Težnja djelatnika naše škole je školovati učenike za budućnost. U skladu s tim osmislili smo razvojni plan škole koji uključuje jačanje učiteljskih kompetencija kako bi učenike motivirali za učenje te im od najranije dobi razvijali digitalnu pismenost. Program kojeg smo osmislili nazvali smo "I can thrive" što u prijevodu znači Ja mogu napredovati.
Projekt se realizira u sklopu Erasmus+ programa kojeg provodi Agencija za mobilnost i programe EU.
Erasmus+ najveći je program Europske unije za obrazovanje. Usmjeren je na modernizaciju obrazovanja, poboljšanje vještina, osposobljavanja i zapošljavanja mladih ljudi.
Tijekom provođenja našeg projekta sedam učiteljica i ravnatelj posjetit će različite europske zemlje te će kroz stručne edukacije steći nova znanja i vještine s kojima će upoznati sve učitelje u školi.
GREENENER SCHOOLS FOR A SUSTAINABLE FUTURE
CLIMATE CHANGE EDUCATION
Trajanje mobilnosti: 11.8.2024.-17.8.2024.
Destinacija: Tahiti, Francuska Polinezija
Boravak na Tahitiju je bila prava pustolovina učenja!
Tijekom sedmodnevnog boravka na dalekom otoku Morea naučila sam mnoštvo toga.
U teorijskom dijelu tečaja govorili smo što su klimatske promjene i kako utječu na kvalitetu življenja, što su obnovljivi, a što neobnovljivi izvori energije, što je ugljični otisak i kako djeluje na atmosferu te kako živjeti u skladu održivog razvoja.
Svaka tema je bila popraćena radionicama u grupi. Na kraju smo analizirali uratke te dobili konkretne primjere kako naučeno primijeniti u radu u školi.
Tijekom terenske nastave obišli smo planinski dio otoka i tropsku šumu. Uočavali djelovanje uvezenih biljnih i životinjskih vrsta na autohtone vrste.
Najimpresivniji dio učenja bio je posjet edukacijskom centru za oporavilište koralja uz ronjenje na koraljnom grebenu.
Kako bismo potvrdili ishode tečaja izradili smo akcijski plan djelovanja za svoju školu.
Tijekom tečaja upoznala sam učitelje iz Mađarske i Slovačke te stekla novu mrežu kontakata za moguće projekte u budućnosti.
Sanja Dam, učiteljica razredne nastave
(1.6.2023.-30.11.2024.)
Naš novi školski Erasmus projekt se zove LISTEN- Living sustainably now! Cilj ovog projekta je osvijestiti kod učitelja, učenika te šire zajednice što jest održivi razvoj, zašto je bitan i kako ga postići te živjeti u skladu s tim. Projekt će trajati 18 mjeseci. Započet će u lipnju u 2023., a završit će u studenom 2024. Koordinatori projekta će biti učitelji uključeni u rad EU tima.
Tijekom projekta učitelji će pohađati edukacije diljem Europe kako bi unaprijedili svoje učiteljske kompetencije te razvili neke nove vještine vezane za spomenutu temu.
Ravnatelj Josip Petrović pohađat će tijekom rujna 2024. edukaciju u Portu pod nazivom Sustainability- Teching ECO Skills.
Profesorica engleskog i njemačkog jezika Ines Gašpert Junek tijekom travnja 2024. će posjetiti Amsterdam te prisustvovati edukaciji Environmental Education: Acting and Learning for a Better Future.
Profesorica engleskog i njemačkog jezika Nikolina Reder će tijekom travnja 2024. u Helsinkiju prisustvovati na edukaciji pod nazivom Enivronmental Education in Finland: the Eco- Social Approach.
Profesorica biologije i kemije Jasna Prnjavorac u Rejkjaviku u srpnju biti sudionica edukacije pod nazivom Culture and Heritage in Iceland. A sustainable lifestyle connected with the local environment.
Učiteljica razredne nastave Sanja Dam će tijekom kolovoza na Tahitiju prisustvovati edukaciji na temu Greener school for a sustainable future: climate change education.
Nakon mobilnosti učitelji će prenijeti svoja znanja i iskustva učiteljima u kolektivu i drugim kolegama na stručnim skupovima izvan naše škole.
Sudionici projekta svojom pozicijom u školi će doprinijeti ostvarenju ciljeva kroz aktivnosti usklađene s njihovim svakodnevnim radom u školi.
Po završetku projekta očekujemo bogaćenje školskog kurikuluma različitim eko aktivnostima te utjecaj na promjenu životnih navika učitelja, učenika i njihovih obitelji u skladu s održivim razvojem.
U sklopu aktualnog školskog Erasmus+ projekta „LISTEN – living sustainably now!“ pohađala sam edukaciju „Environmental Education: Acting and Learning for a Better Future“ u organizaciji Europass Teacher Academy . Tečaj je vodila antropologinja i edukatorica Diana Chavez, a održavao od 1. do 6. travnja 2024. u Amsterdamu, u Nizozemskoj.
