbraja i oduzima u skupu brojeva do milijun objašnjavajući postupak pisanoga računanja -točno i samostalno rješava tekstualne zadatke |
-pisano zbraja i oduzima te suprotnom računskom operacijom provjerava rezultat uz manje greške -rješava tekstualne zadatke uz manje greške |
-pisano zbraja i oduzima u skupu brojeva do milijun te rješava tekstualne zadatke uz povremene pogreške |
-pisano zbraja i oduzima u skupu brojeva do milijun unutar određene dekadske jedinice, uz pomoć učitelja |
-ne zbraja i ne oduzima pisanim postupkom |
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
MAT OŠ A.4.3. Pisano množi i dijeli dvoznamenkastim brojevima u skupu prirodnih brojeva do milijun. |
Množi i dijeli brojeve sa 10 i 100. |
Pisano množi i dijeli dvoznamenkastim brojevima u skupu prirodnih brojeva do milijun. |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
-samostalno i točno množi i dijeli dvoznamenkastim brojem objašnjavajući postupak - primjenjuje postupak pisanoga množenja i dijeljenja dvoznamenkastim brojem u različitim tipovima zadataka |
-množi i dijeli dvoznamenkastim brojem objašnjavajući postupak, uz manje greške - primjenjuje postupak pisanoga množenja i dijeljenja dvoznamenkastim brojem u različitim tipovima zadataka, uz manje greške |
množi i dijeli dvoznamenkastim brojem objašnjavajući postupak, uz veći broj grešaka - primjenjuje postupak pisanoga množenja i dijeljenja dvoznamenkastim brojem u različitim tipovima zadataka, uz veći broj grešaka |
-pisano množi i dijeli dvoznamenkastim brojem uz pomoć učitelja |
-ne primjenjuje postupak pisanog množenja i dijeljenja |
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
MAT OŠ A.4.4. Primjenjuje četiri računske operacije i odnose među brojevima u problemskim situacijama. |
Odabire računsku operaciju u pojedinome zadatku.
|
Primjena računskih operacija i odnosa među brojevima u rješavanju problemskih situacija. |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
-samostalno smišlja problemske situacije u kojima primjenjuje četiri računske operacije i odnose među brojevima u skupu brojeva do milijun -samostalno i točno rješava problemske zadatke s uporabom i bez uporabe zagrada
|
-primjenjuje različite strategije u rješavanju problemskih situacija, uz manje greške -rješava problemske zadatke s uporabom i bez uporabe zagrada, uz manje greške |
-primjenjuje različite strategije u rješavanju jednostavnih problemskih situacija, uz veći broj grešaka - rješava problemske zadatke s uporabom i bez uporabe zagrada, uz veći broj grešaka |
-rješava zadatke s više računskih operacija i jednostavne problemske situacije uz pomoć učitelja - rješava problemske zadatke s uporabom i bez uporabe zagrada uz pomoć učitelja |
-ne rješava zadatke s više računskih operacija i jednostavne problemske situacije
|
ALGEBRA I FUNKCIJE
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
MAT OŠ B.4.1. Određuje vrijednost nepoznate veličine u jednakostima ili nejednakostima. |
Razlikuje jednakosti i nejednakosti. |
Određivanje vrijednosti nepoznate veličine u jednakostima ili nejednakostima. Slovo kao oznaka za broj. |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
-primjenjuje zapis u kojemu se koristi nepoznatom veličinom u problemskim situacijama - samostalno i točno se koristi slovom kao oznakom za nepoznati broj u jednakostima i nejednakostima |
-određuje vrijednost nepoznate veličine u jednakostima ili nejednakostima, a rezultat provjerava -koristi se slovom kao oznakom za nepoznati broj u jednakostima i nejednakostima uz manje greške |
-određuje vrijednost nepoznate veličine primjenjujući veze između računskih operacija, uz veći broj grešaka -koristi se slovom kao oznakom za nepoznati broj u jednakostima i nejednakostima uz veći broj grešaka |
-određuje vrijednost nepoznate veličine u jednakostima uz pomoć učitelja - koristi se slovom kao oznakom za nepoznati broj u jednakostima i nejednakostima uz pomoć učitelja |
-ne određuje vrijednost nepoznate veličine u jednakostima -ne koristi se slovom kao oznakom za nepoznati broj u jednakostima |
OBLIK I PROSTOR
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
MAT OŠ C.4.1. Određuje i crta kut. |
Opisuje pojam kuta.
|
Pravi, šiljasti i tupi kut. Crtanje kuta.
|
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
-precizno crta zadani kut (pravi, šiljasti, tupi) te ga pravilno zapisuje matematičkim simbolom -točno imenuje vrh i krakove kuta, koristeći se oznakom kuta |
- crta različite kutove te određuje vrh i krakove kuta uz manje greške |
- poznaje šiljasti, pravi i tupi kut te određuje (ne)pripadnost točke kutu -kutove crta uz veće greške |
-prepoznaje kut na osnovnim geometrijskim likovima, crta kutove uz pomoć učitelja |
-ne prepoznaje kut na osnovnim geometrijskim likovima, ne crta kutove |
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
MAT OŠ C.4.2. Razlikuje i opisuje trokute prema duljinama stranica te pravokutni trokut. |
Razlikuje i opisuje trokute prema duljinama stranica i dijeli ih na jednakostranične, raznostranične i jednakokračne trokute. Razlikuje i opisuje pravokutni trokut u odnosu na druge trokute.
|
Vrste trokuta prema duljini stranica (jednakostranični, raznostranični, jednakokračni). Pravokutni trokut |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
-prepoznaje i razlikuje različite vrste trokuta (jednakostranične, raznostranične i jednakokračne, pravokutne) -razlikuje i opisuje pravokutni trokut u odnosu na druge trokute |
-prepoznaje i razlikuje različite vrste trokuta (jednakostranične, raznostranične i jednakokračne, pravokutne) uz manje greške -razlikuje i opisuje pravokutni trokut u odnosu na druge trokute |
-prepoznaje i razlikuje različite vrste trokuta (jednakostranične, raznostranične i jednakokračne, pravokutne) uz veće greške -razlikuje i opisuje pravokutni trokut u odnosu na druge trokute uz pomoć učitelja |
-nabraja vrste trokuta (jednakostranični, jednakokračni, raznostranični i pravokutni trokut |
- ne nabraja vrste trokuta (jednakostranični, jednakokračni, raznostranični i pravokutni trokut |
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
MAT OŠ C.4.3. Opisuje i konstruira krug i njegove elemente. |
Opisuje i konstruira krug i njegove elemente (kružnica, polumjer i središte). |
Krug i kružnica. Konstrukcija kruga i njegovih elemenata (kružnica, polumjer, središte). |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- samostalno i precizno opisuje i konstruira krug i njegove elemente (kružnica, polumjer i središte) -samostalno konstruira motive koristeći se krugom i kružnicom |
-opisuje i konstruira krug i njegove elemente (kružnica, polumjer i središte) |
-opisuje i konstruira krug i njegove elemente (kružnica, polumjer i središte) uz pomoć |
-razlikuje i konstruira krug i kružnicu uz pomoć učitelja
|
-ne razlikuje i ne konstruira krug i kružnicu uz pomoć učitelja |
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
MAT OŠ C.4.4. Crta i konstruira geometrijske likove. |
Geometrijskim priborom crta osnovne geometrijske likove (raznostranični i pravokutni trokut, pravokutnik i kvadrat). |
Crtanje geometrijskih likova (raznostranični i pravokutni trokut, pravokutnik i kvadrat). Konstruiranje geometrijskih likova (jednakostranične, raznostranične i jednakokračne trokute).
