preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Đuro Pilar" Slavonski Brod

Login
Tražilica

 

    

 

 

 

Raspored informacija 

 

Kalendar školske godine

 

 

 

Popis udžbenika

 

             

 

 

 

Osmi razredi obavijesti

 

 

 

Upisi.hr 

Office 365 za škole

OFFICE365 ZA ŠKOLE

Brojač posjeta
Ispis statistike od 5. 9. 2017.

Ukupno: 272139
Ovaj mjesec: 3173
Ovaj tjedan: 34
Danas: 34
Kalendar
« Studeni 2023 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

Oglasna ploča
Lista linkova je prazna
 

OŠ "Đuro Pilar", Slavonski Brod

http://os-djpilar-sb.skole.hr/ 

©2008-2023

Sva prava pridržana

Školsko zvono

             

     

 

      

 

 

GOOGLE

      

 

 

YOUTUBE

Geografija

   

Znate li…….

… da vulkanska lava ima temperaturu od 850°C?

… da se zvuk koji se proizvede pri potresu, kroz stijene prenosi brzinom od oko 25000 kilometara na sat, a to je oko 20 puta brže nego kroz zrak?

… da rijeka Amazona svake sekunde ulije u Atlantik oko 116000 tona vode?

… da je Antarktika jedini kontinent na kojem nema gmizavaca?

… da se Amerika udaljava od Europe brzinom od 7 cm svakih 100 godina?

… da na Novom Zelandu ima 17 puta više ovaca nego ljudi?

 

Geografija je znanost koja se bavi proučavanjem odnosa i odraza prirodnih i društvenih elemenata u geografskom prostoru (njihovim distribucijama, obrascima, međudjelovanjima i promjenama, odnosno zakonitostima) radi planiranja funkcionalne i prema mogućnosti, optimalne prostorne organizacije (na skali od lokalne do globalne) te upravljanja prostorom u skladu s održivim, pametnim i uključivim razvojem. Geografija ima u svojoj biti integrativni karakter te stoga i poseban položaj u sustavu znanosti kao poveznica između prirodnoga i društvenog područja. Također u svojim istraživanjima koristi i spoznaje humanističkoga i tehničkoga područja znanosti. Geografija stoga jedina u sustavu odgoja i obrazovanja holistički poučava o prostornom kompleksu i njegovoj identitetnoj osnovi. Temelji se na filozofiji i logici prostora, usmjerenima ka kvalitetnom življenju i učinkovitom, ali i dugoročno održivom djelovanju.

Nastava geografije u osnovnoj školi izvodi se prema Nastavnom planu i programu za osnovnu školu, propisanom od strane nadležnog Ministarstva znanosti,obrazovanja i športa RH. Nastavni se program geografije temelji na suvremenim spoznajama geografske znanosti koje su nužno pedagoško didaktički preoblikovane. Nastava geografije uvodi se u 5. razredu osnovne škole, ali učenici neka geografska predznanja donose iz nastavnoga predmeta priroda i društvo (1.-4. razred), a izvodi se dalje u 6., 7. i 8. razredu.

Cilj nastave geografije je stjecanje osnovnih geografskih znanja o Zemlji, značenju i povezanosti prirodnih elemenata i društvenih pojava i procesa u svjetlu suvremenih zbivanja u svijetu, razvijanje i njegovanje geografskih načina mišljenja i razvijanje socijalnoafektivnih sposobnosti učenika.

Svrha učenja i poučavanja Geografije usvajanje je geografskih znanja i vještina te pozitivnih etičkih stavova (koje kao skup kompetencija možemo nazvati geografskom pismenošću) na razini na kojoj su građani osposobljeni da kao punopravni članovi zajednice, svjesni svoje odgovornosti prema drugim ljudima i prirodi, poštujući načela održivoga razvoja, aktivno sudjeluju u oblikovanju i preoblikovanju funkcionalne prostorne organizacije na različitim razinama, od lokalne preko nacionalne do globalne.

Učenici će se upoznati s osnovnim znanjima o planetu Zemlji, s prirodnim elementima (reljef, klima, vode, tlo, biljni i životinjski svijet) i njihovu međuodnosu s društvenim pojavama (stanovništvo, način života, djelatnosti, kultura), osnovnim prirodno-geografskim značajkama i društvenim procesima zavičaja, prirodno-geografskim, društvenokulturnim i gospodarskim značajkama kontinenata na primjeru odabranih država. Upoznati će i ekološke probleme u svijetu i značenje i mogućnosti očuvanja okoliša za zdravlje i kvalitetu života sada i u budućnosti, uvesti u osnove kartografske pismenosti i razvijati umijeće uporabe geografske karte i atlasa kao izvora znanja, uvesti u metode znanstvenoga istraživanja (neposredno promatranje, brojanje, crtanje, skiciranje, uzorkovanje, kartiranje, anketiranje...) i razvijati zanimanje za istraživanje prostora; razvijati sposobnost znanstvenoga razmišljanja i priopćivanja rezultata istraživanja (pisanja izvješća o istraživanju).

 

                                                                                   Zrinka Jagodar, prof.

                                                                                   Ivan Ilišević, prof.

preskoči na navigaciju