S porastom upotrebe Interneta i suvremenih komunikacijskih mogućnosti, raste i broj slučajeva njihove zlouporabe, kako među odraslima tako i među djecom. Odgojna zadaća škole nalaže i skrb za odnose s drugima, suučenicima, učiteljima, za odgovorne i uljudne međuljudske odnose, a obrazovna zadaća nalaže poučavanje o načinima korištenja suvremenih medija i tehnologije na dobrobit svima Zbog toga škola i njezini djelatnici imaju izrazito važnu ulogu u prevenciji zlouporabe elektronskih medija, kao i u situacijama razrješavanja aktualnih situacija elektroničkog nasilja i zlostavljanja. Program prevencije elektroničkog nasilja „Prekini lanac“ sastoji se od 5 ključnih područja kojima se škola radi kako bi se osigurao efikasan plan prevencije.
1. Promoviranje pozitivnog korištenja tehnologije
Tehnologija se uspješno koristi za zanimljivo, pozitivno i efikasno učenje, te u realizaciji i povećanju osobnog učenja kroz fleksibilno, kreativno i dostupno učenje. Važno je istražiti i potaknuti sigurne načine korištenja interneta kako bi učenicima ojačali samopouzdanje, asertivnost te razvijanje prijateljstava. Škola ima značajnu ulogu u promoviranju i poticanju pravila lijepog ponašanja i sigurnosti na internetu te informatičkoj pismenosti. Važno je pokazati učenicima da odrasle osobe razumiju i prate promjene u informatičkoj tehnologiji, kao i promjene u načinu komuniciranja i interesima djece i mladih.
Važno je postaviti jasna pravila korištenja interneta i mobitela u školskoj sredini.
Ukratko, sva pravila mogu se više-manje svesti na ovo: Nemojte raditi drugima ono što ne biste htjeli da oni vama čine. Izbjegavajte svađe i vrijeđanja, i pridonesite konstruktivnoj strani komunikacije putem elektroničkih medija (e-mail, forumi, chat, weblog…)
2. Razumijevanje i razgovor o modernim načinima komuniciranja te opasnostima elektroničkog nasilja
Važno je jasno definirati što je elektroničko nasilje. Naglasiti po čemu se ono razlikuje od drugih oblika nasilja među vršnjacima, koje su njegove specifičnosti, koji su utjecaji takvog nasilja. Kao i u situacijama vršnjačkog nasilja, važno je osmisliti i postaviti jasna pravila i dosljedno ih se pridržavati. Svakako je važno staviti naglasak na upoznavanje djece i njihovih roditelja sa odgovornošću koju svatko od nas ima kada koristi modernu tehnologiju (mobitel, internet) u komunikaciji sa drugima. Također je potrebno definirati posljedice za one koji krše pravila i zlostavljaju. Potrebno je dati do znanja učenicima i roditeljima da škola može osigurati podršku, čak i ako se nasilje dogodi van škole.
3. Uspostavljanje novih i dorađivanje postojećih vrijednosti, pravila i posljedica
Vrijednosti i pravila koja postoje u školi za vršnjačko nasilje primijenjuje se i za nasilje putem elektroničkih medija. Učitelji (na radionicama pod vodstvom mentorice N. Meštrović) i roditelji (na roditeljskim sastancima) educirani su o sigurnom korištenju interneta koja je uključivala pravila ponašanja na internetu, strategije učenja na internetu, pravila ponašanja pri korištenju mobitela u školi i drugdje. Važno je da ova pravila obuhvate sve učenike, dakle i one koji ne pišu uvredljive poruke niti ih primaju. Za njih je važno da takve poruke ne komentiraju niti prosljeđuju, jer na taj način nastavljaju lanac zlostavljanje i sudjeluju u njemu, nego da takvo ponašanje prijave učiteljima i/ili roditeljima. O pravilima moraju biti obaviješteni učenici, ali i njihovi roditelji. Pravila se objavljuju na javnom mjestu u školi, kao bi bila dostupna i vidljiva svima u školskom okruženju.
U školi je provedeno istraživanje o korištenju interneta. Dobiveni podaci korišteni su u prevenciji zlouporabe. Na taj način škola kontinuirano šalje poruku učenicima da joj je važno što se s njima događa, da je zainteresirana za njihova iskustva, što može utječe i na smanjenje zloupotrebe elektronskih medija za nasilno ponašanje.
4. Omogućavanje prijavljivanja elektronskog nasilja
Sam čin prijavljivanja nasilja može biti težak korak za osobu koju se zlostavlja, kao i za promatrače. Važno je osigurati i upoznati učenike i njihove roditelje s različitim načinima prijavljivanja iskustva elektroničkog nasilja u školi i među učenicima. Djelatnici škole i stručni suradnici upoznati su s mogućnostima prijavljivanja i kome se mogu obratiti u situacijama elektroničkog nasilja i zlostavljanja.
5. Evaluacija utjecaja preventivnih aktivnosti
Škola vodi evidenciju o svim situacijama zlostavljanja, pa tako i onima putem interneta. Evaluacija projekta provedena je krajem šk. god. 2011./12, a Učiteljsko vijeće upoznato je s rezultatima evaluacije na sjednici UV u kolovozu 2012.
Pogledajte i priložene filmove!!
Bespovratno (You Cant take it back).wmv
Slije enje Tereze (Tracking Teresa).wmv
Odluka o početku i završetku nastavne godine, broju radnih dana i trajanju odmora učenika osnovnih i srednjih škola za školsku godinu 2023./2024.
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
U ovom videozapisu prikazan je postupak dobivanja e-potvrde o statusu učenika koju učenici i roditelji mogu dobiti digitalnim putem kako bi ostvarili određena prava.
Dragi naši učenici i roditelji u privitku se nalaze korisni materijali koji mogu pomoći da se lakše nosimo s kriznom situacijom tijekom pandemije koronavirusom (COVID 19).
Briga o sebi.docx
COVID-19 Leadership.pdf
Savjeti psihologa za zaposlenike koji rade od doma(1).pdf
Kako je koronavirus iskoristio bugove u nasem procesiranju rizika.pdf
Kako pomoci svojoj obitelji u doba neizvjesnosti.pdf
LETAK ZA DJECU-WHO.jpg
Pet nacina za prevladavanje psiholoskog stresa od Koronavirusa.docx
Slikovnica o korona virusu.pdf
Ukupno: 1295105