Udžbenici za školsku godinu 2024./2025.
Autor: Administrator , 7. 7. 2024. 07:44
Sve o udžbenicima za iduću školsku godinu navigacija lijevo - "Popis obveznih udžbenika" poveznica.
[više]Javni poziv za iskaz interesa za sudjelovanje u aktivnostima Erasmus+ akreditacije
Autor: Administrator , 4. 7. 2024. 19:39
Sve nastavno osoblje pozivamo da se odazove na Javni poziv za iskaz interesa za sudjelovanje u aktivnostima Erasmus+ akreditacije Osnovne škole Višnjevac za nastavno osoblje – 2. krug. Cijeli tekst javnog poziva i način prijave je na poveznici.
[više]
Obavijest za roditelje budućih učenika 1.r.
Autor: Administrator , 13. 6. 2024. 16:31
Temeljem obavijesti iz informacijskog sustava Upisi u osnovne škole, od petka 14.6.2024. godine trebalo bi započeti generiranje upisnica u sustavu. Roditelji će dobiti obavijest na e-mail koji su ostavili kao kontaktni e-mail u sustavu. Potrebno je prijaviti se putem e-građanina u sustav (kao i kad ste se prijavljivali za upis). Upisnice je potrebno preuzeti iz sustava, isprintati, potpisati, a zatim skenirati i ponovno podignuti u sustav. Roditelji koji nemaju tehničke mogućnosti za sve navedeno mogu doći u školu u srijedu 19. lipnja 2024. od 13:00 do 19:00 sati kod pedagoginje ili nazvati u to vrijme kako bi se dogovorili za neki drugi termin (Melita Krstić 0912426104). Krajnji rok upisa je 31.8.2024., ali molimo roditelje da u doglednih 10-15 dana, do kraja lipnja 2024., odrade sve potrebno oko ovih upisnica, kako bi Škola mogla planirati rad za iduću školsku godinu.
[više]Obavijesti za kraj školske godine 2023./2024.
Autor: Administrator , 12. 6. 2024. 16:48
U petak 21. lipnja 2024. zadnji je nastavni dan u ovoj školskoj godini. Taj dan će se raditi prema prilagođenom rasporedu kako bi se odradili svi sati koji nedostaju. Raspored je ovdje. U četvrtak i petak 20. i 21. lipnja 2024. nastavni sati trajati će 35 minuta. Prijepodnevna smjena (parni odjeli 2.abc, 4.abc, 6.abc, 8.abc) počinju s radom u 8:00 sati, a poslijepodnevna smjena (neparni odjeli 1.abc, 3.abc, 5.abc, 7.abc) u 13:00 sati.
Svi učenici trebaju vratiti udžbenike najkasnije u petak 21. lipnja 2024. ili prema dogovoru sa svojim razrednicima.
Udžbenike za iduću školsku godine učenici će dobiti prvi dan nastave u idućoj školskoj godini, a to će biti ponedjeljak 2. rujna 2024. Sve detaljne informacije oko udžbenika za iduću školsku godinu još nismo dobili. Pratite stranicu škole gdje ćemo o svemu detaljno izvijestiti kada dobijemo službenu obavijest.
U srijedu 3. srpnja 2024. razrednici će podijeliti svjedodžbe. Raspored za raspodjelu svjedodžbi je:
- neparna smjena 1.abc, 3.abc, 5.abc, 7.abc u 8:30 sati
- parna smjena 2.abc, 4.abc, 6.abc, 8.abc u 9:00 sati
Svi učenici su obavezni vratiti posuđene knjige iz školske knjižnice najkasnije do srijede 19. lipnja 2024. Školska knjižnica radi prema redovnom rasporedu – ponedjeljkom i četvrtkom od 8-14 h, a utorkom, srijedom i petkom od 13-19 h.
Temeljem Zakona o osnovnom školstvu za učenike koji imaju najviše dvije negativne ocjene organizirati će se dopunski rad (produžena nastava). Dopunski rad biti će organiziran u utorak, srijedu, četvrtak, petak i ponedjeljak 25., 26., 27., 28. lipnja i 1. srpnja 2024. Detaljan raspored dopunskog rada biti će na internetskoj stranici škole u ponedjeljak 24. lipnja 2024.
Učenici koji ne zadovolje na dopunskom radu biti će upućeni na polaganje popravnog ispita koji će se održati u ponedjeljak i utorak 19. i 20. kolovoza 2024. Detaljan raspored održavanja popravnih ispita biti će na internetskoj stranici 5. srpnja 2024.
Nova nastavna godina 2024./2025. počinje u ponedjeljak 2. rujna 2024. godine. Neparna smjena ujutro (3.abc, 5.abc, 7.abc) u 8:00 sati, a parna (2.abc, 4.abc, 6.abc, 8.abc) poslije podne u 14:00 sati. Učenici 1.abc sa svojim roditeljima trebaju doći u 9:00 sati. Dodatne obavijesti i raspored sati biti će krajem kolovoza na internetskoj stranici škole.
Temeljem Pravilnika o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi čl. 14. st. 7. "U posljednja dva tjedna prije završetka nastavne godine ne organiziraju se roditeljski sastanci i individualni informativni razgovori."
Molimo sve učenike da zadrže primjereno ponašanje do kraja školske godine. Naglašavamo da ćemo o svakom neprimjerenom ponašanju obavijestiti roditelje i ostale institucije prema potrebi.
Svim učenicima i djelatnicima želimo uspješan završetak nastavne godine, te da ugodno provedu ljetne praznike.
[više]
Engleski kamp, Velence, Mađarska
Autor: Administrator , 11. 6. 2024. 09:16
U vremenu od 20. do 26. svibnja 2024. godine 23 učenika osmih razreda naše škole u pratnji troje nastavnika (I. Benković, A. Bičvić i D. Vojedilov) boravilo je u Engleskom kampu u mjestu Velence u Mađarskoj, smještenom na istoimenom jezeru. Budući da još nismo sudjelovali u sličnom kampu, na ovo putovanje krenuli smo s mnoštvom nepoznanica, no već prvi dan smo shvatili da će nam ovih tjedan dana ostati u trajnom i predivnom sjećanju.
Budući da su 13. Okrug grada Budimpešte i grad Osijek gradovi prijatelji, svake godine jedna škola iz našeg grada odlazi u ovaj kamp. Ove godine došao je red i na nas. Osim usavršavanja engleskog jezika, glavni cilj kampa je poticanje suradnje i međukulturalnog dijaloga, s posebnim naglaskom na rad s mladima, druženje i razmjenu iskustava. U kampu su sudjelovali učenici i učitelji iz pet zemalja: domaćini Mađarska, Slovačka, Poljska, Rumunjska te Hrvatska.
Kamp se nalazi na mirnom mjestu te je u potpunosti prilagođen djeci, okružen zelenilom, sjenicama, igralištima i potokom. Tijekom prvog dana učenici su riješili test prema kojemu su onda raspoređeni u pet različitih skupina, ovisno o poznavanju engleskog jezika. Svako prijepodne održana su dva sata engleskog jezika i to na temu Olimpijskih igara. Nastava je bila interaktivna i kreativna, uz mnoštvo razgovora, razmjene znanja i iskustava, igara i natjecanja, te se odvijala bez uporabe napredne tehnologije što je u današnje vrijeme dodatan izazov. No budući da smo boravili u prirodi, tehnologija nije nikome nedostaja, druženje je ipak bilo na prvom mjestu.
Osim nastave, učenici su se svaki dan mogli uključiti u različite radionice: ples, sport, kreativne aktivnosti, a posjetili smo i spa-wellness centar gdje smo uživali u kupanju i sauni. Jedan cijeli dan boravili smo u gradu Budimpešti gdje je za nas organizirana vožnja brodom po Dunavu tijekom koje smo mogli vidjeti mnoge znamenitosti mađarskog glavnoga grada. Obišli smo Budimski dvorac, posjetili zeleni Margitin otok, te uživali u rasplesanoj fontani.
Večeri su bile rezervirane za predstavljanje država što je bio poseban doživljaj. Svaka zemlja predstavila je grad odakle dolazi, svoju školu, te prikazala tradicionalne pjesme i plesove, u što su se rado uključivali i ostali sudionici kampa. Nakon toga učenici su sudjelovali u različitim kreativnim aktivnostim kao što je potraga za blagom, natjecanje u davanju komplimenata, pričanju viceva ili pletenju kose, te noć talenata, a sve su ove aktivnosti bile usmjerene na poticanje timskog rada i suradnje među učenicima različitih zemalja.
Na kraju, želimo izraziti našu duboku zahvalnost organizatorima kampa koji su cijelo vrijeme bili uz nas, čineći naš boravak ispunjenim, ugodnim i nezaboravnim iskustvom. Hvala vam od srca!
Nekoliko fotografija pogledajte na našoj Facebook stranici
Izvijestila Doroteja Vojedilov, učiteljica
[više]Mali ekolozi iz 3.b
Autor: Administrator , 6. 6. 2024. 15:58
Naša nova skupina izvannastavnih aktivnosti mali ekolozi iz 3.b razreda pod vodstvom nastavnice Senke Lončar uči i živi s ciljem brige za okoliš i održi razvoja. Posebno ih zanima naše školsko dvorište koje žele da bude ugodno za korištenje i učenicima i mještanima. Žele da bude najljepše :) Skupina je nastala kao odgovor na jedan e-Twinning projekt koji smo provodili prošle godine i dio je jednog od ciljeva naše Erasmus akreditacije. Mali ekolozi su odlučili prošetati školskim dvorište i pokupiti papiriće i ostale predmete koji ne pripadaju travnjaku i ružičnjaku. U sklopu Erasmusa uče o očuvanju prirode i recikliranju, te svoja znanja i svojim primjerom potiču i druge na isto ponašanje.
Više fotografija pogledajte na našoj Facebook stranici
Izvijestila Senka Lončar, učiteljica
[više]Dan škole
Autor: Administrator , 5. 6. 2024. 14:58
U srijedu 29.6.2024. obilježili smo Dan škole. Prije podne bilo je rezervirano za međurazredna natjecanja „Višnjevački višebojac“. Sudjelovali su svi razredi škole. Natjecateljskog duha nije nedostajalo natjecanje je prošlo u fair playu. Igre su osmišljene na način da su sudjelovali svi učenici iz razreda. Najbolji razredi su nagrađeni medaljama, peharima i plakatima koji će biti izloženi u njihovim učionicama. U među razrednim natjecanjima razredne nastave najviše pobjednici su bili 1.a, 2.b, 3.a i 4.b, a u predmetnoj nastavi 5.b, 6.a, 7.a i 8.a. Čestike pobjednicima i njihovim razrednicima.
U večernjim satima održano je svečano nagrađivanje učenika i mentora naše škole koji su predstavljali školu na natjecanjima i natječajima u ovoj školskoj godini. Popis nagrađenih objavili smo u prethodnoj obavijesti (Dan škole - najava).
Glazbeno scenski program osmislile su i njime rukovodile nastavnice Alma Mance, Tihana Karika, Vesna Klir i Željka Čokolić dok je diplome i priznanja i prigodne nagrade zaslužnim pojedincima učenicima i njihovim mentorima uručio ravnatelj škole Dane Končar.
Na našoj Facebook stranici možete vidjeti mnoštvo fotografija s natjecanja i dodjela priznanja.
Svim učenicima čestitamo Dan škole, a dobitnicima priznanja i diploma želimo uspješan nastavak školovanja i još mnogo nagrada.
Izvijestio Krešimir Ćosić, knjižničar
[više]Erasmus akreditacija - provedene aktivnosti s učenicima – dramske tehnike
Autor: Administrator , 3. 6. 2024. 12:37
U sklopu Erasmus+ akreditacije sudjelovala sam na tečaju: "Drama Techniques: Developing Self-Expression, Communication and Social Skills for All Students".
Svoje stečeno znanje primijenila sam u radu u produženom boravku te na Satu razrednika u 2.b i 7.c razredu. Tijekom drugog obrazovnog razdoblja kontinuirano sam primjenjivala dramske tehnike za disanje, koncentraciju, pamćenje, reflekse, razumijevanje ritma, timskog duha i prepričavanje priče. Na satima razrednika također sam primijenila i prilagodila aktivnosti različitom uzrastu.
Za početak smo radili vježbe disanja i vježbe za zagrijavanje cijelog tijela i glasa.
Nastavili smo igrom Hunter za razvoj timskog duha. Jedan je učenik bio lovac (hunter). Ostali su učenici sjedili u krugu na svojim stolicama dok je njegova stolica bila slobodna. Zadatak je ostalih učenika bio ne dopustiti lovcu da sjedne na stolicu tako što su se pomicali sa svojih stolica pokrivajući slobodnu stolicu koja je bila najbliža lovcu.
Zatim smo odigrali igru UNO za razvoj refleksa i koncentracije. Svaki je učenik bio jedna UNO karta. Igra je započela tako da je jedan učenik lagano zamahnuo rukom prema učeniku pored sebe te je zatim sljedeći učenik isto napravio učeniku pokraj sebe sve dok to nisu učinili svi u krugu, Naknadno su se dodavali pokreti zabrane igranja (pokazivanje znaka X), promjena smjera igre (okretanje oko sebe).
Pomoću igre Word race game ponovili smo imenice u drugom razredu. Učenici su bili podijeljeni u dvije skupine. Zadatak je bio da nabroje što više imenica koje započinju određenim slovom. Nakon 1 minute svaka je grupa izložila svoje imenice te je pobjednik bila ona skupina koja je imala najviše točno napisanih imenica.
Kao aktivnost za koncentraciju odigrali smo igru Typewriter. Učenici su sjeli u polukrug. Svakom sam učeniku dodijelila slovo ili rečenični znak. Zadatak je bio ustati i sjesti natrag na stolicu kad je njihovo slovo bilo na redu u rečenici. Tijekom razamaka u rečenici svi su učenici ustali i sjeli natrag na svoju stolicu.
U drugim razredima provedena je aktivnost za razumijevanje ritma. Učenici su u paru. Za početak govore brojeve 1, 2, 3 tako da prvi učenik kaže 1, drugi učenik 2 te prvi učenik kaže broj 3. Ponavljaju dok ne stvore ritam. Nakon što su usvojili pravilo, zamijenili su broj 1 pljeskom, a brojeve 2 i 3 su izgovarali kao i dosad. Zatim su zamijenili broj dva pucketanjem prstiju, a broj 3 su i dalje izgovarali. Za kraj su broj 3 pretvorili u glas A.
Igrom povjerenja učenici su paru vodili jedno drugo i pazili da se ne sudare s ostalim parovima. Cilj je igre razvijanje međusobne suradnje, osjećaj empatije prema ljudima koji nemaju osjet vida.
U produženom boravku učenici su primijenili dramske tehnike za prepričavanje priče. Tijekom prepričavanja priče mijenjali su visinu i boju glasa, brzinu govora, upotrebljavali pauze, pokrete tijela, mimiku te popratne zvukove.
Tijekom provođenja aktivnosti među učenicima je stvoreno pozitivno radno ozračje te je primijenjen inovativan pristup poučavanju gdje učenici aktivno sudjeluju u procesu učenja, razvijaju međusobnu suradnju, komunikacijske vještine, samoizražavanje, kreativnost te motivaciju za rad.
Izvijestila: učiteljica Kristina Ćosić
[više]Dan škole - najava
Autor: Administrator , 24. 5. 2024. 12:55
U srijedu 29. svibnja 2024. obilježit ćemo Dan škole. Ujedno je to i Svjetski dan sporta te poradi toga organiziramo međurazredna natjecanja pod nazivom „Višnjevački višebojac“ u dvorani škole. U 9:00 sati započinje Višnjevački višebojac za sve učenike razredne nastave, a u 10:30 sati za sve učenike predmetne nastave.
Međurazredna natjecanja se provode kroz 4 igre. Odabire se najbolji razred po svakoj „paralelki“. Sudjeluju svi učenici iz razreda! Nakon natjecanja dodjeljuju se medalje, diplome i pehari za najbolji razred – (Pobjednik prvih/drugih/trećih... razreda u višnjevačkom višebojcu). Sve detalje oko Višebojca su razrednici podijelili s učenicima.
U 17:30 sati je Svećana dodjela priznanja i nagrada učenicima koji su postigli zapažene rezultate na natjecanjima. Popis je pod „više“ u ovoj poruci, a mentori su dodatno obavijestili učenike. Na popisu su svi učenici koji su sudjelovali na školskoj, županijskoj ili državnoj razini, a nagrađeni su samo učenici koji su prošli u višu razinu natjecanja (ružićasto obojeno na popisu).
U četvrtak 30. svibnja 2024. je Tijelovo i Dan Državnosti blagdani u Republici hrvatskoj te je to nenastavni i neradni dan.
Petak 31. svibnja 2024. je radni ali nenastavni dan. Učenici u organizaciji sa svojim razrednicima imaju aktivnosti.
Redovita nastava se nastavlja u ponedjeljak 3. lipnja 2024. prema redovitom rasporedu B tjedna.
Obaviještavamo roditelje da se individualni informativni razgovori s učiteljima organiziraju najkasnije 7. lipnja 2024. Nakon toga dana, poslijenja dva tjedna nema niti individualnih informativnih razgovora s roditeljima niti roditeljskih sastanaka kako i propisuje Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi (čl. 14. st. 7).
Draga Školo sretan ti tvoj dan. :)
[više]Obavijest oko upisa budućih učenika prvog razreda u našu školu
Autor: Administrator , 24. 5. 2024. 12:34
Obavještavamo roditelje budućih učenika 1.r. za školsku godinu 2024./2025. da je stručno povjerenstvo škole u sastavu školska liječnca, psihologinja i pedagoginja za sve naše učenike unijelo sve neophodne podatke u Nacionalni informacijski sustav za upise u osnovne škole. Slijedeći je korak sačekati da sustav kreira upisnice za školu. Kada se to dogodi sustav će obavijestiti roditelje putem e-maila koji su roditelji unijeli kao kontakt e-mail u sustav. Nakon toga će se roditelji ponovno prijaviti preko e-građanina u sustav, preuzeti upisnice, potpisati ih, te potpisane upisnice skenirati. Tako skenirane i potpisane upisnice roditelji su obavezni povratno podignuti u sustav. Koliko nam je poznato to će biti tek nakon 15.6.2024. Molimo roditelje da prate e-mail poruke te nakon dobivanja poruke o kreiranju upisnice naprave što sustav traži. Svi roditelji koji nemaju tehničke mogućnosti da odrade gore navedeno neka se nakon 15.6.2024. telefonski jave pedagoginji (0912426104) te ćemo ovdje u školi napraviti sve potrebno. Telefonski se trebate javiti u redovno uredovno vrijeme ponedjeljak, utorak, petak od 8:00-14:00 sati, a srijeda i četvrtak od 13:00-19:00 sati.
Obavještavamo sve učenike koji su se prijavili u našu školu na nisu s našeg upisnog područja da će škola prihvatiti njihovu prijavu, te će nakon odobrenja Ureda za obrazovanje i mlade Osječko-baranjske županije i oni se upisati na način na koji se upisauju učenici s našeg upisnog područja. Za ostale obavijesti molim roditelje da pratite mrežnu stranicu škole.
[više]Spirit week od 20. do 26. svibnja 2024.
Autor: Administrator , 17. 5. 2024. 11:08
Kako bi se zabavili i pokazali zajedništvo svih nas učenika i učitelja u školi idući tjedan organiziranom Spirit week - Tjedan zajedništva. Svaki dan će biti jedna tema i nastojat ćemo ju obilježiti svako na svoj način. Pozivamo sve učitelje i učenike da sudjeluju. :)
Ponedjeljak - Dan sunačnih naočala
Utorak - Dan ludih frizirua
Srijeda - Dan šešira/kapa/šilterica
Čevrtak - Crno bijela kombinacija u odjeći
Petak - Dan sportskih dresova
[više]
4. sjednica Vijeća učenika
Autor: Administrator , 16. 5. 2024. 14:50
U srijedu 15. svibnja 2024. održali smo četvrtu sjednicu Vijeća učenika u školskoj godini 2023./2024. Knjižničarka Marija Sigurnjak, kao voditeljica Vijeća učenika pozdravila je sve prisutne, konstatirala kvorum te predala riječ predsjedniku vijeća učenika Lovri Šubiću.
Lovro je pročitao dnevni red koji se sastojao od dvaju točaka. Prva točka bila je Izvješće o radu Dječjeg gradskog vijeća Grada Osijeka, a druga je bila Razno. Dnevni red je predložen i jednoglasno usvojen od svih članova vijeća.
Vijećnik Dječjeg gradskog vijeća Grada Osijeka Ante Bogdan nam je uz popratnu prezentaciju podnio izvještaj o sjednici Dječjeg gradskog vijeća Grada Osijeka koja je održana 11. svibnja 2024. Na koncu svog izlaganja prenio je našim vijećnicima poziv Dječjeg gradskog vijeća grada Osijeka na svečanu sjednicu povodom dana obitelji i pokretanja Dječjeg foruma koja će se održati 18. svibnja 2024., a na koju su, osim vijećnika Dječjeg gradskog vijeća grada Osijeka, pozvana i sva ostala zainteresirana djeca koja bi željela sudjelovati u prigodnom programu te doprinijeti radu Vijeća svojim idejama i radom. Time je zaključena prva točka dnevnog reda.