|
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- samostalno i precizno crta i konstruira osnovne geometrijske likove (raznostranični i pravokutni trokut, pravokutnik i kvadrat) |
-crta i konstruira osnovne geometrijske likove (raznostranični i pravokutni trokut, pravokutnik i kvadrat) |
-crta i konstruira osnovne geometrijske likove (raznostranični i pravokutni trokut, pravokutnik i kvadrat) |
-crta raznostranični trokut |
- ne crta niti jedan geometrijski lik |
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
MAT OŠ C.4.5. Povezuje sve poznate geometrijske oblike. |
Označava vrhove, stranice i kutove trokuta te trokut zapisuje simbolima (△ABC). |
Povezivanje geometrijskih pojmova u opisivanju geometrijskih objekata (vrhovi, strane, stranice, bridovi, kutovi). |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- samostalno i točno označava vrhove, stranice i kutove trokuta te trokut zapisuje simbolima (△ABC). -povezuje i upotrebljava geometrijske oblike u stvaranju i analiziranju složenijih oblika -točno povezuje sve geometrijske pojmove u opisivanju geometrijskih objekata (vrhovi, strane, stranice, bridovi, kutovi) |
-opisuje kocku, kvadar, kvadrat i pravokutnik; povezuje vrhove lika i njihovim oznakama uz manje greške - povezuje sve geometrijske pojmove u opisivanju geometrijskih objekata (vrhovi, strane, stranice, bridovi, kutovi) uz manje greške |
-povezuje sve geometrijske pojmove u opisivanju geometrijskih objekata (vrhovi, plohe, stranice, bridovi, kutovi) uz pomoć učitelja |
-prepoznaje vrhove likova i tijela kao točke, stranice i bridove kao dužine, ravne plohe kao geometrijske likove |
-ne prepoznaje vrhove likova i tijela kao točke, stranice i bridove kao dužine, ravne plohe kao geometrijske likove |
MJERENJE
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
||||
MAT OŠ D.4.1. Procjenjuje i mjeri volumen tekućine. |
Primjenjuje pojam volumena (obujma, zapremnine) tekućine.
|
Procjena i mjerenje volumena tekućine. Računanje s mjernim jedinicama za volumen tekućine (litra, decilitar). Preračunavanje mjernih jedinica |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- samostalno opisuje vezu između oblika i volumena tekućine -samostalno i točno računa s mjernim jedinicama za volumen tekućine te -samostalno I točno povezuje mjerne jedinice za volumen tekućine u različitim problemskim situacijama
|
- opisuje vezu između oblika i volumena tekućine -računa s mjernim jedinicama za volumen tekućine te - povezuje mjerne jedinice za volumen tekućine u različitim problemskim situacijama uz manje greške
|
-opisuje vezu između oblika i volumena tekućine uz pomoć učitelja -računa s mjernim jedinicama za volumen tekućine te - povezuje mjerne jedinice za volumen tekućine u različitim problemskim situacijama uz veće greške
|
-računa s mjernim jedinicama za volumen tekućine te
|
-ne računa s mjernim jedinicama za volumen tekućine |
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
MAT OŠ D.4.2. Uspoređuje površine likova te ih mjeri jediničnim kvadratima. |
U ravnini uspoređuje likove različitih površina prema veličini dijela ravnine koju zauzimaju te tako upoznaje pojam površine.
|
Mjerenje površine. Kvadratna mreža. Mjerne jedinice za površinu. Preračunavanje mjernih jedinica. |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- spretno i precizno mjeri površine likova jediničnim kvadratima i zapisuje ih standardnim jedinicama za mjerenje površine - samostalno mjeri pravokutne površine u neposrednoj okolini |
- mjeri površine likova jediničnim kvadratima i zapisuje ih standardnim jedinicama za mjerenje površine - mjeri pravokutne površine u neposrednoj okolini uz manje greške |
- mjeri površine likova jediničnim kvadratima i zapisuje ih standardnim jedinicama za mjerenje površine uz pomoć učitelja - mjeri pravokutne površine u neposrednoj okolini uz veće greške |
- mjeri površine likova jediničnim kvadratima i zapisuje ih standardnim jedinicama za mjerenje površine uz pomoć učitelja - mjeri pravokutne površine u neposrednoj okolini uz pomoć učitelja |
- ne mjeri površine likova jediničnim kvadratima - ne mjeri pravokutne površine u neposrednoj okolini - ne preračunava mjerne jedinice |
PODATCI, STATISTIKA I VJEROJATNOST
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
MAT OŠ E.4.1. Provodi jednostavna istraživanja i analizira dobivene podatke. |
Osmišljava i provodi jednostavna istraživanja u svojoj neposrednoj okolini. |
Prikupljanje, razvrstavanje i prikazivanje podataka (tablice, dijagrami).
|
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- samostalno osmišljava i provodi jednostavna istraživanja u svojoj neposrednoj okolini - precizno i točno čita podatke iz tablica i jednostavnih dijagrama - u jednostavnim istraživanjima analizira dobivene podatke |
- samostalno prikuplja podatke, razvrstava ih i prikazuje - čita podatke iz tablica i jednostavnih dijagrama - u jednostavnim istraživanjima analizira dobivene podatke uz manje greške |
- prikuplja podatke, razvrstava ih i prikazuje uz pomoć učitelja - čita podatke iz tablica i jednostavnih dijagrama uz veće greške
|
- jednostavnim istraživanjima prikuplja i prikazuje odabrane podatke uz pomoć učitelja - čita podatke iz tablica i jednostavnih dijagrama uz pomoć učitelja
|
- ne čita podatke iz jednostavnih tablica |
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
MAT OŠ E.4.2. Opisuje vjerojatnost događaja. |
U razgovoru iskazuje mogućnosti. |
Opisivanje vjerojatnosti događaja.
|
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- opisuje vjerojatnosti ishoda u različitim okolnostima. |
- određuje i objašnjava koji je ishod vjerojatniji
|
- navodi događaje koji su sigurni, mogući i nemogući uz vođenje učitelja |
- razlikuje moguće i nemoguće događaje uz pomoć učitelja |
- ne razlikuje moguće i nemoguće događaje |
PRIRODA I DRUŠTVO
ORGANIZIRANOST SVIJETA OKO NAS
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
PID OŠ A.4.1. Učenik zaključuje o organiziranosti ljudskoga tijela i životnih zajednica. |
Istražuje organiziranost biljaka i životinja na primjeru životne zajednice. Razlikuje životne uvjete u životnoj zajednici i povezuje ih s njezinom organiziranošću. Istražuje ljudsko tijelo kao cjelinu i dovodi u vezu zajedničku ulogu pojedinih dijelova tijela (organi i organski sustavi).
|
povezanost staništa i biljnoga i životinjskoga svijeta, organiziranost životnih zajednica s obzirom na životne uvjete koji u njima vladaju. Međusobna povezanost svih sustava organa |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- samostalno istražuje organiziranost biljaka i životinja na primjeru životne zajednice - zaključuje o organiziranosti životnih zajednica - analizira i objašnjava povezanost staništa i biljnoga i životinjskoga svijeta i organiziranost životnih zajednica s obzirom na životne uvjete koji u njima vladaju - uočava da je svaki organ važan za djelovanje cijeloga organizma te da je ljudsko tijelo cjelina o kojoj se trebamo brinuti - zaključuje o organiziranosti ljudskoga tijela i međusobnoj povezanosti svih sustava organa |
istražuje organiziranost biljaka i životinja na primjeru životne zajednice - zaključuje o organiziranosti životnih zajednica - analizira i objašnjava povezanost staništa i biljnoga i životinjskoga svijeta i organiziranost životnih zajednica s obzirom na životne uvjete koji u njima vladaju - razumije da je svaki organ važan za djelovanje cijeloga organizma te da je ljudsko tijelo cjelina o kojoj se trebamo brinuti - zaključuje o organiziranosti ljudskoga tijela i međusobnoj povezanosti svih sustava organa - zaključuje o organiziranosti ljudskoga tijela i međusobnoj povezanosti svih sustava organa |
-istražuje organiziranost biljaka i životinja na primjeru životne zajednice prema uputi učitelja - opisuje organiziranost životnih zajednica - opisuje povezanost staništa i biljnoga i životinjskoga svijeta i organiziranost životnih zajednica s obzirom na životne uvjete koji u njima vladaju - opisuje važnost organa za djelovanje cijeloga organizma te da je ljudsko tijelo cjelina o kojoj se trebamo brinuti - objašnjava organiziranost ljudskoga tijela i međusobnu povezanosti svih sustava organa uz greške |
-istražuje organiziranost biljaka i životinja na primjeru životne zajednice uz pomoć učitelja - opisuje organiziranost životnih zajednica uz pomoć učitelja - opisuje povezanost staništa i biljnoga i životinjskoga svijeta i organiziranost životnih zajednica s obzirom na životne uvjete koji u njima vladaju uz pomoć učitelja - opisuje važnost organa za djelovanje cijeloga organizma te da je ljudsko tijelo cjelina o kojoj se trebamo brinuti uz pomoć učitelja - nabraja primjere organiziranosti ljudskoga tijela i međusobne povezanosti svih sustava organa uz
|
- ne istražuje organiziranost biljaka i - ne opisuje organiziranost životnih zajednica - ne opisuje povezanost staništa i biljnoga i životinjskoga svijeta i organiziranost životnih zajednica - ne opisuje važnost organa za djelovanje cijeloga organizma te da je ljudsko tijelo cjelina |
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
PID OŠ A.4.2. Učenik obrazlaže i prikazuje vremenski slijed događaja te organizira svoje vrijeme.
