ISTO, A RAZLIČITO
U sklopu projekta Isto, a različito, u kojem sudjeluju učenici OŠ Lučko, OŠ Trnsko i OŠ J. Račića, upoznajemo se s djelom Petar Pan na jezicima Europske unije. Cilj projekta je poticanje cjelovitog razvoja učenika kroz čitanje i igru, promocija hrvatske i svjetske književnosti i kulture te razvijanje kreativnosti i multikulturalnosti. Tijekom projekta održavaju se zajednički susreti, natjecanja, izložbe, kazališne predstave, istraživanja, a sve na temu Petra Pana kao pojma slobode, razigranosti, mašte i multikulturalnosti. Naš suradnik u projektu je i Europska komisija koja svake godine organizira putovanje jednog naslova knjige (na jezicima Europske unije) po Europi. Dio naših aktivnosti vezan je i uz naš školski projekt Knjige koje putuju.
Kviz - Patar Pan
Lutkarski igrokazi
Učimo jezike - Jezičnom različitošću do boljeg razumijevanja
Nedovršena priča - Cilj i namjena projekta: Oblikovati četiri različita završetka iste priče i prikazati ih u digitalnom obliku. Poticanje čitanja nelektirnog djela. Kreativno pisanje. Primjena online alata StoryJumper.
https://www.storyjumper.com/book/read/98653336/60210c55b90eb
Knjige koje putuju - s ciljem poticanje interesa za čitanje, poticanje čitanja lektirnog i nelektirnog djela, stvoriti čitalačke navike i potrebe, razvijati ljubav prema knjizi i čitanju, poticanje međupredmetne korelacije i izrade međupredmetnih projekata, poticanje suradnje predmetne i razredne nastave. Namjena projekta je odgojiti aktivnog čitatelja motiviranog za izvanškolsko čitanje knjiga na hrvatskom i stranim jezicima i osposobljavanje učenika za cjeloživotno učenje i promicanje hrvatskog jezika i kulture.
https://app.emaze.com/@AOWOOIZCO/knjige-koje-putuju
Čitanjem se uči čitanje - Cilj i namjena projekta: Poticati interes za čitanje, stvoriti čitalačke navike i potrebe, razvijati ljubav prema knjizi i čitanju, naučiti aktivno slušati, bogaćenje jezika, razvitak kritičkog mišljenja i naučiti razumjeti pročitano na razini rečenice i teksta. Odgojiti aktivnog čitatelja motiviranog za izvanškolsko čitanje i estetsko doživljavanje djela. Osposobljavanje učenika za cjeloživotno učenje. Promicanje hrvatskog jezika i kulture.
Prvaši u svijetu knjiga
https://www.storyjumper.com/book/read/47706216
https://www.storyjumper.com/book/read/49664496
https://www.storyjumper.com/book/read/45559496
https://www.storyjumper.com/book/read/64382475
Mi novinari - Cilj i namjena projekta: Promicati učeničko pisano i govorno izražavanje na hrvatskom jeziku, razvijati interes za novinarstvo i pripremati tekstove za web stranicu škole te digitalni školski časopis „Trn“. Poticanje učenika na samostalno istraživanje i izražavanje, stjecanje osnovnih znanja o pisanju novinskih vrsta te poštivanje pravopisnih, pravogovornih i gramatičkih pravila.
http://os-trnsko-zg.skole.hr/skolski_casopis
U svijetu knjiga - Cilj i namjena projekta: Čitanjem priča primjenim dobi učenicima 1. i 2. razreda razvijati ljubav prema knjizi i čitanju i poticanje interesa za čitanje. Učenici su aktivno slušali i sudjelovali u analizi pročitane priče te likovno izrazili doživljaj pročitanog djela.
https://www.storyjumper.com/book/read/45559496
https://www.storyjumper.com/book/read/77440375
https://read.bookcreator.com/JfKSfYv25KeuJvkYHeskamwo74n1/LKQ_q1CCTNixGDPF80Y2IA
https://read.bookcreator.com/JfKSfYv25KeuJvkYHeskamwo74n1/pOCMENObSBqiHqzqjVSMYw
https://read.bookcreator.com/JfKSfYv25KeuJvkYHeskamwo74n1/lIJzBWN4SvmZvTz7BJvsUA
https://www.storyjumper.com/book/read/60479895
https://www.storyjumper.com/book/read/64382475
Ujedinjeni oko Vukovara - projekt kojim je cilj potaknuti vjerovanje učenike u svijet mira, nenasilja, tolerancije i razumijevanja. Spoznati istinu o Domovinskom ratu, ulogu i žrtvu Vukovara. Namjena projekta je obilježavanje godišnjice stradanja Vukovara i njegovanje pijeteta prema žrtvama Vukovara.
