« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Ekologija i održivost u nastavi njemačkog jezika
Profesorice njemačkog i engleskog jezika, Nikolina Reder i Ines Gašpert Junek, bile su u prosincu pozvane na stručno usavršavanje u Studienhaus Wiesneck u Njemačkoj. Usavršavanje se održalo u Institutu za političke znanosti u njemačkoj pokrajini Baden – Württemberg od 10. do 16. prosinca. Organizatori usavršavanja bili su Ministarstvo znanosti i obrazovanja te Ministarstvo kulture i sporta pokrajine Baden-Württemberg. Tema seminara bila je ”Metodika i didaktika u nastavi njemačkog jezika” s naglaskom na projektni rad ”Održivost grada i regije” s autentičnim materijalima iz Freiburga. Freiburg, naime, nosi titulu najzelenijeg grada u Europi, a neki njegovi dijelovi kao što je Vauban, teže potpunoj samoodrživosti, pa automobile parkiraju izvan tog dijela grada ili u solarnim garažama, a stanovnici se voze biciklima ili električnim automobilima.
Profesorice su u dva navrata posjetile i njemačke škole, pa su iz prve ruke vidjele kako izgleda pripremna nastava njemačkog jezika za djecu koja su se doselila u Njemačku iz drugih država, kako izgleda nastava u gimnaziji, a kako u strukovnoj školi te kako funkcionira privatna škola bez brojčanih ocjena.
U sklopu programa usavršavanja organiziran je posjet Europskom parlamentu i obilazak francuskog grada Strasbourga. Profesori su imali priliku doživjeti atmosferu tijekom plenarne sjednice. U drugom dijelu obilaska dočekala ih je predstavnica Mađarske koja je ukratko predstavila rad tijela EU-a te njihovu ulogu u održavanju demokracije u Europskoj Uniji kao i digitalne alate koji mogu poslužiti u nastavi njemačkog jezika i obradi međupredmetnih tema.
Sudjelujući na predavanjima vrhunskih stručnjaka za školstvo, kazališnu pedagogiju i upotrebu različitih medija u nastavi njemačkog jezika, profesorice su bogatije za još jedno iskustvo kojim će unaprijediti nastavu stranog jezika i neposredan rad s učenicima, a primjere dobre prakse u nastavi podijeliti s kolegama iz drugih škola.