BEZ PREPREKA DO BOLJE I HUMANIJE BUDUĆNOSTI
Autor: ANA Lipošćak Babić, 14. 5. 2019.
Školski projekt Pruži mi ruku jer trebam te ostvaren je u suradnji učiteljice Građanskog odgoja Nere Batine, učiteljice razredne nastave Antonije Bajlo te vjeroučiteljice Marijane Dellavia koje su zajedno sa svojim učenicima, a uz potporu ravnateljice Jagode Galić, nastojale potaknuti razvoj osjećaja za društvenu solidarnost prema društveno osjetljivim skupinama, ali i potaknuti na razmišljanje o aktivnijem uključivanju osoba s invaliditetom u zajednicu.
Senzibilizacija djece za potrebe osoba s invaliditetom jedna je od odgojnih metoda kojima se nastoji postići razvoj tolerancije i empatije već u prvim godinama školskoga života. Aktivno uključivanje učenika Osnovne škole Šime Budinića u društvene projekte Građanskog odgoja počelo je donositi konkretne pomake u društvenoj zajednici. Njihov ulazak u aktivno građanstvo koje doprinosi razvoju školske i društvene zajednice pozdravilo je i vodstvo Grada Zadra, na čelu s gradonačelnikom Brankom Dukićem, ostvarivši dogovor oko ulaganja sredstava u ugradnju dizala u školsku ustanovu radi pomoći osobama s invaliditetom.
Potaknuti činjenicom da školu pohađa učenik sedmog razreda koji se zbog invalidskih kolica otežano uključuje u sve čari školskog života, da je nepravedno zakinut za neke obrazovne sadržaje, unatoč prilagodbi izvođenja nastave, grupa učenika i njihove mentorice odlučili su neposredno djelovati te se uključiti u traženje idealnog rješenja za ovaj problem. Osim osvještavanja školske i lokalne zajednice o problemima i potrebama osoba s invaliditetom, učenici su proučili i zakonske odredbe o pravima takvih skupina koju se često nalaze na marginama društva upravo zbog pasivnosti zajednice u kojoj žive. Da bi potaknuti senzibiliziranje školske zajednice koja je posebno osjetljiva na potrebe i povrede prava invalidnih osoba i djece s tjelesnim teškoćama, učenici su izradili i plan djelovanja koji bi rezultirao ugradnjom dizala u školsku zgradu i osiguravanje adekvatnog parkirnog mjesta u blizini škole. Sama akcija započela je izradom slikovnica učenika nižih razreda sa svrhom upoznavanja najmlađih o potrebama invalidnih osoba, informiranjem i edukacijom starijih učenika o poteškoćama na koje takve osobe nailaze u svakodnevnom životu, a svoj je vrhunca doživjela u izravnoj suradnji s Odjelom za socijalnu skrb u Grada Zadra, Pravobraniteljicom za osobe s invaliditetom, Udrugom osoba s invaliditetom Zadar i Savezom studenata s invaliditetom. Na sastanku s predstavnicima Grada Zadra, na kojem su prisustvovali gradonačelnik Grada, Branko Dukić, zamjenica gradonačelnika, gospođa Jagoda Surać, pročelnik odjela za odgoj i školstvo grada Zadra, Joso Nekić i njihovi suradnici, učenici su naišli na svesrdnu podršku i pomoć pri realizaciji svog projekta. Naime, tijekom sastanka više je puta spomenuto kako biti osoba s invaliditetom ne znači biti osoba zakinuta za građanska prava koja su osigurana Ustavom i zakonima, a koja bi trebala biti vodiljom u izgradnji međuljudskih odnosa i ravnopravnosti. Predstavnici Grada pokazali su izuzetnu osjetljivost za potrebe školske djece koja su suočena s invaliditetom te su upoznali učenike s nizom projekata na kojima Grada Zadar radi kako bi se kvaliteta života invalidnih osoba podigla na višu razinu. Svjesni činjenice kako škole nisu samo obrazovne, već i odgojne ustanove posebno su pohvalili iscrpnost učenika i mentora ovom problemu, kao i plemenit cilj kojem teže. Gradonačelnik, kao vodeći čovjek grada, obećao je učenicima kako će Grad sa svoje strane učiniti sve da se projekt realizira u što kraćem vremenskom roku i kako bi se otklonile sve prepreke koje koče život različitih jedino po tjelesnim nedostacima, ali ne i po svojoj jedinstvenosti i dostojanstvu. Ugradnja dizala i uklanjanje svih vanjskih prepreka u ostvarivanju temeljnih ljudskih prava trebalo bi biti najmanje što