Razglednice iz Zagreba – njemački nas povezuje!
Projekt razmjene razglednica "PASCH-Postkartenprojekt – Schreib mir mit PASCH!" u suradnji s Goethe institutom predstavlja izvanrednu priliku za dio naših učenika četvrtih i petih razreda koji marljivo uče njemački jezik. Kroz ovaj projekt naši su učenici imali priliku poslati razglednicu iz Zagreba učenicima u Kazahstanu, stvarajući tako most između naše škole i škole u dalekom Pawlodaru.
Razglednice koje smo poslali predstavljaju mali prozor u naš svakodnevni život u Zagrebu. Prednje stranice razglednica krase motivi zagrebačkih znamenitosti, dok se na poleđinama nalaze fotografije ili crteži tipičnih jela iz naše školske kuhinje i kratki tekstovi na njemačkom jeziku u kojima su se naši učenici predstavili svojim vršnjacima.
Ovaj projekt nadilazi granice jezika i prostora stvarajući mostove među ljudima i kulturama.
Dok naše razglednice putuju prema Kazahstanu s veseljem iščekujemo dolazak njihovih razglednica! 😊
Aktiv njemačkog jezika
29. travnja su učenici petih, a 30. travnja učenici šestih razreda koji pohađaju izbornu nastavu njemačkog jezika bili na terenskoj nastavi u Klagenfurtu i Villachu.
Naše prvo odredište bio je Klagenfurt, glavni grad Koruške smješten na obali jezera Wörthersee. Posjetili smo brojne povijesne znamenitosti i doživjeli djelić autentične austrijske atmosfere.
Nakon toga uputili smo se prema Minimundusu – parku minijatura u kojemu su učenici mogli uživati u maketama poznatih svjetskih znamenitosti i ostalim interaktivnim sadržajima kao što je 4D kino.
Za kraj je uslijedila vožnja prema Affenbergu koji se smjestio u podnožju dvorca Landskron u Villachu. Affenberg je dom čuvenih koruških majmuna, tzv. japanskih makakija. Učenici su imali priliku promatrati makakije u njihovom prirodnom okruženju i upoznati njihove specifičnosti i način života.
Nakon uzbudljivog dana došlo je vrijeme za povratak u Zagreb. Osim što su se zabavili, naša terenska nastava pružila je učenicima jedinstvenu priliku za primjenu znanja njemačkog jezika u autentičnim situacijama.
Veselimo se budućim terenskim nastavama!
Aktiv njemačkog jezika
Učenici sedmog i osmog razreda izašli su na polaganje međunarodno priznatog ispita Fit in Deutsch 1 Goethe-Zertifikat A1: Fit in Deutsch 1 je ispit njemačkog jezika za djecu i mlade u dobi od 10 do 16 godina. Certifikat potvrđuje osnovno poznavanje jezika i ekvivalent je prvoj razini (razina A1) od ukupno šest razina kompetencijske ljestvice Zajedničkog europskog referentnog okvira za jezike.
Nakon višemjesečne besplatne pripreme s učiteljicom Ines Gašpert Junek 14 učenica i učenika je u utorak, 12. ožujka, u prostorima Goethe Instituta u Zadarskoj ulici polagalo ispit Fit in Deutsch 1. Ispit se sastojao od četiri dijela (Slušanje, Čitanje, Pisanje i Govorenje). Svi su ga uspješno položili, a čak njih desetero s ocjenom „odličan“.
Dodatna skupina zainteresiranih sedmaša i osmaša počela je s pripremama za termin polaganja u lipnju, a s veseljem očekujemo i učenike 6. razreda na pripremama sljedeće godine.
Aktiv Njemačkog jezika
VLAKIĆEM KROZ EUROPU
Dragi učenici i roditelji,
S ponosom Vas želimo obavijestiti o sudjelovanju naše škole u uzbudljivom projektu Vlakićem kroz Europu! Ovaj projekt, koji uključuje suradnju s Goethe institutom i Filozofskim fakultetom (FFZG) nestrpljivo smo iščekivali četiri godine jer postoji lista čekanja za sudjelovanje.
Naši učenici imali su prekrasnu priliku sudjelovati u radionicama s studentima pete godine nastavničkog smjera njemačkog jezika, a iskustvo je bilo zaista obogaćujuće.
Kroz igru i šarene slikovne kartice, uz pjesmice i smijeh naučili su mnogo riječi i
izraza uz temu hrana i putujemo u Alpe. Neki od naših učenika bili su toliko
inspirirani radionicama da su odlučili uključiti se u igraonicu njemačkog jezika.