S kolegama iz Portugala, Španjolske, Rumunjske, Grčke, Martiniquea te dvije kolegice iz Hrvatske bavila sam se temama poput gubitka bioraznolikosti, smanjenja otpada, obnovljivih izvora energije, fast fashion i bioetike u odgoju i obrazovanju. Nakon vrlo inspirativnog i radnog tjedna te uspješno završene edukacije planiram sljedeće:
- na razini škole - uvesti s kolegama nove aktivnosti u kurikulum škole kako bi se učenici dodatno osvijestili o ovim problemima, posebice u cilju smanjenja otpada (npr. bačene hrane) i osvještavanja naših učenika viših razreda u pojmu „fast fashion“
- na razini nastave stranih jezika - razviti cijeli niz aktivnosti primjenjivih u nastavi stranih jezika koje će predstaviti kolegama na radionicama na stručnim vijećima engleskog i njemačkog jezika, a koje su vezane uz navedene teme, po uzrastima učenika
- ostvariti dodatnu suradnju s kolegama iz drugih škola i država putem zajedničkih aktivnosti (e-Twinning projekti)
Ines Gašpert Junek, prof. engleskog i
njemačkog jezika i književnosti
OSNOVNA ŠKOLA TRNSKO I AMPEU
EU PROJEKT LISTEN ( 2023.-2024.)
Mobilnost: Josip Petrović, ravnatelj
Porto, 24.9.-30.9.2023
“Pretvorite tragediju u trijumf”, rekao je David Attenborough na COP26.
Globalno zatopljenje postalo je top tema posljednjih godina. Klimatska kriza povezana s mnogim drugim problemima poput urbanizacije, rasta stanovništva, nedostatka resursa, globaliziranog gospodarstva i drugih megatrendova. To se može nazvati opakim problemima jer na njih nema jednostavnog odgovora. Dobar pristup je steći buduće vještine: kreativnost, vještine rješavanja problema, komunikacijske vještine, vještine suradnje. U isto vrijeme, u potpunoj tišini odvijala se još jedna kriza, čija je ozbiljnost i hitnost barem jednako velika kao ona globalnog zatopljenja: gubitak bioraznolikosti. Bez raznolike prirode nema čovjeka – barem ne dobrog.
Devedeset posto gubitka bioraznolikosti uzrokovano je načinom na koji ekstrahujemo i prerađujemo materijale, goriva i hranu u linearnom gospodarstvu. Mi smo dizajnirali tu ekonomiju. Dobra vijest je da je također možemo redizajnirati, a kružno gospodarstvo pruža neke od najučinkovitijih alata u rješavanju temeljnih uzroka gubitka bioraznolikosti i dobivanju veće vrijednosti od onoga što imamo.
Ali potrebne su nam buduće vještine za rješavanje problema i aktivni građani za utjecaj na donositelje odluka. Svi ovi elementi bili su prisutni u ovom tečaju. Radni dani su bili ispunjeniim vježbama prilagođenim školi.
Ovaj tečaj u Portu posvetio je posebnu pažnju održivom načinu života, bioraznolikosti i gradskoj prirodi u starom kulturnom okruženju.
Od 6. do 8. veljače 2023. u gradu Kölnu u Njemačkoj održan je posljednji sastanak partnera u sklopu Erasmus + KA2 projekta naše škole zvanog ELVES (E-Learning Through Videos in a European Setting). Zahvaljujući sredstvima programa Erasmus + Europske unije, a u suradnji s kolegama i kolegicama iz Njemačke, Španjolske i Estonije nastalo je petnaestak edukativnih videa za učenje matematike u prvom i drugom razredu. Na sastanku su napravljene zadnje pripreme za objavu videa na posebno kreiranoj platformi. Videi su sinkronizirani na engleski, njemački, španjolski, estonski i hrvatski jezik, a platforma na svim tim jezicima će uskoro biti dostupna za korištenje svim učiteljima i učenicima u Europskoj uniji.
U nastavku pogledajte kratki video s nekoliko sličica sa sastanka u Kölnu i uz to pogledajte koji će simpatični animirani likovi pomagati djeci učiti matematiku.
Pogledajte video.
Sanja Dam
Nikolina Reder,
Voditeljica projekta
Od 16. do 19. listopada 2022. učiteljice Nikolina Reder i Sanja Dam sudjelovale su na četvrtom u nizu radnih sastanaka u skopu projekta ELVES. Ovaj sastanak održan je u OŠ Tomás Romojaro u mjestu Fuensalida. Cilj projekta je stvaranje edukativnih videa za lakše usvajanje matematičkih sadržaja za učenike prvih i drugih razreda osnovne škole.
Nakon rada na scenarijima i grafici, videi polako poprimaju svoj završni oblik i početkom 2023. trebali bi biti dostupni na internetskoj platformi stvorenoj za potrebe ovog projekta. Što sad slijedi? Scenariji će se prevesti na jezike sudionika (španjolski, njemački, estonski, hrvatski). Uz to snimit će se i zvučni zapisi na navedenim jezicima. Na kraju sve ide u montažu, a završna verzija će se objaviti na internetu kako bi ju svi prvaši i drugaši u Europskoj uniji mogli besplatno koristiti.
Naši učenici će videe vidjeti prije nego budu javno dostupni, a prema njihovoj povratnoj informaciji napravit će se završne preinake. Veselimo se jako i ovoj fazi projekta!
Voditeljica projekta ELVES
Nikolina Reder
Učiteljica Ivana Matošević sudjelovala je na seminaru u Pragu od 30.6. do 8.7.2022. Tema seminara su problemi koje stvaraju ovisnosti o društvenim mrežama, vrijeme provedeno na internetu te kako cijeli proces digitalizacije utječe na djecu i mlade. Educiranjem o različitim vrstama ovisnosti, cyberbullyngu te načinima kako provoditi slobodno vrijeme u prirodi ili sa vršnjacima, pokušava se smanjiti korištenje interneta i medija u životima djece i mladih.
S obzirom na rasprostranjenost društvenih mreža trebamo biti svjesni njihovih rizika, ali ne smijemo zaboraviti i dobre strane zbog kojih ih koristimo. Internet i društvene mreže drastično su promijenile i još uvijek mijenjaju način na koji danas komuniciramo. Komunicirajte, gradite veze, istražujte, dijelite znanje, učite i proučavajte, ali se prije svega educirajte i educirajte svoju djecu o rizicima i odgovornostima koje društvene mreže nose. Naša sigurnost i sigurnost naše djece nam svima trebaju biti prioritet.
Učiteljice Sanja Dam i Nikolina Reder sudjelovale su na trećem sastanku partnera u međunarodnom Erasmus+ projektu od 18. do 20. svibnja 2022. u Estoniji. Cilj projekta je izrada edukativnih videa za nastavni predmet Matematika u nižim razredima. Na sastanku smo još jednom pregledali izrađene scenarije za izradu videa. Neke scenarije je potrebno doraditi kako bi zadovoljili visoke kriterije koje smo si postavili. Ovog ljeta se kreće u izradu videa, koje ćemo u jesen testirati u učionicama.
Osim radnog dijela posjeta učiteljice su imale priliku posjetiti osnovnu školu u mjestu Mikitamäe, te tamo saznati više o kurikulumu škole i načinu rada s učenicima. Zanimljivo je na primjer kako se u školama jako njeguju narodni običaji, pa tako učenici uče koristiti tkalački stan na kojem sami izrađuju dio tradicionalne nošnje, koja se redovito nosi prilikom raznih svečanosti. Osim toga naše učiteljice vidjele su i ljepote Estonije, saznale više o njenoj povijesti, njenim legendama, kulturi te gastronomiji. Idući sastanak trebao bi se održati u listopadu 2022. u Španjolskoj.
Nikolina Reder
Voditeljica projekta ELVES
Četvrti radni sastanak Erasmus+ KA2 projekta SHADOWS održao se od 4. do 6. travnja 2022. u Escola Secundária da Lagoa na otoku S. Miguel na Azorima, Portugal. OŠ Trnsko su na sastanku predstavljale prof. Ines Gašpert Junek te prof. Ivana Katalenac. Na sastanku je predstavljeno što je svaki od partnera do sada napravio, predstavljena je igra u trenutnom stanju kao i sučelje koje će koristiti učitelji. Igru je isprobala i evaluirala grupa učenika te smo sudjelovali u konferenciji „Video igre u nastavi“ koja je bila organizirana za zainteresirane učitelje autonomne portugalske regije Azori.
Također su dogovoreni sljedeći koraci:
Iako ćemo u međuvremenu održati virtualne sastanke, sljedeći planirani sastanak uživo planiran je za prvu polovicu listopada u Danskoj.
Od 30. kolovoza do 5. rujna 2021. godine sudjelovala sam na tečaju „STEAM Education - Creating a fun learning environment oriented in reality” u sklopu Erasmus+ Learning Mobility programa za učitelje. Tečaj je održan u gradu Heraklionu u Grčkoj, na otoku Kreti. Osnovna tema tečaja bilo je STEAM obrazovanje. STEAM je obrazovni okvir koji integrira različite predmete: znanost, tehnologiju, inženjering, umjetnost i dizajn, matematiku. Doprinos antičke Grčke na ovim poljima je iznimno velik, što je jedan od razloga odabira upravo ove lokacije za usavršavanje.
Ciljevi tečaja bili su: saznati zašto je STEAM obrazovanje važno za učenike, otkriti prednosti stvaranja zabavnog okruženja za učenje znanosti, istražiti kakvu korist imaju djeca ako umjetnosti uključimo u STEM obrazovanje, otkriti važnost kreativnosti u STEAM obrazovanju, naučiti kako podučavati djecu da razviju znanstveni um i stav, odrediti vještine znanstvenog procesa, naučiti obrazovne prednosti samoobjašnjavanja, otkriti korisnost Arduina u STEAM obrazovanju, otkriti načine integracije umjetnosti u STEAM obrazovanju. Ciljevi su postignuti kombiniranjem različitih oblika rada: predavanjima, raspravama, vježbama, timskim radom, igranjem uloga, praktičnim radom i izvanučioničkom nastavom. Posebno valja istaknuti posjet prirodoslovnoj učionici jedne gradske škole i prirodoslovnom muzeju. Profesor Astrinos pokazao nam je kako jednostavnim pokusom povezati fiziku, kemiju i biologiju. Tijekom posjeta Natural History Museum of Crete usavršavali smo metode učenja izvan učionice.
Na tečaju je sudjelovalo ukupno šest učitelja iz Ruminjske i Hrvatske. Bilo je zanimljivo uspoređivati kulture i obrazovne sustave Hrvatske, Ruminjske i Grčke. Ostalim sam polaznicima prezentirala Osnovnu školu Trnsko, prirodnu i kulturnu baštinu Hrvatske. Ponosno su nosili licitarska srca oko vrata tijekom zajedničkog turističkog obilaska Herakliona. Druženje za vrijeme timskog rada i u slobodno vrijeme upotpunilo je moj posjet Kreti i otvorilo vrata za suradnju u budućnosti.
U slobodno vrijeme nastojala sam što više naučiti o Heraklionu i povijesti Krete. Posjetila sam Heraklion Archaeological Museum, Museum of the Ancient Greek Technology, Heraklion Cretaquarium, The Historical Museum of Crete, Knosos - arheološko nalazište na sjeveru otoka Krete. Uživala sam u obilasku stare gradske jezgre, kušanju domaćih specijaliteta i gostoprimstvu domaćina.
Sve svoje dojmove rado dijelim sa znatiželjnima. Novostečena znanja planiram podijeliti s kolegama i primjenjivati u budućem radu.
Jasna Prnjavorac, prof. biologije i kemije
Učiteljice Sanja Dam i Nikolina Reder su od 8. do 11.3.2022. bile u Toledu u Španjolskoj na radnom sastanku s kolegama iz Španjolske, Estonije i Njemačke. Tema je bila nastavak rada na projektu ELVES. Više o svemu pogledajte u kratkom videu na poveznici.
Početkom kolovoza 2021. sudjelovala sam na sedmodnevnom tečaju pod nazivom Making the most of new technologies, apps and social media in the classroom. Tečaj se odvijao u Palermu, glavnom gradu Sicilije (Italija).
Kreativnim radionicama na tečaju upoznala sam različite nove digitalne aplikacije i društvene mreže koje su primjenjive u radu s učenicima. Aplikacije u kojima sam radila su: Actionbound – aplikacija za istraživanje grada
Edmodo – globalna obrazovna mreža
Magisto: izrada videa u 3 koraka
Mentimeter – izrada interaktivnih prezentacija pomoću online uređivača
Snapseed – uređivač fotografija
Powtoon – izrada kratkih, zabavnih videozapisa obrazovnih lekcija
Quizlet – jednostavni alati učenje
Socrative - platforma za praćenje i evaluaciju napretka učenika u učenju
TED-ED – međunarodna platforma obrazovnih sadržaja za učitelje i učenike
Weebly – alat za izgradnju web stranica
Tijekom prijepodneva upoznavala sam aplikacije u učionici, a tijekom poslijepodneva obilazila sam kulturno i povijesno blago Palerma i viđeno digitalno oblikovala u zanimljivosti primjenjive u nastavi povijesti, geografije, jezika te likovne kulture.
Upoznala sam staru jezgru grada koja je upisana na UNESCO-v popis mjesta svjetske baštine u Europi, vidjela sam prekrasnu okolicu Palerma s turističkim ljetovalištima Mondello i Cefalu te se okupala u Tirenskom moru.
Druženje s učiteljima iz Poljske, Mađarske, Rumujske, Latvije i Španjolske te s domaćinima iz Italije obogatilo je moje usavršavanje i pružilo mi mogućnost upoznati kolege iz EU s bogatom kulturnom, zanimljivom turističkom i obrazovno jakom Hrvatskom.
Nove tehnologije, aplikacije i društvene mreže u obrazovnom području, nove spoznaje i ideje motiviraju učenike i učitelje naše škole te unapređuju naš zajednički odgojni i obrazovni proces.
Učiteljica Suzana Donatov
U tjednu od 25. do 29. listopada 2021. u našoj su se školi održali radni sastanci s partnerima za Erasmus+ projekte iz područja inovacija – SHADOWS i ELVES.
25. i 26. listopada kod nas su boravili gosti iz Njemačke, Portugala i Danske. Iako je projekt SHADOWS (School and Home use of Advanced Digital Online Worlds in a Serious Game) započeo prije godinu dana, ovo je prvi puta da smo se zbog pandemije covida-19 imali prilike vidjeti i raditi uživo. Cilj projekta je izrada video igre pomoću koje bi učenici uvježbavali i ponavljali nastavne sadržaje iz različitih nastavnih predmeta, a koja će biti dostupna putem različitih platformi učiteljima i učenicima cijele Europske unije. Nakon godinu dana istraživanja, programiranja i izrade pitanja, pred nama je osvanuo prvi prototip igre koja će biti prilagođena za igranje na tabletima i mobilnim telefonima. Učenici 7. razreda su prvi koji su imali prilike isprobati prototip igre te su u razgovoru s programerima i učiteljima dali cijeli niz povratnih informacija, prijedloga i komentara za njezino daljnje poboljšanje. Svojim znanjem engleskog jezika, pristojnošću i otvorenošću ostavili su više nego odličan dojam na goste te su predstavili našu školu na najljepši mogući način.
Sljedeći planirani radni sastanak projekta SHADOWS planiran je za početak travnja u Portugalu.
Od 27. do 29. listopada u OŠ Trnsko održao se prvi radni sastanak za projekt ELVES (E-Learning through Videos in a European Setting). Kao što i samo ime kaže, cilj projekta je stvaranje kratkih obrazovnih videa koji bi se koristili u nastavi na daljinu u nižim razredima iz predmeta Matematika. Uz OŠ Trnsko, partneri nam dolaze iz Njemačke, Španjolske i Estonije. Ovaj projekt započeo je u ožujku ove godine, a trajati će ukupno dvije godine. Na ovom prvom satanku definirali smo naše ciljeve i podijelili zadatke. Do kraja projekta trebali bismo izraditi edukativne videe za sve teme koje se nalaze u školskom kurikulumu predmeta Matematike, staviti ih sve na internetsku platformu, koja će biti dostupna svim učiteljima Europske unije, te napraviti obrazac za izradu ovakve vrste videa za sve druge nastavne predmete. Vrlo skoro trebali bismo imati prvi prototip, koji ćemo isprobati s našim učenicima.
