« Siječanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
U projektu Institucionalizacije zavičajne nastave Istarske županije pod nazivom „Ča je more?“, sudjelovali su svi učenici razredne nastave te produženog boravka OŠ Marčane i PO Loborika.
Ove je školske godine naglasak bio na izražavanju zavičajnim govorom Marčane i uže okolice, kao i na prisjećanju davno zaboravljenih riječi. Sam naziv projekta „Ča je more?“, da naslutiti kako smo puno govorili o moru i životu u njemu. Uživali smo upoznajući morske stanovnike i zanimljivosti o njima. Doznali na koji nam način more koristi i shvatili kako ga moramo čuvati od onečišćenja.
Izvedba projekta započela je posjetom Aquariumu Pula, gdje smo upoznali mnoštvo biljnih i životinjskih stanovnika Jadranskog mora. Uslijedilo je predavanje znanstvenog suradnika Instituta Ruđer Bošković, prof. Andreja Jaklina o morskih organizmima. Na predavanjima prof. Jaklina naglasak je bio na onim morskim bićima koje smo odabrali po razrednim odjelima. Tako smo više doznali o zubatcu, dupinu, grdobini, raku grmalju, lignji, jastogu, srdelama, hobotnici, oradi i kovaču. Upoznali smo pobliže staništa u kojima radije borave, kako se hrane i razmnožavaju i još poneku zanimljivost. Uz pomoć interneta i lokalnog stanovništva doznali smo nekoliko legendi i uzrečica o odabranim morskim organizmima. Tako smo s pregršt informacija krenuli u realizaciju slikovnice.
Slikovnica je osmišljena na način da svaki razredni odjel stvara priču ili pjesmu o odabranoj morskoj životinji. Kasnije su priče prevedene na zavičajni govor. Tu nam je pomoglo i lokalno stanovništvo u prisjećanju nekih, sad već nažalost zaboravljenih riječi. Valja napomenuti kako smo bili oduševljeni i čudili se tim riječima koje su s vremenom pale u zaborav, no slatko ih je sad ponovo čuti među mlađim generacijama. Svaki je odjel zatim osmislio ilustraciju za svoju priču.
Kako bi se zavičajni govor Marčane i okolice mogao čuti i šire, uz slikovnicu smo priložili i CD sa zvučnim zapisima priča te smo uz pomoć učiteljice informatike CD obogatili s nekoliko igrica.
Po povratku sa zimskog odmora, odlučili smo naš projekt učiniti i vizualno prepoznatljivim te smo osmislili logo projekta. Ideja nije nedostajalo i bilo je teško odlučiti koji odabrati.
Kako smo cijelo vrijeme pričali o važnosti očuvanja mora i priobalja odlučili smo logo našeg projekta otisnuti na platnene vrećice te osvijestiti problem plastičnih vrećica kao i ostalog otpada koji ljudskim nemarom dospije u more. Šetnjom uz more sakupili smo morske naplavine te od njih izrađivali božićna drvca, mobile, razne slike i instalacije. Dizajnirali smo morsku kutiju – akvarij. Od glinamola, fimo mase i gline izrađivali smo magnete i nakit s morskim motivima. Da sve popratimo i pjesmom, na satu glazbene kulture su četvrtaši uvježbali pjevanje na tanko i debelo istoimene pjesme „Ča je more“.
Ovim smo se projektom prisjetili zaboravljenih riječi te osvijestili važnost očuvanja istih kao i mora koje nam je poslužilo za motiv.
Sve što smo radili i naučili predstavit ćemo na Festivalu zavičajnosti koji će se ove godine održati u Umagu te na projektnom Danu škole. Naravno, na zavičajnom govoru.
Više fotografija možete pogledati u fotoalbumu Ča je more.