https://app.emaze.com/@AOWTWWQRI/ujedinjeni-oko-vukovara
Literarni kreativci - Poticanje čitanja nelektirnog djela te poticanje kreativnog izražavanja tijekom i nakon čitanja lektirnih djela. Kreativno pisanje. Primjena online alata StoryJumper i Bookcreator
https://read.bookcreator.com/JfKSfYv25KeuJvkYHeskamwo74n1/WdrXq0XdSziyI70cfKOS2A
Kockom do priče - Poticati razvoj jezičnih sposobnosti i kreativnosti. Kreativno pisanje. Primjena online alata StoryJumper i Bookcreator.
https://read.bookcreator.com/JfKSfYv25KeuJvkYHeskamwo74n1/kDnKF5v9RnyC4_FeVOjJJw
Eko škola - Namjena: razvijati ekološku svijest, prikupljati, razvrstavati i zbrinjavati otpad, posvijestiti važnost očuvanja vode, izvora života. Različitim aktivnostima planiranih Eko-godišnjim planom i programom OŠ Trnsko koje obuhvaćaju obradu planiranih eko-tema (Biološka raznolikost, Zbrinjavanje otpada i Voda)
Dana, 29.svibnja 2019. godine učenici 4.a razreda s mentorima učiteljicom Suzanom Donatov i knjižničarkom Svjetlanom Devčić sudjelovali su u kinu Tuškanac na završnici izvanškolskog istraživačkog projekta „Čitajmo zajedno - čitajmo naglas: zaboravljene knjige“. Našu školu predstavili smo video uratkom koji smo izradili nakon pročitane knjige Vladimira Nazora „Mali Štefek s Medveščaka“. Video uradak možete pogledati na poveznici.
Čitajmo zajedno – čitajmo naglas: zaboravljene knjige
Odabirom književnog djela (zaboravljenog) za čitanje, „Jež i zlatni potok“, Ante Gardaša s učenicima 2.c u školskoj godini 2017./2018. krenulo se u realizaciju i osmišljavanje kako prezentirati pročitano djelo na završnici. Projekt se provodio od listopada do travnja. Naizmjenično smo čitali knjigu naglas. Aktivno slušali. Analizirali pročitani tekst. Razgovarali o pročitanom. Osmišljavali način prezentiranja pročitane knjige i odlučili smo se za kratki film koji možete pogledati na poveznici . Odabrali smo učenike koji će predstaviti pročitanu knjigu na završnici projekta.
Čitajmo zajedno – čitajmo naglas: zaboravljene knjige
Odabirom književnog djela (zaboravljenog) za čitanje, „Prijatelji“, Mate Lovraka s učenicima 4.c krenulo se u realizaciju i osmišljavanje kako prezentirati pročitano djelo na završnici. Projekt se provodio od listopada do travnja. Naizmjenično smo čitali knjigu naglas. Aktivno slušali. Analizirali pročitani tekst. Razgovarali o pročitanom. Osmišljavali način prezentiranja pročitane knjige i odlučili smo se za kratki film. Odabrali smo učenike koji će predstaviti pročitanu knjigu na završnici projekta (Ivan Pravdić i Ema Starčević). Prezentacija je bila u kinu Tuškanac, 31.ožujka 2017.
Pogledajte film
Čitajmo zajedno- čitajmo naglas: zaboravljene knjige
Učenici 3.c razreda, sa svojim učiteljicama Gordanom Dobranić i Ivanom Matošević te školskom knjižničarkom Svjetlanom Devčić, sudjelovali su u međužupanijskom istraživačkom projektu Čitajmo zajedno - čitajmo naglas: zaboravljene knjige.
Cilj projekta je poticanje čitanja, zajedničkog čitanja naglas te predstavljanje pročitanog djela bez prepričavanja sadržaja u trajanju do 3 minute.
U petak, 1.4. 2016., u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu, u organizaciji Hrvatske udruge školskih knjižničara održana je završnica programa predstavljanja projekta u kojem su sudjelovale 31. škola iz 12 županija.
Učenici 3.c sa svojim učiteljicama čitali su knjigu Božidara Prosenjaka: Priča o kravati. Čitali su naglas, malo učiteljice, malo učenici, razgovarali su i analizirali, istraživali nastanak kravate (originalni proizvod Hrvata), crtali su na računalima, fotografirali se, plesali, pjevali, glumili… iiiiiiiiiii dobro se zabavili!!
Rezultat njihova rada je film kojim su se predstavili na završnici projekta.
Film možete pogledati na poveznici 1, a donosimo vam i dašak atmosfere iz Nacionalne knjižnice na poveznici 2.
Glasno čitanje – vježba i užitak
Knjižničarka je školske godine 2012./2013. pokrenula projekt „Vježbe čitanja za učenike kod kojih se primjećuju teškoće prilikom čitanja“ te tako pomogla učenicima s poteškoćama. Detaljinije o tome pročitajte u članku.