|
Objašnjava važnost organizacije vremena na vlastitim primjerima. Oblikuje i organizira svoje vrijeme, planira svoje slobodno vrijeme (predviđa potrebno vrijeme za pisanje domaće zadaće i vrijeme za igru).
|
vremenska crta, raspored obveza, kalendar, podsjetnik |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- prikazuje vremenski slijed događaja uočavajući njihovu uzročno-posljedičnu povezanost, organizira svoje vrijeme i vrednuje svoje planiranje |
- opisuje i prikazuje vremenski slijed događaja te procjenjuje i planira svoje vrijeme i aktivnosti |
- opisuje vremenski slijed događaja i planira svoje vrijeme i aktivnosti uz pomoć učitelja ili članova obitelji |
- prepoznaje i navodi vremenski slijed događaja i uz pomoć procjenjuje vrijeme potrebno za vlastite aktivnosti |
- ne navodi vremenski slijed događaja, ne procjenjuje vrijeme potrebno za vlastite aktivnosti |
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
PID OŠ A.4.3. Učenik objašnjava organiziranost Republike Hrvatske i njezina nacionalna obilježja. |
Opisuje organiziranost Republike Hrvatske (predsjednik Republike Hrvatske, Vlada Republike Hrvatske, Hrvatski sabor) i istražuje njezine nacionalne simbole. Čita geografsku kartu Republike Hrvatske s pomoću tumača znakova, pokazuje na njemu reljef ne oblike, mjesta, državne granice, navodi susjedne zemlje i sl.
|
Na geografskoj karti Republike Hrvatske – reljefni oblici, tumač znakova, državne granice, države s kojima Republika Hrvatska graniči, nacionalni simboli |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- objašnjava organiziranost Republike Hrvatske (predsjednik Republike Hrvatske, Vlada Republike Hrvatske, Hrvatski sabor) i samostalno istražuje njezina nacionalna obilježja - samostalno na geografskoj karti Republike Hrvatske, s pomoću tumača znakova, pokazuje na njemu reljef ne oblike, mjesta, državne granice, navodi susjedne zemlje |
- objašnjava organiziranost Republike Hrvatske (predsjednik Republike Hrvatske, Vlada Republike Hrvatske, Hrvatski sabor) i samostalno istražuje njezina nacionalna obilježja uz manje greške - na geografskoj karti Republike Hrvatske, s pomoću tumača znakova, točno pokazuje reljefne oblike, mjesta, državne granice, navodi susjedne zemlje uz manje greške |
- objašnjava organiziranost Republike Hrvatske (predsjednik Republike Hrvatske, Vlada Republike Hrvatske, Hrvatski sabor) i nabraja njezina nacionalna obilježja uz veće greške - uz pomoć učitelja na geografskoj karti Republike Hrvatske, s pomoću tumača znakova, pokazuje reljefne oblike, mjesta, državne granice, navodi susjedne zemlje uz veće greške |
- prepoznaje organiziranost Republike Hrvatske i njezina nacionalna obilježja
|
- ne prepoznaje organiziranost Republike Hrvatske i njezina nacionalna obilježja
|
PROMJENE I ODNOSI
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
PID OŠ B.4.1. Učenik vrednuje važnost odgovornoga odnosa prema sebi, drugima i prirodi. |
Opisuje svoj rast i razvoj i uočava promjene na sebi. Odgovorno se ponaša prema sebi, drugima, svome zdravlju i zdravlju drugih. Zna komu se i kako obratiti ako je zabrinut zbog neprimjerenih sadržaja ili ponašanja u digitalnome okružju. Objašnjava primjereno postupanje prema javnoj i privatnoj imovini. Odgovorno se ponaša prema biljkama i životinjama u okolišu. Opisuje važnost odgovornoga odnosa prema prirodi radi zaštite živoga svijeta. Procjenjuje utjecaj čovjeka na biljke i životinje te njegovu ulogu u očuvanju ugroženih i zaštićenih vrsta.
|
Osobni rast i razvoj, promjene u pubertetu, briga za ljudsko zdravlje, prevencije nasilja, podrška osobama s invaliditetom, učestale bolesti učenika , osnovne mjere zaštite, ugrožavajuće situacije i ponašanja koja ne treba trpjeti, različiti oblici zlostavljanja |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- uočava i objašnjava osobni rast i razvoj i promjene u pubertetu – - objašnjava važnost prevencije nasilja - objašnjava razliku učestale bolesti učenika (npr. akutne bolesti,zarazne bolesti, nametnike kao uzročnike bolesti) i osnovne mjere zaštite - uočava ugrožavajuće situacije i ponašanja koja ne treba trpjeti (različiti oblici zlostavljanja) i svjesno, aktivno sudjeluje u njihovu sprečavanju - vrednuje važnost i načine odgovornoga te predviđa posljedice neodgovornoga odnosa prema sebi, drugima i prirodi - odgovorno se ponaša prema sebi, drugima, svome zdravlju i zdravlju drugih - odgovorno se ponaša prema biljkama i životinjama u okolišu |
- objašnjava osobni rast i razvoj i promjene u pubertetu - objašnjava važnost prevencije nasilja - objašnjava razliku učestale bolesti učenika (npr. akutne bolesti,zarazne bolesti, nametnike kao uzročnike bolesti) i osnovne mjere zaštite - uočava ugrožavajuće situacije i ponašanja koja ne treba trpjeti (različiti oblici zlostavljanja) - obrazlaže načine odgovornoga i predviđa posljedice neodgovornoga odnosa prema sebi, drugima i prirodi - odgovorno se ponaša prema sebi, drugima, svome zdravlju i zdravlju drugih - odgovorno se ponaša prema biljkama i životinjama u okolišu |
- opisuje osobni rast i razvoj i promjene u pubertetu - prepoznaje važnost prevencije nasilja - opisuje razliku učestale bolesti učenika (npr. akutne bolesti,zarazne bolesti, nametnike kao uzročnike bolesti) i osnovne mjere zaštite - nabraja ugrožavajuće situacije i ponašanja koja ne treba trpjeti (različiti oblici zlostavljanja) - predlaže načine odgovornoga i predviđa posljedice neodgovornoga odnosa prema sebi, drugima i prirodi - uglavnom se odgovorno ponaša prema sebi, drugima, svome zdravlju i zdravlju drugih - uglavnom se odgovorno ponaša prema biljkama i životinjama u okolišu |
- uz pomoć učitelja opisuje osobni rast i razvoj i promjene u pubertetu - uz pomoć učitelja nabraja ugrožavajuće situacije i ponašanja koja ne treba trpjeti (različiti oblici zlostavljanja - uz pomoć učitelja opisuje načine odgovornoga i predviđa posljedice neodgovornoga odnosa prema sebi, drugima i prirodi - uz upućivanje se odgovorno ponaša prema sebi, drugima, svome zdravlju i zdravlju drugih - uz upućivanje se odgovorno ponaša prema biljkama i životinjama u okolišu |
- ne nabraja promjene u pubertetu - ne opisuje načine odgovornoga i ne predviđa posljedice neodgovornoga odnosa prema sebi, drugima i prirodi - ne ponaša se odgovorno prema sebi, drugima, svome zdravlju i zdravlju drugih, prema biljkama i životinjama u okolišu
|
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
PID OŠ B.4.2. Učenik analizira i povezuje životne uvjete i raznolikost živih bića na različitim staništima te opisuje cikluse u prirodi. |
Istražuje životne uvjete (zrak, tlo, voda, svjetlost, toplina). Opisuje na primjerima utjecaj životnih uvjeta na organizme. Opisuje životne cikluse u prirodi (na primjeru biljke cvjetnjače) i kruženje vode u prirodi. Opisuje životnu zajednicu (organizme koji žive na istome staništu) na primjeru iz neposrednoga okoliša i uspoređuje sa zajednicom iz drugoga područja. Povezuje različitost vremenskih uvjeta s raznolikošću biljnoga i životinjskoga svijeta. Na primjerima opisuje prilagodbe biljaka i životinja na različite uvjete života.
