KRITERIJI OCJENJIVANJA UČENIKA IZ GLAZBENE KULTURE (od 4. do 8. razreda)
A SLUŠANJE I UPOZNAVANJE GLAZBE
Ocjena 5 (iznimna razina): učenik poznaje 8- 10 kraćih skladbi različitih vrsta glazbe (na kraju školske godine);
- učenik aktivno sluša skladbe te u njima uspješno uočava, prepoznaje i uspoređuje glazbene sastavnice ( tempo, dinamiku, glazbeni oblik, izvođače i dr.); uspješno opisuje promjene glazbenih sastavnica i uspješno ih povezuje s vrstama glazbe i glazbenim žanrovima
- uspješno prepoznaje, uspoređuje i razlikuje (opisuje) različite vrste glazbe, njihova obilježja, načine izvedbe, mjesta izvođenja kao i odnos glazbe, izvođača i publike;
- lako prepoznaje glazbene sastavnice i glazbene pojmove te ih uspješno primjenjuje prilikom aktivnog slušanja i gledanja glazbenih primjera;
- temeljem pažljivog slušanja uspješno uočava i razlikuje vokalnu, instrumentalnu i vokalno- instrumentalnu glazbu (izvođenje)te različite izvođačke sastave;
- samostalno zamjećuje, opisuje, uspoređuje i razlikuje pjevačke glasove te uspješno opaža njihovu izvedbenu ulogu (solistička, skupna i zborska izvedba); temeljem slušanja, uspješno razlikuje (uočava) načine pjevanja i njihova obilježja u različitim vrstama glazbe; uspješno razlikuje jednoglasno od višeglasnog pjevanja kao i „a cappella“ pjevanje od pjevanja uz pratnju glazbala;
- uspješno razlikuje (i uočava) gudaća i trzaća glazbala (u 5. raz.), instrumentalne sastave i orkestre te opaža izvedbenu ulogu glazbala (solističko, komorno, orkestralno); uspješno ih razlikuje zvukom i izgledom ; uspješno samostalno opisuje i objašnjava ključne pojmove vezane uz pjevačke glasove/ glazbala / tradicijsku glazbu...
- temeljem slušanja glazbe vrlo uspješno razlikuje i uočava osnovne glazbene oblike i u vokalnim i u instrumentalnim skladbama; uspješno prepoznaje iste i kontrastne dijelove u stavcima različitih vrsta glazbe;
- temeljem slušanja glazbe vrlo uspješno uočava i prepoznaje obilježja hrvatske tradicijske glazbe; uspješno slušno uočava posebnosti izraza u tradicijskim pjesmama (način pjevanja, izvođače, dinamiku, tempo i dr.), plesovima...
- vrlo osebujno, zanimljivo i uspješno opisuje svoj doživljaj slušane glazbe (skladbe);
Ocjena 4 (vrlo dobra razina): učenik poznaje 6- 8 kraćih skladbi (na kraju šk. godine)
- učenik sluša skladbe te u njima prepoznaje i uočava većinu glazbenih sastavnica i pojmova;
- većim dijelom uočava i razlikuje različite vrste glazbe, načine izvedbe, mjesta izvođenja, kao i odnos glazbe, izvođača i publike;
- temeljem slušanja u većini primjera uočava i razlikuje vokalnu, instrumentalnu i vokalno – instrumentalnu glazbu (izvođenje) te različite izvođačke sastave;
- zamjećuje i razlikuje većinu pjevačkih glasova, opaža njihovu izvedbenu ulogu; u većini slušanih skladbi uočava načine pjevanja...