Škola Trnsko - škola izlazećeg sunca
Predstavnici naše škole boravili su u petodnevnom posjetu u japanskim školama grada Tsuruoke u prefekturi Yamagata.
Suradnja s profesoricom Hideko Noda, gošćom naše škole se nastavlja. Ovoga puta ravnatelj Josip Petrović, profesorica Nikolina Reder i učiteljica Sanja Dam nakon poziva gradonačelnika Tsuruoke gospodina Osame Minakawe boravili su u Japanu od 20.1. do 25.1. 2020.
Tijekom boravka u gradu Tsuruoki naši učitelji obišli su vrtić i dvije osnovne škole. Posjetili su centar za pripremu školskih obroka. Družili su se s gradskim predstavnicima zaduženim za obrazovanje u Tsuruoki. Bili su na službenom prijemu kod gradonačelnika. O njihovom posjetu izvještavali su mediji tog grada. Domaćinima su predstavili školu Trnsko, grad Zagreb i Republiku Hrvatsku. Donijeli su im suvenire našeg grada koje je za taj posjet donirala Školska knjiga te Turistička zajednica grada Zagreba. Mnogi od njihovih sugovornika nisu znali gdje se nalazi naša zemlja, a nakon posjeta pokazali su interes za dolaskom i upoznavanjem ljepota naše domovine.
Boravak u Japanu omogućio je uvid u zanimljivosti odgojno-obrazovnog sustava japanskih škola, našim učiteljima je donio nove ideje za primjenu u nastavi, a sigurno će i našim učenicima donijeti neke nove poticaje za vlastito napredovanje.
Back to the Future naziv je novog Erasmus+ KA1 projekta odobrenog i financiranog od strane Agencije za mobilnost i programe EU koji će se provoditi u našoj školi od 2019. do 2021. godine.
Potaknuti uspješnim završetkom projekta I can thrive Erasmus+ projekta u kojem sustavno učenicima, učiteljima naše i drugih škola prenosimo usvojena znanja, odlučili smo učiniti korak dalje i osmisliti način na koji ćemo „vratiti našu školu u budućnost“ i još bolje modernizirati odgojno-obrazovni proces. Tako je nastao novi projekt nazvan Back to the Future.
On teži razvijanju modernizaciji škole, internacionalizaciji, digitalizaciji, jačanju intrizične motivacije i razvijanju jezičnih kompetencija kod učenika i učitelja.
Školski EU tim čine ravnatelj i sedam učitelja. O njihovom stručnom osposobljavanju u Europi uskoro stižu novi članci u ovoj rubrici.
Tijekom ožujka 2020. sudjelovala sam na dvotjednom tečaju pod nazivom Classroom with a Door to the World. Tečaj se održavao u Guadeloupeu, prekrasnom francuskom otoku na Karipskom moru.
Često prisustvujem stručnim usavršavanjima u Hrvatskoj i izvan nje i niti jedno se ne može usporediti s iskustvom koje sam stekla na tečaju u Guadaloupu.
Tema tečaja bila je kako internacionalizirati i modernizirati školski kurikulum. Uz teorijska predavanja o važnim europskim publikacijama na tu temu imali smo i praktični dio nastave. Naučili smo kako jačati jezične kompetencije učitelja i učenika, kako glazba utječe na upoznavanje kulture i naroda te kako povijesne sličnosti i razlike između naroda čine poveznicu u postajanju građaninom Svijeta.
Tako sam učila francuski jezik , upoznala tradicionalnu kreolsku glazbu i svirala na tradicionalnim afričkim bubnjevima. Najdojmljiviji mi je bio posjet povijesnom muzeju posvećenom robovlasničkom sistemu koji je dugo vladao na tom otoku s pretežno crnačkim stanovništvom.
Na tečaju sam razmjenjivala iskustva s kolegicama iz Poljske, Italije, Litve, Španjolske i Slovenije.
Polaznike sam podučavala hrvatskom jeziku i kulturi, prezentirala sam im neke tradicionalne običaje našeg naroda te predstavila posebnosti podučavanja u našoj školi.
Naučene vještine planiram primijeniti u vođenju postojećih školskih EU projekta te u organizaciji novih suradnji sa školama diljem Europe.
učiteljica Sanja Dam
Oduševljena Španjolskom vraćam se u svoju školu s puno novih ideja. U sklopu Erasmus +a i projekta Back to the Future bila sam u Barceloni na edukaciji STEAM education - for a reality oriented and fun learning environment koja je trajala od 18.11. do 23.11.2019.
Na edukaciji sam bila s učiteljima iz Finske, Njemačke, Portugala, Poljske, Grčke, a učitelj nam je bio iz Italije. Na šestodnevnoj edukaciji svaki dan je nosio novi alat. Naučili smo raditi u alatu Coggle koji služi za izradu umnih mapa, zatim Canva koja služi za izradu letaka, promidžbenih listića…. učili smo i alat Trello koji je izvrstan alat za izradu planera, Wix kojim možete na jednostavan način izraditi blog.
