IME I PREZIME UČITELJA: Vesna Hrković
PREDMET: matematika
ELEMENTI OCJENJIVANJA/VREDNOVANJA U ŠKOLSKOJ GODINI 2023. /2024.
Naziv |
Opis |
usvojenost znanja i vještina |
Učenik: - opisuje matematičke pojmove - odabire pogodne i matematički ispravne procedure te ih provodi - provjera ispravnost matematičkih postupaka i utvrđuje smislenost rezultata - upotrebljava i povezuje matematičke koncepte |
Matematička komunikacija
|
Učenik: - koristi se odgovarajućim matematičkim jezikom (standardni matematički simboli, zapisi i terminologija) pri usmenome i pisanom izražavanju - koristi se odgovarajućim matematičkim prikazima za predstavljanje podataka - prelazi između različitih matematičkih prikaza - organizira informacije u logičku strukturu |
Rješavanje problema |
Učenik: - prepoznaje relevantne elemente problema i naslućuje metode rješavanja - uspješno primjenjuje odabranu matematičku metodu pri rješavanju problema - modelira matematičkim zakonitostima problemske situacije uz raspravu - ispravno rješava probleme u različitim kontekstima - provjerava ispravnost matematičkih postupaka i utvrđuje smislenost rješenja problema - generalizira rješenje |
RAZINE POSTIGNUĆA: usvojenost znanja i vještina
ODLIČAN |
VRLO DOBAR |
DOBAR |
DOVOLJAN |
učenik pokazuje potpuno razumijevanje svih pojmova i nastavnih sadržaja |
učenik pokazuje razumijevanje većine nastavnih pojmova i nastavnih sadržaja |
učenik pokazuje razumijevanje pojedinih pojmova i nekih nastavnih sadržaja |
učenik pokazuje djelomično razumijevanje nekih nastavnih sadržaja |
točno i samostalno rješava složenije zadatke |
točno i uglavnom samostalno rješava zadatke |
uglavnom točno rješava jednostavnije zadatke |
točno rješava najjednostavnije zadatke |
samostalno provjerava ispravnost matematičkih postupaka i utvrđuje smislenost rezultata |
provjerava ispravnost matematičkih postupaka i utvrđuje smislenost rezultata, uočava i ispravlja pogreške koje je sam uočio |
ponekad provjera ispravnost matematičkih postupaka, za dobiveni rezultat ne utvrđuje smislenost, ispravlja pogreške na koje je upozoren |
ispravnost matematičkih postupaka i smislenost rezultata provjerava kad je eksplicitno navedeno da treba, pogreške na koje je upozoren ispravlja uz pomoć učitelja |
ispravno upotrebljava matematički vokabular, samostalno i točno prezentira matematičke ideje, računske postupke primjenjuje u skladu s konceptom |
povremeno griješi kod upotrebe matematičkog vokabulara, točno i uglavnom samostalno prezentira matematičke ideje, računske postupke primjenjuje u skladu s konceptom |
povremeno griješi kod upotrebe matematičkog vokabulara, nesamostalan je u prezentiranju matematičkih ideja, griješi kod primjene računskih postupaka u skladu s konceptom, ali samostalno ispravlja pogreške na koje je upozoren |
često griješi kod upotrebe matematičkog vokabulara, nesamostalan je u prezentiranju matematičkih ideja, potrebna je pomoć učitelja kod primjene računskih postupaka u skladu s konceptom |
RAZINE POSTIGNUĆA: matematička komunikacija
ODLIČAN |
VRLO DOBAR |
DOBAR |
DOVOLJAN |
samostalno interpretira i obrazlaže postavljene probleme |
gotovo samostalno interpretira i obrazlaže većinu postavljenih problema |
učenik interpretira i obrazlaže jednostavnije zadatke |
učenikova obrazloženja su nepotpuna i neprecizna |
točno i precizno koristi matematičke pojmove i simbole |
uglavnom točno koristi većinu matematičkih pojmova i simbola |
koristi matematičke pojmove i simbole uz manje nepreciznosti |
neprecizno ili netočno koristi matematičke pojmove i simbole |
modelira problemsku situaciju, samostalno organizira informacije u logičku strukturu, promišlja i prelazi između različitih matematičkih prikaza, samostalno, cjelovito i točno prezentira svoja razmišljanja |
uz manju pomoć modelira problemsku situaciju, samostalno organizira informacije u logičku strukturu, povremeno griješi kod promišljanja i prelaza između različitih matematičkih prikaza, kod prezentacije svojih razmišljanja ne koristi uvijek cjelovite, suvisle i sažete rečenice, ali ispravlja pogreške koje je sam uočio |
nesamostalan je kod modeliranja problemske situacije, uz pomoć učitelja organizira informacije u logičku strukturu, često griješi kod promišljanja i prelaza između različitih matematičkih prikaza, kod prezentacije svojih razmišljanja ne koristi cjelovite, suvisle i sažete rečenice, ali ispravlja pogreške na koje je upozoren |
neprecizno ili netočno modelira problemske situacije, ograničeno organizira informacije u logičku strukturu, pokazuje teškoće kod promišljanja i prelaza između različitih matematičkih prikaza, nesamostalan je kod prezentacije svojih razmišljanja, ali uz pomoć učitelja ispravlja pogreške ne koje je upozoren |
RAZINE POSTIGNUĆA: rješavanje problema
ODLIČAN |
VRLO DOBAR |
DOBAR |
DOVOLJAN |
samostalno koristi najjednostavnije i najučinkovitije načine rješavanja problema |
uspješno rješava većinu problema koristeći prikladne metode |
rješava jednostavnije probleme, no ne uvijek najprikladnijim metodama |
rješava samo elementarne probleme rutinskim postupcima |
samostalno analizira i interpretira problem kao i postupak rješavanja |
uz manju pomoć analizira i interpretira problem kao postupak rješavanja |
interpretira jednostavnije probleme i postupke rješavanja |
uz pomoć interpretira najelementarnije problema |
samostalno provjerava, interpretira, analizira i vrednuje rješenje |
provjerava točnost i smislenost rješenja, uočava i ispravlja uočene greške |
ponekad provjerava rješenje, ali ga ne interpretira u kontekstu, ispravlja pogreške na koje je upozoren |
rješenja provjerava kad je eksplicitno navedeno da treba i to isključivo u jednostavnijim situacijama, a interpretaciju rješenja i ispravljanje pogrešaka (na koje je upozoren) radi uz pomoć |
razlikuje bitno od nebitnog uz uočavanje ključnih pojmova, primjenjuje analogiju i generalizaciju u novim situacijama |
zaključuje nepotpunom indukcijom i neformalnom dedukcijom |
zaključuje nepotpunom indukcijom i neformalnom dedukcijom s manjim brojem koraka u jednostavnijim situacijama |
učenik u jednostavnijim situacijama zaključuje nepotpunom indukcijom s malim brojem koraka |
povezuje usvojeno znanje s drugim sličnim sadržajima u različitim situacijama |
uspostavlja i razumije veze među matematičkim konceptima i sadržajima |
uspostavlja i razumije osnovne veze među matematičkim konceptima i sadržajima |
uspostavlja osnovne veze među matematičkim sadržajima |
Ocjene iz usmenih i pismenih provjera upisuju se u odgovarajuću rubriku (usvojenost znanja i vještina, matematička komunikacija ili rješavanje problema) ovisno o vrsti kognitivnih procesa koji prevladavaju u provjeri.
U jednoj pismenoj provjeri moguće je ocijeniti više elemenata vrednovanja (ovisno o nastavnim sadržajima) s čime će učenici biti upoznati prilikom najave pismene provjere (najmanje 14 dana prije same provjere). Ocjena proizlazi na temelju sljedeće bodovne skale:
0 % - 44 % ® nedovoljan(1)
45 % - 59% ® dovoljan(2)
60% - 74% ® dobar (3)
75% - 87% ® vrlo dobar(4)
88% - 100 % ® odličan(5)
Učenik koji iz pismene provjere dobije ocjenu nedovoljan(1) (iz jednog elementa vrednovanja ili više njih) dužan je pristupiti ispravku. Ispravak je konceptualno sličan ispitu (može obuhvaćati tipove zadataka koji nisu bili na ispitu, ali pripadaju u istu nastavnu cjelinu); ocjenjuju se isti elementi vrednovanja i rezultira ocjenom od 1 do 5. Ispravak pismene provjere piše se najmanje tjedan dana nakon analize ispita.