|
Uzgoj jedne biljke, npr. pšenice ili graha i djelovanje životnih uvjeta, oprašivanje biljke , hranidbeni odnosi unutar životne zajednice, različite životne zajednice(šuma, travnjak,livada…) |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- samostalno istražuje životne uvjete (zrak, tlo, voda, svjetlost, toplina) na primjeru uzgoja jedne biljke - samostalno iznosi primjere prilagodbe biljaka i životinja na različite uvjete života - analizira utjecaj životnih uvjeta na životne zajednice u zavičaju - samostalno povezuje različitost vremenskih i drugih životnih uvjeta na različitim staništima - samostalno prikazuje i opisuje cikluse u prirodi (kruženje vode u prirodi, rast biljke cvjetnjače) - samostalno istražuje i objašnjava hranidbene odnose unutar životne zajednice |
- istražuje životne uvjete (zrak, tlo, voda, svjetlost, toplina) na primjeru uzgoja jedne biljke - na primjerima opisuje prilagodbe biljaka i životinja na različite uvjete života - objašnjava utjecaj životnih uvjeta na životne zajednice u zavičaju - uspoređuje raznolikost životnih zajednica, vremenskih i drugih životnih uvjeta na različitim staništima - prikazuje cikluse u prirodi (kruženje vode u prirodi, rast biljke cvjetnjače) - objašnjava hranidbene odnose unutar životne zajednice |
- opisuje životne uvjete i njihov utjecaj na životne zajednice u zavičaju - opisuje prilagodbe biljaka i životinja na različite uvjete života -opisuje hranidbene odnose unutar životne zajednice |
- navodi životne uvjete - uz pomoć učitelja opisuje utjecaj životnih uvjeta na životne zajednice u zavičaju – uz pomoć učitelja opisuje cikluse u prirodi (kruženje vode u prirodi, rast biljke cvjetnjače) - uz pomoć učitelja navodi jedan hranidbeni lanac |
- ne navodi životne uvjete - ne opisuje utjecaj životnih uvjeta na životne zajednice u zavičaju - ne opisuje cikluse u prirodi (kruženje vode u prirodi, rast biljke cvjetnjače) - ne navodi jedan hranidbeni lanac |
POJEDINAC I DRUŠTVO
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
PID OŠ C.4.1. Učenik obrazlaže ulogu, utjecaj i važnost povijesnoga nasljeđa te prirodnih i društvenih različitosti domovine na razvoj nacionalnoga identiteta. |
Objašnjava ulogu nacionalnih simbola/obilježja. Raspravlja o svojoj ulozi i povezanosti s domovinom prema događajima, interesima, vrijednostima. Istražuje prirodnu i društvenu raznolikost, posebnost i prepoznatljivost domovine koristeći se različitim izvorima. Objašnjava povezanost baštine s identitetom domovine te ulogu baštine za razvoj i očuvanje nacionalnoga identiteta. Objašnjava na primjerima načine zaštite i očuvanja prirodne, kulturne i povijesne baštine domovine.
|
Nacionalni simboli: grb, zastava, himna, novac, tradicija, običaji, parkovi prirode i nacionalni parkovi, kulturno-povijesne znamenitosti, posebnosti parkova prirode, nacionalnih parkova (zaštićena područja) i kulturno-povijesnih znamenitosti. Obilježavanje državnih praznika, blagdana, značajnih dana i događaja |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- objašnjava ulogu nacionalnih simbola/obilježja - raspravlja o svojoj ulozi i povezanosti s domovinom prema događajima, interesima, vrijednostima - obrazlaže ulogu, utjecaj i važnost povijesnoga nasljeđa te prirodnih i društvenih različitosti domovine na razvoj nacionalnoga identiteta - objašnjava na primjerima načine zaštite i očuvanja prirodne, kulturne i povijesne baštine domovine |
- raspravlja o ulozi, utjecaju i važnosti povijesnoga nasljeđa te prirodnih i društvenih različitosti domovine na razvoj nacionalnoga identiteta |
- povezuje ulogu, utjecaj i važnost povijesnoga nasljeđa te prirodnih i društvenih različitosti domovine na razvoj nacionalnoga identiteta |
- uz pomoć učitelja opisuje ulogu, utjecaj i važnost povijesnoga nasljeđa te prirodnih i društvenih različitosti domovine na razvoj nacionalnoga identiteta |
- ne opisuje ulogu, utjecaj i važnost povijesnoga nasljeđa te prirodnih i društvenih različitosti domovine na razvoj nacionalnoga identitet |
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
PID OŠ C.4.2. Učenik zaključuje o utjecaju prava i dužnosti na pojedinca i zajednicu te o važnosti slobode za pojedinca i društvo. |
Istražuje odnose i ravnotežu između prava i dužnosti, uzroke i posljedice postupaka. Raspravlja o važnosti jednakosti prava i slobode svakoga pojedinca uz poštivanje tuđih sloboda. Pokazuje solidarnost prema članovima zajednice. Raspravlja o pravima djece. Raspravlja o (ne)poštivanju ljudskih prava i prava djece. Uvažava različitosti i razvija osjećaj tolerancije. Predlaže načine rješavanja i sprečavanja nastanka problema. Odgovorno se ponaša prema zdravlju, okolišu i u primjeni IKT-a. Raspravlja o važnosti digitalnoga identiteta i utjecaja digitalnih tragova. Štiti svoje osobne podatke te poštuje tuđe vlasništvo i privatnost. Promišlja o prisutnosti demokratskih vrijednosti u zajednicama kojih je dio te promiče demokratske vrijednosti u svome okružju.
|
Radionice i projekti o pravima i dužnostima pojedinca i zajednice. Pravila uporabe digitalnih sadržaja |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- raspravlja o važnosti jednakosti prava i slobode svakoga pojedinca uz poštivanje tuđih sloboda - pokazuje solidarnost prema članovima zajednice - raspravlja o pravima djece. - raspravlja o (ne)poštivanju ljudskih prava i prava djece - uvažava različitosti i razvija osjećaj tolerancije - samostalno predlaže načine rješavanja i sprečavanja nastanka problema - odgovorno se ponaša prema zdravlju, okolišu i u primjeni IKT-a - zaključuje o uzročno-posljedičnim vezama nepoštivanja pravila i dužnosti te važnosti slobode pojedinca i društva |
- objašnjava uzročno-posljedične veze nepoštivanja pravila i dužnosti te važnost slobode pojedinca i društva - objašnjava važnost jednakosti prava i slobode svakoga pojedinca uz poštivanje tuđih sloboda - predlaže načine rješavanja i sprečavanja nastanka problema - odgovorno se ponaša prema zdravlju, okolišu i u primjeni IKT-a |
- opisuje uzročno-posljedične veze nepoštivanja pravila te važnost slobode pojedinca i društva - uz pomoć učitelja predlaže načine rješavanja i sprečavanja nastanka problema - djelomično odgovorno se ponaša prema zdravlju, okolišu i u primjeni IKT-a |
- uz pomoć učitelja navodi uzročno-posljedične veze nepoštivanja pravila i dužnosti te važnost slobode pojedinca i društva - uz poticaj učitelja djelomično odgovorno se ponaša prema zdravlju, okolišu i u primjeni IKT-a |
- ne navodi uzročno-posljedične veze nepoštivanja pravila i dužnosti te važnost slobode pojedinca i društva
|
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
PID OŠ C.4.3. Učenik objašnjava povezanost prirodnoga i društvenoga okružja s gospodarstvom Republike Hrvatske. |
Opisuje povezanost prirodnoga i društvenoga okružja s gospodarskim djelatnostima u Republici Hrvatskoj. Objašnjava ulogu i utjecaj prirodnoga i društvenoga okružja na gospodarstvo Republike Hrvatske. Prepoznaje važnost različitih zanimanja i djelatnosti i njihov utjecaj na gospodarstvo Republike Hrvatske. Objašnjava važnost poduzetnosti i inovativnosti za razvoj zajednice (i pojedinca) i uključuje se u aktivnosti koje ih promiču. Objašnjava i navodi primjere važnosti i vrijednosti rada za razvoj pojedinca i zajednice. Predlaže načine poboljšanja kvalitete života u zajednici.
|
Gospodarstvo Republike Hrvatske osposobljavamo za buduća zanimanja? Hoće li zanimanja ljudi biti jednaka u budućnosti kao i danas? Kako ću ja jednoga dana doprinijeti gospodarstvu? Vidim li svoju ulogu u razvoju svoga mjesta/zavičaja? Učenik se uključuje u rad vijeća učenika preko predstavnika razreda. |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- objašnjava povezanost prirodnoga i društvenoga okružja s gospodarstvom Republike Hrvatske - samostalnim istraživanjem uočava važnost poduzetnosti i inovativnosti kao i vrijednosti rada predlažući aktivnosti koje ih promiču -samostalno predlaže načine poboljšanja kvalitete života u zajednici
|
- opisuje povezanost prirodnoga i društvenoga okružja s gospodarstvom Republike Hrvatske – uočava važnost poduzetnosti i inovativnosti za razvoj zajednice i pojedinca - predlaže načine poboljšanja kvalitete života u zajednici
|
- povezuje prirodno i društveno okružje s gospodarskim djelatnostima u Republici Hrvatskoj - predlaže način poboljšanja kvalitete života u zajednici
|
- uz pomoć učitelja povezuje prirodno i društveno okružje s gospodarskim djelatnostima u Republici Hrvatskoj - navodi primjere odgovornog odnosa prema radu
|
- ne povezuje prirodno i društveno okružje s gospodarskim djelatnostima u Republici Hrvatskoj |
ENERGIJA
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
PID OŠ D.4.1. Učenik opisuje prijenos, pretvorbu i povezanost energije u životnim ciklusima i ciklusima tvari u prirodi. |
Opisuje na primjeru načine prijenosa, pretvorbe i povezanost energije u procesima rasta i razvoja živoga bića, u hranidbenim odnosima i kruženju vode u prirodi. Opisuje načine primjene energije koju hranom unosimo u svoj organizam. Opisuje da se zelene biljke koriste Sunčevom energijom pri čemu proizvode hranu i kisik. Navodi primjere hranidbenih odnosa organizama iz neposrednoga okoliša. Opisuje utjecaj različitih načina primjene energije na okoliš (primjeri zagađenja okoliša). Prepoznaje povezanost energije s promjenama stanja tvari i procesima. Opisuje utjecaj energije na život i rad ljudi i društva te istražuje kako se nekad živjelo s obzirom na izvore energije i povezuje to s važnim izumima tijekom povijesti. |
Prijenos, pretvorba i povezanost energije u procesima rasta i razvoja živoga bića, u hranidbenim odnosima i kruženju vode u prirodi. Upotreba energije Pohranjivanja energije: baterija, gomolj biljke, potkožno masno tkivo… |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- samostalno objašnjava prijenos i pretvorbu energije - objašnjava načine primjene energije koju hranom unosimo u svoj organizam. - objašnjava da se zelene biljke koriste Sunčevom energijom pri čemu proizvode hranu i kisik - navodi primjere povezanosti energije u procesima rasta i razvoja živih bića, u hranidbenim odnosima i kruženju vode u prirodi - opisuje utjecaj energije na život i rad ljudi i društva - samostalno istražuje o važnim izumima tijekom povijesti |
- objašnjava prijenos i pretvorbu energije - uočava da se zelene biljke koriste Sunčevom energijom pri čemu proizvode hranu i kisik - navodi primjere povezanosti energije u procesima rasta i razvoja živih bića, u hranidbenim odnosima i kruženju vode u prirodi - opisuje utjecaj energije na život i rad ljudi i društva |
-navodi primjer prijenosa, pretvorbe i povezanosti energije u procesima rasta i razvoja živih bića, u hranidbenim odnosima i kruženju vode u prirodi
|
- uz pomoć učitelja navodi primjer prijenosa, pretvorbe i povezanosti energije u procesima rasta i razvoja živih bića, u hranidbenim odnosima i kruženju vode u prirodi
|
- ne navodi primjer prijenosa, pretvorbe i povezanosti energije u procesima rasta i razvoja živih bića, u hranidbenim odnosima i kruženju vode u prirodi
|
ISTRAŽIVAČKI PRISTUP
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
PID OŠ A.B.C.D.4.1. Učenik uz usmjeravanje objašnjava rezultate vlastitih istraživanja prirode, prirodnih i/ili društvenih pojava i/ili različitih izvora informacija. |
Promatra i opisuje. Postavlja pitanja. Postavlja pretpostavke o očekivanim rezultatima. Planira istraživanje (na koji način doći do odgovora). Provodi jednostavna istraživanja i prikuplja podatke. Mjeri i očitava. Prikazuje i analizira podatke. Zaključuje. Provjerava i uočava pogreške. Uočava novi problem. Slijedi etape istraživačkog pristupa.
|
Ostvaruje se svim sadržajima. |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- samostalno provodi jednostavna istraživanja slijedeći etape istraživanja - oblikuje pitanja, koristi se opremom, mjeri, bilježi, samostalno zaključuje, objašnjava i uspoređuje svoje rezultate istraživanja s drugima i na osnovi toga procjenjuje vlastiti rad te predstavlja rezultate - uočava moguće pogreške i ispravlja ih
|
- provodi jednostavna istraživanja slijedeći etape istraživanja - oblikuje pitanja, koristi se opremom, mjeri, bilježi, zaključuje, objašnjava i uspoređuje svoje rezultate istraživanja s drugima i - procjenjuje vlastiti rad te predstavlja rezultate
|
- provodi jednostavno istraživanje zu pomoć učitelja - uz pomoć učitelja postavlja pitanja povezana s opaženim promjenama, koristi se opremom, mjeri, bilježi i opisuje rezultate te ih predstavlja
|
- uz pomoć učitelja postavlja pitanje povezano s opaženim promjenama, bilježi rezultat |
- ne planira i ne provodi istraživanje |
TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA
KINEZIOLOŠKA TEORIJSKA I MOTORIČKA ZNANJA
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
OŠ TZK A.4.1. Oponaša osnovne strukture gibanja raznovrsnih grupacija sportova. |
Primjenjuje osnovne strukture gibanja raznovrsnih grupacija sportova. |
Osnovne strukture gibanja koje odgovaraju raznovrsnim grupacijama sportova (temeljni sportovi, sportske igre, konvencionalno-estetski, borilački sportovi…). Košarkaški dvokorak, Ubacivanje lopte u koš, Mini rukomet, Slobodna igra (R), Dječji nogomet, Odbojkaški stav
|
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- samostalno i pravilno primjenjuje osnovne strukture gibanja raznovrsnih grupacija sportova (temeljni sportovi, sportske igre, borilački sportovi- košarkaški dvokorak, ubacivanje lopte u koš, mini rukomet, slobodna igra (R), dječji nogomet, odbojkaški stav) - usvaja, usavršava i primjenjuje raznovrsna kineziološka teorijska i motorička znanja i vještine kojima se koristi u kineziološkim aktivnostima, čime se izrazito utječe na aktivno provođenje slobodnog vremena, podizanje ukupne kvalitete življenja i unapređenje zdravlja - točno i redovito primjenjuje naučene specifične motoričke i kineziterapijske vježbe radi očuvanja sustava za kretanje |
- primjenjuje osnovne strukture gibanja raznovrsnih grupacija sportova (košarkaški dvokorak, ubacivanje lopte u koš, mini rukomet, slobodna igra (R), dječji nogomet, odbojkaški stav) - primjenjuje raznovrsna kineziološka teorijska i motorička znanja i vještine u provođenju slobodnog vremena - primjenjuje naučene specifične motoričke i kineziterapijske vježbe radi očuvanja sustava za kretanje |
-oponaša osnovne strukture gibanja raznovrsnih grupacija sportova (u košarkaški dvokorak, ubacivanje lopte u koš, mini rukomet, slobodna igra (R), dječji nogomet, odbojkaški stav) uz greške u izvođenju - povremeno primjenjuje naučene specifične motoričke i kineziterapijske vježbe radi očuvanja sustava za kretanje |
-uz uputu i učiteljevo poticanje oponaša osnovne strukture gibanja raznovrsnih grupacija sportova - na poticaj učitelja primjenjuje naučene specifične motoričke i kineziterapijske vježbe radi očuvanja sustava za kretanje |
- ne oponaša osnovne strukture gibanja raznovrsnih grupacija sportova - ne primjenjuje naučene specifične motoričke i kineziterapijske vježbe radi očuvanja sustava za kretanje |
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
OŠ TZK A.4.2. Prepoznaje i izvodi ritmičke i plesne strukture u jednostavnim koreografijama.
