preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ljubešćica

 > Nastava  > Predmeti  > GEOGRAFIJA
 

 

ELEMENTI I KRITERIJI VREDNOVANJA I OCJENJIVANJA IZ GEOGRAFIJE

elementi  vrednovanja :

 

1. geografska znanja (usvojenost i primjena geografskih pojmova i procesa)

• vrednuje se usmeno i pisano

• indikatori vrednovanja su točnost i kvaliteta odgovora, razumijevanje te samostalnost

 

2. geografsko istraživanje i vještine (izrada i analiza dijagrama, analiza grafičkih priloga, izrada i prezentacija plakata, PowerPoint prezentacije, istraživački radovi)

• vrednuje se pisano, usmeno, praktično

• indikatori vrednovanja: samostalnost, preglednost, prezentacijske vještine

3. kartografska pismenost (poznavanje elemenata i sadržaja geografskih karata, uporaba geografske karte, snalaženje na geografskoj karti)

• pisano, usmeno, praktično

• snalaženje na geografskoj karti

 

1. element: geografska znanja

 

Ocjena

Kriteriji ocjenjivanja

odličan (5)

Točno, logično i samostalno odgovara na postavljana pitanja. Nastavni sadržaj uči i usvaja s razumijevanjem.

vrlo dobar (4)

Uglavnom točno i logično odgovara na postavljena pitanja, no uz postavljenje određenih potpitanja. Razumije nastavne sadržaje.

dobar (3)

Uglavnom točno odgovara na postavljanja pitanja, no uz potpitanja i nadopunu učiteljice. Nastavni sadržaj usvaja s djelomičnim razumijevanjem.

dovoljan (2)

Djelomično i površno odgovara na postavljena pitanja. Ne razumije u potpunosti nastavne sadržaje i otežano usvaja nastavne sadržaje.

nedovoljan (1)

Nije usvojio/-la nastavne sadržaje, ni uz pomoć potpitanja ne dolazi do dovoljnih rezultata.

 

 

 

 

 

 

2. element: geografsko istraživanje i vještine

Odličan (5)

Samostalno izvodi zaključke, uočava uzročno-posljedične veze geografskih pojava i procesa, uspješno povezuje nastavne sadržaje. Samostalno i točno izrađuje te analira tematske karte, dijagrame, grafikone. Redovito sudjeluje u raspravama i diskusijama. Uspješno se služi literaturom i izvorima.

Vrlo dobar (4)

Gotovo uvijek primjenjuje geografska znanja, sposobnosti i vještine u istraživanjima. Gotovo samostalno o točno analizira te prezentira rezultate istraživanja, tematske karte, dijagrame ili grafikone. Često sudjeluje u raspravama i interpretacijama.

Dobar (3)

Uz pomoć učitelja/učiteljice djelomično donosi zaključke pri analizi geografskih procesa i pojava. Nedovoljno samostalno izvodi praktične radove. Nedovoljno samostalno provodi istraživanje i primjenjuje usvojeno teorijsko znanje. Povremeno sudjeluje u raspravama i diskusijama. Prikazivanje i argumentacija rezultata nije dovoljno precizna te treba pomoć učitelja/učiteljice.

Uz pomoć prepoznaje ili postavlja istraživačka pitanja i služi se dodatnom literaturom.

Dovoljan (2)

U analizi grafičkih i slikovnih priloga uočene su pogreške. Površno i djelomično uočava osnovne geografske procese. Djelomično točno prikazuje rezultate istraživanja, a tumačenja rezultata su jako manjkava. Djelomično sudjeluje u raspravama I diskusijama. U izradi i analizi dijagrama, tematskih karata te grafičkih prikaza potrebna mu je velika pomoć učitelja/učiteljice.

Nedovoljan (1)

Izvodi potpuno krive zaključke kod analize tematskih karata, grafikona, dijagrama. Ne trudi se te ne rješava zadane zadatke ili istraživačke radove. Ne sudjeluje u raspravama i diskusijama.

 

3. element: kartografska pismenost

Odličan (5)

Izrazito brzo, točno i samostalno pokazuje i čita geografske pojmove na geografskoj karti. Samostalno i točno povezuje geografska znanja te geografsku kartu.

Uspješno koristi kartu pri orijentaciji u prostoru

Vrlo dobar (4)

Većinu zadanih pojmova pokazuje točno; samostalna/samostalan u uporabi geografske karte, ali nedovoljno precizan/precizna

Uglavnom uspješno koristi kartu pri orijentaciji u prostoru.