Učenik koji i iz prvog ispravka dobije ocjenu nedovoljan(1) (iz jednog elementa vrednovanja ili više njih) dužan je pristupiti drugom ispravku. Drugi ispravak je konceptualno sličan ispitu i prvom ispravku (može obuhvaćati tipove zadataka koji nisu bili na ispitu i/ili ispravku, ali pripadaju u istu nastavnu cjelinu); ocjenjuju se isti elementi vrednovanja i rezultira ocjenom od 1 do 5. Drugi ispravak piše se najmanje tjedan dana nakon uvida u prvi ispravak. Ocjene iz prvog i drugog ispravka proizlaze na temelju iste bodovne skale kao i ispit.
Učenici koji ni nakon drugog ispravka nisu dobili pozitivnu ocjenu, u dogovoru s učiteljem, mogu odgovarati usmeno. U slučaju da takvih učenika ima više, učenici mogu odgovarati i na dopunskoj nastavi.
Učenici koji su iz pisane provjere dobili ocjenu 2, 3 ili 4, a nisu zadovoljni ocjenom, također mogu pristupiti ispravku. U slučaju slabije ocjene iz ispravka, učeniku se ocjena iz ispravka neće upisati, već samo bilješka. Učenik koji je iz ispita dobio pozitivnu ocjenu može pristupiti samo prvom ispravku.
Ocjena iz ispita i ispravka su jednako vrijedne, obje se gledaju prilikom zaključivanja ocjene.
Tokom nastavne godine učenik će biti dvaput usmeno ispitan (ne računajući usmeno ispravljanje ispita). Iznimka su učenici koji na kraju nastavne godine odgovaraju za višu ocjenu ili učenici koji imaju prilagodbu sadržaja ili individualizaciju postupaka. Također, učitelj može usmeno ispitati bilo kojeg učenika koji ometa rad učitelja i ostalih učenika.
Usmeno ispitivanje može se provoditi i na način da učenik zadatke (ili dio njih) rješava na papir (ovisno o nastavnim sadržajima). Ako veći broj učenika rješava zadatke na papiru (bez obzira radi li se o normalnom odgovaranju ili „ispravljanju“ ocjena iz pismene provjere) učitelj možda neće moći isti sat ispraviti i dati svim učenicima ocjene, već će im ocjene priopćiti sljedeći put kad imaju matematiku.
Povremeno će učenici pisati najavljenu kratku pismenu provjeru kako bi dobili povratnu informaciju o usvojenosti ishoda i sadržaja. Dakle, kratka pismena provjera rezultirat će samo bilješkom u eDnevniku.
Za učenike koji teža savladavaju nastavno gradivo organizirat će se i dopunska nastava koja je obavezna za učenike koje učitelj odredi. Dopunskoj nastavi mogu prisustvovati i učenici koji žele utvrditi nastavno gradivo.
Pisanje domaćih zadaća je obavezno. Svrha domaće zadaće je uvježbavanje i ponavljanje nastavnih sadržaja. Domaće zadaće se ne ocjenjuju, ali se pregledavaju i njihova uspješnost se bilježi u eDnevnik, ne nužno na svakom satu.
Učenik je dužan zapisivati nastavno gradivo, slušati učitelja, pitati za pojašnjena ako nešto nije jasno, uvažavati tuđe mišljenje i poštivati kućni red škole.
Pjevaju:
viši razredi OŠ Ljubešćica,
sviraju:
učiteljica Bernardica Bačan
i Vinko Španić (8. r.)
Mojoj lijepoj zemlji Hrvatskoj
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |