Slikovnicu su napisali učenici 2. a razreda pod vodstvom učiteljice Ivanke Biskup.
U zajedničkoj igri učenika 2. a razreda s njihovim omiljenim igračkama, nastale su neobične i zabavne pustolovine s Medom Winniyem.Igrajući se i zabavljajući, ova je razredna družina brzo i lako zaključila kako je Medo Winnie pravi prijatelj te da su prijatelji u našim životima itekako važni.
"Hrabriji ste nego što vjerujete i jači i pametniji nego što mislite."
Winnie the Pooh
Ivanka Biskup, učiteljica mentor
Promjena paradigme učenja - primjene inovativnih metoda poučavanja
Izbor metoda i oblika rada u nastavi bitno je pitanje suvremenog nastavnika. Za razliku od onih tradicionalnih metoda u kojima je učitelj, više – manje, prenositelj znanja, a učenici pasivni slušači i primatelji tih znanja, suvremene nastavne metode omogućuju aktivno uključivanje učenika u nastavu, čime do izražaja dolazi njihovo stvaralaštvo, u čemu je zapravo i cilj suvremene nastave.
Nužno je razumjeti razlike između metoda poučavanja i tehnika učenja. Tehnike učenja su alati koji omogućuju razumijevanje i shvaćanje sadržaja: mnemotehnike, flash kartice, sažetci, bilješke, vizualno razmišljanje itd. S druge strane, metode poučavanja temelje se na teoretskim osnovama koje uključuju različite tehnike ili procedure koje učitelji koriste za prijenos znanja, procedura i vrijednosti te za lakši razvoj učeničkih vještina.
Primjenjujući promijenjenu paradigmu učenja imamo učenika koji istražuje, povezuje, kritički razmišlja, donosi odluke, rješava probleme, komunicira, surađuje, vrednuje i uz njega nastavnika koji vodi, savjetuje, odgaja, otvoren za pitanja, planira, organizira, moderira, osmišljava aktivnosti, primjenjuje suvremene i inovativne strategije poučavanja, prati, procjenjuje, vrednuje.
Jadranka Dunatov, učiteljica, savjetnica
1. PRIMJER DOBRE PRAKSE- uporaba inovativnih metoda poučavanja
U sklopu višegodišnjeg projekta Klub malih čitatelja kojemu je cilj razvijanje ljubavi i potrebe za poetskom riječi te kreativnosti i mašte kroz kreativno stvaralaštvo realizirana su predavanja i radionice kojima smo spoznavali važnost održavanja čistoće prostora, predmeta i okoliša te stvarali svijest o potrebi čuvanja prirode i svih njezinih vrijednosti. Primjeri dobre prakse se temelje na konkretnom radu učenika tijekom različitih oblika rada, metoda i radionica, a naglasak je na otkrivanju novih činjenica te stjecanju znanja i različitih vještina.
Nastavni sati, za učenike prvog razreda, na temu IGRAJMO SE I UČIMO osmišljeni su na poticajan način primjenom inovativnih metoda poučavanja, a učenici su se učili samostalnosti i odgovornosti te su bili orijentirani na aktivnost koristeći sva svoja osjetila kroz praktičan rad.
Priložen dokument - 1. Primjer dobre prakse - Igrajmo se i učimo
Jadranka Dunatov, učiteljica, savjetnica
2. PRIMJER DOBRE PRAKSE - uporaba inovativnih metoda poučavanja
Ove školske godine, zbog virusa koji ne prestaje prijetiti, ne možemo posjećivati gradsku knjižnicu i kazalište. Zato u našem razredu imamo kutak za čitanje i pričanje priča. Kutak se zove Vrijeme je za priču. Između ostaloga namijenjen je i za pričanje priča na filcu. Učenici tada više ne gledaju u školsku ploču, okreću se prema Panou koji je uvijek pun učeničkih radova i prema kutiću za čitanje. Imaju osjećaj da više nisu u učionici. U njemu je bijeli, čupavi oblak iz kojega vise raznobojni ukrasni leteći baloni. Snježnobijeli oblak zasvijetli kad je vrijeme za priče na filcu. Za pričanje priče na filcu sve likove i mjesta događanja iz priča napravljene su od filca. Tako sam napravila Drhturavog viteza, njegovu ljubimicu patkicu Kržuljicu, oholog patka Crnog Ljepotana, bakičine prašnjave drvene klizaljke i nove metalne klizaljke koje su namijenjene onome koji će drhtati, ne od straha, već od hrabrosti. U našem ugodnom i mirnom čitateljskom kutiću pričamo priče na filcu ali i zajedno čitamo, izrađujemo slikovnice, pišemo vlastite priče i pjesme, stvaramo slikopriče, smijemo se, veselimo, najjednostavnije rečeno uživamo. Kad je Vrijeme za priču nismo više u učionici, nalazimo se visoko u letećim balonima ispod oblaka i u nama se probudi mašta koja leti visoko iznad raskošnih brežuljaka i dalekih mističnih mjesta i svjetova.
Cilj nastavnoga sata Kestutis Kasparavičius, Drhturavi vitez je promicanje čitalačke kulture te europskih autora i ilustratora, poznatih i nagrađivanih u svojim zemljama, ali ne i izvan njihovih granica. Dalje, upoznavanje učenika s književnim tekstom, razvijanje govorne komunikacije, uvježbavanje vještine slušanja i prepričavanja, poticanje učenika na samostalno čitanje i kritičko mišljenje.
Priložen dokument - 2. primjer dobre prakse Drhturavi vitez
Jadranka Dunatov, učiteljica, savjetnica
3. PRIMJER DOBRE PRAKSE - uporaba inovativnih metoda poučavanja
U nastavi matematike, igra se koristi za pobuđivanje interesa za matematiku, razvijanje logičkog mišljenja i vlastitih ideja. Kada se igra koristi u svrhu učenja atmosfera je opuštenija pa učenici lakše pamte. Igra se koristi kao motivacija za postizanje nekog cilja, usvajaju se nova znanja i vještine u kraćem vremenu te se sadržaj naučen kroz igru ne zaboravlja lako kao kod tradicionalne nastave.
Da bi igra bila ˇsto uspješnija, učitelj kao organizator mora paziti da odabir igre bude prikladan dobi i zainteresiranosti učenika, da potiče kreativnost, da učenici uče otkrivanjem te dobro isplanirati i moderirati sat kako bi se igrom uspješno postigao cilj. U igri učenicima treba dati mogućnost da sami osmisle novu igru i izraze svoju kreativnost. Igra se može koristiti kao uvodni motivirajući primjer ili kroz igru učenici mogu sami istražiti novi sadržaj i donositi zaključke. Isto tako, igra se može koristiti za ponavljanje sadržaja ili kao završni dio sata.
Priložen dokument - 3. primjer dobre prakse Brojevi do 5 - ponavljanje
Jadranka Dunatov, učiteljica, savjetnica
4 . PRIMJER DOBRE PRAKSE- uporaba inovativnih metoda poučavanja
Gdje je nestao predivan običaj pisanja pisma?
Čini se da živimo u vremenu virtualnoga svijeta. Zbog nesretne Pandemije korona virusa koja nas je snašla ne samo da se čini nego smo se u današnje vrijeme u brojnim segmentima preselili u digitalno okruženje. Više gotovo i ne razgovaramo, a kamoli da pišemo pisma. Čini se da svake godine manje koristimo olovku, ali pitanje kako lijepo pisati ne gubi na važnosti, a zvoni ozbiljno pitanje zaboravljajući pisati, zaboravljamo li i doista misliti?
A, posebnost pisama je ta što su ona materijalna, opipljiva i kroz njih možemo osjetiti energiju i emocije osobe koja ih je poslala. Upravo je i cilj obilježavanja Svjetskog dana pisanja pisama skrenuti nam svima pozornost na važnost i prisnost komunikacije kroz rukom napisano pismo. Obilježavamo današnji dan na Satu razrednika tako što ćemo usvojiti znanje o pismu kao vrsti pisanoga teksta te o načinu pravilnoga pisanja pisma, naučiti sadržaj pisma, što, kako i gdje ćemo pisati pojedine dijelove pisma (oslovljavanje, glavni dio, pozdrav), naučiti što pišemo na omotnici (adresa primatelja i pošiljatelja), razvijati sposobnost pravilne pisane komunikacije, primijeniti stečeno znanje o pisanju pisma u svakodnevnim situacijama, razvijati sustavnost, preglednost i urednost u pisanju. I zato vrijedi poticati učenike na komunikativnost, razvijati naviku pisanog izražavanja pišući pisma, njegovati pisani oblik komunikacije
TEMA SATA: Jezično izražavanje; Pisanje – pismo
NASTAVNA JEDINICA: Pisanje pisma
KLJUČNI POJMOVI: Pismo - povodom svjetskog dana pisanja pisma
Jadranka Dunatov, učiteljica savjetnica
5 . PRIMJER DIJELJENJA DOBRE PRAKSE- uporaba inovativnih metoda poučavanja
PRIMJER DOBRE PRAKSE U PRIMJENI INOVATIVNIH METODA POUČAVANJA ZA INTEGRIRANU TEMATSKU NASTAVU
Primjer dobre prakse integrira četiri nastavna predmeta: Glazbena kultura, Priroda i društvo, Likovna kultura i Tjelesna kultura tijekom četiri nastavna sata u obradi nastavne jedinice Bogatstvo baštine.
Poznavanjem kulturne i prirodne baštine zavičaja Republike Hrvatske, učenici stječu temeljna znanja o okruženju u kojem žive, a time i razvijaju svijest o važnosti očuvanja baštinskih sadržaja koji predstavljaju blago naroda. Upravo poznavanje kulturne i prirodne baštine Republike Hrvatske i svijest o važnosti njezine zaštite trebaju biti važan dio školskih kurikuluma kako bi učenici postali zainteresirani za baštinu te osvijestili važnost njezina očuvanja za budućnost.
U primjeru dobre prakse u primjeni inovativnih metoda poučavanja opisani su ogledni sati održani tijekom realizacije projekta Erasmus+ job shadowing kada je OŠ Šime Budinića u Zadru ugostila kolege iz Școala Gimnazială „Ioan Slavici” iz Tăuții de Sus u Rumunjskoj. Ogledni sati naslovljeni su National heritage - A folk dress from Zadar, a zahvaljujući aktivnostima koje se odvijaju unutar projekta Mladi čuvari nematerijalne baštine, s posebnim zadovoljstvom ističem mogućnost održavanja oglednih sati na kojima su se i naši kolege iz Rumunjske upoznali s narodnim nošnjama grada Zadra. Zadarska baština i priča o zadarskim pučkim narodnim nošnjama se prvi put, uopće u hrvatskim školama, predstavila učenicima upravo na spomenutim oglednim satima. Potičući nove pristupe u radu i stvaranju, promicala se ideja o multimodalnom poučavanju uz izmjenu različitih aktivnosti s ciljem aktivacije što većeg broja osjetila učenika.
Jadranka Dunatov, učiteljica, savjetnica
6. PRIMJER DIJELJENJA DOBRE PRAKSE- uporaba inovativnih metoda poučavanja
IGRA U NASTAVI MATEMATIKE
ZBRAJANJE I ODUZIMANJE DO 100, vježbanje i ponavljanje
Igra pomaže razvoju djeteta u smislu mentalnog napredovanja, usvajajući različita znanja i vještine. Matematičke igre zahtijevaju rješavanje problema, planiranje, kreativnost, heuristiku, evaluaciju, što doprinosi razvoju kognitivnog razvojnog aspekta. Djeca kroz igru uče o samopoštovanju, samokontroli, toleranciji te razvijaju motivaciju i empatiju, a na taj način razvijaju socijalno-emocionalni razvojni aspekt. Sama igra ih motivira na sudjelovanje, njihov emocionalni stav je pozitivan i na taj način se prenosi i na učenje. Još jedna prednost primjene igre u nastavi je postizanje koncentracije kod učenika koja doprinosi boljem usvajanju određenog gradiva. Korištenje igre poboljšava međusobni odnos između učenika, ali i svaki učenik dolazi do izražaja, čak i oni najpovučeniji. Za vrijeme igre djeca razvijaju proces organizacije i divergentnog mišljenja kojega karakterizira sposobnost stvaranja više različitih ideja za rješenje jednog problema. Kod rješavanja odredenog matematičkog problema, važan je i sam način rješavanja problema. Različti učenici različito razmišljaju, što je vidljivo u grupnom obliku radu, ali zajedničkom suradnjom odlučuju o samom rješavanju problema. Učenici tada uviđaju kako do rješenja dovode različite ideje, a na taj način razvija se divergentno razmišljanje.
Priložen dokument - 6. primjer dobre prakse Zbrajanje i oduzimanje brojeva do 100 - IGRA U NASTAVI MATEMATIKE
Ivanka Biskup, učitelj mentor
7. PRIMJER DIJELJENJA DOBRE PRAKSE uporaba inovativnih metoda poučavanja - PRIRODA KROZ EKO DATUME
Primjer dobre prakse integrira pet nastavnih predmeta: Hrvatski jezik, Prirodu i društvo, Matematiku, Likovnu kulturu i INA-i Mali kreativci tijekom cijele godine, lipanj 2021. – lipanj 2022..
Čovjek svojim svakodnevnim aktivnostima ugrožava biljni i životinjski svijet te onečišćuje naš okoliš. Ugroženi su voda, zrak i tlo kao prirodna staništa biljaka i životinja te je smanjenja biološka raznolikost našeg planeta. Potrebno je usmjeravati učenike od najranijeg uzrasta kako svakodnevno živjeti u skladu s prirodom i održivim razvojem. Učenici su naučili vrednovati važnost odgovornoga odnosa prema sebi, drugima i prirodi. Analizirajući i povezujući životne uvjete i raznolikost živih bića na različitim staništima opisivali su cikluse u prirodi te pretvorbu i povezanost energije u životnim ciklusima i ciklusima tvari u prirodi. Provodili su jednostavna istraživanja i analizirali dobivene podatke odabirući odgovarajuću digitalnu tehnologiju za obavljanje zadatka. Učenici su odlično međusobno komunicirali, uspješno surađivali u različitim situacijama i bili uvijek spremni zatražiti i ponuditi pomoć. Sudjelovanjem u projektu učenici su istraživali prirodu, biljke i životinje, naučili su kako ih zaštititi, obilježavati ekološki važne datume te su međusobno izmjenjivali svoja znanja i iskustva. Projektne aktivnosti prikazivali su na plakatima, crtežima u raznim likovnim tehnikama, pisali sastavke, pjesme, izrađivali dijagrame, koristili se raznim digitalnim alatima...
Priložen dokument - 7. primjer dobre prakse PRIRODA KROZ EKO DATUME
Učiteljica: Ivanka Biskup, učiteljica mentor
8. PRIMJER DIJELJENJA PRIMJERA DOBRE PRAKSE: Grade, sretan ti rođendan ❤!
Grade, sretan ti rođendan ❤!
Povodom Dana grada Zadra i njegovog zaštitnika Sv. Krševana, učenici 3.a razreda sa svojom su učiteljicom Ivankom Biskup obilježili taj dan literarnim i likovnim izričajem.
Na nastavi Hrvatskog jezika učenici su svome gradu posvetili i stihove. Cilj ovoga sata je razvijanje ljubavi i potrebe za poetskom riječi te kreativnosti i mašte. Razvijati sposobnost pravilne pisane komunikacije, primijeniti stečeno znanje o pisanju akrostiha, razvijati sustavnost, preglednost i urednost u pisanju. Važno je poticati učenike na komunikativnost, na razvijane navika pisanog izražavanja pišući pjesme, njegovati pisani oblik komunikacije.
Kroz kreativno stvaralaštvo učenici su se okušali u pisanju akrostiha.
Priložen dokument - 8. primjer dobre prakse, Grade, sretan ti rođendan ❤!
Ivanka Biskup, učiteljica, mentor
1. Primjer dobre prakse - Igrajmo se i ucimo.docx
3. primjer dobre prakse Brojevi od 1 do 5 ponavljanje (3).docx
2. primjer dobre prakse - Vrijeme je zapricu.docx
4. primjer dobre prakse Svjetski dan pisanja pisma.docx
5. Primjer dijeljenja primjera dobre prakse u primjeni inovativnih metoda poucavanja Bogatstvo bastine.docx
6.primjer dobre prakse Zbrajanje i oduzimanje do 100 - vjezbanje i ponavljanje.doc
7.docx primjer dijeljenja primjera dobre prakse.docx
8.docxprimjer dobre prakse.docx
9. primjer dijeljenja primjera dobre prakse-Slikovnica.docx
Odluka o početku i završetku nastavne godine, broju radnih dana i trajanju odmora učenika osnovnih i srednjih škola za školsku godinu 2023./2024.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
U ovom videozapisu prikazan je postupak dobivanja e-potvrde o statusu učenika koju učenici i roditelji mogu dobiti digitalnim putem kako bi ostvarili određena prava.
Dragi naši učenici i roditelji u privitku se nalaze korisni materijali koji mogu pomoći da se lakše nosimo s kriznom situacijom tijekom pandemije koronavirusom (COVID 19).
Briga o sebi.docx
COVID-19 Leadership.pdf
Savjeti psihologa za zaposlenike koji rade od doma(1).pdf
Kako je koronavirus iskoristio bugove u nasem procesiranju rizika.pdf
Kako pomoci svojoj obitelji u doba neizvjesnosti.pdf
LETAK ZA DJECU-WHO.jpg
Pet nacina za prevladavanje psiholoskog stresa od Koronavirusa.docx
Slikovnica o korona virusu.pdf
Ukupno: 1295110