zajednica može pružiti svojim članovima koji čime grad Zadar, a informiranje sugrađana o pravima osoba s invaliditetom i pružanje veće podrške istima, prvi je korak koji donosi probijanju granica netolerancije i pasivnosti društva prema osobama koje su potrebne društvene zaštićenosti. Sastanak je zaključen konstruktivnim dogovorom kako će se poduzeti sve mjere koje su potrebne da se djeci i odraslima s invaliditetom omogući život kakav zaslužuju kako bi postali ravnopravni i aktivni sudionici društva u kojem žive. U školskoj zgradi će se pregledati i konstruirati idealna rješenja za ugradnju dizala u što kraćem vremenskom roku kako bi se svim učenicima pružila jednaka prilika za učenje i sudjelovanje u školskom životu. Gradonačelnik je pozvao sve učenike da ne zaborave da je tolerancija i solidarnost najveća društvena vrijednost koju suvremeni čovjek postoji, da ne smiju biti samo pasivni promatrači, već aktivni pomagači društva te da uvijek imaju na umu da u izgradnji svijeta sudjeluju ravnopravno svi koji streme ka višim ciljevima. Nekad je to bolje obrazovanje, razvoj boljih međuljudskih odnosa, humanijeg i osjetljivijeg društva, nekad jednostavno želja za pomoći drugima. Kolica, štake i bilo kakva pomagala tome nikad ne smiju biti prepreka.
Mateja Jurjević, prof.
Dragi i poštovani roditelji,
u privitku se nalazi raspored obavljanja psihofizičkog stanja djece za upis u prvi razred osnovne škole. Testiranje se odvija u školi kojoj dijete pripada prema upisnom području, a radi zaštite podataka raspored je objavljen pod šifrom koja se sastoji od prva 4 broja OIB-a, prvog slova imena i prvog slova prezimena.
Testiranje u školi se obavlja prema rasporedu u privitku (u školskoj knjižnici u prizemlju škole). Nije potrebno donositi nikakav pribor, sve potrebne materijale i pribor će se dobiti u školi.
Testiranje kod liječnice školske medicine se obavlja prema rasporedu u privitku u Poliklinici na Relji kod liječnice Dr. Nadia Cavenago Morović (desni vanjski ulaz, II kat - Školska medicina). U privitku se nalaze informacije o potrebnim dokumentima koje je potrebno donijeti na pregled kod liječnice, kao i upitnik koji molimo da ispunite i također donesete.
Laboratorijske pretrage - ukoliko nemate nalaze stare oko 6 mjeseci od termina testiranja kod liječnice školske medicine, molimo da obavite pretrage djetetu prema rasporedu objavljenom u privitku (u ORL AMBULANTI - 2. kat Poliklinike Opće Bolnice Zadar na Relji). Potrebno je donijeti prvi jutarnji urin u čistoj čašici za urin (uz prethodnu toaletu djeteta). Uputnice nisu potrebne.
Veselimo se upoznavanju naših budućih učenika!
Ukoliko ne možete pronaći Vaše dijete na popisu testiranja ili u slučaju drugih nejasnoća molimo kontaktirajte nas na strucnasluzbabudinic@gmail.com ili na 099/8069021.
*Ukoliko Vam se zbog Vašeg antivirusnog programa javlja da se datoteke ne mogu sigurno preuzeti, slobodno stisnite "zadrži" ili "preuzmi", datoteke u privitku su sigurne.
Poštovani roditelji budućih prvaša!
Upisi u osnovne škole provode se elektroničkim putem korištenjem Nacionalnog informacijskog sustava upisa u osnovne škole. Prijave za redovan upis otvaraju se 22. veljače 2024. godine, te će roditelji preko poveznice https://osnovne.e-upisi.hr/ moći podnijeti prijavu za upis svoga djeteta u prvi razred osnovne škole sve do 31. ožujka 2024. godine.
U sustavu će roditeljima biti vidljivi opći podaci o djetetu te škola na čijoj se listi školskih obveznika nalazi prema mjestu prebivališta, odnosno boravišta. Odmah po podnošenju prijave roditelji će moći odabrati mogućnosti koje im se nude u dodijeljenoj školi npr. izborne predmete, produženi boravak (*u sustavu za produženi boravak prvotno morate kliknuti da želite komercijalni program). Također, ako imaju razloga za to, roditelji će prilikom podnošenja prijave moći izraziti želju za upis u drugu školu od one kojoj dijete pripada po upisnom području.