- razlikuje, prepoznaje i imenuje većinu glazbala, instrumentalne sastave i orkestre, razlikuje ih po izgledu i boji zvuka; u većini primjera objašnjava njihovu izvedbenu ulogu;
- uočava i razlikuje većinu osnovnih glazbenih oblika kao i kontrastne dijelove u slušanim primjerima;
- uočava i prepoznaje te opisuje većinu obilježja hrvatske tradicijske glazbe u slušanim primjerima;
Ocjena 3 (dobra razina): učenik poznaje 4- 6 kraćih skladbi (na kraju šk. godine)
- učenik je samo povremeno aktivan u slušanju glazbe; teže slušno percipira glazbeno izražajne sastavnice glazbe; djelomično uočava i prepoznaje glazbene sastavnice;
- slušno razlikuje samo neke vrste glazbe; nema sposobnost slušne koncentracije;
- teže uočava i opisuje osnovna obilježja i ključne pojmove vezane uz slušne primjere;
- temeljem slušanja samo ponekad uočava i razlikuje vokalnu, instrumentalnu i vokalno – instrumentalnu glazbu (izvođenje) te različite izvođačke sastave;
- djelomično zamjećuje i razlikuje pjevačke glasove i kao i njihovu izvedbenu ulogu;
- prepoznaje samo neka od obilježja naše tradicijske glazbe i glazbe iz različitih krajeva svijeta;
- teže prepoznaje glazbala po izgledu i zvuku i njihovu izvedbenu ulogu
Ocjena 2 (zadovoljavajuća razina): učenik poznaje samo 2- 3 kraće skladbe ( na kraju šk. godine)
- učenik pasivno prati nastavu, sluša glazbu samo na poticaj učitelja;
- samo uz pomoć učitelja slušno opaža neku od glazbenih sastavnica ili ih uopće ne percipira;
- slabo poznaje ključne pojmove i ne može ih ( bez pomoći) primijeniti u slušanim primjerima;
- uočava pjevačke glasove, ali ne prepoznaje njihovu izvedbenu ulogu;
- ne prepoznaje obilježja naše tradicijske glazbe kao niti obilježja glazbe iz različitih krajeva svijeta;
- slabo ( ili nikako) opisuje i (ne) razlikuje glasove niti glazbala;
- teško ( ili samo uz pomoć) opisuje svoj doživljaj slušane glazbe;
B IZRAŽAVANJE GLAZBOM I UZ GLAZBU
Ocjena 5 (iznimna razina): učenik pjeva/ svira/ pleše oko 15 pjesama/ skladbi (na kraju šk. godine)
- učenik pjeva ( pjesme) lijepo, intonacijski točno, izražajno i korektno te ritmički točno uz jasan izgovor teksta;
- posjeduje vrlo razvijeno glazbeno pamćenje;
- vrlo uspješno pjevanjem izvodi autorske i tradicijske pjesme iz Hrvatske i svijeta uvažavajući pravila kulture pjevanja, intonaciju, ritam, tekst, glazbeno- izražajne sastavnice i stilska obilježja pjesme;
- intonacijski točnim izvođenjem pjesme osvještava i razlikuje jednoglasno i višeglasno pjevanje kao i pjevanje „a cappella“ od pjevanja uz pratnju; vrlo uspješno prati metar i ritam pjesme svirajući ju / plešući uz nju;
- rado i aktivno sudjeluje u zajedničkoj izvedbi glazbe (pjevanjem, sviranjem, plesom ); pokazuje ustrajnost, upornost i koncentraciju; obogaćuje izvođenje novim izražajnim elementima;
- sviranjem ili pokretom (ili tjeloglazbom), učenik uspješno izvodi umjetničku, tradicijsku, popularnu ili vlastitu izvedbu; samostalno svira pratnju poznatim pjesmama ili skladbama;
- samostalno, muzikalno i usklađeno sa skupinom, uspješno izvodi skladbu na udaraljkama Orffovog instrumentarija slušajući primjer; rado se i uspješno izražava pokretom uz glazbu; skladno izvodi plesne korake (pokrete ili koreografiju) usklađujući ih sa skupinom;
- aktivno sudjeluje u različitim glazbenim igrama i aktivnostima glazbenog stvaralaštva;
- samostalno i uspješno stvara plesne koreografije;
- samoinicijativno sudjeluje u više glazbenih aktivnosti;
- vrlo uspješno usklađuje svoju izvedbu s izvedbom drugih te vrednuje vlastitu izvedbu, izvedbe drugih i zajedničku izvedbu; samostalno i objektivno opisuje i procjenjuje svoj doživljaj zajedničkog muziciranja;
- temeljem slušanja glazbe i aktivnog muziciranja uspješno prepoznaje različite uloge i vrste glazbe (autorska, tradicijska, rock, pop, zabavna, filmska);
- temeljem slušanja, pjevanja i plesa /pokreta učenik uspješno uočava, prepoznaje i opisuje obilježja hrvatske tradicijske glazbe kao i glazbeno izražajne sastavnice;
Ocjena 4 ( vrlo dobra razina): učenik pjeva/svira/pleše oko 10 pjesama/skladbi (na kraju šk. godine)
- učenik pjeva pjesme nedovoljno glasno, s nebitnim zastajkivanjem (ili bez razlike u dinamici) ali intonacijski točno; pjeva korektno uz kucanje doba, ali ritamski nesigurno i s malim pogreškama;
- posjeduje razvijeno glazbeno pamćenje;
- pjevanjem izvodi autorske i tradicijske pjesme iz Hrvatske i svijeta te pritom većinom uvažava pravila kulture pjevanja, intonaciju, ritam, tekst, glazbeno- izražajne sastavnice i stilska obilježja pjesme;
- učenik prilikom izvedbe pjesme ili skladbe (pjevanjem, sviranjem, pokretima) uočava i prepoznaje većinu glazbeno- izražajnih sastavnica kao i ključne pojmove;
- pjeva/svira pjesme različitih glazbenih oblika uočavajući većinu glazbenih sastavnica u stvaranju istih;
- izvodi većinu skladbe (Orffov instrumentarij) ritmički točno na udaraljkama slušajući primjer;
- većinu pokreta (koraka) ostvaruje u skladu sa skupinom; većim dijelom sudjeluje u skupnoj izvedbi bilo pjevanjem, plesom ili pokretima; vrednuje zajedničku izvedbu;
- sudjeluje u većini glazbenih igara kao i u jednostavnijim aktivnostima glazbenog stvaralaštva; samostalno stvara plesne koreografije;
OCJENA 3 (dobra razina): učenik pjeva/svira/pleše oko 8 pjesama/skladbi (na kraju šk. godine)
- učenik pjeva pjesme intonacijski nesigurno i nerazumljivo tekstom uvažavajući dinamičke promjene; pjeva pjesme kolebljivo tekstom uz nejasnu dikciju;
- posjeduje slabije glazbeno pamćenje;
- pjevanjem izvodi autorske i tradicijske pjesme iz Hrvatske i svijeta te pritom djelomično uvažava pravila kulture pjevanja, intonaciju, ritam i tekst, glazbeno- izražajne sastavnice i stilska obilježja pjesme;
- učenik prilikom izvedbe pjesme ili skladbe (pjevanjem, sviranjem, pokretima) samo djelomično uočava i prepoznaje glazbeno- izražajne sastavnice kao i ključne pojmove;
- samo djelomično točno izvodi ritam pjesme/ skladbe (pjevanjem, sviranjem);
- učenik se prilikom sviranja u manjoj mjeri koristi različitim glazbalima;
- učenik samo uz pomoć izvodi pratnju pjesmi/ skladbi tjeloglazbom i glazbalima Orffovog instrumentarija slušajući primjer;
- samo dio pokreta (koraka) pamti i izvodi u skupini; u manjoj mjeri sudjeluje u skupnoj izvedbi, ali se trudi i opisuje zajedničku izvedbu;
Ocjena 2 ( zadovoljavajuća razina): učenik pjeva/svira/pleše oko 5 pjesama/ skladbi (na kraju šk. godine)
- učenik pjeva pjesme teško, uz nejasnu dikciju i dosta intonacijskih pogrešaka;
- izvodi pjesme vrlo nesigurno, intonacijski netočno i nerazumljivo tekstom;
- nesigurno i netočno izvodi najjednostavnije ritmove;
- vrlo teško ili nikako izvodi plesne korake;
- posjeduje jako nisku razinu glazbenog pamćenja;
- teško uočava (ili ne uočava) glazbene sastavnice u pjevanim i sviranim primjerima;
- pokazuje izrazito slab interes za glazbeno izražavanje;
- ne pokazuje interes ni volju ni na poticaj učitelja; neprestano ga treba poticati na rad;
- samo ponekad (vrlo rijetko) sudjeluje u skupoj izvedbi (pjevanjem, sviranjem, plesom) i to samo na poticaj i uz pomoć učenika ili učitelja.
Rubrika bilješke
- upisuje se tema ili ključni pojmovi koje učenik usmeno odgovara;
- upisuje se opisno praćenje učenikove uključenosti u aktivnosti glazbenog izražavanja, izvođenja i stvaranja u nastavi glazbene kulture tj. koliko su učenici aktivni, odgovorni i zainteresirani za predmet (povratna informacija učenicima i njihovim roditeljima) te kakav je njihov odnos prema radu, prema učitelju i učenicima kao i njihovo ponašanje;
- učitelj opisuje riječima učenicima kako mogu poboljšati kvalitetu svog učenja,a time i usvojenost ishoda
- redovito nošenje pribora za rad, redovito pisanje domaćih uradaka kao i ostalih zadanih uradaka (slušanje / gledanje glazbenih primjera, stvaranje koreografije, izrada projekata, prezentacije i sl.)
Pjevaju:
viši razredi OŠ Ljubešćica,
sviraju:
učiteljica Bernardica Bačan
i Vinko Španić (8. r.)
Mojoj lijepoj zemlji Hrvatskoj
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |