Osnovna škola Ljubešćica
1.09.2023.
Ime i prezime učitelja: Jelena Bajkovec
Predmet: Fizika
KRITERIJI I MJERILA ZA BROJČANO VREDNOVANJE OSTVARENOSTI
ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA
Fizika, 7. razred
Element:
ZNANJE I VJEŠTINE:
Obuhvaća ostvarenost odgojno-obrazovnih ishoda FIZ OŠ A.7.1., FIZ OŠ B.7.2., FIZ OŠ B.7.3., FIZ OŠ B.7.4., FIZ OŠ B.7.5., FIZ OŠ D.7.6., FIZ OŠ A.7.7., FIZ OŠ A.7.8. i FIZ OŠ D.7.9.
U svim cjelinama za ocjenu dovoljan je potrebno znanje na razini poznavanja osnovnih pojmova, za dobar zahtjeva se reproduktivno znanje, za vrlo dobar zahtjeva se viša kognitivna razina (analiza pojava i operativnost znanja), za odličan očekuje se kreativno znanje (analiza novih situacija uz pomoć gradiva fizike).
Razina ostvarenosti po cjelinama. Razina dobar, u skladu s pravilnikom o vrednovanju učenika i kurikulumom nastavnog predmeta Fizika propisanih od strane MZOS.
Dobar |
|||
TIJELA I TVARI |
MEĐUDJELOVANJE |
ENERGIJA |
UNUTARNJA ENERGIJA I STRUKTURA TVARI |
Opisuje kako se određuje gustoća tijela.
Uspoređuje gustoće tekućina i čvrstih tijela na temelju podataka iz tablica.
Na temelju gustoće procjenjuje od koje je tvari tijelo građeno.
Opisuje postupke mjerenja dimenzija tijela.
|
Određuje rezultantnu silu na pravcu (grafički i računski).
Povezuje produljenje opruge s težinom ovješenog utega.
Opisuje elastičnu silu i svojstvo elastičnosti na primjerima. Opisuje ovisnost sile trenja o vrsti dodirnih ploha i pritisnoj sili.
Objašnjava načine na koje se trenje može povećati i smanjiti te navodi primjene. Tumači zakonitost ravnoteže poluge.
Objašnjava primjene poluge.
Opisuje težište ploče nepravilnog oblika.
Razlikuje stabilno tijelo od nestabilnog tijela. Navodi primjere tlakova iz svakodnevnice. |
Objašnjava rad.
Tumači kinetičku i potencijalnu energiju.
Povezuje rad s promjenom energije na primjerima.
Prepoznaje primjere međudjelovanja pri kojima se ne obavlja rad.
Tumači snagu. |
Povezuje agregacijska stanja i svojstva tvari s međudjelovanjem čestica i njihovim gibanjem. Tumači načelo rada alkoholnog termometra.
Povezuje Celzijevu i Kelvinovu temperaturnu ljestvicu.
Uspoređuje promjenu obujma različitih tvari s promjenom temperature. Opisuje toplinske ravnoteže.
Objašnjava načine promjene unutarnje energije toplinom u tekućini i plinu.
Objašnjava značenje specifičnoga toplinskog kapaciteta. |
Postupci pri vrednovanju:
Ostvaruje se formativno ili sumativno, usmeno ili pisano, što uključuje razgovor s učenicima tijekom obrade, praćenje doprinosa raspravi (primjena, povezivanje, zaključivanje i napredak u ostvarenosti odgojno-obrazovnih ishoda), samovrednovanje, usmeno provjeravanje i pisane provjere na kraju nastavne cjeline.
Element:
KONCEPTUALNI I NUMERIČKI ZADATCI
U numeričkim zadatcima obuhvaća ostvarenost odgojno-obrazovnih ishoda FIZ OŠ A.7.11., FIZ OŠ B.7.11., FIZ OŠ C.7.11. i FIZ OŠ D.7.11. Rješava fizičke probleme.
Uključuje i konceptualne zadatke kojima se može provjeriti ostvarenost odgojno-obrazovnih ishoda koji se vrednuju u prethodnom elementu.
Razina ostvarenosti prema cjelinama
Dobar |
Pretvara mjerne jedinice. Prepoznaje matematički model (vezu između fizičkih veličina iskazuje formulom). Računa i iskazuje traženu fizičku veličinu. Kvalitativno zaključuje povezujući koncepte vezane uz sadržaje. |
Postupci vrednovanja:
Ostvaruje se formativno ili sumativno, pisano ili usmeno, kontinuiranim praćenjem i provjerom na kraju cjeline.
Element:
ISTRAŽIVANJE FIZIČKIH POJAVA:
Obuhvaća ostvarenost odgojno-obrazovnih ishoda FIZ OŠ A.7.10., FIZ OŠ B.7.10., FIZ OŠ C.7.10. i FIZ OŠ D.7.10. Istražuje fizičke pojave.
Razina ostvarenosti prema cjelinama
Dobar |
Navodi pretpostavke i predviđa ishod eksperimenta na temelju iskustva. Izvodi fizička mjerenja. Objašnjava razloge pridržavanja sigurnosnih pravila prilikom izvođenja eksperimenta. Prepoznaje varijable. Prepoznaje fizičke veličine koje je potrebno održavati stalnima. Bilježi opažanja samostalno. Prikazuje mjerne podatke tablično. Kvalitativno interpretira rezultate mjerenja. Koristi predmetke i njihove znakove za označivanje određenih decimalnih višekratnika i nižekratnika. Pretvara mjerne jedinice. Opisuje pojavu u prirodi prikazanu pokusom ili računalnom simulacijom. |
Postupci vrednovanja:
Uključuje kontinuirano praćenje aktivnosti učenika u istraživački usmjerenom učenju i poučavanju i kontinuirano praćenje i pregledavanje učenikovih zapisa eksperimentalnog rada (npr. bilježnica, portfolij) te praćenje i bilježenje postignuća učenika.
Napomena:
U skladu s propisanim predmetnim kurikulumom svi elementi ravnopravno pridonose zaključnoj ocjeni, a zaključna ocjena ne mora biti aritmetička sredina svih ocjena iz Fizike tijekom godine.
KRITERIJI I MJERILA ZA BROJČANO VREDNOVANJE OSTVARENOSTI
ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA
Fizika, 8. razred
Element:
ZNANJE I VJEŠTINE:
Obuhvaća ostvarenost odgojno obrazovnih ishoda FIZ OŠ B.8.1., FIZ OŠ D.8.2., FIZ OŠ D.8.3., FIZ OŠ A.8.4., FIZ OŠ C.8.5., FIZ OŠ C.8.6., FIZ OŠ C.8.7., FIZ OŠ D.8.7., FIZ OŠ C.8.8., FIZ OŠ D.8.8., FIZ OŠ C.8.9., FIZ OŠ D.8.9.
Dobar |
|||
ELEKTRIČNA STRUJA |
GIBANJA I SILE |
VALOVI |
SVJETLOST |
Objašnjava elektriziranje tijela trljanjem na temelju građe atoma.
Povezuje električnu struju s gibanjem naboja.
Povezuje električni napon s energijom jediničnog naboja u izvoru.
Razlikuje nositelje električne struje u metalima, tekućinama i plinovima.
Opisuje magnetski učinak električne struje.
Objašnjava načelo rada elektromagneta.
Opisuje načelo rada kompasa.
Analizira rad i snagu električne struje na primjerima.
Shematski prikazuje električni strujni krug sa serijskim odnosno paralelnim spojem trošila te pripadnim mjernim instrumentima.
Razmatra mogućnosti uštede električne energije u kućanstvu.
Analizira električni otpor trošila.
Analizira grafički prikaz ovisnosti električne struje o električnom naponu za otpornik.
Objašnjava Ohmov zakon. |
Iz točkastih dijagrama gibanja izrađuje tablične prikaze.
Dopunjava i preračunava tablice gibanja.
Grafički prikazuje ovisnost brzine o vremenu.
Razlikuje stalnu brzinu jednolikoga gibanja i srednju brzinu nejednolikoga gibanja. Analizira akceleraciju tijela.
Opisuje jednoliko ubrzano gibanje.
Grafički prikazuje ovisnost brzine o vremenu.
Povezuje tromost tijela i masu.
Objašnjava slobodni pad.
|
Opisuje period, brzinu i frekvenciju vala.
Opisuje nastajanje zvuka u različitim sredstvima. |
Objašnjava odbijanje svjetlosti od glatkih i hrapavih ploha.
Konstruira sliku predmeta nastalu odbijanjem svjetlosti od ravnog zrcala.
Opisuje sliku predmeta nastalu odbijanjem svjetlosti od sfernog zrcala.
Opisuje primjene ravnog zrcala.
Objašnjava lom svjetlosti.
Opisuje razlaganje bijele svjetlosti na boje.
Crta karakteristične zrake svjetlosti pri lomu svjetlosti u leći.
Opisuje sliku predmeta nastalu lomom svjetlosti u leći.
|
Postupci pri vrednovanju:
Ostvaruje se formativno ili sumativno, usmeno ili pisano, što uključuje razgovor sa učenicima tokom obrade, praćenje doprinosa raspravi (primjena, povezivanje, zaključivanje i napredak u ostvarenosti odgojno obrazovnih ishoda) samovrednovanje, usmeno provjeravanje i pisane provjere na kraju nastavne cjeline.
Element:
KONCEPTUALNI I NUMERIČKI ZADACI
Kod numeričkih zadataka obuhvaća ostvarenost ishoda FIZ OŠ A.8.11., FIZ OŠ B.8.11., FIZ OŠ C.8.11., FIZ OŠ D.8.11. Rješava fizičke probleme. Uključuje i konceptualne zadatke kojima se može provjeriti ostvarenost ishoda koji se vrednuju u prethodnom elementu.
Razina ostvarenosti:
dobar |
Pretvara mjerne jedinice.
Prepoznaje matematički model (vezu među veličinama iskazuje formulom).
Računa i iskazuje traženu veličinu.
Kvalitativno zaključuje povezujući koncepte vezane uz sadržaje. |
Postupci vrednovanja:
Ostvaruje se formativno ili sumativno, pisano ili usmeno, kontinuiranim praćenjem i provjerom na kraju cjeline.
Element:
ISTRAŽIVANJE FIZIČKIH POJAVA:
Obuhvaća ostvarenost ishoda FIZ OŠ A.8.10., FIZ OŠ B.8.10., FIZ OŠ C.8.10., FIZ OŠ D.8.10. Istražuje fizičke pojave.
Razina ostvarenosti:
dobar |
Objašnjava svrhu eksperimenta.
Objašnjava varijable.
Prepoznaje fizičke veličine koje je potrebno održavati stalnima, a koje mijenjati.
Objašnjava svoje pretpostavke.
Izvodi pokus prema uputama.
Mjerne podatke prikazuje tablično.
Računa srednju vrijednost fizičke veličine.
Pravilno zaokružuje izmjerene vrijednosti.
Prepoznaje grube pogreške mjerenja.
Interpretira rezultate mjerenja.
Prepoznaje funkcionalnu ovisnost varijabla.
Opisuje pojavu u prirodi prikazanu pokusom ili računalnom simulacijom. |
Postupci vrednovanja:
Kontinuirano praćenje učenikove aktivnosti u istraživački usmjerenom učenju i poučavanju, a uključuje kontinuirano praćenje i pregledavanje učenikovih zapisa eksperimentalnog rada (npr. bilježnica, portfolija) te praćenje i bilježenje učenikovih postignuća.
Napomena:
U skladu sa propisanim predmetnim kurikulumom svi elementi doprinose zaključnoj ocjeni ravnopravno, a zaključna ocjena ne mora biti aritmetička sredina svih ocjena iz fizike tijekom godine.
Pjevaju:
viši razredi OŠ Ljubešćica,
sviraju:
učiteljica Bernardica Bačan
i Vinko Španić (8. r.)
Mojoj lijepoj zemlji Hrvatskoj
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |