Školsko istraživanje – Komunikacija unutar organizacije
Od listopada do prosinca 2022. godine učenici 3.c razreda Gimnazije i strukovne škole Bernardina Frankopana iz Ogulina, zanimanja ekonomist, sudjelovali su na školskoj razini istraživanja Komunikacija unutar organizacije. Istraživanje je osmišljeno i provedeno na satu Statistike s ciljem povezivanja teorijskog i praktičnog znanja.
Istraživanje je podijeljeno u nekoliko dijelova, a cijela aktivnost dio je školskog projekta „The World of Statistics“ koji se u našoj školi odvija od 2013. godine i dio je školskog kurikuluma. Prvi dio aktivnosti odnosi se na kvantitativno istraživanje, odnosno prikupljanje podataka pomoću ankete. Ispitivanje je provedeno nad učenicima 4.c i 4.d razreda, a pitanja su bila iz područja komunikacije. U ovom dijelu ispitivanja sudjelovalo je 29 učenika. Rezultati istraživanja pokazali su da učenici koriste face to face komunikaciju više nego online komunikaciju, da je komunikacija važna u izgradnji međuljudskih odnosa, da je s roditeljima važno komunicirati iskreno i otvoreno te da komunikacijom izražavaju osjećaje i mišljenja. Ispitanici su svoje komunikacijske vještine, kao i komunikaciju unutar razreda, ocijenili ocjenama vrlo dobar i odličan.
Druga aktivnost odnosila se na prikupljanje podataka pomoću opažanja. Opažanje je provedeno na satu Osnova ekonomije i Društveno odgovornog poslovanja u 2. c razredu. Promatrani su podatci o verbalnoj i neverbalnoj komunikaciji kod učenika, profesora i asistenta u nastavi. Zanimljivo je napomenuti da profesori koriste verbalnu i neverbalnu komunikaciju na sličan način kao i učenici koji su prisustvovali na navedenim satovima.
Posljednji dio aktivnosti odnosio se na kvalitativno prikupljanje podataka, odnosno prikupljanje podataka pomoću intervjua. U intervjuu je sudjelovalo nekoliko djelatnika naše škole. Ispitanicima su postavljena ista pitanja o komunikaciji, važnosti komuniciranja, tremi te komunikacijskim vještinama. Svi su istaknuli važnost komunikacije i komunikacijskih vještina za organizaciju, ali i to da koriste i verbalnu i neverbalnu komunikaciju te da su imali tremu kad su prvi put komunicirali s profesorima i učenicima.
Svi podatci koji su prikupljeni detaljno su uređeni, analizirani te je donesen zaključak o provedenom istraživanju što je i bit same statistike. Ova aktivnost služila je kao primjena naučenih nastavnih sadržaja te je tako vrednovana. Kroz ovu aktivnost u radu s učenicima primijenjene su i međupredmetne teme kao što su Građanski odgoj i obrazovanje, Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije te Učiti kako učiti.
U sklopu ove aktivnosti izrađeni su i plakati o stanovništvu Grada Ogulina, Karlovačke županije i Republike Hrvatske te je obilježen Europski dan statistike koji se održava 20. listopada. U ovoj aktivnosti sudjelovali su učenici 3.d razreda zanimanja hotelijersko turistički tehničar. Rezultati istraživanja predstavljeni su kao primjer dobre prakse – korištenja statističkog istraživanja u nastavi Statistike.
Branko Rumenović, univ.spec.oec.
Korisne stranice | ![]() |
![]() |
Ustanove | ![]() |
• Učenički dom Ogulin |
• Obrtnička i tehnička... |
• Osnovna škola I. B. ... |
• Prva osnovna škola O... |
• Osnovna škola Josipdol |
• Osnovna škola Plaški |
• Dječji vrtić Bistrac |
• Gradska knjižnica |
![]() |
Državna matura | ![]() |
![]() |
Dnevni tisak | ![]() |
![]() |
Zanimljive stranice | ![]() |
![]() |
Pretraživači | ![]() |
• Wolfram Alpha |
• Bing |
• Yahoo |
• Altavista |
![]() |