preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:

MZOŠ

Prekini lanac

CARNet

Agencija za odgoj i obrazovanje

Nacionalni portal za učenje na daljinu

E knjižnica

Proleksis enciklopedija

Vijesti

Projekt Strategije učenja i poučavanja hrvatskoga kao inoga jezika (2011. – 2012.) - završna konferencija

Odsjek za međunarodnu suradnju Agencije za odgoj i obrazovanje u sklopu bilateralne suradnje Republike Hrvatske i Republike Austrije, a u suradnji s Uredom austrijske koordinatorice za prosvjetnu suradnju, u siječnju 2011. godine započeo je dvogodišnji projekt stručnog usavršavanja Strategije učenja i poučavanja hrvatskog jezika kao inoga jezika (2011. – 2012.). Svrha provođenja Projekta bila je osigurati stručno usavršavanje za učitelje i nastavnike hrvatskoga jezika, učitelje razredne nastave, stručne suradnike i ravnatelje koji poučavaju učenike kojima hrvatski nije materinski  jezik, odnosno kojima je hrvatski jezik strani, drugi ili nasljedni jezik, tj. ini jezik. Tijekom Projekta provedene su različite aktivnosti: četiri dvodnevna modula, međumodularni projektni zadaci, izrada materijala za učenje i poučavanje hrvatskog kao inoga jezika i završna konferencija.


 

Dana  11. rujna 2012. organizirana je završna konferencija na kojoj su predstavljeni rezultati, iskustva polaznika, metode rada, zbornik radova i 30 osposobljenih odgojno-obrazovnih radnika za poučavanje učenika koji imaju pravo na školovanje u Republici Hrvatskoj, a ne znaju ili nedostatno znaju hrvatski jezik. Provođenje Projekta i njegovo značenje i važnost na završnoj konferenciji u ime Grada Zagreba i gradonačelnika Milana Bandića pozdravila je Božica Šimleša, pomoćnica pročelnika Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport. Ispred Veleposlanstva Republike Austrije u Republici Hrvatskoj obratio se Georg Diwald, ministar savjetnik koji je istaknuo da Austrija ima dugogodišnje iskustvo u poučavanju i integraciji inojezičnih učenika. Sudionicima Projekta zaželio je puno sreće u provođenju svega što su naučili. U ime ravnatelja Agencije za odgoj i obrazovanje, Vinka Filipovića, govorila je Tihana Radojčić, pomoćnica ravnatelja. 

Nakon uvodnih riječi i pozdrava, prisutni su imali priliku čuti ponešto o poteškoćama na koje nailaze učenici povratnici koji se uključuju u hrvatski obrazovni sustav, a kojima je hrvatski nasljedni jezik, o čemu je govorila Dora, učenica 2. razreda XVIII. gimnazije, koja se prije godinu dana, nakon života i školovanja u Parizu i Bruxellesu doselila u Zagreb. Projekt i rezultate proizašle nakon dvogodišnjeg usavršavanja predstavile su voditeljice Marijana Češi i Sanja Milović, više savjetnice Agencije za odgoj i obrazovanje i Christine Okresek, iz K-education projektnog ureda u Zagrebu. Prema riječima voditeljice S. Milović, najznačajnije postignuće Projekta su trideset sudionika, učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja, osposobljenih za primjenu različitih strategija učenja i poučavanja inojezičnih učenika, te kompetencije koje su stekli za uključivanje inojezičnih učenika u odgojno-obrazovni proces. Problematiku inojezičnih učenika predstavila je prof. dr. sc. Zrinka Jelaska, a o austrijskaim iskustvima u razvoju interkulturalne kompetencije nastavnika govorila je mag. Silvia Jindra s Učiteljskog fakulteta u Beču. Na završnoj konferenciji predstavljena je i publikacija “Inojezični učenik u okruženju hrvatskoga jezika – okvir za uključivanje inojezičnih učenika u odgoj i obrazovanje na hrvatskome jeziku”, čiji autori su sudionici Projekta, a kojeg je izdala Agencija za odgoj i obrazovanje. Pri završetku konferencije održana je i panel rasprava pod vodstvom  Mirele Barbaroša-Šikić, voditeljice Odjela za srednje školstvo, AZOO, u kojoj su sudjelovale: dr. sc. Jasna Novak Milić s Filozofskog fakulteta u Zagrebu, Biserka Draganić, učiteljica hrvatskog jezika, Marija Trdić, nastavnica hrvatskog jezika, Diana Jurčić-Bakrčić, učiteljica razredne nastave i ravnateljica XVIII. gimnazije u Zagrebu, Irena Vajdovčić. Sudionici panel rasprave govorili su o vlastitim iskustvima u radu i poučavanju inojezičnih učenika prije, za vrijeme i nakon Projekta, o važnosti i odgovornosti nastavnika kao pojedinca, te predložile daljnje korake u organizaciji obrazovanja inojezičnih učenika. Naposljetku je održana svečana podjela potvrda sudionicima Projekta.

Zbornik je sada dostupan svima zainteresiranima na službenim internetskim stranicama AZOO.

 

Marija Trdić, prof.



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Dragan Sabljak   datum: 24. 9. 2012.



Školski godišnji planovi

Školski kurikulumi

Oglasna ploča

Završni rad

Prijevoz učenika

Korisni linkovi
Korisne stranice

Ustanove

Državna matura

Dnevni tisak

Zanimljive stranice

Pretraživači
 • Wolfram Alpha
 • Bing
 • Google
 • Yahoo
 • Altavista





preskoči na navigaciju