ELEMENTI I KRITERIJI VREDNOVANJA I OCJENJIVANJA IZ GEOGRAFIJE
elementi vrednovanja :
1. geografska znanja (usvojenost i primjena geografskih pojmova i procesa)
• vrednuje se usmeno i pisano
• indikatori vrednovanja su točnost i kvaliteta odgovora, razumijevanje te samostalnost
2. geografsko istraživanje i vještine (izrada i analiza dijagrama, analiza grafičkih priloga, izrada i prezentacija plakata, PowerPoint prezentacije, istraživački radovi)
• vrednuje se pisano, usmeno, praktično
• indikatori vrednovanja: samostalnost, preglednost, prezentacijske vještine
3. kartografska pismenost (poznavanje elemenata i sadržaja geografskih karata, uporaba geografske karte, snalaženje na geografskoj karti)
• pisano, usmeno, praktično
• snalaženje na geografskoj karti
1. element: geografska znanja
Ocjena |
Kriteriji ocjenjivanja |
odličan (5) |
Točno, logično i samostalno odgovara na postavljana pitanja. Nastavni sadržaj uči i usvaja s razumijevanjem. |
vrlo dobar (4) |
Uglavnom točno i logično odgovara na postavljena pitanja, no uz postavljenje određenih potpitanja. Razumije nastavne sadržaje. |
dobar (3) |
Uglavnom točno odgovara na postavljanja pitanja, no uz potpitanja i nadopunu učiteljice. Nastavni sadržaj usvaja s djelomičnim razumijevanjem. |
dovoljan (2) |
Djelomično i površno odgovara na postavljena pitanja. Ne razumije u potpunosti nastavne sadržaje i otežano usvaja nastavne sadržaje. |
nedovoljan (1) |
Nije usvojio/-la nastavne sadržaje, ni uz pomoć potpitanja ne dolazi do dovoljnih rezultata. |
2. element: geografsko istraživanje i vještine
Odličan (5) |
Samostalno izvodi zaključke, uočava uzročno-posljedične veze geografskih pojava i procesa, uspješno povezuje nastavne sadržaje. Samostalno i točno izrađuje te analira tematske karte, dijagrame, grafikone. Redovito sudjeluje u raspravama i diskusijama. Uspješno se služi literaturom i izvorima. |
Vrlo dobar (4) |
Gotovo uvijek primjenjuje geografska znanja, sposobnosti i vještine u istraživanjima. Gotovo samostalno o točno analizira te prezentira rezultate istraživanja, tematske karte, dijagrame ili grafikone. Često sudjeluje u raspravama i interpretacijama. |
Dobar (3) |
Uz pomoć učitelja/učiteljice djelomično donosi zaključke pri analizi geografskih procesa i pojava. Nedovoljno samostalno izvodi praktične radove. Nedovoljno samostalno provodi istraživanje i primjenjuje usvojeno teorijsko znanje. Povremeno sudjeluje u raspravama i diskusijama. Prikazivanje i argumentacija rezultata nije dovoljno precizna te treba pomoć učitelja/učiteljice. Uz pomoć prepoznaje ili postavlja istraživačka pitanja i služi se dodatnom literaturom. |
Dovoljan (2) |
U analizi grafičkih i slikovnih priloga uočene su pogreške. Površno i djelomično uočava osnovne geografske procese. Djelomično točno prikazuje rezultate istraživanja, a tumačenja rezultata su jako manjkava. Djelomično sudjeluje u raspravama I diskusijama. U izradi i analizi dijagrama, tematskih karata te grafičkih prikaza potrebna mu je velika pomoć učitelja/učiteljice. |
Nedovoljan (1) |
Izvodi potpuno krive zaključke kod analize tematskih karata, grafikona, dijagrama. Ne trudi se te ne rješava zadane zadatke ili istraživačke radove. Ne sudjeluje u raspravama i diskusijama. |
3. element: kartografska pismenost
Odličan (5) |
Izrazito brzo, točno i samostalno pokazuje i čita geografske pojmove na geografskoj karti. Samostalno i točno povezuje geografska znanja te geografsku kartu. Uspješno koristi kartu pri orijentaciji u prostoru |
Vrlo dobar (4) |
Većinu zadanih pojmova pokazuje točno; samostalna/samostalan u uporabi geografske karte, ali nedovoljno precizan/precizna Uglavnom uspješno koristi kartu pri orijentaciji u prostoru. |
Dobar (3) |
Pojedine geografske pojmove pokazuje točno, no pokazuje nesigurnost u uporabi geografske karte; prepoznaje pojedine geografske sadržaje na geografskoj karti i koristi se njima uz učiteljevu/učiteljičinu pomoć Koristi kartu pri orijentaciji u prostoru uz pomoć učitelja. |
Dovoljan (2) |
Na geografskoj karti površno pokazuje osnovne zadane pojmove, teško uočava i prepoznaje pojedine geografske sadržaje. Potrebna je velika pomoć učitelja/učiteljice. Slabo koristi kartu pri orijentaciji u prostoru |
Nedovoljan (1) |
Ne prepoznaje i ne pokazuje ni osnovne geografske sadržaje na karti, ni uz pomoć učitelja ne dolazi do dovoljnih rezultata. |
Vrijednosti za granice ocjena kod pisanih provjera
Postotak ( %) bodova |
Ocjena |
90 – 100 |
Odličan (5) |
79 – 89 |
Vrlo dobar (4) |
64 – 78 |
Dobar (3) |
50 – 63 |
Dovoljan (2) |
0 – 49 |
Nedovoljan (1) |
Pisane provjere najavljuju se i bilježe u Vremeniku (e-Dnevnik). U planu su 4 pisane provjere tijekom školske godine, a sastoje se od 2 dijela (2 ocjene).
Usmeno provjeravanje provodi se kontinuirano tijekom školske godine nakon obrađenih nastavnih tema/jedinica.
Važan dio vrednovanja su i bilješke kojima se prati rad, ali i napredovanje učenika te njegov odnos prema radu. Osim bilježaka koje pokazuju kakav je odnos učenika prema radu najvažniji dio su povratne informacije kao dio vrednovanja za učenje i vrednovanje kao učenje.
U bilješke se upisuje redovitost u pisanju domaćih zadaća te nošenje pribora (učenik ima pravo na 2 minusa iz zadaće te 2 minusa iz nenošenja pribora kroz svaka dva mjeseca).
Zaključna ocjena: ocjene iz svih elementa vrednovanja jednako su bitne u formiranju zaključne ocjene kao i bilješke kojima se prati rad učenika te odnos prema radu.
Vrednovanje učeničkih radova – plakata i prezentacija
Praćenje i vrednovanje učenika |
Ocjena |
Izlaganje samostalno, uvjerljivo. Plakat i prezentaciju koristi kao sredstvo tumačenja. Urednost izrađenog na visokoj razini. Iznimno kreativno napravljeno. |
Odličan (5) |
Izlaganje samostalno, no nije u potpunosti uvjerljivo. Gotovo ne čita sa plakata ili prezentacije već istu koristi kao sredstvo tumačenja. Rad sadrži previše detalja koji nisu u potpunosti povezani. |
Vrlo dobar (4) |
Nije siguran pri izlaganju, često čita sa plakata ili prezentacije. U pojedinim segmentima rad je nepregledan |
Dobar (3) |
Prezentacija ili plakat su nerazumljivi i neuredni. Učenik se i sam ne snalazi na plakatu ili prezentaciji. Samo čita napisani tekst. Loše su izabrani tekstualni i slikovni materijali. |
Dovoljan (2) |
- minimalna ocjena koju učenik može dobiti za izrađeni plakat ili prezentaciju je dovoljan (2) zbog uloženog truda
- ocjenu nedovoljan (1) učenik može dobiti ukoliko nije napravio plakat ili prezentaciju
Učiteljica: Andreja Vuk Šarc
Pjevaju:
viši razredi OŠ Ljubešćica,
sviraju:
učiteljica Bernardica Bačan
i Vinko Španić (8. r.)
Mojoj lijepoj zemlji Hrvatskoj
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |