- O neuspjehu u učenju govorimo kad učenik ne može svladati propisani školski program i ne postiže ocjene koje bi odgovarale njegovim sposobnostima, odnosno, kad ne postiže uspjeh koji od njega očekuje okolina. Školski neuspjeh može biti uzrokovan tzv. primarno - zbog oštećenja vida, sluha, snižene inteligencije, tjelesnih oštećenja, neurofizioloških poremećaja (bolesti središnjeg živčanog sustava), a može biti uzrokovan i nepovoljnom okolinom, osjećajnim problemima, nedostatkom motivacije, protestom protiv autoriteta i slično.
Pojedini se uzroci obično isprepleću pa, n primjer, dijete koje ima teškoća s pisanjem obično ima i oslabljenu motivaciju za pisanjem (zbog većeg napora koje mora uložiti), što rezultira povećanim pritiskom učitelja i roditelja čime se stvara nelagoda, otpor i nesigurnost ili osjećajni problemi. Treba reći da nije školski neuspjeh svaka ocjena manja od odličan.
Odgovorio:
Ivana Markovinović , dana: 12.10.2011.
- Teškoće u učenju kod djece kod koje postoje primarni uzroci neuspjeha prisutne su od samog početka školovanja (primjerice, držanje olovke, nerazumijevanje uputa, nemogućnost mirnog sjedenja itd.), ali isto tako djecu već u prvom razredu mogu plašiti nepoznata okolina, novi okolni uvjeti, nova iskustva, nepoznata djeca i pretjerani zahtjevi roditelja ili škole. Do neuspjeha u školi može doći i poslije, pri prijelazu u više razrede osnovne škole ili pri nastavku školovanja nakon osmoga razreda osnovne škole.
Odgovorio:
Ivana Markovinović , dana: 12.10.2011.
- Takva razmišljanja su opet naša obrana od nezadovoljstva, osjećaja krivnje i manje vrijednosti. To je način opravdanja, tj iznalaženja "dobrih razloga" umjesto pravih za nešto što smo propustili i nismo učinili. Za nas je mnogo ugodnije proglasiti drugoga ili drugo krivim nego priznati vlastitu lijenost, nesposobnost i nemarnost. Dakle, kad nam se takve misli počnu vrtjeti po glavi treba ih prepoznati i priznati si: Aha, to se ja opravdavam, da vidim što umjesto toga mogu drugo učiniti: učiti u društvu, organizirati dan drukčije, učiti aktivnije (na glas, podvlačiti, zapisivati, pronaći smisao u onome što učim - možda ću sudjelovati u Milijunašu?, i slično).
Odgovorio:
Ivana Markovinović , dana: 12.10.2011.
Na učenje nas potiču podrška okoline, zainteresiranost nastavnika i roditelja, pohvala i nagrada. Na učenje potiče i zainteresiranost odraslih za cjelovitu ličnost učenika, odnosno za njegove strahove, teškoće, druge interese, želje, ljubavi, obitelj. Također, na učenje učenike potiče i ljubav nastavnika prema vlastitom pozivu. Energija i trud koju nastavnik ulaže u sebe i svoj poziv je ogroman poticaj učenicima u njihovom cjelokupnom odrastanju.
Odgovorio:
Ivana Markovinović , dana: 12.10.2011.
Nisam sigurna da je učenicima manje stalo da budu uspješni u školi. Vjerujem da je riječ o različitom gledanju na školovanje kad su u pitanju odrasli i djeca. Ako se na školovanje gleda kao proizvođenje samo odličnih učenika onda vjerojatno ima mnogo "neuspješnih". Zaboravlja se da dijete veliku važnost tijekom školovanja pridaje sadržajima koji postoje izvan učionice (slobodnom vremenu, druženju s prijateljima, zajedničke aktivnosti...). Sretan učenik nije samo onaj koji ima sve petice u imeniku.
Zašto učenici uče zbog ocjena, a ne iz želje za novim saznanjima?
Učenici koji uče zbog ocjena imaju usvojeni model kontrole ponašanje od odraslih prema kojemu je samo vanjska nagrada (kao, primjerice, petica, plaća, dar, auto, kuća...) ona koja donosi zadovoljstvo, pohvalu i priznanje. To bi značilo da kod tih učenika i njihovih odraslih (roditelja, nastavnika) nije razvijena potreba za učenjem i novim saznanjima zbog toga što ono donosi veselje, zbog čega bolje razumijemo zbivanja oko sebe, bolje i uspješnije razgovaramo s drugima, bolje prepoznajemo događaje i sl.
Odgovorio:
Ivana Markovinović , dana: 12.10.2011.
Školovanje djeteta budi kod roditelja i njihove nekadašnje školske probleme, vlastite ambicije i nezadovoljene želje. Ako je to slučaj, roditelji mogu pripisivati djetetu vlastitu nesigurnost i nezadovoljstvo, a školi i nastavnicima osobne teškoće što su ih sami imali u vezi s autoritetom nastavnika. Isto tako roditelji mogu prenositi na učitelja i poteškoće s vlastitim roditeljima u pogledu njihovih prevelikih zahtijeva za školski uspjeh. Neuspjeh djeteta u školi roditelj može doživjeti i kao osobni nedostatak ili manjkavost, odnosno može sebe okrivljavati kao nedovoljno dobrog roditelja. Treba štedjeti savjete nastavnika roditeljima kao može on to samo neće, malo je lijen, ili samo treba raditi s njim - rezultat je obično obeshrabren, uplašen i izmoren učenik koji ne voli školu. Vrlo je važno razmjenjivati informacije o djetetu s nastavnicima, drugim roditeljima i drugom djecom te razmišljati o sebi i svojim željama, strahovima i potrebama.
Odgovorio:
Domagoj Bujadinović , dana: 12.10.2011.
Upis djece u Malu školu provodi se svake godine u siječnju, a Mala škola započinje s radom u veljači.
U Malu školu upisuju se djeca koja do 1. travnja tekuće godine imaju navršenih šest godina života te koja će u sljedećoj školskoj godini polaziti I. razred.
Na upis je potrebno ponijeti:
1. Domovnicu (preslika)
2. Izvod iz matične knjige rođenih ili rodni list (preslika)
3. OIB
O ostalim potankostima upisa roditelji će biti pravovremeno obaviješteni putem oglasne ploče i web stranice Škole.
Odgovorio:
Domagoj Bujadinović , dana: 12.10.2011.
Što je potrebno za upis u srednju školu?
Pravo upisa u prvi razred srednje škole imaju svi kandidati nakon završenog osnovnog obrazovanja. Natječaj za upis učenika u prvi razred srednja škola objavljuje u dnevnom tisku, a natječaj obvezno sadrži: program obrazovanja u koji se učenik upisuje, broj učenika koji se mogu upisati prema odluci o upisu, uvjete upisa, način i postupak provođenja natječaja
Jedan od osnovnih kriterija za upis u srednju školu je broj bodova koji se temelji na ocjenama iz 7. i 8. razreda. Usporedite broj svojih bodova s pragom za upis u željeno zvanje.
Na natječaj za upis učenik prilaže: prijavnicu na natječaj, rodni list ili potvrdu s osobnim podacima potrebnim za školsku matičnu knjigu i svjedodžbu; domovnicu; svjedodžbe VII i VIII razreda osnovne škole; odgovarajuće dokumente kojima dokazuje neko od prava koje ima na temelju odredbi ove odluke (pravo na izravni upis ili pravo na vrednovanje posebnih rezultata prethodnog školovanja, školovanja u otežanim uvjetima obrazovanja