U nastavku je nastavnica Likovne kulture i Građanskog odgoja i obrazovanja Silvija Vukašinović ukratko predložila i pojasnila koje ćemo teme uvrstiti pod drugu točku dnevnog reda. Svi su se jednoglasno složili te je riječ predana predstavniku Vijeća Mjesnog odbora Višnjevac Mariu Spajiću. Gospodin Spajić nam se, na poziv nastavnice Vukašinović, pridružio na današnjoj sjednici, obratio se učeničkom vijeću te podržao zalaganja i inicijative naših učenika. Također, naglasio je našim vijećnicima koliko je važan sav njihov trud, rad i nastojanja da prepoznaju i prezentiraju probleme s kojima se susreću, upoznaju se sa svojim pravima i procedurom za rješavanje istih te se na koncu i izbore za pronalazak rješenja. Također, pozvao je naše Vijeće učenika i na daljnju suradnju, kao i na sudjelovanje na sjednicama Vijeća Mjesnog odbora Višnjevac.
Učenice osmih razreda koje pohađaju izborni predmet Građanski odgoj i obrazovanje, prezentirale su nam svoje projekte s kojima će se, pod vodstvom mentorice Silvije Vukašinović natjecati na državnoj smotri projekata iz građanskog odgoja i obrazovanja – Projekt Građanin, pri čemu je svakako važno napomenuti kako je naša škola jedina škola u Hrvatskoj koja se natječe na državnoj razini s čak dva projekta. Prvo su nam svoj projekt pod nazivom Učimo učeničku demokraciju predstavile učenice Iva Mazur, Anja Papp, Danijela Adamović i Lea Košić. Nakon toga nam je svoj projekt predstavila i druga skupina koju čine učenice: Hannah Altmann, Julija Jurić, Nina Komar i Jana Hajba. Naziv njihovog projekta je Svi jednaki. Iz njihovih prezentacija mogli smo čuti mnoštvo zanimljivih i poučnih stvari o ljudskim pravima i sustavu njihove zaštite te o demokratskoj državi i ulozi građana u demokratskoj državi. Našim osmašicama uključenim u ovaj projekt i njihovoj mentorici ovim putem želimo puno sreće i uspjeha na državnom natjecanju!
Vijećnik Dječjeg gradskog vijeća Grada Osijeka Ante Bogdan pročitao je zatim prijedlog koji će iznijeti u subotu (18. svibnja 2024.) na svečanoj sjednici Gradskog vijeća učenika grada Osijeka. Prijedlog je vezan uz zajedničku inicijativu učenika Građanskog odgoja i obrazovanja i naših vijećnika, pokrenutu i jednoglasno usvojenu na prethodnoj sjednici Vijeća učenika naše škole, a koja se odnosi na izmjenu statuta škole na način da se glasanje učenika za predsjednika razreda iz javnog promijeni u tajno. Izvješće koje će Ante prezentirati na sjednici Gradskog vijeća učenika izradila je nastavnica Silvija Vukašinović koja se u potpunosti angažirala kako bi doznala sve pojedinosti i procedure te uputila učenike na koji se način mogu zakonski pokušati izboriti za ostvarenje demokratskog prava za koje smatraju da im pripada. Ovim se prijedlogom pozivaju svi vijećnici Gradskog vijeća da prouče statute svojih škola i usuglase se s našim demokratskim prijedlogom kako bi se ova naša inicijativa provela u svim školama. Nakon iznošenja prijedloga uslijedilo je glasanje vijećnika kojim je jednoglasno usvojen i podržan izneseni prijedlog te pružena podrška Anti.
U zadnjem dijelu sjednice predsjednik Vijeća Lovro Šubić pročitao je obavijest te predstavio Vijeću učenika nagradnu igru koju su učenice i učenici Građanskog odgoja i obrazovanja i nastavnica Silvija Vukašinović pripremili za sve učenike naše škole. Tematika nagradne igre vezana je uz projekte kojima će nas naše učenice Građanskog odgoja i obrazovanja predstavljati na državnoj smotri, a nagrade su kino ulaznice u kinu CineStar u Osijeku koje će donirati naša učenička zadruga Višnja. Svrha ove nagradne igre je da učenici nauče nešto o demokraciji, toleranciji i prihvaćanju drugih i drugačijih te da nauče kako mogu učiti jedni od drugih i pomagati jedni drugima. Budući da nije bilo dodatnih pitanja i prijedloga, ovime je zaključena i druga točka dnevnog reda te je time zaključena i 4. sjednica Vijeća učenika. Ovim putem želimo još jednom zahvaliti učenicima Građanskog odgoja i obrazovanja i nastavnici Silviji Vukašinović na trudu uloženom u organiziranje nagradne igre, kao i na nastojanjima da naše učenike uče o učeničkoj demokraciji.
Izvijestila: Marija Sigurnjak, knjižničarka
[više]Prva učenička smotra Mirotvornih škola Osijek
Autor: Administrator , 13. 5. 2024. 11:43
Učenici naše škole, članovi Kluba školskih medijatora: Danijela Adamović 8.a , Karlo Balog 3.c, Ana Lučenčić 7.a, Luka Čavar 7.a i Anja Papp 8.b, kao i njihove nastavnice - mentorice Mirjana Pinotić i Silvija Vukašinović, sudjelovali su od utorka 7. svibnja 2024. godine, u aktivnostima 1. učeničke smotre Mirotvorna škola Osijek! Na smotri je sudjelovalo preko 50 učenica, učenika, nastavnica i nastavnika iz škola diljem Hrvatske koji su se okupili u Osijeku, kako bi zajedno istražili važnost mirotvorstva u našim školama i zajednicama. Smotra je trajala je od 7. do 9. svibnja 2024. godine u Osijeku, a organizirao ju je Forum Mirotvorna Škola, neformalna inicijativa koja proizlazi iz kruga dobitnika priznanja-laureata i nominiranih škola za Priznanje Mirotvorna Škola koje dodjeljuje Centar za mir-Osijek. Forum okuplja škole koje njeguju mirotvorstvo, kao jednu od najviših vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske te sve druge organizacije, institucije i pojedince koji pridonose jačanju mirovnih potencijala nastavnika, učenika i škola.
Prva Učenička smotra Mirotvorna škola donijela je trodnevni susret učenica i učenika iz škola članica Foruma Mirotvorna škola i drugih škola koje rade na prevenciji nasilja i izgradnji mirotvornih odnosa. Središnje događanje Smotre bilo je predstavljanje škola na temu "Sukob kao prilika". Klub Medijatora u našoj školi je 2021./2022. školske godine na inicijativu učenika Izbornog predmeta građanskog odgoja i obrazovanja kroz Projekt građanin, s temom “Mijenjam svijet medijacijom“, te uz podršku psihologinje škole Biljane Mrdović - Varevac , medijatorice Sonje Kersten, pedagoginja Melite Krstić i ravnatelja škole Daneta Končara.
Na smotri su naš učenici kreativno su predstavili dosadašnji rad Kluba Medijatora putem plakata, dramskog prikaza i video prezantacije. Podijelili su svoje aktivnosti i razmišljanja o ovoj važnoj temi.
Osim predstavljanja škola, program Smotre sadržavao je radionice za produbljivanje znanja, organizirano druženje, obilazak Osijeka te slobodno vrijeme za druženje i bolje upoznavanje sudionika. Smotra je organizirala aktivnosti i za učenike i za nastavnikie. Učenici su se pripremali za završne aktivnosti, dok su nastavnici imali prezentaciju metoda Litigare Bene i Medijacija, istražujući njihove sličnosti i razlike.
Skupština Foruma Mirotvorna škola održana je na inkluzivan način. U početku rad je započeo u dvije grupe - učenici i nastavnici. Nakon kratke stanke, obje grupe su zajedno dovršile skupštinu i donijele odluke o formi i sadržaju učeničkog sudjelovanja u radu Foruma Mirotvorna škola.
Uslijedila je podjela zahvalnica, a završetak s učeničkom mirotvornom porukom i - Flash Mobom!
Hvala svim Medijatorima Osnovne škole Višnjevac koji su pridonijeli radu tijekom ove četiri godine, a njih nije malo. Deset stalnih i još toliko povremenih sudionika. S ponosom možemo reći da smo pristupili Forumu Mirotvornih škola! Hvala svima na doprinosu u tome što naša škola raste i učvršćuje vrijednosti aktivnog mira, mirotvorstva i nenasilja u zajednicama u ovim izazovnim vremenima!
Fotografije pogledajte na našoj Facebook stranici.
Izvijestile: Mirjana Pinotić i Silvija Vukašinović
[više]
Erasmu+ Kolochori, Solun Grčka
Autor: Administrator , 10. 5. 2024. 05:05
Erasmus+ mobilnosti jedinstvena su prilika za upoznavanje novih kultura, jezika, običaja i načina života. Naša je škola već duže vrijeme dio takvih mobilnosti koje povezuju učenike i učitelje diljem Europe.
Upravo takvu priliku, za stjecanje novih znanja i iskustava dobili su i naši učenici Andrea Prgomet (7.a), Dora Lazarević (7.c), Mate Mihaljević (7.c), Fran Pastuović (7.c), Laura Tucak (7.c) i Franko Vrabec (7.c). Oni su pod vodstvom Lade Malinović, nastavnice engleskog i njemačkog jezika i u pratnji Maje Grbačić, učiteljice razredne nastave i Dane Končara, ravnatelja naše škole, boravili u Grčkoj u razdoblju od 14. do 20. travnja 2024. u sklopu Erasmus+ akreditacije Europske unije. Naši su nas domaćini srdačno dočekali već u zračnoj luci. Predivan i topao doček bio je samo jedan od lijepih trenutaka s ovog putovanja koji će nam ostati zauvijek u sjećanju.
Odsjeli smo u drugom po veličini gradu u Grčkoj – Solunu. Nedjelju smo iskoristili za samostalno razgledavanje grada, šetnju obalom Egejskog mora i kušanje lokalnih specijaliteta, a od ponedjeljka smo se aktivno družili s našim domaćinima.
Škola domaćin, 3rd Gymnasium Echedorou, nalazi se u mjestu Kalochori i udaljena je svega dvadesetak minuta vožnje gradskim autobusom od Soluna. Kalochori ima oko 4620 stanovnika (prema popisu iz 2021.). Škola broji oko 200 učenika i oko 20 zaposlenih.
Grčki obrazovni sustav uključuje osnovno, srednje i visoko obrazovanje. Srednjoškolsko obrazovanje obuhvaća prvi i drugi ciklus, gdje prvi ciklus uključuje prva tri razreda srednje škole, a drugi ciklus završne razrede srednje škole. Škola koju smo posjetili je srednja škola (prvi ciklus), gimnazija i pohađaju ju učenici od 12 do 15 godina. Učenici imaju predmete poput matematike, jezika, prirodnih znanosti, društvenih znanosti i umjetnosti.
