Polazak u školu i predčitačke vještine
Autor: Dijana Mađerić Klauss, 6. 6. 2023.
Djetetov psihosocijalni razvoj započinje u njegovoj ranoj predškolskoj dobi, nastavlja se i nadopunjuje polaskom u školu. S kakvim kompetencijama će prvoškolci doći na upis u školu, ponajprije ovisi o samim roditeljima i njihovoj brizi. Nerijetke su dvojbe roditelja o tome koliko dijete treba znati čitati kad se upisuje u školu. Zasigurno da dijete koje dolazi u prvi razred kao gotov čitač će biti u velikoj prednosti pred ostalom djecom i to se zapaža već na samom početku školovanja. Takva djeca imaju dobro razvijene predčitačke vještine koje podrazumijevaju razvijenost govora, opažanja, dobre grafomotoričke vještine i najčešće dobro razvijenu motoriku.
Ono dobro razumije priče i samostalno može prepričati kraći sadržaj, prepoznaje sluhom pojedinačne glasove te spaja glasove u riječi ili ih samostalno rastavlja. Njegova pozornost je usmjerena na zadatak, ne prevrće po stvarima i poznaje većinu slova u abecedi, zna pročitati vlastito ime i prezime, zna računati bez pomoći prstiju ili pomoću prstiju u nizu do broja deset ili iznad. Za dijete koje je u predškolskom razdoblju uz pomoć svojih roditelj nemehaničkim učenjem steklo govorne, socijalne, ili grafomotoričke kompetencije kažemo da je spremno u prvi razred. Koliko će biti bolji ili brži u odnosu na svoje vršnjake zapaziti će se u tijeku prvog razreda osnovne škole. Zanimljivo je mišljenje da ovakav oblik roditeljske brige stvara se dobrim odgojnim stilom roditelja i roditeljskim kompetencijama.
U prvi razred upisuju se djeca različitih čitačkih vještina, neki nisu svladali glasovnu analizu ili sintezu, ne razumiju smisao čitanja kao ni tehniku čitanja, ne mogu spojiti glasove u riječi, neki ne poznaju još slova, imaju slabo razvijenu pozornost, nestrpljivi su ili su plačljivi. Sve to govori da su djeca međusobno različita kao i njihove sposobnosti. Ipak, utjecaj nastave na učenike kao rad i učenje je velik, a u razredu uz dobar poticaj i kvalitetan rad i oni učenici koji nisu možda imali stimulirajuće obiteljsko okruženje naučiti će čitati, ali i pisati. Čitanje naših prvašića ne bi trebalo biti povezano sa neugodom, odnosno sa nekim lošim dječjim iskustvom. Zato škola uvijek pruža puni poticaj svim učenicima kako bi zavoljeli čitanje ali i druženje unutar naše škole.
Danas ciljevi i zadaci škole koji su zadani i školskim planom i programom mogu biti teški ili čak preteški nekim učenicima. Stoga, lakše će i brže pristupati zadacima ona djeca koja su i pripremljena za polazak u školu. Nepoticajna okolina, egzistencijalna oskudica djelomično utječu na pripremljenost djece kao ina ukupan psihofizički razvoj djeteta. Emocionalno zrela djeca uvijek će lakše pristupati novim zahtjevima škole.
Da bi naši prvašići dolazili u školu s osmjehom, bitan je stav roditelja prema školi i školskom okruženju, učiteljicama, slikovnicama, knjigama ili školskoj knjižnici.
Odgojni postupci koji se preporučuju roditeljima:
- Pričajte djetetu priče razumljivog sadržaja ili im izmislite priču iz svog djetinjstva
- Potaknite dijete da razgovara sa svojim ukućanima
- Gledajte televiziju umjereno, s odabranim emisijama za djecu
- Obilazite školsku knjižnicu
- Prihvatite činjenicu da u razvoju postoje razlike, više ili manje
- Čitajte zajedno s njima slikovnice ili bajke
- Birajte kvalitetne slikovnice
- Učite ih da koriste sliko-priče, one smanjuju osjećaj neuspjeha i korisne su
u vježbama prepričavanja
Dragi i poštovani roditelji,
u privitku se nalazi raspored obavljanja psihofizičkog stanja djece za upis u prvi razred osnovne škole. Testiranje se odvija u školi kojoj dijete pripada prema upisnom području, a radi zaštite podataka raspored je objavljen pod šifrom koja se sastoji od prva 4 broja OIB-a, prvog slova imena i prvog slova prezimena.
Testiranje u školi se obavlja prema rasporedu u privitku (u školskoj knjižnici u prizemlju škole). Nije potrebno donositi nikakav pribor, sve potrebne materijale i pribor će se dobiti u školi.
Testiranje kod liječnice školske medicine se obavlja prema rasporedu u privitku u Poliklinici na Relji kod liječnice Dr. Nadia Cavenago Morović (desni vanjski ulaz, II kat - Školska medicina). U privitku se nalaze informacije o potrebnim dokumentima koje je potrebno donijeti na pregled kod liječnice, kao i upitnik koji molimo da ispunite i također donesete.
Laboratorijske pretrage - ukoliko nemate nalaze stare oko 6 mjeseci od termina testiranja kod liječnice školske medicine, molimo da obavite pretrage djetetu prema rasporedu objavljenom u privitku (u ORL AMBULANTI - 2. kat Poliklinike Opće Bolnice Zadar na Relji). Potrebno je donijeti prvi jutarnji urin u čistoj čašici za urin (uz prethodnu toaletu djeteta). Uputnice nisu potrebne.
Veselimo se upoznavanju naših budućih učenika!
Ukoliko ne možete pronaći Vaše dijete na popisu testiranja ili u slučaju drugih nejasnoća molimo kontaktirajte nas na strucnasluzbabudinic@gmail.com ili na 099/8069021.
*Ukoliko Vam se zbog Vašeg antivirusnog programa javlja da se datoteke ne mogu sigurno preuzeti, slobodno stisnite "zadrži" ili "preuzmi", datoteke u privitku su sigurne.
Poštovani roditelji budućih prvaša!
Upisi u osnovne škole provode se elektroničkim putem korištenjem Nacionalnog informacijskog sustava upisa u osnovne škole. Prijave za redovan upis otvaraju se 22. veljače 2024. godine, te će roditelji preko poveznice https://osnovne.e-upisi.hr/ moći podnijeti prijavu za upis svoga djeteta u prvi razred osnovne škole sve do 31. ožujka 2024. godine.
U sustavu će roditeljima biti vidljivi opći podaci o djetetu te škola na čijoj se listi školskih obveznika nalazi prema mjestu prebivališta, odnosno boravišta. Odmah po podnošenju prijave roditelji će moći odabrati mogućnosti koje im se nude u dodijeljenoj školi npr. izborne predmete, produženi boravak (*u sustavu za produženi boravak prvotno morate kliknuti da želite komercijalni program). Također, ako imaju razloga za to, roditelji će prilikom podnošenja prijave moći izraziti želju za upis u drugu školu od one kojoj dijete pripada po upisnom području.
Prijave za upis djece s utvrđenim teškoćama otvorit će se od 1. veljače 2024. godine i bit će otvorene do 31. ožujka 2024. godine.
Uz prijavu za redovne upise u prvi razred osnovne škole od 22. veljače do 31. ožujka 2024. godine, roditelji će moći podnijeti i zahtjev za prijevremeni upis u prvi razred osnovne škole kao i za privremeno oslobađanje od upisa u prvi razred osnovne škole.
S obzirom da se u sustav za elektroničke upise u osnovne škole ulazi preko portala e-Građani, roditelji koji nemaju vjerodajnice za ulazak u portal moraju se javiti školi kojoj pripadaju prema upisnom području koja će prijavu za upis njihovog djeteta izvršiti umjesto njih. U tim situacijama roditelje/skrbnike molimo da se jave u ured psihologa/socijalnog pedagoga radnim danom u vremenu između 8,30-9,30 sati. Slobodno nas i kontaktirajte na broj mobitela 099/8069 021 ili na e-mail: strucnasluzbabudinic@gmail.com
Također, molimo da redovito pratite naše web stranice jer će na istoj biti objavljen raspored utvrđivanja psihofizičkog stanja djece koji će se odvijati u školi kojoj dijete pripada po upisnom području, a kasnije i natječaj za ostvarivanje prava na uslugu produženog boravka. Naime, u aplikaciji odabirete opciju produženog boravka, međutim time izražavate samo svoj zahtjev, a kasnije će biti potrebno dostaviti potrebnu dokumentaciju. Za sve nejasnoće i upite obratite nam se na gore navedene kontakte.
Veselimo se upoznavanju naših budućih učenika!
Polazak u školu i predčitačke vještine
Autor: Dijana Mađerić Klauss, 6. 6. 2023.
Djetetov psihosocijalni razvoj započinje u njegovoj ranoj predškolskoj dobi, nastavlja se i nadopunjuje polaskom u školu. S kakvim kompetencijama će prvoškolci doći na upis u školu, ponajprije ovisi o samim roditeljima i njihovoj brizi. Nerijetke su dvojbe roditelja o tome koliko dijete treba znati čitati kad se upisuje u školu. Zasigurno da dijete koje dolazi u prvi razred kao gotov čitač će biti u velikoj prednosti pred ostalom djecom i to se zapaža već na samom početku školovanja. Takva djeca imaju dobro razvijene predčitačke vještine koje podrazumijevaju razvijenost govora, opažanja, dobre grafomotoričke vještine i najčešće dobro razvijenu motoriku.
