Temeljem sjajnih rezultata projekta školskoga debatnog kluba EU4mE&U (najeuropskiji nacionalni projekt u 2018.), naša je škola u listopadu 2019. dobila službeni poziv Europskoga parlamenta (Ureda u RH) za uključivanje u program Škola ambasador Europskoga parlamenta/European Parliament Ambassador School (EPAS).
12 EPAS-ica zajedno - Kako prepoznati lažne vijesti na internetu
Autor: Ivana Opačak, 10. 3. 2022.
Svakim nam je danom sve dostupnija sve veća količina informacija. Činjenica je to koja nam često olakšava život, no pred nas stavlja i brojne izazove… Centar za nestalu i zlostavljanu djecu (koji upravlja Centrom za sigurniji internet) danas je organizirao mrežno događanje Kako prepoznati lažne vijesti na internetu (na platformi Zoom, 16.30 - 18.00) za sve zainteresirane škole ambasadorice EP-a. Na radionici su, s vršnjacima iz 11 partnerskih škola, sudjelovali učenici 2. e razreda s razrednicom Ivanom Opačak.
Na poticaj nastavnice Zorice Kujundžić iz Obrtničko-industrijske škole u Imotskome (naše partnerske škole u EPAS programu i eTwinningovu projektu Ulicom hrvatskoga jezika), pridružili smo se ovome zanimljivom i veoma korisnom događanju koje su moderirale Martina Nikolić, mag. psych., i Ana Veočić, mag. act. soc.. Na digitalnome su plakatu istaknuta imena ostalih škola sudionica.
Učenici 12 škola iz cijele Hrvatske dijelili su, koristeći interaktivnu platformu Mentimeter, svoja promišljanja o popularnosti i svrhovitosti pojedinih društvenih mreža te učili o tome kako vrednovati mrežne izvore, kritički pristupiti informacijama i analizirati jesu li istinite.
Potom su sudjelovali u radionici, procjenjujući, u Breakout sobama, jesu li određene vijesti istinite ili lažne. (Dokument s poveznicama na zadane vijesti nalazi se u prilogu ovome tekstu. Provjerite... Znate li vi - istina ili laž? Mi znamo. Pitajte nas...)
Uslijedila je tematska rasprava sa zaključcima i kviz znanja. Najbrži prst i najviše znanja pokazali su učenici Gimnazije Metković - čestitke njima, ali i svim ostalim učenicima koji su pokazali zavidnu razinu aktivnosti i predanosti zadatcima.
Bilo je ovo jedno sasvim drugačije druženje. Učvrstili smo projektnu suradnju - ponovit ćemo!
Evo što su, po završetku događanja, napisale učenice 2. e i razrednica:
Meni je bilo jako zanimljivo. Nije bilo dosadno kao što nekad na nekim sastancima zna biti. Teme su bile raznolike, što je veliki plus. Super mi je što smo radili u skupinama. Upoznala sam tri cure iz Ekonomske škole Požega, Nikolu i Laru, tj. dvije Lare i dvije Lucije. I kviz je na kraju bio odličan! Samo šteta što nije bilo više pitanja… (Katja Radošević)
Meni je isto bilo super, jako zanimljivo. Samo što se iz nekog razloga nisam mogla priključiti kvizu na kraju. Rad u skupinama je također bio 10/10. (Maja Vinković)
Stvarno mi je bilo zanimljivije i od Erasmus sastanaka, ali, kada su nas podijelili u grupe, pisalo mi je da sam sama u grupi, Zoom mi je zablokirao i samo me izbacilo… (Ema Tomašić)
Ne sjećam se da sam ikada toliko uživala u druženju - i učenju - s učenicima i kolegama... Biti "online" sa svojim učenicima kojima je nastava završila - u 13.00... Biti u radnoj skupini s nepoznatim učenicama, pred veoma zahtjevnim zadatkom - i osjećati se kao u razredu, kao "doma"... Neprocjenjivo! (PO)HVALA školi-organizatoru, predavačicama-suradnicama i baš svim sudionicima, osobito učenicima koji su - oduševili! (Ivana Opačak)
Šk. god. 2023./2024.
VAŽNO. Obratite pažnju na odabir udžbenika iz stranih jezika (1. strani jezik - nastavljači i 2. strani jezik - početnici) te izbornih predmeta vjeronauka ili etike.