preskoči na sadržaj

Osnovna škola Šime Budinića Zadar

Vijesti

DOSLJEDNOST U ODGOJU I KOMPETENCIJE DJETETA

Autor: Dijana Mađerić Klauss, 6. 9. 2023.

Dosljedan roditelj

Dosljednost ili dosljedna uloga roditelja može se naučiti jer, kao što nema savršenog djeteta, nema ni savršenog roditelja. Međutim, vjerujem da svaki roditelj priželjkuje biti dosljedan svom stilu odgoja. Roditelji često prilikom odgajanja svoje djece odustaju od nekih svojih zahtjeva, jer dosljedna uloga roditelja od roditelja iziskuje energiju koja se troši prilikom odgajanja. Ukoliko je roditeljski odabir neke odgojne metode i konstruktivan izbor, onda će lakše postići neki odgojni cilj, odnosno efekt odgoja je jači.

Prilikom odgajanja neka djeca roditelja mogu potpuno fizički, ali i emocionalno iscrpiti, ali samo ukoliko je neadekvatna odgojna metoda u pedagoškom smislu. Ukoliko je neka vaša metoda neprihvatljiva, djeca najčešće izrastaju u tvrdoglavu, posesivnu ili autoritativno neosjetljivu djecu.Takav oblik odgoja koriste najčešće permisivni odnosno popustljivi ili autoritarni roditelji. Stoga u roditeljskoj ulozi roditelj bi trebao postati dosljedan, a dijete bi trebalo prihvaćati autoritet oca i majke.

Roditelji najčešće u odgoju svoje djece žele biti dobronamjerni, ali i autoritativni i njihov cilj i želje su u većini pozitivne.

Ipak, ako su postupci i metode pedagoški neprimjereni, tada su učinci takvog odgoja pogrešni jer najčešće nisu u skladu sa razvojem djeteta. Bitno je naglasiti da je roditelj najvažnija karika u odgoju koji samostalno odabire odgojni stil.


 

Prepoznaj kompetencije svog djeteta

Često roditelj pretpostavlja da je njegovo dijete samostalno, empatično i emocionalno zrelo za polazak u školu.

Ali, što ako nije?

U ranom razvoju djeteta dobro je poticati pozitivnu sliku o sebi za vlastito dijete. U poticanju ove kompetencije bitna je uloga roditelja koji bi najčešće trebao poticati ili razvijati neke sposobnosti ili vještine djeteta . Stabilno obiteljsko okruženje utječe na razvoj pozitivne slike djeteta. Poticanjem socijalnih ili emocionalnih kompetencija dobrim roditeljskim stilom odgoja doprinijeti će tome da dijete uvažava sebe, okolinu, da se sa njom suočava, ali i da prihvaća svoje vršnjake.

Ukoliko je dijete kompetentno ono će se lakše nositi s izazovima sredine u kojoj živi i odrasta. Jer socijalno kompetentno dijete je odgovorno, zrelo, puno je energije, većinom je pozitivno u odnosu na svoju kronološku dob i ima razvijenu samokontrolu. Ako je emocionalno kompetentno, tada svoje emocije samostalno regulira i na primjeren način ih izražava. Nije sklono pretjerivanju ili kritiziranju svojih vršnjaka. Stoga važno je da roditelj potiče kompetencije svoga djeteta podržavajući ih na različite načine primjerice pohvalom, novom igrom, odmorom ili zabavom uz učenje. Prirodnom igrom već u ranom razvoju različitim odabirom didaktičkih prirodnih materijala navikavati će svoje dijete na preuzimanje odgovornosti za svoje postupke.

Kakvo biste dijete željeli odgojiti? Sigurno, empatično, zahvalno, savjesno, disciplinirano, urredno? Roditelji najčešće procjenjuju jesu li djetetove kompetencije primjerene kronološkoj dobi djeteta. Stoga za početak i pred polazak u školu razgovarajmo sa svojom djecom o njima.

Odgovoran, ali ne i prezahtjevan roditelj usmjeruje pravilno potrebe svoga djeteta. U tijeku odrastanja ili pred polazak u školu njihove navike ali i potrebe najčešće neće se suviše razlikovati od većine vršnjaka.Stoga i socijalne vještine uz trud, red i disciplinu sigurno će biti primjerene Pitanja o tome koliko ste odgovorni, obzirni i li prilagodljivi u odnosu na svoje dijete ili koliko ste u svojim odgojnim postupcima odmjereni ili realni danas su sve češća. Ili koliko i kako ih usmjeravate u vašem obiteljskom odgoju. Sve su to samo pitanja koja se danas često postavljaju roditeljima i na taj način ih se potiče na suradnju u nekom školskom okruženju.

Ukoliko roditelj razumije ili prihvaća svoju roditeljsku ulogu sigurno stvarati će pozitivno obiteljsko okruženje, a njegov odgojni stil biti će podržavajući.

Poticanjem socijalnih ali i emocionalnih kompetencija već u ranom razvoju, dijete će usvojiti uz navedene kompetencije i poneke moralne vrijednosti, a to su davanje, primanje, pomaganje, brižnost, vjernost, uvažavanje različitosti ili prijateljstvo.




Raspored testiranja psihofizičkog stanja djece za upis u prvi razred

Dragi i poštovani roditelji, 

u privitku se nalazi raspored obavljanja psihofizičkog stanja djece za upis u prvi razred osnovne škole. Testiranje se odvija u školi kojoj dijete pripada prema upisnom području, a radi zaštite podataka raspored je objavljen pod šifrom koja se sastoji od prva 4 broja OIB-a, prvog slova imena i prvog slova prezimena. 

Testiranje u školi se obavlja prema rasporedu u privitku (u školskoj knjižnici u prizemlju škole). Nije potrebno donositi nikakav pribor, sve potrebne materijale i pribor će se dobiti u školi. 

Testiranje kod liječnice školske medicine se obavlja prema rasporedu u privitku u Poliklinici na Relji kod liječnice Dr. Nadia Cavenago Morović (desni vanjski ulaz, II kat - Školska medicina). U privitku se nalaze informacije o potrebnim dokumentima koje je potrebno donijeti na pregled kod liječnice, kao i upitnik koji molimo da ispunite i također donesete. 

Laboratorijske pretrage -  ukoliko nemate nalaze stare oko 6 mjeseci od termina testiranja kod liječnice školske medicine, molimo da obavite pretrage djetetu prema rasporedu objavljenom u privitku (u ORL AMBULANTI -  2. kat Poliklinike Opće Bolnice Zadar na Relji). Potrebno je donijeti prvi jutarnji  urin u čistoj čašici za urin (uz prethodnu toaletu djeteta). Uputnice nisu potrebne.

Veselimo se upoznavanju naših budućih učenika!

Ukoliko ne možete pronaći Vaše dijete na popisu testiranja ili u slučaju drugih nejasnoća molimo kontaktirajte nas na strucnasluzbabudinic@gmail.com ili na 099/8069021.

*Ukoliko Vam se zbog Vašeg antivirusnog programa javlja da se datoteke ne mogu sigurno preuzeti, slobodno stisnite "zadrži" ili "preuzmi", datoteke u privitku su sigurne. 


Obavijest za roditelje djece dorasle za upis u prvi razred u šk.god. 24./25.

Poštovani roditelji budućih prvaša!

Upisi u osnovne škole provode se elektroničkim putem korištenjem Nacionalnog informacijskog sustava upisa u osnovne škole. Prijave za redovan upis otvaraju se 22. veljače 2024. godine, te će roditelji preko poveznice https://osnovne.e-upisi.hr/  moći podnijeti prijavu za upis svoga djeteta u prvi razred osnovne škole sve do 31. ožujka 2024. godine.

U sustavu će roditeljima biti vidljivi opći podaci o djetetu te škola na čijoj se listi školskih obveznika nalazi prema mjestu prebivališta, odnosno boravišta. Odmah po podnošenju prijave roditelji će moći odabrati mogućnosti koje im se nude u dodijeljenoj školi npr. izborne predmete, produženi boravak (*u sustavu za produženi boravak prvotno morate kliknuti da želite komercijalni program). Također, ako imaju razloga za to, roditelji će prilikom podnošenja prijave moći izraziti želju za upis u drugu školu od one kojoj dijete pripada po upisnom području. 

Prijave za upis djece s utvrđenim teškoćama otvorit će se od 1. veljače 2024. godine i bit će otvorene do 31. ožujka 2024. godine.

Uz prijavu za redovne upise u prvi razred osnovne škole od 22. veljače do 31. ožujka 2024. godine, roditelji će moći podnijeti i zahtjev za prijevremeni upis u prvi razred osnovne škole kao i za privremeno oslobađanje od upisa u prvi razred osnovne škole.

S obzirom da se u sustav za elektroničke upise u osnovne škole ulazi preko portala e-Građani, roditelji koji nemaju vjerodajnice za ulazak u portal moraju se javiti školi kojoj pripadaju prema upisnom području koja će prijavu za upis njihovog djeteta izvršiti umjesto njih. U tim situacijama roditelje/skrbnike molimo da se jave u ured psihologa/socijalnog pedagoga radnim danom u vremenu između 8,30-9,30 sati. Slobodno nas i kontaktirajte na broj mobitela 099/8069 021 ili na e-mail: strucnasluzbabudinic@gmail.com

Također, molimo da redovito pratite naše web stranice jer će na istoj biti objavljen raspored utvrđivanja psihofizičkog stanja djece koji će se odvijati u školi kojoj dijete pripada po upisnom području,  a kasnije i natječaj za ostvarivanje prava na uslugu produženog boravka. Naime, u aplikaciji odabirete opciju produženog boravka, međutim time izražavate samo svoj zahtjev, a kasnije će biti potrebno dostaviti potrebnu dokumentaciju. Za sve nejasnoće i upite obratite nam se na gore navedene kontakte.

Veselimo se upoznavanju naših budućih učenika!


Vijesti

DOSLJEDNOST U ODGOJU I KOMPETENCIJE DJETETA

Autor: Dijana Mađerić Klauss, 6. 9. 2023.

Dosljedan roditelj

Dosljednost ili dosljedna uloga roditelja može se naučiti jer, kao što nema savršenog djeteta, nema ni savršenog roditelja. Međutim, vjerujem da svaki roditelj priželjkuje biti dosljedan svom stilu odgoja. Roditelji često prilikom odgajanja svoje djece odustaju od nekih svojih zahtjeva, jer dosljedna uloga roditelja od roditelja iziskuje energiju koja se troši prilikom odgajanja. Ukoliko je roditeljski odabir neke odgojne metode i konstruktivan izbor, onda će lakše postići neki odgojni cilj, odnosno efekt odgoja je jači.

Prilikom odgajanja neka djeca roditelja mogu potpuno fizički, ali i emocionalno iscrpiti, ali samo ukoliko je neadekvatna odgojna metoda u pedagoškom smislu. Ukoliko je neka vaša metoda neprihvatljiva, djeca najčešće izrastaju u tvrdoglavu, posesivnu ili autoritativno neosjetljivu djecu.Takav oblik odgoja koriste najčešće permisivni odnosno popustljivi ili autoritarni roditelji. Stoga u roditeljskoj ulozi roditelj bi trebao postati dosljedan, a dijete bi trebalo prihvaćati autoritet oca i majke.

Roditelji najčešće u odgoju svoje djece žele biti dobronamjerni, ali i autoritativni i njihov cilj i želje su u većini pozitivne.

Ipak, ako su postupci i metode pedagoški neprimjereni, tada su učinci takvog odgoja pogrešni jer najčešće nisu u skladu sa razvojem djeteta. Bitno je naglasiti da je roditelj najvažnija karika u odgoju koji samostalno odabire odgojni stil.


 

Prepoznaj kompetencije svog djeteta

Često roditelj pretpostavlja da je njegovo dijete samostalno, empatično i emocionalno zrelo za polazak u školu.

Ali, što ako nije?

U ranom razvoju djeteta dobro je poticati pozitivnu sliku o sebi za vlastito dijete. U poticanju ove kompetencije bitna je uloga roditelja koji bi najčešće trebao poticati ili razvijati neke sposobnosti ili vještine djeteta . Stabilno obiteljsko okruženje utječe na razvoj pozitivne slike djeteta. Poticanjem socijalnih ili emocionalnih kompetencija dobrim roditeljskim stilom odgoja doprinijeti će tome da dijete uvažava sebe, okolinu, da se sa njom suočava, ali i da prihvaća svoje vršnjake.

Ukoliko je dijete kompetentno ono će se lakše nositi s izazovima sredine u kojoj živi i odrasta. Jer socijalno kompetentno dijete je odgovorno, zrelo, puno je energije, većinom je pozitivno u odnosu na svoju kronološku dob i ima razvijenu samokontrolu. Ako je emocionalno kompetentno, tada svoje emocije samostalno regulira i na primjeren način ih izražava. Nije sklono pretjerivanju ili kritiziranju svojih vršnjaka. Stoga važno je da roditelj potiče kompetencije svoga djeteta podržavajući ih na različite načine primjerice pohvalom, novom igrom, odmorom ili zabavom uz učenje. Prirodnom igrom već u ranom razvoju različitim odabirom didaktičkih prirodnih materijala navikavati će svoje dijete na preuzimanje odgovornosti za svoje postupke.

Kakvo biste dijete željeli odgojiti? Sigurno, empatično, zahvalno, savjesno, disciplinirano, urredno? Roditelji najčešće procjenjuju jesu li djetetove kompetencije primjerene kronološkoj dobi djeteta. Stoga za početak i pred polazak u školu razgovarajmo sa svojom djecom o njima.

Odgovoran, ali ne i prezahtjevan roditelj usmjeruje pravilno potrebe svoga djeteta. U tijeku odrastanja ili pred polazak u školu njihove navike ali i potrebe najčešće neće se suviše razlikovati od većine vršnjaka.Stoga i socijalne vještine uz trud, red i disciplinu sigurno će biti primjerene Pitanja o tome koliko ste odgovorni, obzirni i li prilagodljivi u odnosu na svoje dijete ili koliko ste u svojim odgojnim postupcima odmjereni ili realni danas su sve češća. Ili koliko i kako ih usmjeravate u vašem obiteljskom odgoju. Sve su to samo pitanja koja se danas često postavljaju roditeljima i na taj način ih se potiče na suradnju u nekom školskom okruženju.

Ukoliko roditelj razumije ili prihvaća svoju roditeljsku ulogu sigurno stvarati će pozitivno obiteljsko okruženje, a njegov odgojni stil biti će podržavajući.

Poticanjem socijalnih ali i emocionalnih kompetencija već u ranom razvoju, dijete će usvojiti uz navedene kompetencije i poneke moralne vrijednosti, a to su davanje, primanje, pomaganje, brižnost, vjernost, uvažavanje različitosti ili prijateljstvo.




Šk.god. 2023./2024.
eTwinning

Sugalsnosti

 

Kalendar
« Lipanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Vremenska prognoza

Meteorološka stanica

 OŠ Šime Budinića 

Pljusak.hr

Kako do e-potvrde?

Kako do e-potvrde od škole?

U ovom videozapisu prikazan je postupak dobivanja e-potvrde o statusu učenika koju učenici i roditelji mogu dobiti digitalnim putem kako bi ostvarili određena prava.

POVEZNICA

Korisni dokumenti
UPUTE

Priručnik za učenike za korištenje Teamsa i Office 365.

Priloženi dokumenti:
Microsoft-Teams-Ucenici.pdf

KORISNI LINKOVI

 

 

Zakoni i pravilnici

Zakone i pravilnike možete pronaći na stranicama Agencije za odgoj i obrazovanje

Priloženi dokumenti:
Zakon o odgoju i obrazovanju.pdf

BONTON

"Skockajte web! 2012"

NAŠA WEB-STRANICA U FINALU NAJBOLJIH NA NATJECANJU  "SKOCKAJTE WEB 2012"

Čitamo mi, u obitelji svi 2012./2013.

Stop nasilju među djecom!

e-Dnevnik upute
Brojač posjeta
Ispis statistike od 4. 4. 2010.

Ukupno: 1295105
CMS za škole logo
Osnovna škola Šime Budinića Zadar / Put Šimunova 4, HR-23000 Zadar / os-sbudinica-zd.skole.hr / ured@os-sbudinica-zd.skole.hr
preskoči na navigaciju