Ono dobro razumije priče i samostalno može prepričati kraći sadržaj, prepoznaje sluhom pojedinačne glasove te spaja glasove u riječi ili ih samostalno rastavlja. Njegova pozornost je usmjerena na zadatak, ne prevrće po stvarima i poznaje većinu slova u abecedi, zna pročitati vlastito ime i prezime, zna računati bez pomoći prstiju ili pomoću prstiju u nizu do broja deset ili iznad. Za dijete koje je u predškolskom razdoblju uz pomoć svojih roditelj nemehaničkim učenjem steklo govorne, socijalne, ili grafomotoričke kompetencije kažemo da je spremno u prvi razred. Koliko će biti bolji ili brži u odnosu na svoje vršnjake zapaziti će se u tijeku prvog razreda osnovne škole. Zanimljivo je mišljenje da ovakav oblik roditeljske brige stvara se dobrim odgojnim stilom roditelja i roditeljskim kompetencijama.
U prvi razred upisuju se djeca različitih čitačkih vještina, neki nisu svladali glasovnu analizu ili sintezu, ne razumiju smisao čitanja kao ni tehniku čitanja, ne mogu spojiti glasove u riječi, neki ne poznaju još slova, imaju slabo razvijenu pozornost, nestrpljivi su ili su plačljivi. Sve to govori da su djeca međusobno različita kao i njihove sposobnosti. Ipak, utjecaj nastave na učenike kao rad i učenje je velik, a u razredu uz dobar poticaj i kvalitetan rad i oni učenici koji nisu možda imali stimulirajuće obiteljsko okruženje naučiti će čitati, ali i pisati. Čitanje naših prvašića ne bi trebalo biti povezano sa neugodom, odnosno sa nekim lošim dječjim iskustvom. Zato škola uvijek pruža puni poticaj svim učenicima kako bi zavoljeli čitanje ali i druženje unutar naše škole.
Danas ciljevi i zadaci škole koji su zadani i školskim planom i programom mogu biti teški ili čak preteški nekim učenicima. Stoga, lakše će i brže pristupati zadacima ona djeca koja su i pripremljena za polazak u školu. Nepoticajna okolina, egzistencijalna oskudica djelomično utječu na pripremljenost djece kao ina ukupan psihofizički razvoj djeteta. Emocionalno zrela djeca uvijek će lakše pristupati novim zahtjevima škole.
Da bi naši prvašići dolazili u školu s osmjehom, bitan je stav roditelja prema školi i školskom okruženju, učiteljicama, slikovnicama, knjigama ili školskoj knjižnici.
Odgojni postupci koji se preporučuju roditeljima:
- Pričajte djetetu priče razumljivog sadržaja ili im izmislite priču iz svog djetinjstva
- Potaknite dijete da razgovara sa svojim ukućanima
- Gledajte televiziju umjereno, s odabranim emisijama za djecu
- Obilazite školsku knjižnicu
- Prihvatite činjenicu da u razvoju postoje razlike, više ili manje
- Čitajte zajedno s njima slikovnice ili bajke
- Birajte kvalitetne slikovnice
- Učite ih da koriste sliko-priče, one smanjuju osjećaj neuspjeha i korisne su
u vježbama prepričavanja
Odluka o početku i završetku nastavne godine, broju radnih dana i trajanju odmora učenika osnovnih i srednjih škola za školsku godinu 2023./2024.
« Lipanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
U ovom videozapisu prikazan je postupak dobivanja e-potvrde o statusu učenika koju učenici i roditelji mogu dobiti digitalnim putem kako bi ostvarili određena prava.
Dragi naši učenici i roditelji u privitku se nalaze korisni materijali koji mogu pomoći da se lakše nosimo s kriznom situacijom tijekom pandemije koronavirusom (COVID 19).
Briga o sebi.docx
COVID-19 Leadership.pdf
Savjeti psihologa za zaposlenike koji rade od doma(1).pdf
Kako je koronavirus iskoristio bugove u nasem procesiranju rizika.pdf
Kako pomoci svojoj obitelji u doba neizvjesnosti.pdf
LETAK ZA DJECU-WHO.jpg
Pet nacina za prevladavanje psiholoskog stresa od Koronavirusa.docx
Slikovnica o korona virusu.pdf
Ukupno: 1295105