PASCH inicijativa
U četvrtak, 26. siječnja u našoj školi održana je svečanost proglašenja OŠ Trnsko dijelom PASCH inicijative. Tom je prilikom njemački veleposlanik u Republici Hrvatskoj, dr. Christian Hellbach, pred mnogobrojnim uzvanicima - predstavnicima Grada Zagreba, Goethe instituta, Agencije za odgoj i obrazovanje, Hrvatskog društva učitelja i profesora njemačkog jezika te Učiteljskog i Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu – uručio ravnatelju, g. Josipu Petroviću, PASCH plaketu. Naši su učenici još jednom pokazali svoju kreativnost u jezičnim, glazbenim i pjevačkim točkama. Djelić atmosfere pogledajte na fotografijama, a zašto je OŠ Trnsko postala dio ove prestižne međunarodne inicijative pogledajte u VIDEU.
Aktiv Njemačkog jezika
Hello, children! Welcome! How are you today?
Drago mi je da ste svratili na ovu stranicu, veselim se
što ću ovdje moći dijeliti s vama informacije, korisne
poveznice i sl.
teacher
Nikolina Reder
Hello!
Bliži nam se provjera znanja. Evo nekih poveznica na dodatne zadatke za vježbu!
POSVOJNI PRIDJEVI (MY, YOUR, ...)
POSVOJNI PRIDJEVI 2 * Napomena: wife = supruga, husband = suprug!
Good luck!
Frau Reder
Debata – što je to?
Debata je strukturirana argumentirana rasprava. Što to znači?
Debata kao strukturirana rasprava podrazumijeva unaprijed dogovoren broj govornika koji sudjeluje u debati, kojim redoslijedom oni sudjeluju i koliko vremena imaju za svoje govore. Dakle, za razliku od rasprava, kakve obično vodimo u svakodnevnom životu, u debati sugovornici ne upadaju jedni drugima u riječ, ne drže duge monologe, ne mijenjaju temu o kojoj govore i slično. Stoga nam debata omogućuje da na organiziran i civiliziran način raspravljamo o određenim idejama.
Nadalje, debata je argumentirana rasprava. U njoj svoje stavove na racionalan način trebamo obrazložiti. Pritom se ne oslanjamo na naše osobne stavove i vjerovanja ili anegdotalne dokaze, već ono što govorimo, moramo potkrijepiti logički održivim razlozima i provjerenim, znanstvenim informacijama. To nam omogućuje da u debati raspravljamo objektivno te da svoje stavove branimo na što kvalitetniji način.
Naravno, da bismo kvalitetno debatirali, nužno se za debatu unaprijed pripremiti – pročitati relevantnu literaturu, potražiti potrebne informacije, konzultirati stručnjake iz određenoga područja o kojem će u debati biti riječ. To debatu čini zabavnim i kreativnim načinom učenja novih sadržaja.
Za razliku od drugih vrsta rasprava, u debati ne zastupamo nužno vlastiti stav. Strana koju ćemo u pojedinoj debati zastupati, određuje se bacanjem novčića nekoliko minuta prije početka same debate. Stoga, tijekom pripreme debate moramo jednako dobro pripremiti i argumente u prilog i argumente protiv određene teze. Time preispitujemo vlastite stavove i redovito otkrivamo da stvari nisu tako crno-bijele kako se čine, odnosno da se različiti stavovi mogu dobro argumentirati.
I na kraju, u debati postoje suci. Oni na kraju svake debate odlučuju tko je u debati pobijedio, a ovu odluku temelje samo na onome što je izneseno u debati i prema načinu na koji je to izneseno.
(preuzeto sa stranice – www.hdd.hr)
Kako se uključiti u debatni klub i kad su sastanci kluba?
Uključiti se mogu svi učenici od 6. do 8. razreda i to na početku školske godine, točnije u mjesecu rujnu i listopadu. Trebate se javiti voditeljici kluba profesorici Nikolini Reder. Nove članove primamo i tijekom školske godine, ali tko se uključi kasnije, mora brzo hvatati pravila debate i manje će debatirati.
Sastanci su kluba jednom tjedno po dva školska sata, a pred natjecanja i češće. Točan se raspored dogovara na početku školske godine. Traži se termin koji svima odgovara s obzirom na različite rasporede.
Važno!
Da bi klub mogao kvalitetno funkcionirati, važno je da svi članovi redovito dolaze na sastanke. Dakle, trebate dobro razmisliti o tome koliko vremena imate za bavljenje debatom.
Od kad postoji debata u našoj školi?
U OŠ Trnsko se debatirati počelo školske godine 2006./2007. Tada su debatirali samo osmaši, a ove su se godine u debatu uključili i šestaši. Dakle, pomlađujemo se.
Što se radi na debati?
Vježba se govoriti pomoću različitih debatnih tehnika ili kako ih debatanti zovu «igrama». Uči se kako pripremati raspravu, kako se slažu argumenti i protuargumenti, koje su točno uloge govornika. Nakon toga se sve dobro uvježbava. I naravno, kad se odabere određena teza o kojoj će se raspravljati, onda se posvećujemo radu na toj tezi i zatim debatiramo. Debatira se ili unutar naše škole – jedni protiv drugih ili protiv učenika neke druge škole ili na turnirima protiv učenika više škola.
Zašto se uključiti?
Razloga za ima mnogo. Naučit ćete se bolje izražavati, bez vike i svađe, ali najvažnije, naučit ćete drugačije razmišljati. Tražit ćete logiku, povezivati stvari, naučiti tražiti i za i protiv. Osim toga, to je doista prije svega druženje i zabava. Ako se odlučite za debatu, moći ćete sudjelovati na seminarima o debati, natjecati se i možda skupiti i pokoji bod za srednju školu. Nikad se ne zna! Isto tako, popravili se ekonomska situacija, moguće je i sudjelovanje na ljetnom kampu – debata na moru i upoznavanje s djecom iz cijele Hrvatske!
Luka Vučković, 7.b:
«Debata je rasprava o nekoj temi. Mene je osobno privukla jer je to raspravljanje, tj. moraš se zauzeti za svoje mišljenje. Preporučio bih debatu jer je to bolje nego sjediti pred televizorom ili računalom.»