Učenici u školi provode pet do šest sati, uvijek u prijepodnevnoj smjeni. Dan započinje molitvom. Nakon toga ravnatelj pozdravlja učenike i daje obavijesti koje se tiču tog radnog dana. Nastava započinje u 8:10. Sati traju 45 minuta. Između dva sata je odmor koji traje 10 minuta. Učenici većinu vremena (ukoliko je vrijeme lijepo) tijekom odmora provode na školskom dvorištu. Imaju i svog „školskog“ psa. Na dvorištu s njima budu dežurni nastavnici. U školi ima mala kantina u kojoj si učenici mogu kupiti nešto za jesti i/ ili piti.
Za vrijeme našeg boravka u školi razgovarali smo o sličnostima i razlikama između grčkog i hrvatskog obrazovnog sustava. Tako smo saznali da su ocjene u njihovom obrazovnom sustavu od 0 do 10 gdje 10 označava ocjenu izvrstan, a 0 nedovoljan. Školska godina započinje početkom rujna i traje do kraja lipnja. Na kraju srednjoškolskog razdoblja učenici pišu završne ispite iz raznih predmeta. Učenici s teškoćama u učenju neke predmete slušaju zasebno (npr. matematiku, grčki jezik i književnost), u posebnom odjeljenju, dok ostale predmete pohađaju s ostalim učenicima, u redovnoj nastavi čime se potiče inkluzija. Školu pohađaju i učenici romske nacionalne manjine. Na taj se način također djecu uči toleranciji i prihvaćanju različitosti.
Sudjelovali smo na satima engleskog jezika, geografije, grčke književnosti, glazbene kulture, likovne kulture, matematike i informatike. Naši su se učenici tako susreli s drugačijim načinom rada, ali isto tako i pronašli puno sličnosti u radu grčkih i hrvatskih nastavnika. Također, sudjelovali smo na snimanju radijske emisije koja će biti emitirana na platformi European School Radio čime su učenici razvijali svoje komunikacijske i prezentacijske vještine, kao i timski rad. Vozili smo se biciklima do obližnje lagune i ondje igrali dodgeball i okušali se u gađanju mete lukom i strijelom. Imali smo i organizirane radionice o održivoj modi, a radionice plesa i grčke kuhinje posebno su nas se dojmile. Plesne korake koje smo naučili pokazali smo isti dan na zajedničkoj večeri uz tradicionalnu glazbu. Ovakve aktivnosti potaknule su učenike da izađu iz svoje zone komfora, okušaju se u nečem novom i jačaju svoje samopouzdanje. Svi sati i radionice na kojima smo sudjelovali bili su na engleskom jeziku te smo tako ostvarili još jedan od naših ciljeva – komunikaciju na engleskom jeziku.
Osim boravka u školi zajedno smo obilazili Solun i njegove znamenitosti poput Bijele kule, Crkve sv. Dimitrija, stari grad…, vozili se piratskim brodom, posjetili grad Verginu i zadivljujući Muzej kraljevskih grobnica koji pruža posjetiteljima jedinstvenu priliku da uđu u svijet antičke Makedonije i da bolje razumiju njezinu povijest i kulturu. Posjetili smo i Aristotelovu školu u Miezi u kojoj je Aristotel poučavao nekoliko učenika, uključujući i Aleksandra Makedonskog, koji će kasnije postati poznat kao Aleksandar Veliki. Kroz ove izlete naučili smo puno o povijesti i kulturi ove zemlje.
Zadnji dan našeg druženja, nakon dodjele certifikata, učenici su posjetili domove domaćina i na taj način još bolje upoznali drugu kulturu i učvrstili prijateljstva.
Ovim smo se putovanjem još jednom uvjerili da Erasmus+ pruža nevjerojatna iskustva koja se zauvijek pamte. Ovih šest dana učili smo o grčkoj kulturi, usavršavali komunikaciju na engleskom jeziku, istražili nova mjesta i stvorili prijateljstva za cijeli život. Upravo zato se nadamo da će naši prijatelji iz Grčke u skorije vrijeme posjetiti naš Višnjevac. S radošću ih očekujemo!
Fotografije pogledajte na našoj Facebook stranici.
Izvijestile: Maja Grbačić i Lada Malinović
[više]Festival zanosti - mikrobiologija u 7. i 8.r.
Autor: Administrator , 6. 5. 2024. 11:30
U utorak, 23. travnja, učenici 7. i 8. razreda sudjelovali su u radionici mikrobiologije koju im je održao asistent Medicinskog fakulteta u Osijeku, Marko Živkov, dr. med. u organizaciji nastavnica Biologije i Kemije, Dubravke Premec i Natalije Krešo te psihologinje Biljane Mrdović-Varevac.
Tema radionice bili su nametnici i prijenosnici zaraznih bolesti (kao što su komarci i ce-ce muhe).
Učenici su kroz ovu zanimljivu i poučnu radionicu naučili kako se dobiva, ali i čuva od ovakvih tipova bolesti te su imali priliku proučiti uzorke nametnika o kojima su učili; od onih koji se mogu vidjeti golim okom pa sve do sitnih primjeraka koji su vidljivi samo mikroskopom.
Prezentacija je pobudila našu učeničku znatiželju te smo dobili odgovore na mnoga postavljena pitanja, što je profesoru Živkovu bilo drago te su mu se postavljena pitanja učinila jako zanimljivima.
Radionica se svima svidjela. Svi koji su sudjelovali opisuju je izuzetno poučnom, zanimljivom, zabavnom i inspirativnom.
Uvelike zahvaljujemo našim organizatorima i gostu što su nam pružili priliku da zaronimo u svijet mikrobiologije.
Veselimo se budućim ovako odličnim i edukativnim radionicama jer smo na ovoj puno toga vrijednog naučili.
Nekoliko fotografija pogledajte na našoj Facebook stranici.
Izvijestile učenice 7.a razreda, Ana Lučenčić i Petra Pavičić
[više]Kvantni svemir
Autor: Mirjana Bagarić, 28. 4. 2024. 16:22
Dana 24.4 posjetio nas je Marko Husar, student 4. godine istraživačkog smjera fizike na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu i naš bivši učenik. Marko je učenicima 7.b razreda predstavio radionicu s pokusima iz fizike na temu topline koja se provodi u sklopu aktivnosti Društva za popularizaciju znanosti „Vinko Dvořák“, te održao znanstveno popularno predavanje o fizici elementarnih čestica. Kroz niz usporedbi i svakodnevnih pojava, učenicima je dočaran zagonetni svijet kvantne fizike te predstavljen CERN – Europska organizacija za nuklearna istraživanja. Marko je odnedavno član ALICE kolaboracije na CERN-u te je učenicima mogao pobliže pojasniti istraživanja koja se trenutno ondje provode.
[više]Noć knjige
Autor: Administrator , 26. 4. 2024. 11:18
Naša se škola i ove godine uključila u manifestaciju pod nazivom Noć knjige koja se obilježava 23. travnja povodom Svjetskog dana knjige i autorskih prava (23.travnja) i Dana hrvatske knjige (22.travnja), a kojoj je cilj potaknuti kulturu čitanja te dati poticaj razgovoru o statusu i važnosti knjige u suvremenom društvu. Ove je godine naša školska knjižnica tim povodom organizirala prigodne radionice s učenicima prvih i drugih razreda. Na početku radionica razgovarali smo o važnosti čitanja i svrsi ovakvih manifestacija, nakon čega su uslijedile kraće aktivnosti za učenike. Prvi razredi su u pratnji svojih učiteljica posjetili školsku knjižnicu gdje su se udobno smjestili u prostoru naše čitaonice i pažljivo slušali interpretativno čitanje priče Zdenko Slovojed autorice Željke Horvat-Vukelje u izvedbi knjižničarke. Nakon odslušane priče, svatko je imao priliku iznijeti svoje dojmove o odslušanoj priči te smo na koncu izveli zaključke koliko je čitanje uistinu važno. Nakon toga, učenici su dobili zadatak nacrtati na papire dinosaura Gjuru Nachitanovicza koji je zaštitni znak ovogodišnje Noći knjige. Drugi razredi imali su za zadatak izabrati u paru po jednu knjigu iz knjižnice. Svaki je par trebao prelistati svoju knjigu te odabrati iz nje neki ulomak ili rečenicu po želji. Odabrane ulomke/rečenice učenici su trebali prepisati na papire u obliku dinosaura koje su za njih prethodno izrezali i pripremili Mali knjižničari. Nakon što su učenici odradili navedeni zadatak i ukrasili svoje knjigosaure, svaki je par predstavio ostatku razreda knjigu koju je izabrao te naglas pročitao rečenicu ili ulomak koji su zapisali. Na kraju svake radionice, kao uspomenu na sudjelovanje u obilježavanju Noći knjige, učenici su dobili na poklon straničnike koje su za njih izradili knjižničarka i Mali knjižničari. Cilj ovih radionica bio je privući naše najmlađe čitatelje u školsku knjižnicu te im ukazati na to koliko je čitanje za njih važno, ali i, kao što su i sami zaključili na radionicama, opuštajuće i zabavno. U prilog tomu koliko su provedene radionice bile uspješne govori i to što učenici prvih i drugih razreda sada puno češće svakodnevno dolaze u školsku knjižnicu podići neku knjigu po izboru ili barem prelistati neku slikovnicu u našem kutku za čitanje. Radovi koje su učenici izradili na radionicama izloženi su na panoima u holu škole, a više fotografija s radionica možete pogledati na našoj Facebook stranici.
Izvijestila: Marija Sigurnjak, knjižničarka
[više]Eco city waste festival – Festival otpada u gradu Osijeku
Autor: Administrator , 25. 4. 2024. 15:32
Danas, 25.4.2024. učenici 4.abc razred zajedno sa svojim učiteljicama sudjelovali su na Eco city waste festivalu koji je održan u Gospodarskom centru. Krenuli smo autobusom ispred škole. Bilo je vrlo zabavno i poučno. Sudjelovali smo u različitim eco igrama te osvajali prigodne darove. Sadali smo cvijeće, izrađivali ukrase, igrali različite igre, upoznali se s osnovama pružanja prve mopoći, zasladili se slatkišima, degustirali smoothie... Svi su sadržaji bili edukativni i zabavni. Žao nam je jer nismo vidjeli igrače NK Osijeka koji su najavljeni u programu, ali smo se za utjehu slikali s maskotom Legos-a. Puni darova i novog znanja i iskustava sretni i zadovoljni vratili smo se kući. Zahvaljujemo organizatorima Gradu Osijeku, tvrtci Unikom i Gradskom prijevozu putnika i svim ostalim gradskim poduzećima koji su nam omogućili da sudjelujemo. Ponosni smo što je upravo naš grad jedan od najboljih u gospodarenju otpadom.
Nekoliko fotografija pogledajte na našoj Facebook stranici.
Izvijestila Brigita Korman, učiteljica 4.b
[više]Organizacija rada u tjednu od 29.4. do 3.5.2024.
Autor: Administrator , 25. 4. 2024. 14:27
Kao što je i dogovoreno Kalendarom rada škole ponedjeljak i utroak 29. i 30.4.2024. su nenastavni, ali radni dani. U te dane će razrednici sa svojim razredima dogovoriti izlete, ekskurzije, šetnje i ostale aktivnosti. Razrednici će obavijestiti učenike i roditelje oko planiranih aktivnosti za svoj razred. Te dane nema redovite nastave.
U srijedu 1.5.2024. Međunarodni je praznik rada i blagdan u Republici Hrvatskoj, te je neradni dan.
Redovita nastava počinje u četvrtak 2.5.2024. raspored A tjedan (neparni razredi 1., 3., 5. i 7. razredi ujutro, a parni 2., 4., 6. i 8. razredi poslije podne).
Sretan Vam svima Međunarodni praznik rada.
[više]Građanski odgoj i obrazovanje - aktivnosti u travnju
Autor: Administrator , 22. 4. 2024. 09:23
U utorak, 9.4. 2024., učenici Građanskog posjetili su OŠ Retfala, gdje su pogledali izložbu i prezentaciju o Mađarima u Retfali koju su pripremili njihovi učenici građanskog zajedno s profesorom Mirkom Andrićem. Nakon toga su održali Kviz o izložbi, te prošetali do obližnjeg Mađarskog doma. Predstavnici Udruge Mađara u Retfali upoznali su učenike s identitetom Mađarskog naroda na području Republike Hrvatske, kao i cijele Europske unije.
U srijedu, 10.4.2024., zajedno s medijatorima škole, uz vođenje nastavnika Mislava Zemljaka i Silvije Vukašinović bili su na jednodnevnoj terenskoj nastavi u Zagrebu. Posjetili su Romski edukcijski kulturni centar "Kali Sara". Sudjelovali su u zanimljivim edukativno-pedagoškim programima „Dođi u REKC!“ Ljubazni domaćini i sponzori posjeta pripremili su metodičke igrice kroz koje su učenici i nastavnici upoznali romsku kulturu, povijest i tradiciju. Zahvaljujući edukativno igri "Escape Room", sudionici su timski surađivali, komunicirali i rješavali zadatke te saznali mnogobrojne podatke o romskom narodu, jeziku, podrijetlu i nacionalnim obilježjima. Saznali su da je Kali Sara romska božica sudbine, plodnosti i sreće, a romski narod potječe iz Indije te da romski jezik ima 17 dijalekata. Kroz edukativne igre upoznali su se s istaknutim Romima - dobitnicima Nobelove nagrade iz medicine ( S.A.S Krogh), svjetski poznatim umjetnicima i književnicima romskog porijekla (Elvis Presley, Charlie Chaplin, Pablo Picasso, Ronald Lee,…). Učenicima i djelatnicima obratio se gospodin Veljko Kajtazi, saborski zastupnik romske nacionalne manjine. U svom je govoru iznio mnogo podataka o romskom narodu i važnosti njihova obrazovanja. Ispričao je svoj životni put koji je bio pun izazova, učenja, putovanja, sreće i velikih uspjeha.
U nastavku terenske nastave učenici i nastavnici posjetili su centar Zagreba te Muzej iluzija. Boravak u Muzeju iluzija bio je iznimno zanimljiv. Učenici i djelatnici uživali su u mnoštvu optičkih varki i iluzija: kaleidoskop, iluzija stolice, optičke iluzije, hologrami, glava na pladnju, soba ogledala, ames soba i dr.
Terenska nastava je organizirana u suradnji s Prosvjetno-kulturnim centrom Mađara i Županijskom voditeljicom Građanskog, profesoricom Mirelom Berlančić,.
17.4.2024. pratili su tijek Izbora za zastupnike u Hrvatski sabor 2024. na nekoliko izbornih mjesta u našoj školi. Bili su svojevrsni tihi promatrači. Predsjednici biračkih odbora upoznali su ih s pripremama za izbore, procedurama i pravilima ponašanja. Promatrajući kako građani koriste biračko pravo i neposredni način popunjavanja listića te rad biračkog odbora, upoznali su „u živo“ demokratske izbore i ona prava koja će i sami imati u budućnosti. Već deset godina u Osnovnoj školi Višnjevac provodi se nastava građanskog odgoja i neki od učenika iz prvih generacija sada su sjedili u biračkim odborima.
Kroz mjesec travanj imali smo nastavu „škole života.“ Učili smo o demokratskim načelima, procedurama kao i prihvaćanju svih vrsta različitosti u društvu, direktno, na samom terenu-uživo.
Ovim putem zahvaljujemo Prosvjetno-kulturnom centru Mađara na dugogodišnjoj suradnji , a OŠ Retfala na novoj suradnji.
Fototografije možete pogledati na fb stranici škole.
Izvijestila: Silvija Vukašinović
[više]"Let's discover Europe together"
Autor: Administrator , 22. 4. 2024. 09:12
U ožujku ove godine, kako smo ranije izvijestili na našim stranicama, našu su školu posjetile dvije nastavnice iz Mađarske Zsuzsanna Hajdúné Tyukász i Margit Kovácsné Baranyi. Tijekom četverodnevnog boravka u OŠ Višnjevac sudjelovale su u nastavi engleskog i njemačkog jezika te razmijenile iskustva s našim nastavnicima i stručnim osobljem. Kao rezultat ovog posjeta ("job shadowing") nastao je kviz o poznavanju geografije, povijesti, kulture, sporta i značajnih osoba Republike Hrvatske i Republike Mađarske. Kviz je osmišljen na engleskom i njemačkom jeziku te je podijeljen u dvije kategorije: za učenike 5. i 6. razreda, te za učenike 7. i 8. razreda. U kvizu je sudjelovalo 150 učenika naše škole. Nakon rješavanja kviza, učenici su imali priliku pogledati svoje odgovore i naučiti više o našem susjedu, Mađarskoj, te su nagrađeni diplomama. Na jednak način kviz su rješavali i učenici u školi u Csongrádu, odakle dolaze naše gošće. Ovakav način rada potiče učenike na istraživanje i učenje o drugim zemljama, te je svakako zabavan i interaktivan način učenja, što povećava motivaciju učenika. Nekoliko fotografija pogledajte pod "više".
Međunarodni dan društvenih igara
Autor: Administrator , 11. 4. 2024. 13:33
Dani daroviti učenika
Autor: Administrator , 2. 4. 2024. 11:13
Dan darovitih učenika obilježava se svake godine 21. ožujka. Ove godine obilježili smo ga u našoj školi nizom posebnih sadržaja i aktivnosti i u razrednoj i u predmetnoj nastavi. Dane darovitih učenika tradicionalno slavimo i ugošćavajući svoje bivše učenike koji su postali uspješni u svome poslu ili hobiju. Više pročitajte na stranici škole, a u galeriji pogledajte fotografije.
Učenici 6. razreda koji pohađaju dodatnu nastavu iz engleskog jezika i nastavnica Ana Andrić održali su sate engleskog jezika u 2.abc i 3a razredu te vodili uskršnje radionice i lov na pisanice.
Povodom Dana darovitih u 7. c razredu je gostovala Kristina Čosić, naša bivša učenica, koja je u osnovnoj školi osobito voljela biologiju, a sudjelovala je i na županijskim natjecanjima.
Kao učiteljica u produženom boravku OŠ Višnjevac, Kristna je od 27.11. do 2.12. 2023.
godine sudjelovala na Strukturiranom tečaju pod nazivom "Drama Techniques: Developing
Self-Expression, Communication and Social Skills for All Students". Tečaj je održan u Beču, u Austriji, u organizaciji Europass Teacher Academy. Neke aktivnosti s tečaja primijenila je sa sedmašima na Satu razrednika u cilju razvoja suradnje i timskog duha, jačanja koncentracije i sposobnosti pamćenja. Učenici su uživali u zanimljivim igrama, natjecanju i druženju bez mobitela. Sat je proletio u pokretu, veselju i smijehu, kaže nastavnica Dubravka Premec.
Učiteljica Silvija Vukašinović ovoga nam je puta posebno predstavila učenika Filipa Ištuka koji redovito sudjeluje na izložbama i natječajima iz likovnog odgoja.
U 1.b razredu povodom Dana darovitih učenika, na dodatnoj nastavi iz matematike učiteljica Katarina Fletko i njeni učenici igrali su se igrom Otkrivalica koju je učiteljica naučila na edukaciji udruge Klikeraj.
Učenici 1. c i učiteljica Maja Grbačić ugostili su bivšu učenicu naše škole, studenticu Medicinskog fakulteta u Osijeku, Leu Vrbanić. Lea je kroz zanimljivu radionicu “Tko se boji doktora još?” pokušala približiti učenicima posao liječnika i kroz niz različitih situacija, u kojima su učenici glumili različite uloge, spriječiti strah od doktora kod djece.
Učenici 2.a i 2.c u produženom su boravku zajedno sa svojom učiteljicom Kristinom Ćosić napravili nekoliko pokusa i tako istražili prelazak vode iz jedne čaše u drugu pomoću papirnatih ubrusa, otopine različitih gustoća te površinsku napetost vode.
Učenike 1.c i 3.a i učiteljicu Petru Žganjar u produženom boravku posjetila je bivša učenica naše škole, Maja Šimenić. Maja je velika zaljubljenica u slastice te je učenicima kroz kratku, ali slatku radionicu to i pokazala. Nakon što se kratko predstavila, s učenicima je izradila deserte u čašicama. Keksi, čokolada, vanilija, voće i šlag napravili su najljepše deserte. Učenici su na sat vremena postali slastičari, samostalno popunjavali čašice po svojim željama te ih na kraju ukrasili. Nakon što su ih završili, ostavili smo ih da se dobro ohlade, a učenici su ih s veseljem ponijeli kućama. Radionica je bila vrlo uspješna jer se za deserte tražio i recept!
Učenici dodatne nastave iz matematike u 4a razredu zajedno sa svojom učiteljicom Željkom Čokolić, okušali su se u online logičkim matematičkim zagonetkama; sudoku igricama. Koristili su i potrebne vještine, taktike i strategije igranjem šaha. Za kraj su upoznali i 3D printanje i izradili fizički predmet u prostoru. Uočili su primjenu trodimenzionalnog ispisa u raznim područjima stvaranjem male gitare. Zabavili su se i razvijali svoje sposobnosti.
Učenici produženog boravka 1.b i 3.c obilježili su Dan darovitih učenika ukrašavanjem kolačića za Uskrs. U goste im je došla bivša učenica Dunja Primožić koja se već nekoliko godina bavi izradom kolača i slastica. Učenici su uz Dunjinu pomoć naučili kako se koristi pribor za ukrašavanje kolača te i sami ukrasili svoje kolačiće. Ova vesela i slatka radionica sigurno će svima ostati u pamćenju, a to se može vidjeti i na licima učenika.
Više fotografija pogledajte na našoj Facebook stranici.
Izvjestila: Biljana Mrdović-Varevac
[više]Predstavljanje zanimanja
Autor: Administrator , 26. 3. 2024. 12:12
Na satu razrednika učenici osmih razreda imali su priliku saznati više o zanimanjima arhitektonski tehničar i građevinski tehničar te tehničar geodezije i geoinformatike.
Prezentaciju i predavanje pripremio je gospodin Robert Mutabdžić, otac učenika osmaša Kevina Mutabdžića iz 8.c razreda. Gospodin je po struci dizajner metalnih konstrukcija te uspješno vodi tvrtku za projektiranje istih. Cilj predavanja bio je približiti učenicima posao koji obavlja osoba srednje i visoke stručne spreme iz područja građevinarstva. Gospodin Mutabdžić prikazao je pojedino zanimanje kroz mnoštvo primjera, objašnjenja i tehničkih crteža iz vlastitog rada. Učenici su također imali priliku vidjeti aparate za mjerenje udaljenosti i postavljanje mjere visine.
Predavanje je bilo iznimno korisno i informativno jer su učenicima prikazane sličnosti i razlike među zanimanjima te su neki učenici zasigurno dobili motivaciju za daljnje istraživanje mogućnosti koje pruža ovo područje. Ovom prilikom još se jednom zahvaljujemo gospodinu Mutabdžiću na stručnosti, znanju i bogatom iskustvu koje je podijelio s nama u nadi da će slično ponoviti u nekoj novoj generaciji osmaša!
Nekoliko fotografija pogledajte pod "više".
Izvijestila Natalija Krešo, razrednica 8.c
[više]Svjetski dan osoba s Down sindromom
Autor: Administrator , 22. 3. 2024. 09:03
Svake se godine obilježava Svjetski dan osoba s Down sindromom 21. ožujka, kako bi se podigla svjesnost o potrebama i potaknulo otklanjanje bilo kakvih predrasuda o osobama s Down sindromom. U prosjeku jedno od 650 sve novorođene djece rađa se sa sindromom Down, kromosomskim poremećajem.
Toga se dana obuvaju i šarene čarape, a time se šalje poruka o prihvaćanju različitosti. Diljem svijeta odvijaju se različite aktivnosti koje pomažu u postizanju jednakih prava i dostojanstva osoba s Down sindromom te boljih uvjeta i kvalitete njihova života.
Povodom toga 1.b razred i učiteljica Katarina Fletko ugostili su bivšu učenicu naše škole Klaru, njezinu majku i učenike 5.b.
Učiteljica je upoznala učenike s pojmom Down sindrom nakon čega su crtali rasparene čarapice, koje su također na ovaj dan i obuli. Da ljubav ne broji kromosome pokazali su i učenici 5.b koji su s oduševljenjem dočekali svoju prijateljicu Klaru te se zajednički družili. Nekoliko fotografija pogledajte na našoj Facebook stranici.
Izvijestila: Katarina Fletko, učiteljica 1.b
[više]
Tjedan mozga
Autor: Administrator , 18. 3. 2024. 19:48
U razdoblju od 11. do 17. ožujka održavao se 23. Tjedan mozga. Manifestacija je to organizirana s ciljem popularizacije neuroznanosti. Glavne teme ovogodišnjeg Tjedna mozga bile su Okolišni toksini, socijalni mozak te neurogastronomija.
U sklopu Tjedna mozga u našoj su školi održane dvije radionice. U utorak, 12. 3., u 1. b razredu kod učiteljice Katarine Fletko održana je radionica pod nazivom „Sad me vidiš, sad me ne vidiš“. Radionicu su vodile studentice Medicinskog fakulteta Sonja Kujavec, Ivana Kerovec i Lucija Klajn. Cilj radionice bio je prikazati utjecaj onečišćene vode na zdravlje i središnji živčani sustav. Učenici su upoznali razliku između onečišćene i pitke vode. Razgovarali su o važnosti vode, njezinom utjecaju na naše zdravlje te o važnosti pravilnog odvajanja otpada. Obojili su bojanku morskog dna te prekrižili otpad koji ne pripada morskome dnu.
U četvrtak, 14. 3., u 1. c razredu kod učiteljice Maje Grbačić održana je radionica pod nazivom „Dobar, loš, zao“. Radionicu je vodila studentica Medicinskog fakulteta i naša bivša učenica, Lea Vrbanić. Cilj radionice bio je upoznati se s osnovnim emocijama te usvojiti važnost empatije. Učenici su pomoću plastelina prikazivali zadane emocije te razgovarali o istima. Nakon toga su kroz nekoliko različitih scenarija promišljali i razgovarali o važnosti razumijevanja tuđih osjećaja.
Radionice su bile zanimljive i poučne. Veselimo se idućem Tjednu mozga!
Nekoliko fotografija možete pogledati na našem Facebooku i Instagramu.
Izvijestila Maja Grbačić
[više]Erasmus+ domaćini praćenja rada sustručnjaka (job shadowing)
Autor: Administrator , 17. 3. 2024. 08:36
Nakon što je nekoliko naših nastavnika tijekom ove školske godine sudjelovalo u praćenju nastave u školama drugih europskih zemalja, i naša je škola primila dvije učiteljice na „job shadowing“ u vremenu od 4. do 7. ožujka 2024. godine.
Nastavnica engleskog jezika, Zsuzsanna Hajdúné Tyukász, te nastavnica njemačkog jezika, Margit Kovácsné Baranyi, dolaze iz malog mjesta Csongrád u Mađarskoj te rade u tamošnjoj gimnaziji. Budući da u svakoj generaciji upisuju jedan razred učenika koji ovu školu pohađaju od 10. do 18. godine, želja im je bila vidjeti načine kako mi radimo s učenicima ove dobi. Nastavnice su tijekom četiri dana sudjelovale u nastavi engleskog i njemačkog jezika kod naših nastavnica Ane Andrić, Lade Malinović i Doroteje Vojedilov te su nakon nastave razmjenjivale iskustva i primjere dobre prakse. Naša pedagoginja Melita Krstić pokazala je gošćama našu školu, objasnila školski sustav u Republici Hrvatskoj kao i sve što naša škola nudi u vidu izborne nastave i izvannastavnih aktivnosti. Osim toga razgovarale su i o međusobnim iskustvima oko provođenja Erasmus projekata kao i o radu s učenicima s poteškoćama u učenju. Ravnatelj Dane Končar također je primio gošće te s njima podijelio svoja iskustva oko vođenja škole, što je posebice zanimalo nastavnicu Tyukász koja u svojoj školi ima i ulogu zamjenice ravnatelja.
Na samoj nastavi, naše gošće dobile su priliku vidjeti razinu znanja stranih jezika naših učenika, kao i metode rada i digitalne alate koje koristimo u nastavi. Učenici su rado razgovarali s nastavnicama iz Mađarske te su im na engleskom i njemačkom jeziku postavljali pitanja o njihovoj zemlji, školi, učenicima njihove dobi, rješavali kviz o poznavanju Mađarske, te naučili najosnovnije mađarske izraze.
Iskreno se nadamo da su naše gošće bile zadovoljne svojim boravkom u našoj školi, kao i u samom gradu te da su se kući vratile obogaćene novim iskustvima. Vjerujemo i nadamo se da će se suradnja s našim gošćama i njihovom školom nastaviti i u buduće.
Izvijestila Doroteja Vojedilov
[više]Erasmus+ Budimpešta, Mađarska strukturirani tečaj (br.2)
Autor: Administrator , 5. 3. 2024. 19:12
Tijekom drugog dijela zimskih praznika u razdoblju od 19.-24. veljače, pohađala sam strukturirani tečaj u Budimpešti u Mađarskoj.
Tema tečaja odnosila se na korištenje različitih igara u sklopu poučavanja i učenja kako bi učenici bili motiviraniji te pokazali veći interes za svaki predmet.
Tečaj koji organizira Europass Teacher Academy se održavao u prostorijama škole jezika Converzum Tudomany na budimskoj strani Budimpešte. U ugodnoj učionici dočekala nas je vrlo ljubazna, pristupačna i stručna voditeljica tečaja Krisztina Tüll.
Prvi radni dan započeli smo međusobnim upoznavanjem predstavljajući sebe i svoju državu, grad i školu. Bilo je zanimljivo čuti pojedinosti o radu i organizaciji škola sudionika koji su sudjelovali na tečaju; primjerice, na Malti postoje katoličke gimnazije koje pohađaju samo dječaci, školu na Cipru pohađaju brojne izbjeglice iz Sirije ili Afrike, dok u Nizozemskoj postoje zelene škole u kojima se učenici brinu o domaćim životinjama, raznim kukcima, gmazovima te u školu putuju i do 18km u jednom smjeru što za njih ne predstavlja nikakav problem. Ostali učitelji koji su dolazili iz Španjolske, Italije (Sicilija) i Kanarskih otoka predstavili su svoje škole te nam pokazali neke znamenitosti njihovog kraja.
Voditeljica tečaja pripremila je niz motivirajućih igara koje pomažu pri uvodnim aktivnostima u nastavi. Jedna od meni zanimljivih aktivnosti bila je „Jump“ (Skoči); svako od sudionika za zadatak je dobio napisati dva pitanja s 4 ponuđena odgovora od kojih je samo jedan točan. Stojeći u krugu, po redu smo čitali pitanja te ponuđene odgovore. Ovisno o pretpostavci točnog odgovora i uz mnogo smijeha, morali smo skočiti na jedno od mjesta s oznakom (A,B,C,D) koja su bila napisana na papirima na podu. Nakon novih saznanja o našim hobijima, aktivnostima i interesima bilo je lakše pristupiti ozbiljnijim temama tečaja poput učenja temeljenom na igrama (GBL), učenja temeljenom na ispitivanju/istraživanju (IBL), igrifikaciji, osmišljavanju igara kroz pričanje priča, primjenu društvenih igara u nastavi, metodologiji game jamova te Bloomovoj taksonomiji. U sklopu tečaja, posjetili smo Escape Room MystiqueRoom u Budimpešti. Podijeljeni u 2 grupe, imali smo priliku uspješno riješiti zadatke igre Šogun i igre Faraonova grobnica. Nakon novog i pozitivnog iskustva podijelili smo ideje iz svojih učionica kako osmisliti sobu za bijeg u nastavi. Složili smo se kako priprema ovakve jedne radionice zahtjeva dosta vremena i veliki trud učitelja, no da na takav način učenici imaju priliku rješavati problem na temelju zagonetki i enigmi, povezivati stečena znanja što je za njih motivirajuće i povećava interes za predmet. Dva učitelja sudionika iz Italije i Španjolske pokazali su nam neke internetske aplikacije koje su temeljene na sobama za bijeg poput Unlock, Escapoly i Exit 1.
Uz ljubaznu gospođu Andreu, zaposlenicu Converzuma, koja je bila naš vodič i rješavala sve naše situacije vezane uz tečaj i boravak u gradu, obišli smo povijesne i kulturne znamenitosti Budimpešte poput Batthyany Ter, zgrade Parlamenta, vrt Bazar, Varudvar, Mátyás-kút. Zadnjeg dana našeg boravka posjetili smo manji gradić Szentendre nadomak Budimpešte te se upoznali s njegovom poviješću i arhitekturom.
Nakon dinamičnog tjedna vratila sam se kući s jednim novim, pozitivnim i korisnim iskustvom, motivirana iskoristiti nova znanja i metode u nastavi predmeta koje predajem.
Nekoliko fotografija pogledajte na našoj Facebook stranici.
Izvijestila Natalija Krešo
[više]Festival civilne zaštite kroz znanja i vještine za djecu i mlade u prirodi
Autor: Administrator , 4. 3. 2024. 09:38
Povodom Međunarodnog dana civilne zaštite i Dana civilne zaštite RH, Područni ured civilne zaštite Osijek je, 2. ožujka 2024. godine , organizirao „Festival civilne zaštite kroz znanja i vještine za djecu i mlade u prirodi“. Na festivalu su sudjelovali predstavnici naše škole ,učenice i učenici Izbornog predmeta građanskog odgoja i obrazovanja 8. razreda i Medijatori škole.
Učili smo o sigurnosti i vještinama koje posjeduju operativne snage. Natjecali smo se u različitim disciplinama, uključujući gašenje požara, pružanje prve pomoći te upoznavanja s opremom koju koriste operativne snage. Kroz prezentacije i demonstracije, imali smo priliku upoznati se s edukacijskim modelima potresa, poplava i klizišta te smo na inovativan i praktičan način stekli znanja o utjecaju prirodnih prijetnji. Održane su još i brojne aktivnosti u kojima smo sudjelovali, kao što su društvena igra „Zemlja rizika“, kvizovi znanja o civilnoj zaštiti, prezentacije vještina u komunikaciji radio-uređajem, postavljanje šatora i šatorskog naselja, snalaženje u prirodi - Putno pismo- Izviđačkog kluba Javor Osijek, vatrogasne igre te demonstracije znanja i vještina Hrvatskog Crvenog križa, HGSS-a i policije.
Ovaj događaj je istaknuo važnost edukacije o sigurnosti među mladima te promicanja svijesti o važnosti sustava civilne zaštite. Također, svoje slobodno vrijeme učenici naše škole, osim stjecanja vještina i znanja , iskoristili su druženjem u prirodi s ostalim učenicima iz regije.
Više kroz opis fotografijama na fb stranici škole.
Izvijestila: Silvija Vukašinović
[više]Erasmus+ Budimpešta, Mađarska strukturirani tečaj
Autor: Administrator , 4. 3. 2024. 06:49
U sklopu Erasmus akreditacije i Erasmus plana naše škole, sudjelovala sam u vremenu od 19. do 24. veljače na tečaju „Europass Teacher Academy; Happy Schools: Positive Education for Well-Being and Life-Skills Development“ u Budimpešti. Tečaj se je održavao na adresi Converzum, 3/a Károly körút, Budapest.
Prvi dan tečaja započeo je predstavljanjem sudionika. Prvo se predstavila voditeljica tečaja Zsuzsa Tölgyesi, a potom ostali sudionici (8 sudionika iz Španjolske, 2 sudionika iz Portugala, 1 sudionik s Cipra, 1 sudionik iz Hrvatske, 2 sudionika iz Estonije, 2 sudionika iz Litve, 2 sudionika iz Grčke te ja). Prvog dana tečaja proveli smo sljedeće aktivnosti: uvod u tečaj i školu; prezentacije škola sudionika; aktivnosti ledolomaca koristeći dramu za razvijanje povjerenja .
Nakon tečaja smo krenuli u vođeni obilazak Budimpeštanskih znamenitosti.
Aktivnosti drugog dana tečaja bile su: pozitivno obrazovanje; primjena pozitivne psihologije u obrazovanju: učenici, učitelji i obiteljski izazovi; zdrav duh; razmjena iskustava: problemi sudionika u obrazovanju. Kroz aktivnosti smo obradili nekoliko tema. Vidokrug u tunelu – osoba koja je u problemu često ne može vidjeti širu sliku te je orjentirana samo na problem koji ima. Obradili smo i toksičnu pozitivnost, pozitivno tračanje, razliku između simpatije i empatije te „emocionalna granularnost“ – što se bolje mogu opisati emocije – bolje nošenje s njima.
Treći dan smo imali sljedeće aktivnosti: osmišljavanje programa pozitivnog obrazovanja: aktivnost prednosti i vrline – 1.dio. „Core valeus“ – suštinske vrijednosti svakog čovjeka, „The Dictionary of Obscure sorrows“ – statiranje u tuđoj priči, „CBT Thought Record“ – dnevnik misli iz kojega se, temeljem činjenica, prebacijemo iz negativnih u pozitivne misli.
Četvrti dan se obrađivalo osmišljavanje programa pozitivnog obrazovanja: aktivnost prednosti i vrline – 2.dio te oluja ideja u školi, osobni projekt. „Flow“ – poželjan izazov – stanje uma kad je izazov za mrvicu veći od trenutnih sposobnosti.
Peti dan smo obrađivali meditaciju i njezinu važnost za stanje uma pojedinca. U stresu koji svaki učitelj proživljava postoji potreba za svjesnim preusmjeravanjem misli te meditacijom u sigurnom okruženju radi ostvarivanja osobnog mira. Imali smo i aktivnost samorefleksije i provedbu osobnog projekta. Evaluacija kolegija: pregled stečenih kompetencija, povratna informacija i rasprava.
Zadnji dan smo javnim prijevozom bili na organiziranom izletu u mjesto Szentendre u kojem nam je prikazan jedan dio mađarske povijesti.
Stečeno iskustvo je bilo korisno te vjerujem da će mi poslužiti za primjenu u daljnjem radu.
Izvijestila Nikolina Jakić, nastavnica matematike i informatike
[više]Erasmus+ Sardoal, Portugal - promatranje nastave
Autor: Administrator , 1. 3. 2024. 09:21
Tijekom prošlog tjedna, dok su se učenici odmarali od svojih školskih obaveza, nekoliko nas iz OŠ Višnjevac posjetilo je druge zemlje i škole i sudjelovalo u različitim aktivnostima. Nas dvije nastavnice, nastavnica engleskog i njemačkog jezika Doroteja Vojedilov i nastavnica matematike i fizike Mirjana Bagarić, sudjelovale smo u job shadowing-u, tj. promatranju nastave u mjestu Sardoal u Portugalu. Tijekom pet dana boravile smo u školi pod nazivom Agrupamento de Escolas de Sardoal. Osim učitelja ove škole, upoznale smo i učitelje iz Francuske, Španjolske i Švedske te se nadamo da ćemo u skoroj budućnosti posjetiti i njihove škole i učiti od njihovih učitelja.
Kao što je to slučaj u većini portugalskih škola, školu u Sardoalu pohađaju učenici od šeste do osamnaeste godine (od 1. do 12. razreda), do kada i traje obavezno školovanje. Nova školska zgrada, koja je izgrađena prije dvije godine, svakodnevno prima 500 učenika. Škola je ograđena visokom ogradom te učenici mogu ući samo na jedan ulaz pri čemu se koristeći svoju karticu trebaju prijaviti. Na taj način se lakše prati nazočnost ili odsustvo učenika s nastave. Osim tehnički izuzetno dobro opremljenih učionica i laboratorija, škola ima i veliku sportsku dvoranu, vanjske sportske terene i vježbalište. Za razliku od naše škole, u ovoj školi prevladavaju bijela i siva boja, nema šarenih zidova, postera i oslikanih prozora, no vesela lica učenika i nastavnika čine ovaj prostor vrlo ugodnim za učenje i rad.
Iako smo sudjelovale na nastavi u različitim razredima, ovisno o predmetu koji predajemo, obje smo bile u situaciji razgovarati s učenicima koje je zanimalo zašto smo tu, kako nam se sviđa Portugal, znamo li neke portugalske riječi, a naravno došli smo i do nezaobilazne teme sporta i nogometa gdje su nam učenici bez problema imenovali naše nogometaše. Zanimljivo je da se razredi povremeno dijele tako da je dio razreda npr. na satu engleskog jezika, a dio razreda na portugalskom. Na taj način se i učitelji mogu kvalitetnije posvetiti svakom učeniku te su vidljivi pozitivni rezultati takvog načina rada.
I portugalski učenici koriste udžbenike više godina za redom (većinom šest godina), nakon čega slijedi novi odabir. U udžbenike ništa ne pišu, već imaju bilježnice i fascikle u koje ulažu radne listiće. Nastava počinje u 8.15, sati traju 50 minuta, a između dva sata je uvijek odmor od 10 minuta. Od 12.30 do 13.20 učenici imaju ručak u kantini koji smo i mi isprobale i ocijenile s čistom peticom! Učenici do 12. godine ne plaćaju ručak, a nakon toga imaju mogućnost plaćanja ili donošenja vlastite hrane. U školi je zabranjena uporaba novca – svaki učenik ima karticu pomoću koje može plaćati hranu, a jednako tako može kupiti i nešto od školskog pribora budući da se u školi nalazi papirnica s najosnovnijim priborom. Učenici su u školi ponekad i do 17 ili 18 sati te su s nama podijeliti problem oko manjka vremena za učenje i pisanje zadaće. Ukoliko imaju pauzu, često odlaze u predivnu knjižnicu i ovdje uče.
Sudjelovale smo i na projektnoj nastavi. Učenici viših razreda imaju tri sata projektne nastave tjedno. Unutar razreda dogovaraju se o projektima koje žele provesti, na koji način će ih predstaviti, kako će prikupiti novac ukoliko im je on potreban za provedbu projekta (npr. za materijale, putovanje i sl.). Učenici vrlo ozbiljno pristupaju svojim zadacima i zadanim rokovima te uspješno dovršavaju započete projekte. Na ovaj način potiče se suradnja, kritičko promišljanje i razvoj poduzetničkog duha, vještine za budućnost!