Ponosni smo vidjeti takvo oduševljenje i interes koji je ovaj projekt potaknuo.
Zahvaljujemo se Goethe institutu, te profesorici Mireli Landsman Vinković i njenim studentima na suradnji i održanim radionicama. Veselimo se nekim budućim projektima.
Aktiv učiteljica njemačkog jezika
Dragi učenici i roditelji,
sa zadovoljstvom vas obavještavamo da je naša škola dobila vrijednu donaciju od Goethe instituta! Ova donacija uključuje knjižice za čitanje na nivou A1 i A2, kao i raznovrsne igre za učenje njemačkog jezika.
Ovim materijalima omogućeno je lakše usvajanje jezika i poticanje interesa prema njemačkom jeziku i kulturi. Knjižice su prilagođene nivou znanja naših učenika, te će im pomoći u poboljšanju čitanja i razumijevanja na njemačkom jeziku.
Osim toga, uz donaciju knjižica, dobili smo i vanjski čitač za CD/DVD, što će dodatno obogatiti naše mogućnosti u učenju i usavršavanju njemačkog jezika.
Zahvaljujemo Goethe institutu na ovoj vrijednoj donaciji koja će zasigurno doprinijeti kvaliteti našeg obrazovanja i omogućiti našim učenicima da još više uživaju u učenju jezika.
Srdačan pozdrav,
aktiv njemačkog jezika
Već odavno znamo da se u Trnskom itekako isplati učiti njemački jezik, a novi dokaz za to su i ovotjedne terenske nastave u austrijsku pokrajinu Korušku (Kärnten).
Nakon prošlogodišnjeg posjeta Grazu i tvornici čokolade Zotter, ove godine s učenicima koji uče njemački jezik odlučili posjetiti Klagenfurt i Affenberg. Iako vremenski uvjeti nisu baš bili na našoj strani, dobro smo se zabavili i svašta vidjeli. Sedmi razredi su putovali u utorak, 24. listopada, a osmi dan kasnije, dok za petaše i šestaše istu terensku nastavu planiramo za proljeće.
Nakon šetnje Klagenfurtom i kratkog slobodnog vremena uputili smo se u Minimundus, poznati park minijatura koji pokazuju najpoznatije građevine iz cijelog svijeta. Uz šetnju među najznačajnijim dijelima svjetske arhitekture, 25 puta manjima od originala, uživali smo i u mnogobrojnim interaktivnim sadržajima, simulatorima i 4D kinu. Nakon Minimundusa uputili smo se autobusom prema Villachu te smo podno starog grada Landskrona posjetili Affenberg (Brdo majmuna) i koloniju 180 japanskih makakija koji žive na 40 tisuća kvadratnih metara potpuno slobodni. Upoznali smo njihove karakteristike i način života te vidjeli što sve znaju i mogu.
U Zagreb smo se vratili puni dojmova oko 19.30, a djelić atmosfere oba dana pogledajte na fotografijama.
Aktiv njemačkog jezika
Svake godine učenici iz raznih zemalja svijeta dolaze u Njemačku učiti jezik. Goethe Institut svojim školama partnerima (PASCH) omogućava da predlože učenike kojima se dodijele stipendije za besplatan tečaj. Uvjeti koje kandidati moraju ispuniti su da uče njemački jezik u školi i da naprave nešto što ih ističe. OŠ Trnsko je jedna od tih škola koja je u savezu. Na školskom natjecanju njemačkog jezika kandidirala sam se na županijsko te me škola predložila za stipendiju. Osim mene bilo je još 11 Hrvata koji su dobili stipendiju, ali ne svi za istu lokaciju. Neki su išli u Dresden, neki u Hamburg, a ja i još tri učenice išle smo u Hinterzarten. Hinterzarten je malo selu blizu Freiburga u kojem se nalazi internat Birklehof u kojem smo bili smješteni. Sve je bilo jako dobro organizirano: bili smo tamo 3 tjedna, let nam je bio plaćen, smještaj i hrana besplatni i još smo dobili ekstra džeparac. Osim nas iz Hrvatske, bilo je učenika iz još 18 zemalja: Gruzija, Makedonija, Grčka, Portugal, Egipat, Jordan, Uzbekistan, Ukrajina, Gana… Sveukupno nas je bilo 97, dobi između 14-18 godina, a na nas je pazilo 11 nadglednika. Bili smo u odvojenim kućama za cure i dečke, a sobe smo dijelili sa curama iz dugih zemalja. Moja cimerica bila je iz Egipta. Nadglednici su se jako trudili i uspjeli postići da se djeca ne druže samo s učenicima iz svojih zemalja, već i s drugima. Od ponedjeljka do petka imali smo nastavu s profesorima iz Njemačke, a bili smo podijeljeni u razrede prema našoj razini znanja njemačkog. Na nastavi su se svi jako trudili i slušali jer samo na kraju tečaja mogli položiti ispit i dobiti certifikat. Nakon nastave bavili smo se raznim aktivnostima kao npr. košarka, nogomet, badminton, kuhanje, karaoke, stolni tenis, izrada narukvica, sapuna i još puno toga.
Osim toga, imali smo razne projekte i prezentacije na kojima samo se natjecali i predstavljali svoje zemlje. Cijelo vrijeme smo nešto radili. Subotama smo išli u Freiburg da upoznamo grad, a imali smo i predavanje o fakultetima u Njemačkoj. Posjetili smo i druga mjesta kao što je Titisee, razna sela i planine u Schwarzwaldu. Vikendima na kraju dana bi imali partije i kampiranje.
Meni je ovo bilo nezaboravno iskustvo zbog svih dragih ljudi koje sam upoznala i prijateljstva koja sam uspostavila. I moje znanje njemačkog jezika se poboljšalo jer sam cijelo vrijeme bila okružena Nijemcima. Ostala sam u kontaktu s gotovo svima. Odlično sam se provela i sve bih dala da opet odem tamo. Svima koji dobiju priliku učiti strani jezik u Njemačkoj ili bilo gdje drugdje u svijetu svakako bih preporučila da je iskoriste jer se toliko toga novoga može naučiti na zabavan način.
Paola Petranović
U ponedjeljak, 2. listopada, učenici 7. i 8. razreda koji uče njemački jezik su u pratnji svojih učiteljica bili na koncertu njemačkog benda ok.danke.tschüss u zagrebačkoj Tvornici kulture. Bend iz Mannheima stigao je u Zagreb u sklopu zajedničkog projekta Goethe instituta Hrvatska i Deutsche Welle, a poznat je, među ostalim, po albumu Krasses Zeug koji su posebno snimili za one koje uče njemački.
Atmosfera je na koncertu bila odlična, zabavili smo se i isplesali, a na kraju smo dobili autograme i svatko svoj primjerak albuma Krasses Zeug.
Aktiv njemačkog jezika
WILLKOMMEN!
Pogledajte dio onoga što smo do sada naučili, mi polaznici njemačke igraonice, učenici 3.b!
Više o ovoj tradiciji pogledajte na povenici: http://www.dw.com/de/die-schult%C3%BCte-wie-der-schulanfang-in-deutschland-gefeiert-wird/a-19492315
PROJEKT: BEČ U ZAGREBU
FILM: VELIKI MUZEJ
REDATELJ: JOHANNES HOLZHAUSEN
POVEZNICA: http://dasgrossemuseum.com/trailer/
Dragi sudionici projekta,
Dok čekate projekciju filma, pogledajte nešto o filmu na poveznici!
Veselimo se gledanju filma!
Frauen Nikolina und Ines
Ponovi i uvježbaj perfekt uz pomoć ove vježbe.
U prilogu možete vidjeti vokabularu za 6. razred, na temu zdrava hrana/ prehrana.
Kako naručiti kavu i kolače možete naučiti na ovoj poveznici, a kako kupovati na tržnici na sljedećoj poveznici.
Osnovna škola Trnsko
Trnsko 25, Zagreb
Poštovani roditelji,
OŠ Trnsko ima dugu tradiciju učenja njemačkog jezika još od 1991. godine kada je rano učenje njemačkog jezika uvedeno kao pilot projekt pod pokroviteljstvom Vijeća Europe. U zadnjih nekoliko godina njemački se mogao učiti samo kao izborni predmet, no od sljedeće školske godine ponovno nudimo mogućnost učenja njemačkog kao prvog stranog jezika.
ZAŠTO IZABRATI NJEMAČKI KAO PRVI STRANI JEZIK?
Dokazano je da rano učenje kompleksnijih jezika poput njemačkog djeci omogućava lakše svladavanje svih ostalih jezika koje će učiti kasnije. Također im pruža dodatnu prednost u kasnijem životu, budući da smo i u poslovnom i geografskom smislu puno bliži njemačkom govornom području nego onom u kojem se govori engleski - koji će dijete ionako neminovno naučiti, budući da se s njime susreće kroz razne medije već od najranijeg djetinjstva.
