Učenje o klimatskim promjenama dovelo do nagrade Škola izvrsnosti Climate Action projekta
Gimnazija i strukovna škola Bernardina Frankopana iz Ogulina već drugu godinu sudjeluje u projektu o klimatskim promjena pod nazivom Climate Action Project. I ove godine u projekt su se uključili učenici zanimanja ekonomist pod vodstvom profesora Branka Rumenovića.
Climate Action Project pokrenula je obrazovna neprofitna organizacija Take Action Global sa sjedištem u SAD-u, koja ima misiju ohrabriti učenike da poduzmu akcije za čišće okruženje do 2030. godine. S vizijom klimatskog obrazovanja za sve, Take Action Global kombinira nastavne planove i programe za okoliš s projektima koje vode učenici, dijeleći ideje, znanja i iskustva s lokalnim i globalnim zajednicama, voditeljima obrazovanja i partnerskim organizacijama. Projekt su podržale vlade 16 svjetskih zemalja, a među njima je i Republika Hrvatska. Osim država, projekt su podržale i brojne svjetske organizacije kao što su WWF, NASA, UN, LEGO Education, Cartoon Network, znanstvenici i javne osobe, kao što su Dalaj Lama, kraljica Elizabeta II., dr. Jane Goodall i dr. O projektu izvještavaju mediji iz brojnih zemalja sudionica projekta, National Geographic, BBC i CNN.
Projekt omogućuje učenicima i učiteljima suradnju na temama zaštite okoliša. Tijekom projekta učenici u svojim učionicama istražuju uzroke i učinke klimatskih promjena te imaju priliku razvijati rješenja i poduzimati akcije. Učenici se educiraju o klimatskim promjenama i prijetnjama okolišu te osvještavaju svoje ponašanje i razmišljanje društva prema klimi i okolišu. U projektu sudjeluje preko 2,7 milijuna učenika iz 12 858 škola u 146 država svijeta. Uključivanjem u ovaj projekt učenici Gimnazije iz Ogulina dobili su oznaku Climate Action Project 2021 Classroom, a nastavnik je postao Climate Action Project Educator za 2021./2022. godinu.
U okviru projekta, koji traje šest tjedana, za nastavnike je pripremljen kurikulum za podučavanje, mrežna platforma na koju se mogu postavljati materijali koji nastaju za vrijeme realizacije aktivnosti projekta, raspored suradnje s drugim nastavnicima i sl. Učenici i nastavnici u tom su razdoblju obrađivali sljedeće teme: uzroci i učinci klimatskih promjena, klimatske akcije i rješenja – od lokalnog do globalnog te izgradnja akcija kroz suradnju. Podučavanje o klimatskim promjenama u školi iz Ogulina povezano je s ekonomijom pa su učenici učili o tome kako klimatske promjene utječu na ekonomiju i obratno.
Kroz suradničko učenje, učenje kroz rad, učenje u igri, učenje od stručnjaka, razvijale su se kod učenika suradnja, kreativnost, suosjećanje, kritičko razmišljanje i rješavanje problema. U drugom tjednu projekta učenici iz Ogulina ostvarili su suradnju s učenicima i nastavnicima iz Adventist Collage of Yaoundé (CAY) iz Cameroona. Učenici su razmjenjivali znanja i iskustva o projektu virtualno putem aplikacije ZOOM te koristili ostale mrežne aplikacije kao što su Linoit, Padlet i Youtube u zajedničkom radu.
U posljednjem tjednu projekta, 4. studenoga, održao se Climate Action Day. To je cjelodnevni webinar na kojem brojni stručnjaci i znanstvenici iznose svoja iskustva. Koen Timmers i dr. Jennifer William na tom webinaru ugostili su i engleskog princa Williama, predsjednika Republike Sejšeli Jamesa Alixa Michaela, princezu Esmeraldu od Belgije, Ricka Davisa (NASA), Matta Larsen-Daw (WWF), predstavnike UN, znanstvenike i aktiviste u području klimatskih promjena.
U sklopu Climate Action Day dodijeljene su nagrade Climate Action Project School of Excellence za 250 škola u svijetu koje su prepoznate zbog svog intenzivnog rada na klimatskom obrazovanju u cjeloškolskom pristupu. Nagradu su objavili glumac Dan Russel i mlada glazbenica Nandi Bushell, a priznanje su dodijelili Cartoon Network Climate Champions i Climate Action Project. Gimnazija i strukovna škola Bernardina Frankopana iz Ogulina prepoznata je kao škola koja intenzivno radi na klimatskom obrazovanju te je nagrađena ovom vrijednom nagradom.
U nastavku donosimo izjave sudionika međunarodnog događaja Climate Action Day:
Učionica Climate Action Project 2021. iz Ogulina izišla je iz svojih okvira te se proširila virtualno na cijeli svijet. Sudionici učionice, učenici i nastavnik, razvijali su virtualnu suradnju, razmjenjivali znanja i iskustva te stjecali i usvajali praktična znanja o klimatskim promjenama te povezanosti klimatskih promjena i ekonomije. Projekt je omogućio učenicima stjecanje i nadogradnju jezičnih, komunikacijskih i prezentacijskih vještina te razvijanje digitalnih i međukulturalnih kompetencija. Međupredmetne teme Učiti kako učiti, Poduzetništvo, Upotreba IKT-a, Osobni i socijalni razvoj, Zdravlje, Održivi razvoj te Građanski odgoj i obrazovanje provlačile su se kroz sve aktivnosti projekta te dale ovom projektu međupredmetni karakter.
Branko Rumenović, univ.spec.oec.
Izvori:
Mrežna stranica projekta: https://www.climate-action.info/
Kurikulum projekta: https://www.climate-action.info/curriculum
Climate Action Day: https://www.climate-action.info/day/
Korisne stranice | ![]() |
![]() |
Ustanove | ![]() |
• Učenički dom Ogulin |
• Obrtnička i tehnička... |
• Osnovna škola I. B. ... |
• Prva osnovna škola O... |
• Osnovna škola Josipdol |
• Osnovna škola Plaški |
• Dječji vrtić Bistrac |
• Gradska knjižnica |
![]() |
Državna matura | ![]() |
![]() |
Dnevni tisak | ![]() |
![]() |
Zanimljive stranice | ![]() |
![]() |
Pretraživači | ![]() |
• Wolfram Alpha |
• Bing |
• Yahoo |
• Altavista |
![]() |