|
Izvodi ritmičke i plesne strukture u jednostavnim koreografijama. Sudjeluje u osmišljavanju jednostavne koreografije.
|
Raznovrsne ritmičke strukture (galop strance, dvokorak, trokorak), dječji folklorni i narodni plesovi, suvremeni plesovi |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
-skladno i koordinirano izvodi ritmičke i plesne strukture (galop strance, dvokorak, trokorak) -sudjeluje u osmišljavanju i izvođenju nove jednostavne plesne koreografije |
- skladno izvodi ritmičke i plesne strukture galop strance, dvokorak, trokorak) ) - izvodi jednostavne koreografije |
- Izvodi ritmičke i plesne strukture (galop strance, dvokorak, trokorak) i jednostavne koreografije uz pomoć učitelja |
- prepoznaje i |
- ne |
MORFOLOŠKA OBILJEŽJA, MOTORIČKE I FUNKCIONALNE SPOSOBNOSTI
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
OŠ TZK B.4.1. Sudjeluje u provjeravanju morfoloških obilježja, motoričkih i funkcionalnih sposobnosti te obilježja pravilnoga tjelesnog držanja.
|
Prepoznaje morfološke značajke, motoričke i funkcionalne sposobnosti i obilježja pravilnoga tjelesnog držanja. |
Provjeravanje morfoloških obilježja, motoričkih i funkcionalnih sposobnosti te obilježja pravilnoga tjelesnog držanja |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- sudjeluje u provjeravanju te prati i uspoređuje morfološka obilježja, motoričke sposobnosti, funkcionalne sposobnosti i pravilnost tjelesnog držanja -provodi samopraćenje i razumijevanje morfoloških značajki, motoričkih i funkcionalnih sposobnosti i njihovo održavanje na optimalnoj razini - samostalno prati antropološka obilježja te vrednuje učinke tjelesnog vježbanja |
-sudjeluje u provjeravanju te prati i uspoređuje morfološka obilježja, motoričke sposobnosti, funkcionalne sposobnosti i pravilnost tjelesnog držanja - vrednuje učinke tjelesnog vježbanja
|
- usavršava osnovno znanje o provedbi provjeravanja |
- uz pomoć učitelja sudjeluje u provjeravanju te uz pomoć prati i uspoređuje morfološka obilježja, motoričke sposobnosti, funkcionalne sposobnosti i pravilnost tjelesnog držanja
|
- ne sudjeluje u provjeravanju morfoloških obilježja, motoričke sposobnosti, funkcionalne sposobnosti i pravilnosti tjelesnog držanja |
MOTORIČKA POSTIGNUĆA
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
OŠ TZK C.4.1. Prati osobna motorička postignuća i njihovo unaprjeđenje. |
Prati i uspoređuje osobna postignuća. |
Motorički zadaci s ciljem praćenja motoričkih postignuća (Skok uvis iz kosog zaleta, Brzo trčanje na 50 m iz poluvisokog starta, Gađanje lopticom u cilj, Vaga zanoženjem, razredni projekt Minuta za zdravlje)
|
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- samostalno prati i uspoređuje motorička postignuća na motoričkim gibanjima: Skok uvis iz kosog zaleta, Brzo trčanje na 50 m iz poluvisokog starta, Gađanje lopticom u cilj, Vaga zanoženjem - samostalno provodi jutarnje tjelesno vježbanje, uočava korisnosti mikropauza, makropauza, stanki prilikom učenja - primjenjuje prirodne oblike gibanja u svakodnevnom životu i radu |
- prati motorička postignuća na motoričkim gibanjima: Skok uvis iz kosog zaleta, Brzo trčanje na 50 m iz poluvisokog starta, Gađanje lopticom u cilj, Vaga zanoženjem - provodi jutarnje tjelesno vježbanje, uočava korisnosti mikropauza, makropauza, stanki prilikom učenja - uglavnom primjenjuje prirodne oblike gibanja u svakodnevnom životu i radu |
- uglavnom uz pomoć učitelja prati motorička postignuća na motoričkim gibanjima: Skok uvis iz kosog zaleta, Brzo trčanje na 50 m iz poluvisokog starta, Gađanje lopticom u cilj, Vaga zanoženjem - povremeno provodi jutarnje tjelesno vježbanje, uočava korisnosti mikropauza, makropauza, stanki prilikom učenja - povremeno primjenjuje prirodne oblike gibanja u svakodnevnom životu i radu |
- prati osobna motorička postignuća na motoričkim gibanjima: Skok uvis iz kosog zaleta, Brzo trčanje na 50 m iz poluvisokog starta, Gađanje lopticom u cilj, Vaga zanoženjem uz pomoć učitelja - povremeno provodi jutarnje tjelesno vježbanje i primjenjuje prirodne oblike gibanja u svakodnevnom životu |
- ne prati osobna motorička postignuća na motoričkim gibanjima |
ZDRAVSTVENI I ODGOJNI UČINCI TJELESNOG VJEŽBANJA
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
OŠ TZK A. D 4.1. Izvodi naprednije kineziološke motoričke aktivnosti na otvorenom.
|
Sudjeluje u tjelesnim aktivnostima na otvorenom ovisno o posebnostima zavičaja. |
Tjelesne aktivnosti na otvorenom u skladu s uvjetima i formalnim kompetencijama učitelja ( prezentacije sportova, trekking utrka, projekt Dan bez učionice, Svjetski dan sporta, obiteljsko planinarenje ) |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- osmišljava i izvodi motoričke aktivnosti na otvorenom - pokazuje odgovornost za vlastito zdravlje te zagovara tjelesno vježbanje u prirodi - razumije zakonitosti utjecaja tjelesnog vježbanja, primjenjuje osnove uravnotežene prehrane, spoznaje značaj osobnoga zdravlja, važnost kineziterapijskih vježbi, vježbi opuštanja i pravilnog obrasca disanja te održavanja higijene |
-predlaže i izvodi nove motoričke aktivnosti na otvorenom -uočava zakonitosti utjecaja tjelesnog vježbanja, primjenjuje osnove uravnotežene prehrane, spoznaje značaj osobnoga zdravlja te održavanja higijene |
- izvodi poznate kineziološke motoričke aktivnosti na otvorenom - prepoznaje zakonitosti utjecaja tjelesnog vježbanja, primjenjuje osnove uravnotežene prehrane, spoznaje značaj osobnoga zdravlja te održavanja higijene |
- izvodi poznate motoričke aktivnosti na otvorenom na poticaj i uz učiteljevo praćenje - uz pomoć učitelja prepoznaje zakonitosti utjecaja tjelesnog vježbanja, primjenjuje osnove uravnotežene prehrane, spoznaje značaj osobnoga zdravlja te održavanja higijene |
- ne izvodi poznate motoričke aktivnosti na otvorenom |
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
OŠ TZK D.4.2. Izvodi vježbe za aktivaciju sustava za kretanje. |
Koristi se vježbama za aktivaciju sustava za kretanje (vježbe aktivacije trupa, uspostave pravilnog obrasca disanja te aktivacije mišića gornjih i donjih udova). |
Kineziterapijske vježbe za aktivaciju sustava za kretanje (vježbe aktivacije trupa, pravilnog obrasca disanja, zatim mišića gornjih i donjih udova). |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- samoinicijativno i redovito koristi vježbe za aktivaciju sustava za kretanje (vježbe aktivacije trupa, uspostave pravilnog obrasca disanja te aktivacije mišića gornjih i donjih udova). |
- redovito koristi vježbe za aktivaciju sustava za kretanje (vježbe aktivacije trupa, uspostave pravilnog obrasca disanja te aktivacije mišića gornjih i donjih udova). |
- povremeno izvodi jednostavnije vježbe za aktivaciju sustava za kretanje |
- na poticaj učitelja izvodi jednostavnije vježbe za aktivaciju sustava za kretanje |
- ne izvodi jednostavnije vježbe za aktivaciju sustava za kretanje |
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
OŠ TZK D.4.3. Priprema i skrbi o sportskom vježbalištu. |
Sudjeluje u akcijama uređenja sportskog vježbališta. |
Uređenje i održavanje otvorenih i zatvorenih sportskih vježbališta. |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
-aktivno sudjeluje i surađuje u očuvanju sportskog vježbališta i okoliša te predlaže mjere zaštite i unaprjeđenja
|
- sudjeluje i surađuje u očuvanju sportskog vježbališta i okoliša te predlaže mjere zaštite
|
- pokazuje odgovornost za održavanje sportskog vježbališta |
- na učiteljev poticaj prepoznaje potrebu brige o sportskom vježbalištu i okolišu te sudjeluje u njihovom održavanju |
- ne pokazuje odgovornost za održavanje sportskog vježbališta |
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
OŠ TZK D.4.4. Primjenjuje pravila raznovrsnih sportova. |
Surađuje tijekom igre i primjenjuje pravila iz raznovrsnih grupacija sportova. |
Suradnja u skupini (fair play, čuvanje i pomaganje, socijalna inkluzija, verbalna i neverbalna komunikacija, nenasilno rješavanje sukoba, pregovaranje, posredovanje…).