Dobar (3)

Pojedine geografske pojmove pokazuje točno, no pokazuje nesigurnost u uporabi geografske karte; prepoznaje pojedine geografske sadržaje na geografskoj karti i koristi se njima uz učiteljevu/učiteljičinu pomoć

Koristi kartu pri orijentaciji u prostoru uz pomoć učitelja.

Dovoljan (2)

Na geografskoj karti površno pokazuje osnovne zadane pojmove, teško uočava i prepoznaje pojedine geografske sadržaje. Potrebna je velika pomoć učitelja/učiteljice.

Slabo koristi kartu pri orijentaciji u prostoru

Nedovoljan (1)

Ne prepoznaje i ne pokazuje ni osnovne geografske sadržaje na karti, ni uz pomoć učitelja ne dolazi do dovoljnih rezultata.

 

Vrijednosti za granice ocjena kod pisanih provjera

Postotak ( %) bodova

Ocjena

90 – 100

Odličan (5)

79 – 89

Vrlo dobar (4)

64 – 78

Dobar (3)

50 – 63

Dovoljan (2)

0 – 49

Nedovoljan (1)

 

Pisane provjere najavljuju se i bilježe u Vremeniku (e-Dnevnik). U planu su 4 pisane provjere tijekom školske godine, a sastoje se od 2 dijela (2 ocjene).

Usmeno provjeravanje provodi se kontinuirano tijekom školske godine nakon obrađenih nastavnih tema/jedinica.

Važan dio vrednovanja su i bilješke kojima se prati rad, ali i napredovanje učenika te njegov odnos prema radu. Osim bilježaka koje pokazuju kakav je odnos učenika prema radu najvažniji dio su povratne informacije kao dio vrednovanja za učenje i vrednovanje kao učenje.

U bilješke se upisuje redovitost u pisanju domaćih zadaća te nošenje pribora (učenik ima pravo na 2 minusa iz zadaće te 2 minusa iz nenošenja pribora kroz svaka dva mjeseca).

 

Zaključna ocjena: ocjene iz svih elementa vrednovanja jednako su bitne u formiranju zaključne ocjene kao i bilješke kojima se prati rad učenika te odnos prema radu.

Vrednovanje učeničkih radova – plakata i prezentacija

Praćenje i vrednovanje učenika

Ocjena

Izlaganje samostalno, uvjerljivo. Plakat i prezentaciju koristi kao sredstvo tumačenja. Urednost izrađenog na visokoj razini. Iznimno kreativno napravljeno.

Odličan (5)

Izlaganje samostalno, no nije u potpunosti uvjerljivo. Gotovo ne čita sa plakata ili prezentacije već istu koristi kao sredstvo tumačenja. Rad sadrži previše detalja koji nisu u potpunosti povezani.

Vrlo dobar (4)

Nije siguran pri izlaganju, često čita sa plakata ili prezentacije. U pojedinim segmentima rad je nepregledan

Dobar (3)

Prezentacija ili plakat su nerazumljivi i neuredni. Učenik se i sam ne snalazi na plakatu ili prezentaciji. Samo čita napisani tekst. Loše su izabrani tekstualni i slikovni materijali.

Dovoljan (2)

- minimalna ocjena koju učenik može dobiti za izrađeni plakat ili prezentaciju je dovoljan (2) zbog uloženog truda

- ocjenu nedovoljan (1) učenik može dobiti ukoliko nije napravio plakat ili prezentaciju

Učiteljica: Andreja Vuk Šarc

 


Termini inf. razgovora
Centri izvrsnosti
e-Dnevnik

Informativni razgovori
 

Radijska emisija:

"Sačuvajmo ljubeški kaj"

 

Videozapis

"Ženidba"

Centri izvrsnosti
Glazbeni kutak

Pjevaju:

viši razredi OŠ Ljubešćica,

sviraju:

učiteljica Bernardica Bačan

i Vinko Španić (8. r.)

Moja domovina

Mojoj lijepoj zemlji Hrvatskoj

Donacije

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

SOS 112

Arhiva vijesti
CMS za škole logo
Osnovna škola Ljubešćica / Zagrebačka 22, HR-42222 Ljubeščica / os-ljubescica.skole.hr / skola@os-ljubescica.hr
preskoči na navigaciju