« Siječanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Svjetski dan prava potrošača engl. World Consumer Rights Day prvi je put obilježen 15. marta 1983. godine i od tada se koristi kao važna prilika za pokretanje različitih kampanja. Tako je na 25.-u godišnjicu, 2008. godine pokrenuta kampanja Junk Food Generation (Generacija nezdrave hrane). Svjetski dan prava potrošača je i proslava solidatnosti unutar međunarodnog pokreta potrošača koji ima zadatak promovirati osnovna prava svih potrošača, zahtijevati poštovanje i zaštitu tih prava, te protestiranje protiv zloupotreba tržišta.
1. Pravo na sigurnost roba i usluga
Svaki potrošač ima pravo na pristup esencijalnim dobrima i uslugama , odgovarajuća hrana, odjeća, krov nad glavom, zdravstvena zaštitu, javna dobra i vodu.
2. Pravo na punu pravodobnu i istinitu informaciju
Potrošač ima pravo na uvid i korištenje dobiti činjenice kako bih ostvarili pravo na izbor i bili zaštićeni od nepoštenih i zastranjućih deklaracija ili etiketa.
3. Pravo na izbor roba i usluga
Potrošač ima pravo na uvid i korištenje dobiti činjenicu ponuđenu po konkurentnim cijenama, s osiguranjem da je isto zadovoljavajuće kvalitete.
4. Pravo da se čuje glas potrošača
Prezentirati interese potrošača u svrhu stvaranja i provedbe nacionalne politike zaštite potrošača. U sklopu toga potrošači u RH , temeljem odredaba Zakona o zaštiti potrošača Zakona o hrani i Zakona o telekomunikacijama imaju pravo i mogućnosti:
5. Pravo na zadovoljenje temeljnih životnih potreba
Svaki potrošač ima pravo na pristup esencijalnim dobrima i uslugama , odgovarajuća hrana, odjeća, krov nad glavom, zdravstvena zaštitu, javna dobra i vodu.
6. Pravo na naknadu štete
Primiti fer rješenje spornih pitanja, uključujući kompenzacije za pogrešno, lažno predstavljanje, šund proizvode ili nezadovoljavajuće usluge.
7. Pravo na zdrav okoliš
Živjeti i raditi u okolišu koji ne prijeti dobrobiti sadašnjim i budućim generacijama.
8. Pravo na obrazovanje
Postizanje znanja i vještina potrebnih za informiranost, pravi izbor dobara i usluga, te istovremeno biti svjestan svojih osnovnih prava i odgovornosti potrošača, uključujući kako ih koristiti:
Preuzeto s: http://bs.wikipedia.org/wiki/Svjetski_dan_prava_potro%C5%A1a%C4%8Da