|
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- aktivno surađuje u skupini te se asertivno zalaže za poštivanje pravila i dogovora u igri - prihvaća različitosti, prihvaća drugoga i drukčijega uz istodobno visoku razinu samopoštovanja i samopouzdanja - poštuje osobnost svakog učenika, razvija vlastitu kreativnost, kritičko promišljanje, rješavanje problemskih situacija, znatiželju i zadovoljstvo -dogovorno i pravedno donosi odluke |
- primjenjuje načine nenasilnog rješavanja sukoba nastalih u motoričkoj igri te dosljedno slijedi pravila igre -prihvaća različitosti, prihvaća drugoga i drukčijega - poštuje osobnost svakog učenika -odgovorno i pravedno donosi odluke |
- uglavnom primjenjuje načine nenasilnog rješavanja sukoba nastalih u motoričkoj igri te djelomično slijedi pravila igre - uglavnom poštuje osobnost svakog učenika |
-opisuje pravila, ali ih nedosljedno primjenjuje - često ne poštuje osobnost svakog učenika |
- ne primjenjuje pravila igre - ne poštuje osobnost drugih učenika |
LIKOVNA KULTURA
STVARALAŠTVO I PRODUKTIVNOST
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
OŠ LK A.4.1. Učenik likovnim i vizualnim izražavanjem interpretira različite sadržaje. |
Učenik u stvaralačkom procesu i izražavanju: koristi likovni jezik (obvezni pojmovi likovnog jezika i oni za koje učitelj smatra da mu mogu pomoći pri realizaciji ideje u određenom zadatku); koristi iskustvo usmjerenog opažanja; koristi slobodne asocijacije te razlikuje doslovne (stereotipi i šablone) i udaljene slobodne asocijacije (originalna rješenja i ideje). |
Učenik koristi neke od predloženih likovnih materijala i tehnika: • crtački: olovka, ugljen, kreda, flomaster, tuš, pero, kist, lavirani tuš • slikarski: akvarel, gvaš, tempere, pastel, flomasteri, kolaž papir, kolaž iz časopisa • prostorno-plastički: glina, glinamol, papir-plastika, ambalaža i drugi materijali, aluminijska folija, kaširani papir (papir mâšé), žica • grafički: monotipija, kartonski tisak Obvezni likovni pojmovi: - dominacija - kompozicija i rekompozicija na plohi i u prostoru |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- likovnim i vizualnim izražavanjem interpretira različite doživljaje i sadržaje koristeći likovni jezik I predlažući originalna rješenja u stvaralačkom procesu - samostalno istražuje I koristi veći broj likovnih tehnika i postupaka te njihovih mogućnosti - u stvaralačkom procesu I izražavanju koristi iskustvo usmjerenog opažanja
|
- likovnim i vizualnim izražavanjem interpretira različite doživljaje i sadržaje koristeći likovni jezik, uglavnom izbjegavajući stereotipe i šablone u stvaralačkom procesu - u stvaralačkom procesu I izražavanju koristi iskustvo usmjerenog opažanja |
- likovnim i vizualnim izražavanjem interpretira različite doživljaje i sadržaje koristeći likovni jezik povremeno izbjegavajući stereotipe i šablone - koristi doživljaj temeljen na osjećajima, iskustvu, mislima i informacijama
|
- likovnim i vizualnim izražavanjem interpretira različite doživljaje i sadržaje koristeći likovni jezik prepoznajući stereotipe i šablone i originalna rješenja - uz poticaj učitelja koristi doživljaj temeljen na osjećajima, iskustvu, mislima i informacijama |
- likovnim i vizualnim izražavanjem izražava šablone |
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
OŠ LK A.4.2. Učenik demonstrira fine motoričke vještine upotrebom različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitom likovnom izražavanju. |
Učenik istražuje likovne materijale i postupke u svrhu izrade likovnog uratka. Uočava i izražava osobitosti likovnih materijala i postupaka pri njihovoj upotrebi. Demonstrira fine motoričke vještine (preciznost, usredotočenje, koordinacija prstiju i očiju, sitni pokreti).
|
Likovni materijali i tehnike: - slikarski: akvarel, gvaš, tempere, pastel, flomasteri, kolaž papir, kolaž iz časopisa. - prostorno-plastički: glina, glinamol, papir-plastika, ambalaža i drugi materijali, aluminijska folija, kaširani papir (papir mâšé), žica - grafički: monotipija, kartonski tisak
|
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
-samostalno istražuje I koristi likovne materijale i postupke u svrhu izrade svog likovnog rada - pokazuje dosljednost I preciznost u izvedbi detalja
|
- koristi likovne materijale i postupke u svrhu izrade svog likovnog rada – pokazuje stupanj preciznosti, kontrole materijala i izvedbe detalja
|
- koristi likovne materijale i postupke u svrhu izrade svog likovnog rada uz pomoć učitelja - pokazuje djelomičnu preciznost u izvedbi detalja
|
- koristi likovne materijale i postupke u svrhu izrade svog likovnog rada uz pomoć učitelja - pokazuje nizak stupanj preciznosti, djelomične kontrole materijala i izvedbe s minimumom detalja
|
- ne koristi likovne materijale i postupke u svrhu izrade svog likovnog rada |
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
OŠ LK A.4.3. Učenik u vlastitome radu koristi tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija.
|
Učenik digitalnim fotoaparatom (digitalni fotoaparat, pametni telefon) bilježi sadržaje iz okoline koristeći znanje o likovnom jeziku i drugim likovnim pojmovima; zabilježene sadržaje interpretira u vlastitom vizualnom radu.
|
Kadar; plan; kompozicija i neki od likovnih pojmova predviđenih ishodom OŠ LK A.4.1 |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- na originalan način primjenjuje različite izražajne mogućnosti likovnog jezika (kadar, plan i kompozicija) pri bilježenju sadržaja iz vlastite okoline digitalnom kamerom |
- primjenjuje izražajne mogućnosti likovnog jezika (kadar, plan i kompozicija) pri bilježenju sadržaja iz vlastite okoline digitalnom kamerom |
- primjenjuje osnovne izražajne mogućnosti likovnog jezika (kadar, kompozicija) pri bilježenju sadržaja iz vlastite okoline digitalnom kamerom uz pomoć učitelja |
- uz pomoć učitelja učenik digitalnom kamerom bilježi sadržaje iz vlastite okoline primjenjujući osnovna znanja o kadru |
- ne bilježi sadržaje iz okoline |
DOŽIVLJAJ I KRITIČKI STAV
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
OŠ LK B.4.1. Učenik analizira likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela. |
Učenik opisuje osobni doživljaj djela i povezuje ga s vlastitim osjećajima, iskustvom i mislima. Učenik opisuje: - materijale i postupke - tematski sadržaj djela (motiv, teme, asocijacije). |
Crtež, slikarstvo, skulptura, grafika, vizualne komunikacije i dizajn (grafički), arhitektura i urbanizam, fotografija, film (igrani i animirani), strip, skulptura u javnome prostoru, elementi grada i sela, lokaliteta ili pojedinačnih arhitektonskih objekata |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- analizira određene tematske i likovne ili vizualne sadržaje umjetničkog djela (likovni jezik, materijali, likovni elementi, kompozicija) povezujući ih s vlastitim doživljajem
|
- pronalazi različite veze između tematskih i likovnih ili vizualnih sadržaja (likovni jezik, materijali, likovni elementi, kompozicija) stvarajući poveznice s osobnim doživljajem |
- pronalazi manje detalja i karakteristika tematskih i likovnih ili vizualnih sadržaja (likovni jezik, materijali, likovni elementi, kompozicija) stvarajući poveznice s osobnim doživljajem |
- uz pomoć učitelja pronalazi manje detalja i karakteristika tematskih i likovnih ili vizualnih sadržaja (likovni jezik, materijali, likovni elementi, kompozicija) stvarajući poveznice s osobnim doživljajem |
|
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
OŠ LK B.4.2. Učenik opisuje i uspoređuje svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te opisuje vlastiti doživljaj stvaranja. |
Učenik opisuje i uspoređuje likovne ili vizualne radove prema kriterijima: - likovnog jezika, likovnih materijala, tehnika i/ ili vizualnih medija, prikaza tema i motiva te originalnosti i uloženog truda. Učenik prepoznaje poticaj, osnovnu ideju/ poruku te način na koji je to izraženo u likovnom ili vizualnom radu. Učenik prepoznaje i opisuje kako je zadani likovni/vizualni problem moguće riješiti na više (jednakovrijednih) načina. Učenik prepoznaje razinu osobnog zadovoljstva u stvaralačkom procesu.
|
Sadržaji ishoda OŠ LK B.4.2. istovjetni su sadržajima ishoda OŠ LK A.4.1.
|
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- objašnjava vlastiti doživljaj stvaranja - uspoređuje svoj likovni ili vizualni rad s radovima drugih učenika prema maštovitosti upotrebe likovnog jezika, materijala, prikaza teme ili motiva - samostalno ukazuje na različite mogućnosti rješavanja istog likovnog ili vizualnog problema |
- opisuje vlastiti doživljaj stvaranja - uspoređuje svoj likovni ili vizualni rad s radovima drugih učenika prema maštovitosti upotrebe likovnog jezika, materijala, prikaza teme ili motiva - prepoznaje različite mogućnosti rješavanja istog likovnog ili vizualnog problema |
-opisuje vlastiti doživljaj stvaranja - djelomično uspoređuje svoj likovni ili vizualni rad s radovima drugih učenika prema upotrebi likovnog jezika, materijala, prikaza teme ili motiva
|
- opisuje vlastiti doživljaj stvaranja - uz pomoć učitelja uspoređuje svoj likovni ili vizualni rad s radovima drugih učenika |
- ne opisuje vlastiti doživljaj stvaranja - ne uspoređuje svoj likovni ili vizualni rad s radovima drugih učenika |
UMJETNOST U KONTEKSTU
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
OŠ LK C.4.1. Učenik objašnjava i u likovnom i vizualnom radu interpretira kako je oblikovanje vizualne okoline povezano s aktivnostima i namjenama koje se u njoj odvijaju. |
Likovnim i vizualnim izražavanjem učenik: - uspoređuje na koji način prostornom organizacijom čovjek prilagođava svoj životni prostor prirodnom okruženju i svojim potrebama - uspoređuje različite odnose slike i teksta te načine na koji taj odnos oblikuje poruku - u vlastitom radu koristi različite odnose slike i teksta u cilju postizanja jasnoće poruke i preglednosti sadržaja.
|
Plan, tlocrt, maketa. |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- u vlastitom radu interpretira povezanost oblikovanja životnog prostora, prirodnog okruženja i čovjekovih potreba - u vlastitom radu inventivno koristi različite odnose slike i teksta postižući jasnoću poruke i preglednost sadržaja - uspoređuje i u vlastitom radu interpretira arhitektonske ili urbanističke cjeline |
- u vlastitom radu interpretira povezanost oblikovanja životnog prostora, prirodnog okruženja i čovjekovih potreba - opisuje i u vlastitom radu koristi različite odnose slike i teksta postižući jasnoću poruke i preglednost - uspoređuje na koji način prostornom organizacijom čovjek prilagođava svoj životni prostor prirodnom okruženju i svojim potrebama |
- u vlastitom radu prikazuje povezanost oblikovanja životnog prostora, prirodnog okruženja i čovjekovih potreba - u vlastitom radu koristi različite odnose slike i teksta uglavnom postižući jasnoću poruke i preglednost
|
- uz pomoć učitelja prikazuje povezanost oblikovanja životnog prostora, prirodnog okruženja i čovjekovih potreba - prepoznaje različite odnose slike i teksta te ih prema zadanoj strukturi koristi u vlastitom radu djelomično postižući jasnoću poruke i preglednost
|
- ne prikazuje povezanost oblikovanja životnog prostora, prirodnog okruženja i čovjekovih potreba - ne prepoznaje različite odnose slike i teksta |
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD |
RAZRADA ISHODA |
SADRŽAJ
|
|||
OŠ LK C.4.2. Učenik povezuje umjetničko djelo s iskustvima iz svakodnevnog života te društvenim kontekstom. |
Učenik opisuje i uspoređuje umjetnička djela povezujući ih sa znanjima stečenim na drugim nastavnim predmetima te iskustvima iz svakodnevnog života (uzimajući u obzir različite društvene čimbenike). Učenik opisuje djela kulturne i tradicijske baštine različitih krajeva i kultura te nalazi poveznice s društvenim kontekstom u kojem su nastala (način života, običaji).
|
Različiti oblici umjetničkog izražavanja, kulturno umjetnička događanja, spomenici iz svog kraja muzej, galerija, izložba, radionica, kazalište. |
|||
|
ODLIČAN (5) |
VRLO DOBAR (4) |
DOBAR (3) |
DOVOLJAN (2) |
NEDOVOLJAN (1) |
|
- opisuje i uspoređuje umjetnička djela povezujući ih sa znanjima i iskustvima iz svakodnevnog života - opisuje djela kulturne i tradicijske baštine različitih krajeva i kultura povezujući ih s načinom života i običajima toga vremena |
- opisuje umjetnička djela povezujući ih sa znanjima i iskustvima iz svakodnevnog života - opisuje djela kulturne i tradicijske baštine različitih krajeva i kultura |
- opisuje djela kulturne baštine iz različitih krajeva i kultura uz pomoć učitelja |
- na poticaj učitelja opisuje djela kulturne baštine iz različitih krajeva i kultura uz pomoć učitelja |
- ne opisuje djela kulturne baštine |
MJERILA ZA OCJENJIVANJE PISANIH PROVJERA I ISPITA ZNANJA
BROJ BODOVA U POSTOTCIMA Raspon postignuća izražen je u postotcima za pojedine ocjene i vrijedi za obrazovne predmete (Hrvatski jezik, Matematika, Priroda i društvo). |
91% - 100% ODLIČAN (5) |
78% - 90% VRLO DOBAR (4) |
63% - 77% DOBAR (3) |
50% - 62% DOVOLJAN (2) |
do 49% NEDOVOLJAN (1) |
|
DIKTAT Pri vrednovanju i ocjenjivanju u obzir se ne uzimaju slučajne pogreške poput zamjene i ispuštanja slova. |
1 pogreška ODLIČAN (5) |
2-3 pogreške VRLO DOBAR (4) |
4 – 6 pogreške DOBAR (3) |
7 – 9 pogrešaka DOVOLJAN (2) |
10 pogrešaka i više NEDOVOLJAN (1) |
Pjevaju:
viši razredi OŠ Ljubešćica,
sviraju:
učiteljica Bernardica Bačan
i Vinko Španić (8. r.)
Mojoj lijepoj zemlji Hrvatskoj
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |