Nastavnici iz strukovnih škola na eTwinninogovom međunarodnom seminaru o medijskoj pismenosti u strukovnim školama
Nakon dugog razdoblja održavanja virtualnih mobilnosti, održana je međunarodna eTwinningova edukacija na temu medijske pismenosti u Madridu. Ova aktivnost financiranja je u okviru eTwinning programskih aktivnosti koje su dio programa Erasmus+ u organizaciji Agencije za mobilnost i programe EU. Edukacija pod nazivom VET: From students to preofessionals Skills for media literacy bila je namijenjena odgojno obrazovnim djelatnicima u strukovnom obrazovanju i održana je u razdoblju od 11. – 14. studenog 2021. godine, a sudjelovali su eTwinneri iz Portugala, Cipra, Hrvatske, Češke, Slovenije, Turske, Slovačke i zemlje domaćina Španjolske. Republiku Hrvatsku predstavljali su: Branko Rumenović iz Gimnazije i strukovne škole Bernardina Frankopana iz Ogulina, Dajana Jelavić iz Srednje škole Jure Kaštelana iz Omiša i Zorica Hrgovčić iz Prve ekonomske škole iz Zagreba.
Edukacija je započela zanimljivim predavanjem dr. Daniela Wuebbena na temu Medijska pismenost – učenje i poučavanje u virtualnom okružju. Dr. Wuebben istaknuo je važnost medijske pismenosti u obrazovanju 21. stoljeća te naglasio kako ona ne obuhvaća samo pristup medijima i kritički osvrt na dostupni sadržaj već i sposobnost komuniciranja u različitim okruženjima. Medijsku pismenost povezao je s pet pitanja na koje bi svaki korisnik trebao odgovoriti prilikom evaluacije dostupnog sadržaja, a to su: Tko je autor sadržaja?, Koji je širi kontekst ovog sadržaja?, Koje su metode korištene za privlačenje moje pažnje?, Što se ovim sadržajem promiče? i Zašto je ovaj sadržaj nastao?.
Prvog dana edukacije provedena je i networking aktivnost sa svrhom upoznavanja i povezivanja sudionika na način da su generirane projektne ideje za pojedina područja: poduzetništvo marketing, sport, tradicija i ostala područja. Također, predstavljen je obrazovni sustav Španjolske s naglaskom na specijalizaciji u području strukovnog obrazovanje. Strukovno obrazovanje istaknuto je kao važan segment za društvo kao i njegovo povezivanje s poslovnim organizacijama.
Drugog dana edukacije održane su dvije radionice. Tema prve radionice pod vodstvom Julie Galán Bermejo bila je povezanost poslovnog planiranja i eTwinninga, dok je Alicia Sánchez Ortiz naglasila važnost društvenog poduzetništva i predstavila vrlo zanimljivu metodu predstavljanja vlastite ideje pod nazivom Elevator pitch. Polaznike je pozdravio i predstavnik Španjolske nacionalne organizacije za potporu eTwinningu koji je polaznicima prezentirao primjere uspješnih eTwinning projekata i kolaboracije. Učenici u projektnim aktivnostima na platformi eTwinning moraju međusobno komunicirati kao i promišljati o temama koje su važne u 21. stoljeću, a sve s ciljem jačanja jezičnih kompetencija, razvijanja poduzetničkih i socijalnih vještina. Istaknuti su i IKT alati pomoću kojih se kolaboracija može odvijati na eTwinning platformi.
U drugom dijelu dana sudionici edukacije bili su podijeljeni u međunarodne timove s ciljem razvijanja projektnih ideja koje će provoditi u svojim školama nakon povratka s ove mobilnosti. Kao rezultat ove suradnje nastali su sljedeći projekti:
Potom je slijedio obilazak Madrida i večera u restoranu Botilleria Madrid. Posljednjeg dana ove edukacije projektne ideje su registrirane na platformi eTwinning, a predavanje na temu Novi Erasmus program održao je Raúl García Martíns, savjetnik za strukovno obrazovanje iz španjolske Nacionalne agencije za Erasmus+ program.
Zorica Hrgovčić, Dajana Jelavić, Branko Rumenović
Korisne stranice |
Ustanove |
• Učenički dom Ogulin |
• Obrtnička i tehnička... |
• Osnovna škola I. B. ... |
• Prva osnovna škola O... |
• Osnovna škola Josipdol |
• Osnovna škola Plaški |
• Dječji vrtić Bistrac |
• Gradska knjižnica |
Državna matura |
Dnevni tisak |
Zanimljive stranice |
Pretraživači |
• Wolfram Alpha |
• Bing |
• Yahoo |
• Altavista |