Prijave za upis djece s utvrđenim teškoćama otvorit će se od 1. veljače 2024. godine i bit će otvorene do 31. ožujka 2024. godine.
Uz prijavu za redovne upise u prvi razred osnovne škole od 22. veljače do 31. ožujka 2024. godine, roditelji će moći podnijeti i zahtjev za prijevremeni upis u prvi razred osnovne škole kao i za privremeno oslobađanje od upisa u prvi razred osnovne škole.
S obzirom da se u sustav za elektroničke upise u osnovne škole ulazi preko portala e-Građani, roditelji koji nemaju vjerodajnice za ulazak u portal moraju se javiti školi kojoj pripadaju prema upisnom području koja će prijavu za upis njihovog djeteta izvršiti umjesto njih. U tim situacijama roditelje/skrbnike molimo da se jave u ured psihologa/socijalnog pedagoga radnim danom u vremenu između 8,30-9,30 sati. Slobodno nas i kontaktirajte na broj mobitela 099/8069 021 ili na e-mail: strucnasluzbabudinic@gmail.com
Također, molimo da redovito pratite naše web stranice jer će na istoj biti objavljen raspored utvrđivanja psihofizičkog stanja djece koji će se odvijati u školi kojoj dijete pripada po upisnom području, a kasnije i natječaj za ostvarivanje prava na uslugu produženog boravka. Naime, u aplikaciji odabirete opciju produženog boravka, međutim time izražavate samo svoj zahtjev, a kasnije će biti potrebno dostaviti potrebnu dokumentaciju. Za sve nejasnoće i upite obratite nam se na gore navedene kontakte.
Veselimo se upoznavanju naših budućih učenika!
BEZ PREPREKA DO BOLJE I HUMANIJE BUDUĆNOSTI
Autor: ANA Lipošćak Babić, 14. 5. 2019.
Školski projekt Pruži mi ruku jer trebam te ostvaren je u suradnji učiteljice Građanskog odgoja Nere Batine, učiteljice razredne nastave Antonije Bajlo te vjeroučiteljice Marijane Dellavia koje su zajedno sa svojim učenicima, a uz potporu ravnateljice Jagode Galić, nastojale potaknuti razvoj osjećaja za društvenu solidarnost prema društveno osjetljivim skupinama, ali i potaknuti na razmišljanje o aktivnijem uključivanju osoba s invaliditetom u zajednicu.
Senzibilizacija djece za potrebe osoba s invaliditetom jedna je od odgojnih metoda kojima se nastoji postići razvoj tolerancije i empatije već u prvim godinama školskoga života. Aktivno uključivanje učenika Osnovne škole Šime Budinića u društvene projekte Građanskog odgoja počelo je donositi konkretne pomake u društvenoj zajednici. Njihov ulazak u aktivno građanstvo koje doprinosi razvoju školske i društvene zajednice pozdravilo je i vodstvo Grada Zadra, na čelu s gradonačelnikom Brankom Dukićem, ostvarivši dogovor oko ulaganja sredstava u ugradnju dizala u školsku ustanovu radi pomoći osobama s invaliditetom.