Vrlo je zanimljiv i način vrednovanja učeničkog rada i napretka. Budući da su učenici bili preopterećeni količinom ispita, doneseno je pravilo prema kojem učenici trebaju tijekom polugodišta biti tri puta brojčano ocijenjeni i tri puta opisno. Od ove tri brojčane ocjene, samo jedna smije biti iz ispita, a ostale dvije učenici će dobiti na druge načine. Učenici nižih razreda nemaju brojčane, već samo opisne ocjene. Učenici u srednjem ciklusu obrazovanja (od 5. do 9. razreda) imaju ocjene od 1 do 5, a učenici srednje škole imaju ocjene od 1 do 20.
Od ove godine učenici petih i šestih razreda uključeni su u pilot projekt: Nastava bez mobitela. Na početku dana ostavljaju mobitele u kutiji, a smiju ih uzeti samo ukoliko ih nastavnik treba za nastavu. Mobitele dobijaju na kraju nastavnog dana. Roditelji su podržali ovaj projekt te škola planira postupno uvoditi ovu praksu i u ostale razrede.
U školi vlada opuštena i prijateljska atmosfera, u učionicama disciplina i marljiv rad, a učenici i nastavnici su otvoreni za diskusije te vrlo uspješno međusobno surađuju. Od srca zahvaljujemo školi u Sardoalu na predivnom tjednu te mnoštvu novih saznanja i iskustva koje smo tamo stekle.
Više fotografija pogledajte na Facebook stranici škole.
Izvijestile Doroteja Vojedilov i Mirjana Bagarić
[više]Čajanka sa sedmašima
Autor: Administrator , 28. 2. 2024. 18:02
Napokon je došao trenutak koji smo dugo čekali. Unutar knjižnice uspješno smo uredili i prostor za čitaonicu. Osim što učenici u čitaonici vrlo rado provode odmore, postojala je velika želja da se taj prostor pretvori u prostor gdje učitelji i učenici mogu provoditi razne aktivnosti poput radionica i projekata koji nastaju u suradnji s knjižnicom. Potaknuta događajima i promjenama nastalim u prostoru knjižnice, Tihana Karika, nastavnica Hrvatskog jezika došla je na odličnu ideju. Čajanka je bila njezin način kako kvalitetno provesti vrijeme s cijelim razredom u knjižnici. Učenici sedmih razreda pozvani su da u školu ponesu omiljenu šalicu i vrećicu čaja. Knjižnica je odisala predivnim mirisima kamilice, mente, đumbira i raznog voća. Čaj, knjižnica i popularna glazba doveli su obradu književnog djela u sasvim drugu dimenziju. Učenici su uz ispijanje omiljenog čaja učili o raznim žanrovima popularne glazbe, njihovim obilježjima, najpoznatijim izvođačima i pjesmama pojedinog žanra. Drugi sat posvetili smo domaćoj hip hop grupi TBF te njihovoj pjesmi Lud sam za njom. Ovog puta učenici nisu samo čitali pjesmu, nego su slušali izvedbu i pjevušili, a potom je uslijedila obrada odslušanog djela. Zadovoljstvo na licima učenika pokazalo nam je kako je projekt i više nego uspješan i kako su knjižnica i čitaonica zaživjele u punom kapacitetu. Do idućeg projekta – radujem se svim vašim idejama i pozivima na suradnju!
Više fotografija ovog lijepog događaja možete pronaći na našoj Facebook stranici.
Izvijestila: Ivana Lilijan Maligec, knjižničarka
[više]Ozelenimo gradove i općine Hrvatske
Autor: Administrator , 28. 2. 2024. 17:56
Učenici Izbornog predmeta građanskog odgoja i obrazovanja u 8. razredu ekološku dimenziju obilježili sadnjom voćke trešnje u školskom parku pokraj dječjeg igrališta.
Ekološka udruga Urbano zeleni laik je organizirala akciju sadnje stabala i ostalog bilja u urbanom području na nacionalnoj i lokalnoj razini pod motom Ozelenimo gradove i općine Hrvatske a pod pokroviteljstvom: Ministarstva poljoprivrede i Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja. S ovim aktivnostima želimo podići razine svijesti o važnosti očuvanja i unapređenja zelene infrastrukture u urbanim područjima. Razvijanje svijesti o važnosti stabala i zelene infrastrukture za čovjeka i njegovu životnu sredinu te poticanje aktivnog sudjelovanja u ozelenjivanju urbanih područja. Razvijanje svijesti o važnosti zelene infrastrukture kao izvora čistog zraka, bio raznovrsnosti, povoljnog klimatskog scenarija, a ujedno i zdravijeg života za čovjeka u urbanoj sredini. Želimo što više novih sadnica na ulicama i više voćaka u parkovima! Zahvaljujemo na potpomognutoj sadnji našim učenicima građanskog Leu Bistroviću i Matiji Novakoviću iz 8.b razreda, domaru škole Andriji Lubini, Poljoprivrednom institutu Osijek na doniranoj sadnici kao i na suradnji u razmjeni sadnica ravnatelju Domagoju Šokičiću iz OŠ Tin Ujević, Osijek. Nekoliko fotografija pogledajte na Facebook stranici škole.
Izvijestila: učiteljica građanskog, Silvija Vukašinović
[više]Transparentnost trošenja sredstava
Autor: Administrator , 20. 2. 2024. 13:44
Pod "Katalog infomracija" (navigacija lijevo) objavljivat ćemo mjesečno trošenje sredstava Osnovne škole Višnjevac. Na temelju članka 144. stavka 12. Zakona o proračunu (»Narodne novine«, broj 144/21) i prema Naputku o okvirnom sadržaju, minimalnom skupu podataka te načinu javne objave informacija o trošenju sredstava na mrežnim stranicama jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te proračunskih i izvanproračunskih korisnika državnog proračuna i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave Osnovna škola Višnjevac objavljuje podatke o trošenju za mjesec siječanj 2024.g. Objeve za Grad Osijek su na iTransparentnost.
Završni financijski izvještaj za 2023 - ispravak
Autor: Spomenka Stanić, 14. 2. 2024. 14:53
U navigaciji lijevo pod "Katalog informacija" objavljen je Završni financijski izvještaj za 2023. godinu - ispravak.
[više]Antun, Lukas i David naši su najosmaši :)
Autor: Administrator , 7. 2. 2024. 16:53
Danas smo održali izbore za „najosmaša“ u prostoru škole. Ovo je dvanaesta školska godina u kojoj putem tajnog glasanja učenika i učitelja odlučujemo o našem „najosmašu“. Najprije su u razrednim odjelima učenici predložili po pet svojih kandidata. Prema glasovima učenika u drugi krug glasanja ušli su: 8.a – Antun Ivankov, Julia Jurić, Nina Komar, Gabrijel Medvidović, Lovro Šubić; 8.b – Noa Kapraljević, Lukas Kučinac, Andrej Marinović, David Špoljarić Petar Zrno; 8.c – Petar Kolarić, Gabriel Rukavina, Karlo Rupnik, Domagoj Schneider, David Stjepanović. Svi oni su se danas nalašli na glasačkim listićima. Za njih su glasali svi učenici i svi učitelji (članovi Razrednog vijeća 8.abc). Izborno povjerenstvo bilo je u sastavu Nikolina Brčić (8.a), Danijela Adamović (8.b) i Ana Marija Horvat (8.c). Nakon izbora, izborno povjerenstvo je prebrojalo glasove i proglasilo „najosmaša“ za svaki razredni odjel. U 8.a razredu je održan još jedan krug glasanja jer su dva kandidata imala jednaki broj glasova. Naši najosmaši za ovu godinu su: Antun Ivakov (8.a), Lukas Kučinac (8.b) i David Stjepanović (8.c). Najosmaši će biti posebno nagrađen na kraju školske godine te će u posebnom izdanju Glasa Slavonije „Osječki osmaši“ biti istaknuti kao najosmaši naše škole.
Čestitamo pobjednicima!
Zahvaljujemo našem izbornom povjerenstvu. Zahvaljujemo i svim učenicima i učiteljima koji su sudjelovali. Izbori su prošli u miru i demokratskom duhu. Prebrojavanje glasova i bodova po kriterijima bilo je pošteno i transparentno.
[više]Završni financijski izvještaj za 2023. godinu
Autor: Administrator , 2. 2. 2024. 11:07
U navigaciji lijevo pod "Katalog informacija" objavljen je Završni financijski izvještaj za 2023. godinu.
[više]Nove funkcionalnosti e-Dnevnika za učenike i roditelje
Autor: Administrator , 11. 1. 2024. 10:57
U e-Dnevnik za učenike i roditelje dodane su sljedeće funkcionalnosti:
- Redizajnirano sučelje za učenike i roditelje – s novim dizajnom korisnicima je dostupna nova struktura i logika izbornika te novi izgled ikona i ostalih grafičkih elemenata. Redizajn obuhvaća web sučelje i mobilnu aplikaciju. U sklopu ove nadogradnje omogućeno je i korištenje tamne teme.
- Katalog CARNET-ovih usluga - ova funkcionalnost omogućuje prikaz CARNET-ovih usluga koje su dostupne učenicima i roditeljima.
- Funkcionalnost za opravdavanje izostanaka – u e-Dnevniku za roditelje omogućeno je roditeljima da mogu opravdati izostanak učenika (podnijeti Zahtjev za opravdavanje). Roditeljima je omogućeno da pri opravdavanju izostanaka mogu priložiti ispričnicu u slučaju kada je to potrebno.
- Prikaz prosjeka ocjena – učenicima i roditeljima je omogućen prikaz prosjeka ocjena za nastavne predmete. Korisnicima je navedena napomena da je prosjek informativnog karaktera i da zaključna ocjena iz nastavnog predmeta ne mora proizlaziti iz aritmetičke sredine upisanih ocjena.
- Grafički prikaz ocjena – na kartici s ocjenama omogućen je grafički prikaz ocjena po mjesecima za aktualnu školsku godinu.
- Grafički prikaz izostanaka – na kartici s izostancima omogućen je grafički prikaz izostanaka prema tipu upisanih izostanaka.
- U skladu s navedenim nadogradnjama napravljene su prilagodbe i optimizacije na mobilnim aplikacijama za Android i iOS kako bi korisnici na mobilnim uređajima mogli koristiti sve nove funkcionalnosti.
Vezano za funkcionalnost za opravdavanje izostanaka, ista je dostupna isključivo na sučelju za roditelje na koje se roditelji prijavljuju koristeći neku od vjerodajnica iz sustava e-Građani. Roditelj se u sustav može prijaviti nakon što je razrednik unio njegov OIB i omogućio mu pristup sučelju za roditelje. Stoga se mole roditelji koji žele koristiti ovu novu funkcionalnost e-Dnevnika da se jave svojim razrednicima i dostave svoj OIB broj kako bi ga razrednik unio i omogućio pristutp toj funkcionalnosti.
Upute za učenike i roditelje su dostupne na poveznici:
[više]« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Popis srednjih škola... |