Logoped je stručnjak edukacijsko rehabilitacijskog profila koji radi na otklanjanu poteškoća govorno glasovne komunikacije te poteškoća čitanja i pisanja. Logoped se bavi prevencijom, otkrivanjem, dijagnosticiranjem i terapijskim radom.
Najčešći poremećaji koji zahtijevaju stručnu pomoć logopeda su: poremećaj izgovora glasova, disartrije, usporeni razvoj govora, nedovoljno razvijen govor, poremećaji ritma i tempa govora, disfazije i afazije dječje dobi, posebne jezične teškoće, poremećaj čitanja (disleksija) i pisanja (disgrafija), afazije u odrasloj dobi. Osobe s oštećenjem sluha, sa cerebralnom paralizom, mentalnom retardacijom i autizmom imaju povećan rizik nastanka poremećaja govorno glasovne komunikacije pa su i one učestalo obuhvaćane rehabilitacijskim postupkom logopeda.
ZAŠTO JE ČITANJE TAKO TEŠKO
Najčešći poremećaj koji se javlja u ranoj školskoj dobi djeteta je poremećaj čitanja. Postoje brojna istraživanja koja nastoje dokazati uzroke pojave ovog poremećaja, no još uvijek nije sasvim jasno koji su njegovi glavni uzroci. Jasno je da se pravovremenom terapijom može postići dobar uspjeh u savladavanju ovog poremećaja.
KAKO IZGLEDA TERAPIJA DISLEKSIJE?
Terapija disleksije zahtjevan je postupak koji se bavi razvojem ili poboljšavanjem vještine čitanja, jedne od najsloženijih mentalnih aktivnosti čovjeka ili jedne od zamršenijih radnji ljudskoga mozga.
Osnova u savladavanju vještine čitanja jest riječ koja se mora odgonetnuti.
Upravo iz tog razloga terapija disleksije najčešće kreće od riječi i rečenice prema slovu - glasu. Riječima se grade rečenice. One su na početku dio kratkog stiha i povezane su rimom. Percepcija rime uvijek je percepcija sloga. Kao takva ona je ujedno i jedna od temeljnih predčitalačkih vještina koja znatno može olakšati početno čitanje.
CILJEVI TERAPIJE
Terapija disleksije mora biti višeslojna i integrirati više ciljeva.
Ciljevi terapije:
- mora se umanjiti i otkloniti otpor prema čitanju, čime se povećava uspješnost učenja, svijest o vlastitim sposobnostima i samopouzdanje što je temeljna odrednica djetetova zdravog psihičkog razvoja.
- unaprijediti vještine iščitavanja, dešifriranja ili dekodiranja slova i njihovo stapanje u riječi i rečenice
- svladati značenje rečeničnih znakova koji stvaraju granice unutar ili između rečenica, i time također omogućuju otkrivanje značenja i stvaranje teksta od nizova riječi
- unaprijediti jezično znanje, tj. znanje o riječima i njihovim značenjima, oblicima te odnosima unutar rečenice
- paralelno s prethodnim postupcima valja djetetu omogućiti prelazak s postupka dešifriranja slova na postupak razumijevanja i razmišljanja tijekom čitanja koje će označiti početak pravog čitanja
KLJUČ SVAKOG USPJEHA JE UPORNOST, STOGA, SAMO HRABRO!!!
Odluka o početku i završetku nastavne godine, broju radnih dana i trajanju odmora učenika osnovnih i srednjih škola za školsku godinu 2023./2024.
« Lipanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
U ovom videozapisu prikazan je postupak dobivanja e-potvrde o statusu učenika koju učenici i roditelji mogu dobiti digitalnim putem kako bi ostvarili određena prava.
Dragi naši učenici i roditelji u privitku se nalaze korisni materijali koji mogu pomoći da se lakše nosimo s kriznom situacijom tijekom pandemije koronavirusom (COVID 19).
Briga o sebi.docx
COVID-19 Leadership.pdf
Savjeti psihologa za zaposlenike koji rade od doma(1).pdf
Kako je koronavirus iskoristio bugove u nasem procesiranju rizika.pdf
Kako pomoci svojoj obitelji u doba neizvjesnosti.pdf
LETAK ZA DJECU-WHO.jpg
Pet nacina za prevladavanje psiholoskog stresa od Koronavirusa.docx
Slikovnica o korona virusu.pdf
Ukupno: 1295089