Potaknuti činjenicom da školu pohađa učenik sedmog razreda koji se zbog invalidskih kolica otežano uključuje u sve čari školskog života, da je nepravedno zakinut za neke obrazovne sadržaje, unatoč prilagodbi izvođenja nastave, grupa učenika i njihove mentorice odlučili su neposredno djelovati te se uključiti u traženje idealnog rješenja za ovaj problem. Osim osvještavanja školske i lokalne zajednice o problemima i potrebama osoba s invaliditetom, učenici su proučili i zakonske odredbe o pravima takvih skupina koju se često nalaze na marginama društva upravo zbog pasivnosti zajednice u kojoj žive. Da bi potaknuti senzibiliziranje školske zajednice koja je posebno osjetljiva na potrebe i povrede prava invalidnih osoba i djece s tjelesnim teškoćama, učenici su izradili i plan djelovanja koji bi rezultirao ugradnjom dizala u školsku zgradu i osiguravanje adekvatnog parkirnog mjesta u blizini škole. Sama akcija započela je izradom slikovnica učenika nižih razreda sa svrhom upoznavanja najmlađih o potrebama invalidnih osoba, informiranjem i edukacijom starijih učenika o poteškoćama na koje takve osobe nailaze u svakodnevnom životu, a svoj je vrhunca doživjela u izravnoj suradnji s Odjelom za socijalnu skrb u Grada Zadra, Pravobraniteljicom za osobe s invaliditetom, Udrugom osoba s invaliditetom Zadar i Savezom studenata s invaliditetom. Na sastanku s predstavnicima Grada Zadra, na kojem su prisustvovali gradonačelnik Grada, Branko Dukić, zamjenica gradonačelnika, gospođa Jagoda Surać, pročelnik odjela za odgoj i školstvo grada Zadra, Joso Nekić i njihovi suradnici, učenici su naišli na svesrdnu podršku i pomoć pri realizaciji svog projekta. Naime, tijekom sastanka više je puta spomenuto kako biti osoba s invaliditetom ne znači biti osoba zakinuta za građanska prava koja su osigurana Ustavom i zakonima, a koja bi trebala biti vodiljom u izgradnji međuljudskih odnosa i ravnopravnosti. Predstavnici Grada pokazali su izuzetnu osjetljivost za potrebe školske djece koja su suočena s invaliditetom te su upoznali učenike s nizom projekata na kojima Grada Zadar radi kako bi se kvaliteta života invalidnih osoba podigla na višu razinu. Svjesni činjenice kako škole nisu samo obrazovne, već i odgojne ustanove posebno su pohvalili iscrpnost učenika i mentora ovom problemu, kao i plemenit cilj kojem teže. Gradonačelnik, kao vodeći čovjek grada, obećao je učenicima kako će Grad sa svoje strane učiniti sve da se projekt realizira u što kraćem vremenskom roku i kako bi se otklonile sve prepreke koje koče život različitih jedino po tjelesnim nedostacima, ali ne i po svojoj jedinstvenosti i dostojanstvu. Ugradnja dizala i uklanjanje svih vanjskih prepreka u ostvarivanju temeljnih ljudskih prava trebalo bi biti najmanje što zajednica može pružiti svojim članovima koji čime grad Zadar, a informiranje sugrađana o pravima osoba s invaliditetom i pružanje veće podrške istima, prvi je korak koji donosi probijanju granica netolerancije i pasivnosti društva prema osobama koje su potrebne društvene zaštićenosti. Sastanak je zaključen konstruktivnim dogovorom kako će se poduzeti sve mjere koje su potrebne da se djeci i odraslima s invaliditetom omogući život kakav zaslužuju kako bi postali ravnopravni i aktivni sudionici društva u kojem žive. U školskoj zgradi će se pregledati i konstruirati idealna rješenja za ugradnju dizala u što kraćem vremenskom roku kako bi se svim učenicima pružila jednaka prilika za učenje i sudjelovanje u školskom životu. Gradonačelnik je pozvao sve učenike da ne zaborave da je tolerancija i solidarnost najveća društvena vrijednost koju suvremeni čovjek postoji, da ne smiju biti samo pasivni promatrači, već aktivni pomagači društva te da uvijek imaju na umu da u izgradnji svijeta sudjeluju ravnopravno svi koji streme ka višim ciljevima. Nekad je to bolje obrazovanje, razvoj boljih međuljudskih odnosa, humanijeg i osjetljivijeg društva, nekad jednostavno želja za pomoći drugima. Kolica, štake i bilo kakva pomagala tome nikad ne smiju biti prepreka.
Mateja Jurjević, prof.
Odluka o početku i završetku nastavne godine, broju radnih dana i trajanju odmora učenika osnovnih i srednjih škola za školsku godinu 2023./2024.
« Lipanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
U ovom videozapisu prikazan je postupak dobivanja e-potvrde o statusu učenika koju učenici i roditelji mogu dobiti digitalnim putem kako bi ostvarili određena prava.
Dragi naši učenici i roditelji u privitku se nalaze korisni materijali koji mogu pomoći da se lakše nosimo s kriznom situacijom tijekom pandemije koronavirusom (COVID 19).
Briga o sebi.docx
COVID-19 Leadership.pdf
Savjeti psihologa za zaposlenike koji rade od doma(1).pdf
Kako je koronavirus iskoristio bugove u nasem procesiranju rizika.pdf
Kako pomoci svojoj obitelji u doba neizvjesnosti.pdf
LETAK ZA DJECU-WHO.jpg
Pet nacina za prevladavanje psiholoskog stresa od Koronavirusa.docx
Slikovnica o korona virusu.pdf
Ukupno: 1295105