preskoči na sadržaj

Osnovna škola Šime Budinića Zadar

Prekini lanac

 

          S porastom upotrebe Interneta i suvremenih komunikacijskih mogućnosti, raste i  broj slučajeva njihove zlouporabe, kako među odraslima tako i među  djecom. Odgojna zadaća škole nalaže i skrb za odnose s drugima, suučenicima, učiteljima, za odgovorne i uljudne međuljudske odnose, a obrazovna zadaća nalaže poučavanje o načinima korištenja suvremenih medija i tehnologije na dobrobit svima Zbog toga škola i njezini djelatnici imaju izrazito važnu ulogu u prevenciji zlouporabe elektronskih medija, kao i u situacijama razrješavanja aktualnih situacija elektroničkog nasilja i zlostavljanja. Program prevencije elektroničkog  nasilja „Prekini lanac“ sastoji se od  5 ključnih područja kojima se škola radi kako bi se osigurao efikasan plan prevencije.

 

1.  Promoviranje pozitivnog korištenja tehnologije

Tehnologija se uspješno koristi za zanimljivo, pozitivno i efikasno učenje, te u realizaciji i povećanju osobnog učenja kroz fleksibilno, kreativno i dostupno učenje. Važno je istražiti i potaknuti sigurne načine korištenja interneta kako bi učenicima ojačali samopouzdanje, asertivnost te razvijanje prijateljstava. Škola ima značajnu ulogu u promoviranju i poticanju pravila lijepog ponašanja i sigurnosti na internetu te informatičkoj pismenosti. Važno je pokazati učenicima da odrasle osobe razumiju i prate promjene u informatičkoj tehnologiji, kao i promjene u načinu komuniciranja i interesima djece i mladih.

Važno je postaviti jasna pravila korištenja interneta i mobitela u školskoj sredini.

Ukratko, sva pravila mogu se više-manje svesti na ovo: Nemojte raditi drugima ono što ne biste htjeli da oni vama čine. Izbjegavajte svađe i vrijeđanja, i pridonesite konstruktivnoj strani komunikacije putem elektroničkih medija (e-mail, forumi, chat, weblog…)

2. Razumijevanje i razgovor o modernim načinima komuniciranja te opasnostima elektroničkog nasilja

Važno je jasno definirati što je elektroničko nasilje. Naglasiti po čemu se ono razlikuje od drugih oblika nasilja među vršnjacima, koje su njegove specifičnosti, koji su utjecaji takvog nasilja. Kao i u situacijama vršnjačkog nasilja, važno je osmisliti i postaviti jasna pravila i dosljedno ih se pridržavati. Svakako je važno staviti naglasak na upoznavanje  djece i njihovih roditelja sa odgovornošću koju svatko od nas ima kada koristi modernu tehnologiju (mobitel, internet) u komunikaciji sa drugima. Također je potrebno definirati posljedice za one koji krše pravila i zlostavljaju. Potrebno je dati do znanja učenicima i roditeljima da škola može osigurati podršku, čak i ako se nasilje dogodi van škole.

3. Uspostavljanje novih i dorađivanje postojećih vrijednosti, pravila i posljedica

Vrijednosti i pravila koja postoje u školi za vršnjačko nasilje primijenjuje se i za nasilje putem elektroničkih medija. Učitelji (na radionicama pod vodstvom mentorice N. Meštrović) i roditelji (na roditeljskim sastancima) educirani su o sigurnom korištenju interneta koja je uključivala pravila ponašanja na internetu, strategije učenja na internetu, pravila ponašanja pri korištenju mobitela u školi i drugdje. Važno je da ova pravila obuhvate sve učenike, dakle i one koji ne pišu uvredljive poruke niti ih primaju. Za njih je važno da takve poruke ne komentiraju niti prosljeđuju, jer na taj način nastavljaju lanac zlostavljanje i sudjeluju u njemu, nego da takvo ponašanje prijave učiteljima i/ili roditeljima.  O pravilima moraju biti obaviješteni učenici, ali i njihovi roditelji. Pravila se objavljuju na javnom mjestu u školi, kao bi bila dostupna i vidljiva svima u školskom okruženju.

U školi je provedeno istraživanje o korištenju interneta. Dobiveni podaci korišteni su u prevenciji zlouporabe. Na taj način škola kontinuirano šalje poruku učenicima da joj je važno što se s njima događa, da je zainteresirana za njihova iskustva, što može utječe i na smanjenje zloupotrebe elektronskih medija  za nasilno ponašanje.

4. Omogućavanje prijavljivanja elektronskog nasilja

Sam čin prijavljivanja nasilja može biti težak korak za osobu koju se zlostavlja, kao i za promatrače. Važno je osigurati i upoznati učenike i njihove roditelje s različitim načinima prijavljivanja iskustva elektroničkog nasilja u školi i među učenicima. Djelatnici škole i stručni suradnici upoznati su s mogućnostima prijavljivanja i kome se mogu obratiti u situacijama elektroničkog nasilja i zlostavljanja.

 

5. Evaluacija utjecaja preventivnih aktivnosti

Škola vodi evidenciju o svim situacijama zlostavljanja, pa tako i onima putem interneta. Evaluacija projekta provedena je krajem šk. god. 2011./12, a Učiteljsko vijeće upoznato je s rezultatima evaluacije na sjednici UV u kolovozu 2012.

 

Pogledajte i priložene filmove!!

 


Šk.god. 2023./2024.
eTwinning

Sugalsnosti

 

Kalendar
« Lipanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Vremenska prognoza

Meteorološka stanica

 OŠ Šime Budinića 

Pljusak.hr

Kako do e-potvrde?

Kako do e-potvrde od škole?

U ovom videozapisu prikazan je postupak dobivanja e-potvrde o statusu učenika koju učenici i roditelji mogu dobiti digitalnim putem kako bi ostvarili određena prava.

POVEZNICA

Korisni dokumenti
UPUTE

Priručnik za učenike za korištenje Teamsa i Office 365.

Priloženi dokumenti:
Microsoft-Teams-Ucenici.pdf

KORISNI LINKOVI

 

 

Zakoni i pravilnici

Zakone i pravilnike možete pronaći na stranicama Agencije za odgoj i obrazovanje

Priloženi dokumenti:
Zakon o odgoju i obrazovanju.pdf

BONTON

"Skockajte web! 2012"

NAŠA WEB-STRANICA U FINALU NAJBOLJIH NA NATJECANJU  "SKOCKAJTE WEB 2012"

Čitamo mi, u obitelji svi 2012./2013.

Stop nasilju među djecom!

e-Dnevnik upute
Brojač posjeta
Ispis statistike od 4. 4. 2010.

Ukupno: 1295089
CMS za škole logo
Osnovna škola Šime Budinića Zadar / Put Šimunova 4, HR-23000 Zadar / os-sbudinica-zd.skole.hr / ured@os-sbudinica-zd.skole.hr
preskoči na navigaciju