SUDJELOVANJE U SVJETSKOJ UČIONICI – GLOBAL CLASSROOM
U subotu, 3. listopada, pet učenica 2. a razreda (Gabrijela Ivanjko, Lucija Barišić, Dorotea Magdić, Anamarija Ceranić i Roberta Mihaljević), zajedno sa svojom profesoricom Engleskoga jezika Marijanom Smolčec, sudjelovale su u jednosatnoj Global Classroom videokonferenciji i to s učenicima iz raznih dijelova svijeta: Japana, Tajvana, Malezije, Šri Lanke, Pakistana, Indije, Indonezije, SAD-a, Filipina, Rusije, Vijetnama i Meksika. Učenice su u subotnje poslijepodne oko 14 sati, svaka od svoje kuće, pristupile Zoom platformi kako bi sa svojim kolegama iz cijeloga svijeta raspravljale o utjecaju društvenih mreža na mlade, prednostima i nedostacima istih. I dok je kod nas bilo poslijepodne, učenici iz Japana i ostalih azijskih zemalja spremali su se za noćni život, a Meksikanci i Amerikanci tek su se probudili.
Profesorica Smolčec zajedno je s drugim nastavnicima moderirala i pomagala učenicima da izraze svoje mišljenje i uvježbavaju komunikaciju na engleskom jeziku. Ovaj je način rada zamišljen tako da se učenici nakon ulaska u glavnu sobu u Zoomu, slučajnim odabirom preraspodijele po manjim sobama za razgovor i zajedno dođu do određenih zaključaka.
Profesorica Smolčec imala je tako priliku razgovarati s učenicama iz Japana, Vijetnama i Filipina. Istu su priliku imale i učenice naše škole koje su za mentore imale kolege iz raznih dijelova svijeta, npr. Filipina, Pakistana i SAD-a.
Učenice su nakon konferencije bile pune dojmova. Pročitajte što kažu o ovom iskustvu.
Lucija Barišić i ja bile smo u grupi sa STEM profesorom iz Filipina, Mc Largom, učenicom prvoga srednje iz Indije, Shubhi, učenicom trećega razreda srednje iz Meksika, Germanijom i jednim učenikom četvrtoga razreda srednje, Audiosetom iz Indije. U sobi broj 5 bilo je vrlo dinamično i živo! Učenica iz Indije pripremila je čak i kratku prezentaciju na temu utjecaja društvenih mreža na mlade i svi smo bili jednako uključeni u raspravu. Uvažili smo svačije mišljenje, jednako ga tako i protumačili, odnosno objasnili. Većinom smo govorili o pozitivnim utjecajima društvenih mreža na mlade, ali ni onaj loš utjecaj nije ostao nezapažen. Profesor je bio vrlo drag i unosio je pozitivnu energiju! (Gabrijela Ivanjko)
Ja sam bila s četvero ljudi iz Indije. Govorili smo o dobrim i lošim stranama društvenih mreža, kako iste utječu na nas. Više smo se koncentrirali na negativnu stranu jer smo smatrali da se ne spominje dovoljno. Razgovarali smo o važnosti zaštite podataka na društvenim mrežama i zaključili da moramo paziti što, kako i gdje objavljujemo. Nadalje smo razgovarali o najpopularnijoj mreži danas, TikToku. Razgovarali smo o tome kakve sadržaje gledamo na spomenutoj aplikaciji i kako ona utječe na nas. (Dorotea Magdić)
Bila sam u grupi s profesorom iz Pakistana i učenicima iz Japana. Bili su jako dragi i zbilja smo puno razgovarali, a nakon toga imali smo priliku razgovarati s Amerikancima, koji su također bili ugodni sugovornici, ali im je trebalo vremena za geografsku orijentaciju... (Roberta Mihaljević)
Naše su učenice ostavile odličan dojam, ne samo izvrsnim poznavanjem engleskoga jezika, već i zbog kritičkoga promišljana tijekom rasprava.
Zahvaljujemo japanskom kolegi Koheiju Nakashimi koji je idejni začetnik ove Globalne učionice, a na čijem se pozivu za suradnju profesorica Smolčec rado odazvala. Uskoro se ponovno družimo jer naši učenici žele stjecati neka nova iskustva, uvježbavati govor na engleskomu jeziku i učiti o nekim nama sasvim drugačijim kulturama, ili kako je to Dorotea Magdić opisala u jednoj rečenici: Imam hrpu novih prijatelja iz cijelog svijeta!
Marijana Smolčec, prof. mentor
Korisne stranice | ![]() |
![]() |
Ustanove | ![]() |
• Učenički dom Ogulin |
• Obrtnička i tehnička... |
• Osnovna škola I. B. ... |
• Prva osnovna škola O... |
• Osnovna škola Josipdol |
• Osnovna škola Plaški |
• Dječji vrtić Bistrac |
• Gradska knjižnica |
![]() |
Državna matura | ![]() |
![]() |
Dnevni tisak | ![]() |
![]() |
Zanimljive stranice | ![]() |
![]() |
Pretraživači | ![]() |
• Wolfram Alpha |
• Bing |
• Yahoo |
• Altavista |
![]() |