Njemački će jezik Vašem djetetu otvoriti vrata širokog njemačkog govornog područja Austrije, Njemačke, Liechtensteina, Luksemburga te dijelova Italije, Švicarske i Belgije. Ukoliko pogledate oko sebe, vidjet ćete njemačke i austrijske banke (poput Raiffeisen banke, Erste banke, Volksbanke, Hypo banke), lance trgovina (Lidl, Spar, Kaufland, Billa, Bauhaus), televizijske kuće (RTL), proizvođače automobila (BMW, Audi, Mercedes, Opel, Volkswagen), osiguravajuće kuće (Merkur, Allianz, Grawe) te mnoge druge poznate kompanije prisutne na hrvatskom tržištu poput Siemensa, Hrvatskog Telekoma (dio Deutsche Telekoma), Strabaga, Schenkera te mnogih drugih, što vam jasno govori da smo putem gospodarstva s njemačkim povezani više nego s bilo kojim drugim jezikom.
U turizmu također veoma ovisimo o gostima s njemačkog govornog područja. Prema podacima DZS-a udio gostiju iz Njemačke u posljednjih nekoliko godina iznosi 25% od ukupnog broja gostiju, pri čemu Nijemci i Austrijanci čine dvije od pet nacija koje najčešće ljetuju na Jadranu.
Ne zaboravimo pri tome da je njemačko gospodarstvo vodeće u Europskoj uniji, a Austrija ima najmanju stopu nezaposlenosti u Europi.
Odaberite za svoje dijete njemački kao drugi strani jezik te mu omogućite prednost na tržištu rada već od najranijih dana.
Za sva dodatna pitanja stojimo Vam na raspolaganju!
Program Njemačke igraonice provodi se u OŠ Trnsko od 1. rujna 2013. kao izvannastavna aktivnost jedan školski sat tjedno (godišnje 35 školskih sati). Ciljna skupina su učenici trećeg razreda koji žele sudjelovati u aktivnosti. Zbog velikog odaziva učenika u školskoj godini 2013./2014. program se odvijao u četiri odvojene skupine 3. razreda (ukupno 140 sati, 68 učenika), a u školskoj godini 2014./2015. u tri odvojene skupine (ukupno 105 sati, 56 učenika). Veličina skupine varira od 14 do 25 učenika. Aktivnost se odvija sat prije početka ili nakon završetka redovne nastave učenika, tako da je gotovo uklopljena u raspored te djeca ne moraju dolaziti u školu van redovnog rasporeda.
Aktivnost smo odlučili pokrenuti kako bismo djeci olakšali učenje njemačkog jezika i povećali motivaciju učenika za upis na izbornu nastavu njemačkog jezika u 4. razredu. Budući da u hrvatskom društvu općenito vlada fama da je njemački težak jezik te se mnogi učenici nisu željeli niti okušati u učenju njemačkog jezika i odabrati ga kao izborni predmet u 4. razredu, ponudili smo im besplatni motivacijski program u 3. razredu koji je svojevrsna jezična animacija koja se odvija tijekom cijele školske godine. Na taj način želimo na zabavan i pristupačan način stvoriti dobar temelj i motivaciju za učenje njemačkog jezika i upoznavanje kultura njemačkog govornog područja.
Teme koje se obrađuju su bliske djeci i povezane s njihovom svakodnevicom (brojevi, boje, obitelj, hrana, životinje, tijelo, odjeća,…) Sadržaji koji se koriste dolaze iz različitih izvora, uglavnom ovise o preferencama učitelja koji vodi program. Metode rada korištene u radu Igraonice i inače su prisutne na satovima jezika, no ne u tolikom broju unutar jednog sata. Program se odvija kroz igru, pjesmice i rime, bez tradicionalnog udžbenika, vježbenice i bilježnice. Djeca sjede za stolom samo ukoliko rade zadataka vezan uz crtanje (poput crtanog diktata), ostatak sata su ili u pokretu ili rade nešto sjedeći na podu. Nema ocjenjivanja, budući da se provjera naučenog odvija kroz igru, crtanim diktatima i slično, pa djeca uopće nisu svjesna provjere znanja.
Ukoliko želite da se i Vaše dijete uključi u program Igraonice, javite se Vašim učiteljicama razredne nastave ili učiteljicama njemačkog jezika.