SUPERVIZIJA U OŠ TRNSKO
Integrativna supervizija u odgoju i obrazovanju
U Osnovnoj školi Trnsko završila je s radom prva grupa koja je u sklopu stručnog usavršavanja pohađala INTEGRATIVNU SUPERVIZIJU koju je vodila viša savjetnica, gospođa Vesna Milić.
Deset polaznika grupe sastajalo se deset puta po četiri sata, a na svojim su sastancima razmjenjivali iskustva, iznoslili probleme iz svakodnevne prakse i pokušavali iznaći rješenja.
Što je, zapravo, supervizija?
To je vid stručnog usavršavanja koji pridonosi osobnom i profesionalnom razvoju s ciljem unaprjeđenja osobne, socijalne i profesionalne kompetencije.
Osobne kompetencije:
- prepoznavati i razumijeti vlastite misli, osjećaje, potrebe i ponašanja te
- njihov učinak na druge
- prepoznati svoje jake i slabe strane samoprocjenom
- unaprijediti upravljanje osobnim resursima
- uočavati i promjeniti kontraproduktivno ponašanje
- razvijati odgovornosti za vlastite postupke i prepoznavati svoje i tuđe
- granice odgovornosti
- zastupati sebe poštujući druge
Socijalne kompetencije:
- prepoznati i razumjeti osjećaje, misli, potrebe i ponašanja drugih te im pružiti
- odogvarajuću podršku
- unaprijediti svoje komunikacijske vještine
- razvijati vještinu davanja i primanja informacija bez prosuđivanja i
- procjenjivanja osobe
- razvijati sposobnost prilagodbe novim okolnostima
Profesionalne kompetencije:
- uočiti, razumjeti i uvažavati različite stilove učenja, sposobnosti i potencijale
- razumjeti grupnu dinamiku
- razvijati vještine upravljanja grupom te prihvaćanja i vrednovanja individualnog i grupnog rada
- raščlanjivati postupke i okolnosti te donositi djelotvorne odluke
Što supervizija nije?
Supervizija nije:
procjenjivanje
kritiziranje
nadzor
nadgledanje
nastupanje iz pozicije autoriteta i kontrolora.
Zadnji susret bio je prilika za evaluaciju i iznošenje dojmova.
Svi polaznici grupe bili su jednoglasnog mišljenja da im je ovakav način razmjene iskustava i učenja bio iznimno koristan, ali su se rastali svjesni da su tek zagrebali po problemima koji se neizostavno javljaju kako u svakodnevnoj praksi, tako i u privatnom životu te da bi bilo idealno kad bi supervizija bila trajni način stručnog usavršavanja, podrške i druženja.
Božica Ditrih Marić, prof.