Uz nastavu u učionici gdje smo se bavili STEM područjem imali smo terensku nastavu koja je bila posjet muzejima. Posjetili smo Picassov muzej i DES-HUB muzej. Cilj posjeta muzejima je dobiti ideju i osvijestiti kako povezati STEM i Art i dobiti STEAM. Zapravo kad malo bolje promislimo umjetnost je svud oko nas i isprepletena je uz sve samo je treba znati vidjeti.
Anamarija Petrušić, prof. matematike
Pojedinosti o našem radu i djelovanju možete pratiti na portalu izdavačke kuće Profil Klett.
https://www.profil-klett.hr/za
https://www.profil-klett.hr/eu
https://www.profil-klett.hr/pu
https://www.profil-klett.hr/pu
Boravila sam od 12. do 18. veljače 2017. u Jaenu, Španjolska. Sudjelovala sam na Erasmus+ K1 tečaju pod nazivom English and Methodology. Tečaj se odvijao u organizaciji English Matters.
Jaen je grad prirode, umjetnosti i povijesti. Smješten je u Andaluziji, 80 km od Granade. Osim smještaja i izgleda posebnim ga čine srdačni,strpljivi i veseli ljudi.
Moju skupinu pohađalo je 11 sudionika. Na cijelom seminaru bilo je 50 sudionika, učitelja Europske unije iz 10 zemalja. Kao jedina učiteljica Iz Republike Hrvatske trudila sam se dostojno i s ponosom predstavljati svoju zemlju, grad i školu.
Na tečaju smo usavršavali znanje engleskog jezika i različite metode rada kojima ćemo osuvremeniti nastavu.Predavači su bili profesori Univerziteta de Jaen i Univerziteta de Granada. Radili smo i na uporabi engleskog jezika u ICT tehnologiji, kako bi naši učenici dobili što kvalitetniji pristup znanjima i vještinama.
U dodatnom radu upoznali smo povijest i španjolsku kulturu u pokrajini Andaluzija. Vidjeli smo u praksi rad u osnovnoj, srednjoj školi te na Univerzitetima u Jaenu i Granadi.
S ponosom ću spomenuti da smo imali natjecanje u poznavanju povijesti i povijesti umjetnosti te da sam između 50 natjecatelja osvojila 1. mjesto.
Na kraju tečaja polagali smo ispit. Izrađivali smo prezentacije o stečenom znanju engleskog jezika i prezentirali ogledni sat nastave metodama koje smo usavršili.
Boravak u Španjolskoj je nezaboravno iskustvo. Upoznala sam kolege iz Europske unije, naučila nove metode i vještine i prezentirala sam obrazovni sustav Hrvatske i rad u OŠ Trnsko.
Hola!
Suzana Donatov, učiteljica razredne nastave
Dublin, Ireland
9.- 21. srpnja 2017. godine
When I die Dublin will be written in my heart.
James Joyce
Zelena Irska. Zemlja srčanih i zanimljivih ljudi. Otok prelijepog krajolika, nezaboravne glazbe i temperamentnog plesa. Mnoštvo neobičnih sličnosti s našom domovinom kroz povijest i kulturu. Slobodu štuju kao i mi, svjesni cijene koju su za nju platili.
Ovaj dvotjedni boravak u Dublinu bio je uistinu nezaboravno, nadahnuto iskustvo. Mješavina novih digitalnih alata koje sam upoznala i uvid u način života i rada te narodne običaje Iraca obogatili su me zauvijek. Nadam se da ću dašak toga prenijeti svojim sustručnjacima učiteljima, a naročito ću se truditi prenijeti to djeci s kojom radim.
Edukaciju, koju sam pohađala, isplanirali su i odradili za nas članovi vrlo organizirane internacionalne ekipe English Matters. Područja koja su ponudili bila su raznolika. Ja sam sudjelovala u grupi ICT for teachers koja se bavila novim tehnologijama.
Edukaciju je pohađalo 174 učitelja iz 17 zemalja Europe. Bila sam jedina učiteljica na usavršavanju koja je došla iz Hrvatske.
Nastava je bila vrlo zahtjevna. Radilo se svaki dan od 9 do 15 sati poslije podne u malim skupinama na ICT osposobljavanju. Nakon toga, odrađivali smo terensku nastavu do 18 sati u sklopu koje smo upoznavali Dublin. Slobodnu nedjelju koristili smo za međusobna upoznavanja i izlete. Uvijek će mi ostati u sjećanju nezaboravna, snena dolina glečera Glendalough, te posjet malenom, mondenom mjestu Kilkenny.
U profesionalnom smislu, tijekom svog boravka u Irskoj, upoznala sam real-time alat za online suradnju, neobične jednostavnosti i pristupačnosti, Twiddla.
Zanimljiv program u kojemu sam radila bio je i Padlet, online alat namijenjen suradnji. Alat se koristi kao “prazan papir”, tj. online zid na koji možete dodavati svoje ideje, recenzije, obavijesti, informacije, učitavati slike i dokumente, a možete i drugim sudionicima omogućiti sve navedeno.
Nadalje, radili smo i u ThingLink i Bubbl digitalnim alatima koji se koriste za dodavanje multimedijskih i interaktivnih sadržaja na slike ili video sadržaje.
Na predavanjima smo se dotaknuli i web alata koji služi izradi mentalnih mapa, MindMeister.
Spominjli smo i brojne tražilice, od kojih je jedna izuzetno korisna i sigurna za djecu a zove se KidRex.
Naučili smo kako možemo pisati na jednu, zajedničku, interaktivnu ploču preko interneta upoznavajući program Gropboard. Izrađivali smo video alate u programu Animoto. Dobili smo prve spoznaje u izrađivanju i dizajniranju grafike radeći u Adobe Spark aplikaciji.
Najdragocjenije znanje koje smo dobili jest rad u programima Audacity koji služi za snimanje, obradu i objavljivanje zvučnih zapisa te PowToon, online aplikacija za izradu animiranih videozapisa i prezentacija.
Nakon svega polagali smo ispit i prikazali rezultate rada izradom prezentacije koristeći neku od jednostavnijih aplikacija. Ja sam se odlučila za temu Irska, Hrvatska- dvije zemlje, jedno srce, a alat koji sam odabrala bio je PhotoStory.
I što reći na kraju? Bilo je lijepo, nadahnuto i korisno. I ukusno. Irci se nakon rada vole dobro zabaviti. Uz jelo i piće. A zdravice u Iraca nikad dosta. Rekli bi oni prije svake veselice:
"Neka imaš svu radost i sreću što ti dobar život može dati
i na kraju svake tvoje duge lonac pun blaga da pozlati"
"Neka zvonki naš irski smijeh nasmije nam svaku damu
i neka magla irske čarolije razbije svaki mrak i tamu!"
"Nazdravimo za dug i sretan život, za smrt, da bude brza i laka,
za družicu poštenu i lijepu, i još jedno hladno pivo nabrzaka!"
"Nazdravimo za zemlju djeteline,
za svakog momka i djevojku nisku,
za svakoga tko drag i voljen nam je,
blagoslovi, Bože, domovinu Irsku!"
Uzdravlje! Sláinte!
Mila Kokotović
Helsinki, Suomi (Finska)
22. travnja do 29. travnja
Učenici i studenti Finske ponosni su nositelji titule najboljih na svijetu. Izrazito su popularni zbog ugleda stečenog svojim obrazovnim sustavom pa strane delegacije u svojim pohodima žele otkriti tajnu uspješnosti finskih škola i sveučilišta. U jedan takav pohod uputila sam se i ja: otkriti eliksir uspješnosti finskih škola i sveučilišta.
Strukturalni edukacijski posjet školama i trening seminar u Helsinkiju odveo me u tri osnovne škole u gradu Espoo, u blizini Helsinkija. Predavanja ravnatelja, razgovori sa učiteljima te druženje sa učenicima pružili su mi samo komadić onoga što finski obrazovni sustav može ponuditi. Zgrade su moderne, dobro opremljene i dizajnirane u skladu s prirodom. Djeca rade u laboratorijima, radionicama, pletu, šivaju, igraju se na kiši… Uživaju u djetinjstvu i slobodi.
Upoznala sam Finsku kao zemlju srdačnih ljudi, odlične hrane i promjenjivih vremenskih prilika. Vratila sam se u studentske predavaonice i prisjetila se zašto sam odabrala upravo ovo zanimanje kojim se bavim.
Kao jedina Hrvatica predstavljala sam našu zemlju i školu iz koje dolazim. Ponosna sam što učiteljima iz drugih europskih zemalja Hrvatska i Zagreb nisu nepoznanica i što planiraju ponovne posjete.
Ivana Matošević, mag. prim. educ.
Mjesto radnje: Savoy Hotel-93, Iroon Polytechniou Ave., Piraeus
Vrijeme radnje: 06.03.2017.-10.03.2017.
Projekt I can thrive (ICT) je plod kvalitetog rada EU tima osnovne škole Trnsko. Tim od 13 učitelja razredne i predmetne nastave na čelu sa mnom ravnateljem i našom disiminatoricom Sanjom Dam napisao je kvalitetan projekt prihvaćen od strane Agencije za mobilnost i projekte europske unije (AMPEU). Cilj projekta je podizanje jezičnih i ICT kompetencija u našoj školi. Iz tog razloga smo zatražili financiranje tečajeva za 7 učitelja i mene ravnatelja u zemlje Europske unije koji nude stručna usavršavanja na temu „ICT u nastavi“.
Moj odlazak na tečaj u Grčku treba doprinijeti unaprjeđenju nastave u školi Trnsko korištenjem e-learning alata, unapređenjem školskog kurikuluma novim oblicima rada temeljenim na modernijem poučavanju.
Tečaj je trajao punih 5 dana i bio je izvrsno polazište za nova promišljanja u unaprjeđenju nastave.
Više o samom tečaju možete pogledati na: http://eujosip.blogspot.hr
Josip Petrović, ravnatelj
Project management for cross-cultural exchange project in Europe
U sklopu KA1 Erasmus+ programa sudjelovala sam na stručnom tečaju na temu vođenja i sklapanja različitih projekata za škole financiranih od strane Europske unije. Tečaj je organizirao Ifel institut iz Hamburga, a održavao se od 4. do 10. ožujka na Tenerifima.
Na tečaju je sudjelovalo 50 učitelja iz 10 različitih zemalja Europe. Ja sam bila jedina predstavnica iz Hrvatske.
Na tečaju sam stekla vrijedna znanja iz područja projektnog menadžmenta koja ću implementirati u vođenje postojećih školskih projekata u sklopu Erasmus+ programa.
Polaznike tečaja sam upoznala s hrvatskim obrazovnim sustavom, ali i ljepotama naše zemlje.
Na kraju dugih radnih dana imala sam priliku upoznati Tenerife i uživati u ljepotama tog otoka.
Sanja Dam
učiteljica razredne nastave
Od 16. do 23. listopada 2016. boravila sam u Berlinu i sudjelovala na Erasmus+ K1 tečaju pod nazivom „Video education and production“. Tečaj je organizirala udruga Kulturring in Berlin e.V., a voditelj tečaja je bio g. Armin Hottmann.
Obrađivali smo sljedeće teme:
1) Uvod i stop motion video klipovi
2) Digitalna fotografija
3) Igrani film (fikcija)
4) Dokumentarni film (Memorijalni centar Berlinskog zida)
5) Video i web 2.0 alati
6) Povijest njemačkog filma (Njemački filmski muzej)
Na tečaju je sudjelovalo četrnaestero učitelja iz Bugarske, Italije, Rumunjske, Finske, Španjolske, Letonije i Hrvatske. Sve aktivnosti su bile vrlo praktične naravi (kratak uvod i onda konkretan zadatak) te su se izvodile u parovima i grupama.
Uz sudjelovanje na tečaju boravak u Berlinu sam iskoristila i za vlastito stručno usavršavanje kako njemačkog, tako i engleskog jezika te daljnje proučavanje njemačke kulture, što će zasigurno ostaviti traga i u nastavi Njemačkog jezika.
Naučena znanja i vještine sam po povratku predstavila Učiteljskom vijeću OŠ Trnsko te Županijskim stručnim vijećima za engleski i njemački jezik. Za zainteresirane učitelje održala sam i prvu od dvije radionice vezane uz digitalnu fotografiju i stop motion video klipove. Također planiramo novi plan rada Filmske skupine OŠ Trnsko koji će omogućiti učenicima da i sami nauče snimati i montirati kraće video klipove koristeći različite tehnike i web 2.0 alate. Naučeno će moći primijeniti u nastavi te svoje uratke prikazati na različitim smotrama i natjecanjima.
Ines Gašpert Junek,
učiteljica engleskog i njemačkog jezika
Od 10. do 14. listopada 2016. učiteljica matematike Kristina Krznar bila je u sklopu EU mobilnosti na stručnom usavršavanju u Valletti na Malti. Tema usavršavanja bila je Empowerment in ICT Skills ( Osnaživanje u ICT vještinama).
Na tečaju su predstavljeni razni tehnološki alati i njihova upotreba u raznim kontekstima poučavanja. Također su razvijene razne metode poučavanja koje sadržavaju tehnološke alate u različitim okruženjima učenja. Polaznica je osposobljena za suradnički rad na raznim projektima koji su pripremljeni tijekom tečaja.
Neprestanom komunikacijom na engleskom jeziku tijekom cijelog tečaja te upotrebom specifičnog, stručnog rječnika polaznica je unaprijedila jezične vještine. Također su razvijene vještine kreiranja web stranica i blogova te njihovog uređivanja. Povećane razne praktične vještine vezane uz upotrebu različitih dostupnih besplatnih softvera kao alata poučavanja.
Polaznica je upoznala kulturno i povijesno bogatstvo Malte turističkim obilascima koji su bili organizirani u dva popodneva nakon tečaja za znatiželjne polaznike.
„Interactive teaching – Using Educational Games and New Technology in order to enhance learner's motivation“
Od 5. do 11. rujna sudjelovala sam na Erasmus+ K1 stručnom usavršavanju u Oslu u Norveškoj na tečaju „Interactive teaching – Using Educational Games and New Technology in order to enhance learner's motivation“ (Interaktivno učenje – Upotreba edukativnih igara i novih tehnologija s ciljem povećanja motivacije učenika). Cilj tečaja bio je razviti svjesnost o pozitivnim učincima primjene edukativnih igara u nastavi i opskrbiti sudionike praktičnim idejama i igrama koje će moći primijeniti u nastavi svog predmeta s ciljem motivacije učenika za učenje.
Na tečaju je sudjelovalo dvadeset dvoje učitelja iz Grčke, Rumunjske, Slovenije, Italije, Španjolske, Portugala, Francuske, Njemačke, Litve, Latvije i Hrvatske. Svaki je sudionik predstavio zemlju i školu iz koje dolazi. Komunikacija se odvijala na engleskom jeziku.
Tečaj se odvijao kroz predavanja i praktične vježbe. Razvijali smo kompetencije: Učiti kako učiti; Komunicirati na engleskom jeziku; Digitalne kompetencije; Socijalne vještine; Kulturološke razlike i prihvaćanje istih.
Važan dio edukacije bio je upoznavanje norveške povijesti, kulture i načina života.
Nakon povratka upoznala sam Učiteljsko vijeće s novim znanjima i vještinama koje sam stekla. Također planiram sudjelovati na Županijskim stručnim vijećima razredne nastave.
Dorotea Buntak,
učiteljica razredne nastave